Ik vind de line-up van dit jaar sterk en zeer uitgebalanceerd.
Ik ook. Beste line-up so far.
Ik vind de line-up van dit jaar sterk en zeer uitgebalanceerd.
Kan mij niet voorstellen dat mensen voor de aankleding naar een festival gaan…gaat toch om de muziek, tenminste bij mij wel.
Vorig jaar BKS, dit jaar DTRH…. En waarom ? Als je niet heel diep in de indie zit, zoals ik, kijk je toch vooral naar de grotere namen…en dan is DTRH dit jaar voor mij toch veel interessanter…en blijkbaar denken meer mensen zo…
En ik moet zeggen dat de aankleding bij BKS ook helemaal top was vorig jaar. Veel plezier allemaal !
Dat is scorebordjournalistiek, het gaat er om ook wat voor namen er dubbelen. Maar geen Charlotte Gainsborough, wel CHVRCHES geen Spirtualized wel Unknown Mortal Orchestra, geen Madball wel Vince Staples, geen Arca wel Job Jobse, wel The Kills geen Shellac, wel Naaz maar geen Kedr Livanskiy etc. etc . dat soort namen dus.Indiaantje89 wrote:
Het is nog steeds geen slecht festival hoor. Maar ik vind de line-up best een commercieel tintje hebben dit jaar voor BKS begrippen. Het is iets meer “Lowlands” geworden dan “Primavera”. Future Islands, Warpaint, Vince Staples, Job Jobse, Angus & Julia Stone, The Kills, Unknown Mortal Orchestra, The Internet, Altin Gün, Naaz, The Districts, Preoccupations etc.
Met Slowdive en Mogwai hebben ze dan weer wel 2 toffe acts, al hoewel beide het succes niet gaan halen van een vorige editie ben ik bang.
Daarnaast alweer een Hip Hop nacht, wat me persoonlijk totaal niet kan boeien en ik persoonlijk een beetje makkelijk vind om mee op mee te liften. En dan een Job Jobse in de nacht.. kan je nou echt niets meer spannends vinden? En St. Paul voor de triljoenste keer op een Nederlands festival, lekker origineel allemaal.
Primavera en BKS delen dit jaar 27 acts. Daarnaast staan er op Primavera 14 acts die die al eerder ( de meesten vorig jaar) op BKS stonden. Valt dus toch wel mee met dat verder van PS af komen te staan?
Over Future Islands gesproken: Ben ik de enige die nu nog steeds geen nummers van hun kan onderscheiden?
Jelle wrote:
Over Future Islands gesproken: Ben ik de enige die nu nog steeds geen nummers van hun kan onderscheiden?
Live misschien wel de beste act van Lowlands afgelopen jaar. Gaat dat zien!
Echt hé.. ik woon half uurtje rijden van BKS, dus dat is ook best te doen. En de vrouwen rijden terug naar huis, Toen kon je letterlijk je auto "voor de deur" parkeren en was je binnen 5 minuten binnen. Nog nooit zoiets fijns meegemaakt op een festival. Blijkbaar kan dat allemaal niet meer.. (geklaag gehad van Beekse Bergen?) jammer want dat was echt geniaal als niet camping bezoeker, nu moet je nog iedere dag een flink stuk lopen voordat je bij de auto bent.PS en BKs hebben misschien wel hetzelfde smoelwerk, maar zijn toch nooit hetzelfde ? Dat kan toch ook niet ? Frienly Fire wil natuurlijk ook wat van hun pool laten optreden….of heb ik het hier helemaal mis ? Ja, ik blijf toch positief, misschien dat de ingang bij de TWO wel weer terug moet komen idd, maar voor de rest ben ik trots dat dit festival zowat naast mijn deur plaatsvindt.
Festileaks gaat Roosmarijn Reijmer (BKS) interviewen dus stel alle vragen maar! Wellicht kunnen we de vragen bundelen in dit topic. Is iemand daar handig in? Lijkt me voor Festileaks redactie ook handig.
Vragen die ik zo kan verzinnen:
-Heeft BKS poging gedaan om Björk te krijgen?
– Waneer weten we wat het ? In het blokkenschema is?
– Is het in de toekomst mogelijk om in het blokkenschema wat tijd tussen de optredens te krijgen zodat je hele optredens kunt zien en tijd om je te verplaatsen?
– Komt de oude ingang bij Two nog terug voor bezoekers uit Tilburg e.o?
– Ziet BKS ook het gevaar van het flink aantal herhalingen in het programma ook voor de toekomst?
- Hoe heeft BKS het percentage vrouwelijke artiesten zo snel kunnen verhogen? Is dit een bewuste keuze?Festileaks gaat Roosmarijn Reijmer (BKS) interviewen dus stel alle vragen maar! Wellicht kunnen we de vragen bundelen in dit topic. Is iemand daar handig in? Lijkt me voor Festileaks redactie ook handig.
Vragen die ik zo kan verzinnen:
-Heeft BKS poging gedaan om Björk te krijgen?
– Waneer weten we wat het ? In het blokkenschema is?
– Is het in de toekomst mogelijk om in het blokkenschema wat tijd tussen de optredens te krijgen zodat je hele optredens kunt zien en tijd om je te verplaatsen?
– Komt de oude ingang bij Two nog terug voor bezoekers uit Tilburg e.o?
– Ziet BKS ook het gevaar van het flink aantal herhalingen in het programma ook voor de toekomst?
En uiteraard nog een kritische vraag:
– Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat je bij de drank tenten wel limonade kan kopen, maar wat hier in NL gewoon niet voldoet als A-merk. Terwijl je wel de kosten betaald voor een A-merk, hebben jullie de intentie om hier wat mee te gaan doen? Ik voel me een klein beetje opgelicht na het aankopen van een drankje.
Cola en sinas enzo.. een of ander Duits merk is dat.Indiaantje89 wrote:
En uiteraard nog een kritische vraag:
– Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat je bij de drank tenten wel limonade kan kopen, maar wat hier in NL gewoon niet voldoet als A-merk. Terwijl je wel de kosten betaald voor een A-merk, hebben jullie de intentie om hier wat mee te gaan doen? Ik voel me een klein beetje opgelicht na het aankopen van een drankje.
Wat bedoel je? Die rabarberdrank afgelopen jaar was een prima afwisseling met de kornuit!