Best Kept Secret 2018

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Cola en sinas enzo.. een of ander Duits merk is dat.

Fritz Cola is toch een prima merk?
Misschien niet jouw favoriet maar daar mogen ze toch best even veel voor vragen als een fanta of pepsi?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Cola en sinas enzo.. een of ander Duits merk is dat.[/quote]

Dat is Fritz Cola dat is eerder een AA merk dan een b merk. Het is in Nederland minder bekend omdat het slecht verkrijgbaar is maar in Duitsland een heel hip en bekend frisdrankmerk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.964
Dan mag je hem intrekken, ik vind het precies hetzelfde smaken als Aldi Cola. Ben ook niet bekend met het merk.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Ok, als dat de vragen zijn die gepost zijn dan zijn mijn vragen ook gecoverd. Ik had wel nog een vraag over de indeling van het festibalterrein en wat de kans is op een extra (maar veel kleiner) open podium en hoe groot wordt de Casbah ? O ja en komt de oude tent THREE ooit nog terug....zeker als er geen inTENTie is om door te groeien.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Grappig, hier ook iemand die op de fiets naar Bks kan en de oude ingang en de open tent terug wil. Future Islands? Ik zit nog liever 1 uur opgesloten in een volle Dixie. Lol.

Persoonlijk vind ik dit jaar de line up het minst prikkelend. Maar vrees dat dat meer over mij zegt dan de programmering. Sommige acts zijn me net iets te indie, die zie ik niet doorgroeien. De 2017 editie is nooit meer te overtreffen, maar ben blij met minder volk. Bks heb ik in mijn hart gesloten, heb er natuurlijk weer veel zin in. Overweeg wel een swapje DTRH, voor het eerst.

Nog even broeden op een vraag....

 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
O..voor ik het vergeet: Why on earth is het hebben van veel vrouwelijke acts nu ineens een prestatie? Het zal me worst wezen welk geslacht er op het podium staat, als het maar goed is!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
O..voor ik het vergeet: Why on earth is het hebben van veel vrouwelijke acts nu ineens een prestatie? Het zal me worst wezen welk geslacht er op het podium staat, als het maar goed is!

Dit is helemaal waar maar tot voor kort waren de verhouding wel scheef en die zijn nu een stuk meer in balans maar dat is op zich geen prestatie nee.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Dit zijn de vragen tot nu toe:

-Heeft BKS poging gedaan om Björk te krijgen?
– Waneer weten we wat het ? In het blokkenschema is?
– Is het in de toekomst mogelijk om in het blokkenschema wat tijd tussen de optredens te krijgen zodat je hele optredens kunt zien en tijd om je te verplaatsen?
– Komt de oude ingang bij Two nog terug voor bezoekers uit Tilburg e.o?
– Ziet BKS ook het gevaar van het flink aantal herhalingen in het programma ook voor de toekomst?

– Hoe heeft BKS het percentage vrouwelijke artiesten zo snel kunnen verhogen? Is dit een bewuste keuze?
– Met Radiohead en Arcade Fire had BKS in 2017 de twee gedroomde headliners. Het 2018-programma is meer in balans; alsof de BKS-formule na 5 jaar geperfectioneerd is. Welke ambities heeft BKS voor de komende jaren; welke groei of ontwikkeling zit er nog in?
– Is het voor BKS een voor- of een nadeel om in hetzelfde weekend te zitten als Northside en Primavera Porto. Of volgend – Na aanleiding van de Tweet van oud-directeur Niels Aalberts (https://twitter.com/ehpo/status/971292078683680768), is BKS bewust bezig om meer vrouwen te programmeren?
– Nu Radiohead is afgestreept, welke act staat nu bovenaan het wenslijstje van de organisatie?
– Heeft de verschuiving van de datum van het festival (door Pinkpop) veel invloed gehad op het uiteindelijk affiche
– is er kans iop een extra (maar veel kleiner) open podium.
– hoe groot wordt de Casbah ?
– Komt de oude tent THREE ooit nog terug….zeker als er geen inTENTie is om door te groeien?[/quote]
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.852
5.989
Wanneer zien we is een vrouwelijke act BKS headlinen en wie zou dat kunnen zijn, wishlist gewijs?

Waar ziet BKS zich binnen een vijftal jaar qua gewenst bezoekersaantal, is er de wens om door te groeien naar een festival met een omvang zoals Primavera?

In NL zijn er met Rewire en Le Guess Who? een aantal succesvolle indoorfestivals, is dit ook een pistes waar BKS aan denkt om eens te proberen?

Verderbouwend op de vorige vraag, Primavera heeft ook een editie in Portugal, zou een zustereditie in pakweg Duitsland of België een weg zijn waar BKS ook van durft dromen?

De rest is hierboven al meermaals besproken zie ik mbt Björk, herhaling van acts etc. Leuk initiatief btw weer, FL!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Dit zijn de vragen tot nu toe:

-Heeft BKS poging gedaan om Björk te krijgen?
– Waneer weten we wat het ? In het blokkenschema is?
– Is het in de toekomst mogelijk om in het blokkenschema wat tijd tussen de optredens te krijgen zodat je hele optredens kunt zien en tijd om je te verplaatsen?
– Komt de oude ingang bij Two nog terug voor bezoekers uit Tilburg e.o?
– Ziet BKS ook het gevaar van het flink aantal herhalingen in het programma ook voor de toekomst?

– Hoe heeft BKS het percentage vrouwelijke artiesten zo snel kunnen verhogen? Is dit een bewuste keuze?
– Met Radiohead en Arcade Fire had BKS in 2017 de twee gedroomde headliners. Het 2018-programma is meer in balans; alsof de BKS-formule na 5 jaar geperfectioneerd is. Welke ambities heeft BKS voor de komende jaren; welke groei of ontwikkeling zit er nog in?
– Is het voor BKS een voor- of een nadeel om in hetzelfde weekend te zitten als Northside en Primavera Porto. Of volgend – Na aanleiding van de Tweet van oud-directeur Niels Aalberts (https://twitter.com/ehpo/status/971292078683680768), is BKS bewust bezig om meer vrouwen te programmeren?
– Nu Radiohead is afgestreept, welke act staat nu bovenaan het wenslijstje van de organisatie?
– Heeft de verschuiving van de datum van het festival (door Pinkpop) veel invloed gehad op het uiteindelijk affiche
– is er kans iop een extra (maar veel kleiner) open podium.
– hoe groot wordt de Casbah ?
– Komt de oude tent THREE ooit nog terug….zeker als er geen inTENTie is om door te groeien?[/quote]
- Wanneer zien we is een vrouwelijke act BKS headlinen en wie zou dat kunnen zijn, wishlist gewijs?
- Waar ziet BKS zich binnen een vijftal jaar qua gewenst bezoekersaantal, is er de wens om door te groeien naar een festival met een omvang zoals Primavera?

- In NL zijn er met Rewire en Le Guess Who? een aantal succesvolle indoorfestivals, is dit ook een pistes waar BKS aan denkt om eens te proberen?
- Primavera heeft ook een editie in Portugal, zou een zustereditie in pakweg Duitsland of België een weg zijn waar BKS ook van durft dromen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.964
O..voor ik het vergeet: Why on earth is het hebben van veel vrouwelijke acts nu ineens een prestatie? Het zal me worst wezen welk geslacht er op het podium staat, als het maar goed is!
Daar ben ik het dus helemaal mee eens, maar een groot aantal festivals is er toch bewust mee bezig om meer vrouwen te programmeren. https://3voor12.vpro.nl/update~edb4faf4-df6c-493f-b196-a7627bc4ba4a~esns-wil-50-procent-vrouwen-op-de-line-up-in-2022~.html.

 

ivoooo

Playlistbediener
6 mrt 2018
14
3
Grappig, hier ook iemand die op de fiets naar Bks kan en de oude ingang en de open tent terug wil. Future Islands? Ik zit nog liever 1 uur opgesloten in een volle Dixie. Lol.

Hier nog een! Scheelt volgens mij 10 minuten fietsen en een kwartier lopen.
In de praktijk mis ik daardoor de eerste act op zaterdag, en de eerste 2 acts op zondag :)

Dus wat dat betreft heb ik liever de ingang bij 2 terug i.p.v. een gedroomde headliner.

 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
MixTape wrote:
Grappig, hier ook iemand die op de fiets naar Bks kan en de oude ingang en de open tent terug wil. Future Islands? Ik zit nog liever 1 uur opgesloten in een volle Dixie. Lol.


Hier nog een! Scheelt volgens mij 10 minuten fietsen en een kwartier lopen.
In de praktijk mis ik daardoor de eerste act op zaterdag, en de eerste 2 acts op zondag
1f642.svg


Dus wat dat betreft heb ik liever de ingang bij 2 terug i.p.v. een gedroomde headliner.

Huh dat snap ik niet helemaal? Door een kwartier lopen mis je twee acts op zondag?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.852
5.989
O..voor ik het vergeet: Why on earth is het hebben van veel vrouwelijke acts nu ineens een prestatie? Het zal me worst wezen welk geslacht er op het podium staat, als het maar goed is!
Omdat de muziek industrie al sinds het begin der tijden gedomineerd wordt door mannelijke bands en artiesten, niet alleen op festivals nu maar ook gewoon op de radio vroeger. Het is allemaal wat geëvolueerd naar iets wat meer gelijkwaardig is al heb ik nog steeds het gevoel dat een headline positie toekennen aan een vrouwelijke act nog te weinig gebeurd. En het is nu niet dat er weinig vrouwelijke artiesten zijn, het is dat ze door organisaties in het algemeen gewoon te weinig gepusht worden om die posities te 'krijgen'. Organisaties gaan er volgens mij nog steeds vanuit dat een band gewoon beter verkoopt dan een vrouwelijke solo artiest of een rapper (ja, laten we die categorie er ook maar bijnemen) en daarom is het een prestatie wanneer een festival als Melt! een line up presenteert met bovenaan alleen maar groepen waar vrouwen inzitten, ze tonen lef om in een vrij conservatief festivallandschap (wat ik daarnet aanhaalde mbt tot te weinig pushen) hun nek uit te steken en toch die plekken te bieden die ze op andere festivals helemaal niet zouden krijgen..
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
ivoooo wrote:

MixTape wrote:
Grappig, hier ook iemand die op de fiets naar Bks kan en de oude ingang en de open tent terug wil. Future Islands? Ik zit nog liever 1 uur opgesloten in een volle Dixie. Lol.


Hier nog een! Scheelt volgens mij 10 minuten fietsen en een kwartier lopen.
In de praktijk mis ik daardoor de eerste act op zaterdag, en de eerste 2 acts op zondag
1f642.svg


Dus wat dat betreft heb ik liever de ingang bij 2 terug i.p.v. een gedroomde headliner.

Huh dat snap ik niet helemaal? Door een kwartier lopen mis je twee acts op zondag?

Ivoooo moet eerst nog de koeien melken?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.295
4.964
MixTape wrote:
O..voor ik het vergeet: Why on earth is het hebben van veel vrouwelijke acts nu ineens een prestatie? Het zal me worst wezen welk geslacht er op het podium staat, als het maar goed is!

Omdat de muziek industrie al sinds het begin der tijden gedomineerd wordt door mannelijke bands en artiesten, niet alleen op festivals nu maar ook gewoon op de radio vroeger. Het is allemaal wat geëvolueerd naar iets wat meer gelijkwaardig is al heb ik nog steeds het gevoel dat een headline positie toekennen aan een vrouwelijke act nog te weinig gebeurd. En het is nu niet dat er weinig vrouwelijke artiesten zijn, het is dat ze door organisaties in het algemeen gewoon te weinig gepusht worden om die posities te ‘krijgen’. Organisaties gaan er volgens mij nog steeds vanuit dat een band gewoon beter verkoopt dan een vrouwelijke solo artiest of een rapper (ja, laten we die categorie er ook maar bijnemen) en daarom is het een prestatie wanneer een festival als Melt! een line up presenteert met bovenaan alleen maar groepen waar vrouwen inzitten, ze tonen lef om in een vrij conservatief festivallandschap (wat ik daarnet aanhaalde mbt tot te weinig pushen) hun nek uit te steken en toch die plekken te bieden die ze op andere festivals helemaal niet zouden krijgen..
Goed voorbeeld ja, als of Florence + The Machine & The XX nergens anders kunnen headlinen. Fever Ray niet, want die is simpelweg niet "GOED" genoeg voor onze Majors. Black Madonna, Nina Kraviz, Little Dragon staan toch ook gewoon geprogrammeerd op onze festivals? Ik snap nu niet wat hier nu zo heldhaftig aan is.

Als ze echt acts gaan boeken op basis van hun geslacht dan bestaat de kans dat ik toch echt af ga haken. Ik betaal geld aan een organisatie om een zo goed mogelijke line-up neer te zetten, ongeacht geslacht, huidskleur, geloof, seksualiteit of voor welke voetbalclub ze zijn. Via mijn portemonnee geen politieke spelletjes aub, juist fijn om die onzin eens te ontlopen tijdens een festival. Niets mis met vrouwelijke acts, maar ik wil ze niet door mijn strot geduwd krijgen per en alleen omdat ze vrouw zijn.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Persoonlijk zit ik erg te wachten op een festival met een line-up van exclusief supporters van PEC Zwolle. Maarja, dat ben ik.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Het gaat in eerste instantie om de kwaliteit en pas daarna kun je eventueel kijken naar een goede afspiegeling. Heb niet het idee dat BKS nu geforceerd vrouwen er neer heeft gezet en de kwaliteit ondergeschikt heeft gemaakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken