Best Kept Secret 2018

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik heb ook nog een vraag voor de organisatie die ik me gewoon afvraag:
Best Kept Secret spreekt echt over een speciale band met Arctic Monkeys via de sociale media, in hoeverre is BKS ook echt verbonden met Arctic Monkeys, aangezien ze niet per se fan van Nederland schijnen te zijn.
En dan ook; heeft Best Kept Secret in die zin niet ook een speciale band met andere acts die ze in Nederland al vroeg een groot podium durfden te bieden?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Dit zijn de vragen tot nu toe:

-Heeft BKS poging gedaan om Björk te krijgen?
– Waneer weten we wat het ? In het blokkenschema is?
– Is het in de toekomst mogelijk om in het blokkenschema wat tijd tussen de optredens te krijgen zodat je hele optredens kunt zien en tijd om je te verplaatsen?
– Komt de oude ingang bij Two nog terug voor bezoekers uit Tilburg e.o?
– Ziet BKS ook het gevaar van het flink aantal herhalingen in het programma ook voor de toekomst?

– Hoe heeft BKS het percentage vrouwelijke artiesten zo snel kunnen verhogen? Is dit een bewuste keuze?
– Met Radiohead en Arcade Fire had BKS in 2017 de twee gedroomde headliners. Het 2018-programma is meer in balans; alsof de BKS-formule na 5 jaar geperfectioneerd is. Welke ambities heeft BKS voor de komende jaren; welke groei of ontwikkeling zit er nog in?
– Is het voor BKS een voor- of een nadeel om in hetzelfde weekend te zitten als Northside en Primavera Porto. Of volgend – Na aanleiding van de Tweet van oud-directeur Niels Aalberts (https://twitter.com/ehpo/status/971292078683680768), is BKS bewust bezig om meer vrouwen te programmeren?
– Nu Radiohead is afgestreept, welke act staat nu bovenaan het wenslijstje van de organisatie?
– Heeft de verschuiving van de datum van het festival (door Pinkpop) veel invloed gehad op het uiteindelijk affiche
– is er kans iop een extra (maar veel kleiner) open podium.
– hoe groot wordt de Casbah ?
– Komt de oude tent THREE ooit nog terug….zeker als er geen inTENTie is om door te groeien?[/quote]
– Wanneer zien we is een vrouwelijke act BKS headlinen en wie zou dat kunnen zijn, wishlist gewijs?
– Waar ziet BKS zich binnen een vijftal jaar qua gewenst bezoekersaantal, is er de wens om door te groeien naar een festival met een omvang zoals Primavera?

– In NL zijn er met Rewire en Le Guess Who? een aantal succesvolle indoorfestivals, is dit ook een pistes waar BKS aan denkt om eens te proberen?
– Primavera heeft ook een editie in Portugal, zou een zustereditie in pakweg Duitsland of België een weg zijn waar BKS ook van durft dromen?
- Best Kept Secret spreekt echt over een speciale band met Arctic Monkeys via de sociale media, in hoeverre is BKS ook echt verbonden met Arctic Monkeys, aangezien ze niet per se fan van Nederland schijnen te zijn?
-Heeft Best Kept Secret in die zin niet ook een speciale band met andere acts die ze in Nederland al vroeg een groot podium durfden te bieden?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.103
Goed voorbeeld ja, als of Florence + The Machine & The XX nergens anders kunnen headlinen. Fever Ray niet, want die is simpelweg niet “GOED” genoeg voor onze Majors. Black Madonna, Nina Kraviz, Little Dragon staan toch ook gewoon geprogrammeerd op onze festivals? Ik snap nu niet wat hier nu zo heldhaftig aan is.

Als ze echt acts gaan boeken op basis van hun geslacht dan bestaat de kans dat ik toch echt af ga haken. Ik betaal geld aan een organisatie om een zo goed mogelijke line-up neer te zetten, ongeacht geslacht, huidskleur, geloof, seksualiteit of voor welke voetbalclub ze zijn. Via mijn portemonnee geen politieke spelletjes aub, juist fijn om die onzin eens te ontlopen tijdens een festival. Niets mis met vrouwelijke acts, maar ik wil ze niet door mijn strot geduwd krijgen per en alleen omdat ze vrouw zijn.
Ja, natuurlijk hoor maar er is geen enkel festival in Europa die dat doet. Mag er dan niet een beetje aan emancipatie worden gedaan in de industrie? Zeg nu niet trouwens dat er geen enkel festival is dat naar jouw mening slechte mannelijke bands/artiesten weet neer te zetten hé (als dat je punt is over vrouwelijke acts die slecht zijn en door je strot worden geduwd juist omdat ze een vrouw zijn). Op elk festival zullen er altijd wel acts zijn de je meer/minder kunnen bekoren..

Volgens mij is het niet zo dat ze specifiek moet selecteren van 'Oh, we moeten nog een vrouw hebben bovenaan! Wie kunnen we daarvoor bellen? Ah, The xx!' Het is meer van dat er voor elke Florence wel 3/4 bands zullen zijn die nu headlinerstatus hebben bereikt en dat komt gewoon omdat bands (hier toch) makkelijker die spot krijgen. De VS is er op dat vlak toch een pak progessiever op geworden dan hier in Europa. Als het volgens jou los moet staan van geslacht, religie, huidskleur etc waarom is het dan een probleem dat vrouwen hogere plekken zouden inpikken? Het heeft niets te maken met door u strot duwen maar het feit dat vrouwen opzich gewoon een pak minder kansen krijgen dan mannelijke acts..

heeft Best Kept Secret in die zin niet ook een speciale band met andere acts die ze in Nederland al vroeg een groot podium durfden te bieden?
Ik dacht bij vorig jaar eigenlijk dat ze dat een beetje bij Thomas Azier hadden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Indiaantje89 wrote:
Goed voorbeeld ja, als of Florence + The Machine & The XX nergens anders kunnen headlinen. Fever Ray niet, want die is simpelweg niet “GOED” genoeg voor onze Majors. Black Madonna, Nina Kraviz, Little Dragon staan toch ook gewoon geprogrammeerd op onze festivals? Ik snap nu niet wat hier nu zo heldhaftig aan is.

Als ze echt acts gaan boeken op basis van hun geslacht dan bestaat de kans dat ik toch echt af ga haken. Ik betaal geld aan een organisatie om een zo goed mogelijke line-up neer te zetten, ongeacht geslacht, huidskleur, geloof, seksualiteit of voor welke voetbalclub ze zijn. Via mijn portemonnee geen politieke spelletjes aub, juist fijn om die onzin eens te ontlopen tijdens een festival. Niets mis met vrouwelijke acts, maar ik wil ze niet door mijn strot geduwd krijgen per en alleen omdat ze vrouw zijn.

Ja, natuurlijk hoor maar er is geen enkel festival in Europa die dat doet. Mag er dan niet een beetje aan emancipatie worden gedaan in de industrie? Zeg nu niet trouwens dat er geen enkel festival is dat naar jouw mening slechte mannelijke bands/artiesten weet neer te zetten hé (als dat je punt is over vrouwelijke acts die slecht zijn en door je strot worden geduwd juist omdat ze een vrouw zijn). Op elk festival zullen er altijd wel acts zijn de je meer/minder kunnen bekoren..

Volgens mij is het niet zo dat ze specifiek moet selecteren van ‘Oh, we moeten nog een vrouw hebben bovenaan! Wie kunnen we daarvoor bellen? Ah, The xx!’ Het is meer van dat er voor elke Florence wel 3/4 bands zullen zijn die nu headlinerstatus hebben bereikt en dat komt gewoon omdat bands (hier toch) makkelijker die spot krijgen. De VS is er op dat vlak toch een pak progessiever op geworden dan hier in Europa. Als het volgens jou los moet staan van geslacht, religie, huidskleur etc waarom is het dan een probleem dat vrouwen hogere plekken zouden inpikken? Het heeft niets te maken met door u strot duwen maar het feit dat vrouwen opzich gewoon een pak minder kansen krijgen dan mannelijke acts..


Baas wrote:
heeft Best Kept Secret in die zin niet ook een speciale band met andere acts die ze in Nederland al vroeg een groot podium durfden te bieden?

Ik dacht bij vorig jaar eigenlijk dat ze dat een beetje bij Thomas Azier hadden.
Ja ik ben voor emancipatie inderdaad, mannen en vrouwen moeten inderdaad gelijke kansen krijgen. Daarom ben ik dus tegen quota's, niemand hoeft voorgetrokken te worden wat mij betreft. Wanneer een ESNS al begint over letterlijke cijfers dat ze in 2022 een quota van 50% wil halen dan ga ik me persoonlijk toch een beetje zorgen maken. En nee dat is niet omdat ik me zorgen maak dat er meer vrouwen op het affiche komen te staan, dat hoor je mij ook totaal niet zeggen.

Maar wat jij tegenspreekt gaat dus echt wel gebeuren als we dit doorzetten. "Oh, we moeten nog een vrouw hebben bovenaan! Wie kunnen we daarvoor bellen? Ah, The xx!’", anders komen ze niet aan de 50% quota van het key change project. Als je dit toe gaat laten dan is het wachten tot de de volgende groep "minderheden" aan de deur klopt en hun quota gaat eisen. Daar groeien we echt wel naar toe als we dit allemaal volgens, want men praat ook al over meer "kleur" in festival affiches (https://beta.volkskrant.nl/cultuur-media/nieuwe-baas-mojo-festivals-in-nederland-moeten-kleurrijker~b0f258ff/).

En nee ik ben niet dom rechts ofzo (in tegendeel zelfs), maar we zijn tegenwoordig echt aan het doordraaien met dat soort dingen. En in mijn optiek vind ik een organisatie onbetrouwbaar als ze aan dat soort dingen gaan beginnen, want ik weet niet of mijn zuur verdiende centen wel worden uitgegeven aan een zo goed mogelijk line-up. Muziek is voor mij juist universeel, en vrij en toegankelijk voor iedereen, als ik naar een optreden ga kijk ik echt niet of het een man of een vrouw is. Dus waarom moet die keuze wel zo nodig opgedrongen worden?
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Ik ben het helemaal met indiaantje eens! Je moet als organisatie altijd gaan voor een zo goed mogelijke line up. Of dat nou betekent dat er 20 of 40% vrouw is (of getint, of wat dan ook voor 'minderheid') zou niet moeten uitmaken. Als we hier aan gaan beginnen hebben we over een paar jaar een line up met 50% vrouwelijk, 50% getint, 50% 'anders' geaard, 50% een bepaalde religie... het enige wat een organisatie kan doen is in dit geval een vrouw de voorkeur geven in het geval je een gelijke artiest hebt en je toch vrouwen wilt 'voortrekken'.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Dit zijn de vragen tot nu toe:

-Heeft BKS poging gedaan om Björk te krijgen?
– Waneer weten we wat het ? In het blokkenschema is?
– Is het in de toekomst mogelijk om in het blokkenschema wat tijd tussen de optredens te krijgen zodat je hele optredens kunt zien en tijd om je te verplaatsen?
– Komt de oude ingang bij Two nog terug voor bezoekers uit Tilburg e.o?
– Ziet BKS ook het gevaar van het flink aantal herhalingen in het programma ook voor de toekomst?

– Hoe heeft BKS het percentage vrouwelijke artiesten zo snel kunnen verhogen? Is dit een bewuste keuze?
– Met Radiohead en Arcade Fire had BKS in 2017 de twee gedroomde headliners. Het 2018-programma is meer in balans; alsof de BKS-formule na 5 jaar geperfectioneerd is. Welke ambities heeft BKS voor de komende jaren; welke groei of ontwikkeling zit er nog in?
– Is het voor BKS een voor- of een nadeel om in hetzelfde weekend te zitten als Northside en Primavera Porto. Of volgend – Na aanleiding van de Tweet van oud-directeur Niels Aalberts (https://twitter.com/ehpo/status/971292078683680768), is BKS bewust bezig om meer vrouwen te programmeren?
– Nu Radiohead is afgestreept, welke act staat nu bovenaan het wenslijstje van de organisatie?
– Heeft de verschuiving van de datum van het festival (door Pinkpop) veel invloed gehad op het uiteindelijk affiche
– is er kans iop een extra (maar veel kleiner) open podium.
– hoe groot wordt de Casbah ?
– Komt de oude tent THREE ooit nog terug….zeker als er geen inTENTie is om door te groeien?
– Wanneer zien we is een vrouwelijke act BKS headlinen en wie zou dat kunnen zijn, wishlist gewijs?
– Waar ziet BKS zich binnen een vijftal jaar qua gewenst bezoekersaantal, is er de wens om door te groeien naar een festival met een omvang zoals Primavera?

– In NL zijn er met Rewire en Le Guess Who? een aantal succesvolle indoorfestivals, is dit ook een pistes waar BKS aan denkt om eens te proberen?
– Primavera heeft ook een editie in Portugal, zou een zustereditie in pakweg Duitsland of België een weg zijn waar BKS ook van durft dromen?
– Best Kept Secret spreekt echt over een speciale band met Arctic Monkeys via de sociale media, in hoeverre is BKS ook echt verbonden met Arctic Monkeys, aangezien ze niet per se fan van Nederland schijnen te zijn?
-Heeft Best Kept Secret in die zin niet ook een speciale band met andere acts die ze in Nederland al vroeg een groot podium durfden te bieden?

Nou Roosmarijn, als je ons BKS forum-leden nu niet noemt bij je interview, dan weet ik het ook niet meer. Prima lijstje met vragen,
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
...het enige wat een organisatie kan doen is in dit geval een vrouw de voorkeur geven in het geval je een gelijke artiest hebt en je toch vrouwen wilt ‘voortrekken’.
Ik vind bands met een man als zanger vaak fijner om aan te horen dan bands met (schelle) vrouwenstemmen. Dit is smaak, geen gender-racism trouwens. Ik vind Wolf Alice de beste act met vrouwenstem. Vrouwen vinden Alex truner over het algemeen ook aangenaam om naar te luisteren.
Misschien moeten ze bij de organisatie een poll publiceren en wat meningen afvangen van het publiek. ik denk dat meer dan 50% het eigenlijk niks uitmaakt.

over Am gesproken: in het festileaks Rock Werchter forum is de nieuwe AM gelekt....ik ga hem niet van een of andere louche site afhalen, ik stream ze straks wel, maar de reacties waren matigjes aldaar trouwens...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.006
3.690
De nieuwe AM kan wel eens goed werken op BKS. Ondergaand zonnetje erbij. Vind de plaat vooral erg mooi. Er staat maar 1 hit op (4/5). Ik verwacht een meer intieme AM set in ieder geval. Dat dat goed kan werken is bewezen (Radiohead vorig jaar, al hebben we het wel over een totaal andere band natuurlijk). De reacties zullen gemengd zijn, verwacht in ieder geval geen AM2, maar een mix tussen de laatste TLSP plaat en Humbug met een flinke scheut Bowie, Cave, FJM en zelfs Marvin Gaye.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
over Am gesproken: in het festileaks Rock Werchter forum is de nieuwe AM gelekt….ik ga hem niet van een of andere louche site afhalen, ik stream ze straks wel, maar de reacties waren matigjes aldaar trouwens…

De recensies zijn inderdaad wat uiteenlopend. Moet eerlijk zeggen dat AM voor mij geen must is (had eigenlijk net zo graag een Björk of zo gezien), maar dat ik door de reacties op dit nieuwe album en de flarden die ik ervan gehoord heb juist enthousiaster wordt over het BKS-optreden. Ben dus wel heel benieuwd.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Ik moet de plaat nog luisteren maar wat ik er zo over hoor spreekt me wel aan. Vind de TLSP platen erg goed en referenties als Bowie, Cave enz zijn een aanbeveling voor mij.

Aangezien de catalogus van AM genoeg up tempo festivalhits bevat komt het met de set op BKS vast goed.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wanneer zien we is een vrouwelijke act BKS headlinen en wie zou dat kunnen zijn, wishlist gewijs?

Florence!

Verderbouwend op de vorige vraag, Primavera heeft ook een editie in Portugal, zou een zustereditie in pakweg Duitsland of België een weg zijn waar BKS ook van durft dromen?

In Duitsland heb je natuurlijk wel te maken met Hurricane/Southside.
Wanneer BKS een editie opzet in België nemen ze ook meteen 20% van hun ticketverkoop voor de NL editie weg. Kunnen ze beter iets opzetten in augustus en van Lowlands wegkapen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Daar groeien we echt wel naar toe als we dit allemaal volgens, want men praat ook al over meer “kleur” in festival affiches

Dan gaat North Sea Jazz misschien wel het grootste probleem krijgen om hun kaartjes te verkopen ;)
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Dagticket voor de vrijdag binnen! Moet nog even een goede route opstellen voor heel de dag, maar Arctic Monkeys staat in ieder geval vast
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.208
4.447
Eigenlijk wilde ik de AM dag op Werchter meepikken (en Nick Cave), maar deze bleek al uitverkocht te zijn. Dus als de wiedeweerga kaartjes voor de vrijdag van BKS gekocht! Vorig jaar de Radiohead dag meegepikt en dit jaar dus weer een dag. Wellicht volgend jaar toch maar eens aan een weekend denken.

Wat zijn verder must sees op de vrijdag? Ben zelf ook wel een liefhebber van Future Islands, dus die pikken we mee. Verder ken ik Tom Grennan en Deerhunter wel en die bevallen mij goed. Zeker laatstgenoemde ga ik nog wat meer luisteren, denk ik.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Ik zie net dat filmpje van die Franse toeristen die in Beekse Bergen bijna jachtluipaardenvoer worden. Moeten we Tyler dan ook maar cancellen uit veiligheid?


Gevaarlijk
roofdier
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Maar goed dat ze Tame Impala niet geboekt hebben.
Zolang die Tam is, is het niet zo erg....

Die nieuwe AM ook maar eens opgezet. Voelt erg The Last Shadow Puppets achtig aan. Geen slecht album, maar ik mis na een luisterbeurt wel de "hits".
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken