Best Kept Secret 2018

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Net nu ik zat te twijfelen of ik op ticketswap toch nog een dagkaart voor vrijdag zou proberen te kopen, komt het bericht dat er meer in de verkoop gaan. Arctic Monkeys in de BKS setting meemaken lijkt me toch wel heel vet...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kan mij niet voorstellen dat mensen voor de aankleding naar een festival gaan…gaat toch om de muziek, tenminste bij mij wel.
Vorig jaar BKS, dit jaar DTRH…. En waarom ? Als je niet heel diep in de indie zit, zoals ik, kijk je toch vooral naar de grotere namen…en dan is DTRH dit jaar voor mij toch veel interessanter…en blijkbaar denken meer mensen zo…

En ik moet zeggen dat de aankleding bij BKS ook helemaal top was vorig jaar. Veel plezier allemaal !

Leuke zithoekjes, beleving en aankleding kan wel wat toevoegen als de line-up's vrijwel even goed zijn. Zoals dit jaar het geval is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.988
Indiaantje89 wrote:
Het is nog steeds geen slecht festival hoor. Maar ik vind de line-up best een commercieel tintje hebben dit jaar voor BKS begrippen. Het is iets meer “Lowlands” geworden dan “Primavera”. Future Islands, Warpaint, Vince Staples, Job Jobse, Angus & Julia Stone, The Kills, Unknown Mortal Orchestra, The Internet, Altin Gün, Naaz, The Districts, Preoccupations etc.

Met Slowdive en Mogwai hebben ze dan weer wel 2 toffe acts, al hoewel beide het succes niet gaan halen van een vorige editie ben ik bang.

Daarnaast alweer een Hip Hop nacht, wat me persoonlijk totaal niet kan boeien en ik persoonlijk een beetje makkelijk vind om mee op mee te liften. En dan een Job Jobse in de nacht.. kan je nou echt niets meer spannends vinden? En St. Paul voor de triljoenste keer op een Nederlands festival, lekker origineel allemaal.

Primavera en BKS delen dit jaar 27 acts. Daarnaast staan er op Primavera 14 acts die die al eerder ( de meesten vorig jaar) op BKS stonden. Valt dus toch wel mee met dat verder van PS af komen te staan?
Dat is scorebordjournalistiek, het gaat er om ook wat voor namen er dubbelen. Maar geen Charlotte Gainsborough, wel CHVRCHES geen Spirtualized wel Unknown Mortal Orchestra, geen Madball wel Vince Staples, geen Arca wel Job Jobse, wel The Kills geen Shellac, wel Naaz maar geen Kedr Livanskiy etc. etc . dat soort namen dus.

En dat type acts mis ik dus de laatste 2 jaar een beetje terwijl ze die voorheen wel hadden. Er zijn nog steeds genoeg positieve punten aan BKS hoor, daar niet van. Maar ik vond die eerste paar edities "spannender" dan de laatste 2.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Natuurlijk zijn er namen van PS die ik ook graag had gezien maar ik vind zeker niet dat ze qua line up naar rechts (lowlands) opschuiven. De echt commerciële namen zijn vrijwel verdwenen en zijn vervangen door bijvoorbeeld de Casbah acts., die dus echt wel een ontregelend deuntje laten horen. Zoals Duin hier eerder opmerkte; de line-up heeft juist meer een indie karakter gekregen. Dus nee, dat commerciële tintje, dat zie ik toch echt anders.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Over Future Islands gesproken: Ben ik de enige die nu nog steeds geen nummers van hun kan onderscheiden?

Live misschien wel de beste act van Lowlands afgelopen jaar. Gaat dat zien!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
PS en BKs hebben misschien wel hetzelfde smoelwerk, maar zijn toch nooit hetzelfde ? Dat kan toch ook niet ? Frienly Fire wil natuurlijk ook wat van hun pool laten optreden....of heb ik het hier helemaal mis ? Ja, ik blijf toch positief, misschien dat de ingang bij de TWO wel weer terug moet komen idd, maar voor de rest ben ik trots dat dit festival zowat naast mijn deur plaatsvindt.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Jelle wrote:
Over Future Islands gesproken: Ben ik de enige die nu nog steeds geen nummers van hun kan onderscheiden?

Live misschien wel de beste act van Lowlands afgelopen jaar. Gaat dat zien!

Volgens mij staat er op dat moment toch nergens iets anders, dus ik ga het zeker wel even bekijken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.988
PS en BKs hebben misschien wel hetzelfde smoelwerk, maar zijn toch nooit hetzelfde ? Dat kan toch ook niet ? Frienly Fire wil natuurlijk ook wat van hun pool laten optreden….of heb ik het hier helemaal mis ? Ja, ik blijf toch positief, misschien dat de ingang bij de TWO wel weer terug moet komen idd, maar voor de rest ben ik trots dat dit festival zowat naast mijn deur plaatsvindt.
Echt hé.. ik woon half uurtje rijden van BKS, dus dat is ook best te doen. En de vrouwen rijden terug naar huis, Toen kon je letterlijk je auto "voor de deur" parkeren en was je binnen 5 minuten binnen. Nog nooit zoiets fijns meegemaakt op een festival. Blijkbaar kan dat allemaal niet meer.. (geklaag gehad van Beekse Bergen?) jammer want dat was echt geniaal als niet camping bezoeker, nu moet je nog iedere dag een flink stuk lopen voordat je bij de auto bent.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Heb net de nieuwe AM gehoord, ik vraag me nu toch wel af wat we vrijdag 7 juni moeten verwachten. Het matcht niet echt met hun oudere werk, is echt heel rustig en vibet een beetje als loungemuziek.
Misschien moet het even groeien en is de afwisseling in de set juist fijn, we zullen zien.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Festileaks gaat Roosmarijn Reijmer (BKS) interviewen dus stel alle vragen maar! Wellicht kunnen we de vragen bundelen in dit topic. Is iemand daar handig in? Lijkt me voor Festileaks redactie ook handig.

Vragen die ik zo kan verzinnen:

-Heeft BKS poging gedaan om Björk te krijgen?
- Waneer weten we wat het ? In het blokkenschema is?
- Is het in de toekomst mogelijk om in het blokkenschema wat tijd tussen de optredens te krijgen zodat je hele optredens kunt zien en tijd om je te verplaatsen?
- Komt de oude ingang bij Two nog terug voor bezoekers uit Tilburg e.o?
- Ziet BKS ook het gevaar van het flink aantal herhalingen in het programma ook voor de toekomst?
 

Festileaks

Campingartiest
3 jun 2015
93
0
Grijp je kans om alles te weten te komen over Best Kept Secret!
Festileaks bezoekt volgende week Roosmarijn Reijmer van het Brabantse festival om haar het hemd van het lijf te vragen. En dat doen we met jouw input!

Nog maar een maandje voordat we met z’n allen richting de Beekse Bergen vertrekken. Dat we helemaal los gaan op acts als Arctic Monkeys, The National en LCD Soundsystem is een zekerheidje, maar misschien zit je nog wel met die ene dringende vraag. Hoe moeilijk was het om zo vroeg in het seizoen goede acts te krijgen? Waar staat de bitterballenkraam dit jaar? Niets is te gek, stel je vraag over Best Kept Secret en wie weet wordt jouw vraag wel beantwoord! Misschien krijgen we zelfs wel een tipje van de sluier over dat geheimzinnige vraagteken op het onlangs verschenen blokkenschema.

Festileaks gaat de komende tijd verschillende festivalorganisaties af om jouw prangende vragen te stellen. We geven jullie – festivalliefhebbers pur sang – de kans om de vragen in te sturen. Voor de eerste editie trappen we af met hoofd Marketing en Creatie van Best Kept Secret: Roosmarijn Reijmer.
Stel jouw vraag aan Roosmarijn Reijmer
via link:
https://festileaks.com/2018/05/stel-je-vragen-aan-roosmarijn-reijmer-van-best-kept-secret/
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Het lijkt me ook wel interessant om te weten hoe ze te werk zijn gegaan met het aantal vrouwelijke artiesten te laten toenemen. Ik vind het tof dat ze daar dit jaar best mee vooroplopen op andere festivals.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Festileaks gaat Roosmarijn Reijmer (BKS) interviewen dus stel alle vragen maar! Wellicht kunnen we de vragen bundelen in dit topic. Is iemand daar handig in? Lijkt me voor Festileaks redactie ook handig.

Vragen die ik zo kan verzinnen:

-Heeft BKS poging gedaan om Björk te krijgen?
– Waneer weten we wat het ? In het blokkenschema is?
– Is het in de toekomst mogelijk om in het blokkenschema wat tijd tussen de optredens te krijgen zodat je hele optredens kunt zien en tijd om je te verplaatsen?
– Komt de oude ingang bij Two nog terug voor bezoekers uit Tilburg e.o?
– Ziet BKS ook het gevaar van het flink aantal herhalingen in het programma ook voor de toekomst?

Goede vragen, zeker die over Björk. Ik zou toevoegen:
- Met Radiohead en Arcade Fire had BKS in 2017 de twee gedroomde headliners. Het 2018-programma is meer in balans; alsof de BKS-formule na 5 jaar geperfectioneerd is. Welke ambities heeft BKS voor de komende jaren; welke groei of ontwikkeling zit er nog in?
- Is het voor BKS een voor- of een nadeel om in hetzelfde weekend te zitten als Northside en Primavera Porto. Of volgend jaar toch liever weer een weekend later?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Festileaks gaat Roosmarijn Reijmer (BKS) interviewen dus stel alle vragen maar! Wellicht kunnen we de vragen bundelen in dit topic. Is iemand daar handig in? Lijkt me voor Festileaks redactie ook handig.

Vragen die ik zo kan verzinnen:

-Heeft BKS poging gedaan om Björk te krijgen?
– Waneer weten we wat het ? In het blokkenschema is?
– Is het in de toekomst mogelijk om in het blokkenschema wat tijd tussen de optredens te krijgen zodat je hele optredens kunt zien en tijd om je te verplaatsen?
– Komt de oude ingang bij Two nog terug voor bezoekers uit Tilburg e.o?
– Ziet BKS ook het gevaar van het flink aantal herhalingen in het programma ook voor de toekomst?
- Hoe heeft BKS het percentage vrouwelijke artiesten zo snel kunnen verhogen? Is dit een bewuste keuze?
– Met Radiohead en Arcade Fire had BKS in 2017 de twee gedroomde headliners. Het 2018-programma is meer in balans; alsof de BKS-formule na 5 jaar geperfectioneerd is. Welke ambities heeft BKS voor de komende jaren; welke groei of ontwikkeling zit er nog in?
– Is het voor BKS een voor- of een nadeel om in hetzelfde weekend te zitten als Northside en Primavera Porto. Of volgend – Na aanleiding van de Tweet van oud-directeur Niels Aalberts (https://twitter.com/ehpo/status/971292078683680768), is BKS bewust bezig om meer vrouwen te programmeren?
– Nu Radiohead is afgestreept, welke act staat nu bovenaan het wenslijstje van de organisatie?
– Heeft de verschuiving van de datum van het festival (door Pinkpop) veel invloed gehad op het uiteindelijk affiche
- is er kans iop een extra (maar veel kleiner) open podium.
- hoe groot wordt de Casbah ?
- Komt de oude tent THREE ooit nog terug….zeker als er geen inTENTie is om door te groeien?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.988
- Na aanleiding van de Tweet van oud-directeur Niels Aalberts (https://twitter.com/ehpo/status/971292078683680768), is BKS bewust bezig om meer vrouwen te programmeren?
- Nu Radiohead is afgestreept, welke act staat nu bovenaan het wenslijstje van de organisatie?
- Heeft de verschuiving van de datum van het festival (door Pinkpop) veel invloed gehad op het uiteindelijk affiche?

En uiteraard nog een kritische vraag:
- Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat je bij de drank tenten wel limonade kan kopen, maar wat hier in NL gewoon niet voldoet als A-merk. Terwijl je wel de kosten betaald voor een A-merk, hebben jullie de intentie om hier wat mee te gaan doen? Ik voel me een klein beetje opgelicht na het aankopen van een drankje.

:cool:
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
En uiteraard nog een kritische vraag:
– Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat je bij de drank tenten wel limonade kan kopen, maar wat hier in NL gewoon niet voldoet als A-merk. Terwijl je wel de kosten betaald voor een A-merk, hebben jullie de intentie om hier wat mee te gaan doen? Ik voel me een klein beetje opgelicht na het aankopen van een drankje.

1f60e.svg

Wat bedoel je? Die rabarberdrank afgelopen jaar was een prima afwisseling met de kornuit!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.988
Indiaantje89 wrote:
En uiteraard nog een kritische vraag:
– Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat je bij de drank tenten wel limonade kan kopen, maar wat hier in NL gewoon niet voldoet als A-merk. Terwijl je wel de kosten betaald voor een A-merk, hebben jullie de intentie om hier wat mee te gaan doen? Ik voel me een klein beetje opgelicht na het aankopen van een drankje.

1f60e.svg


Wat bedoel je? Die rabarberdrank afgelopen jaar was een prima afwisseling met de kornuit!
Cola en sinas enzo.. een of ander Duits merk is dat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken