Hoihoi, ik ben weer helemaal verzopen in het festival.
Ik vond alles geweldig, het festivalrapport is een beetje gekleurd met het cijfer voor randprogrammering. Misschien moet er een weging worden toegevoegd aan elk item, zodat je een festival waar muziek centraal staat ook kunt waarderen als zodanig en niet alle cijfers vergelijkt met speeltuinfestivals als bv. DTRH.
Daarnaast hoef je niet ver te lopen, als je net als ik op het vakantiepark zit, en driekwart het meer rond moet, en een fiets bij je hebt..Nergens last van gehad.Dus dat cijfer voor logistiek is ook niet helemaal een goede afspiegeling naar mijn idee. Ik heb geen lange rijen gezien bij plee en dranktenten. Dat er een dranktentje wat drukker is volgens mij kun je dat niet altijd vermijden.
Mijn favo optredens:
1. Wolf Alice staat veruit bovenaan. misschien omdat ik een optreden verwachtte in e lijn van de vorige twee keer wat het helemaal niet was. Ze hadden er zin in en waren een van de meest oprechte acts dit weekend. Ook het zwempartijtje van de band direct na het optreden was genuine.
2. LCD Soundsystem (eerste keer !). Ik wist dat ze goed waren, maar zo goed had ik ze niet verwacht.
4. The National was ook gewoon erg goed, ik was niet om met hun muziek op mp3, maar live jongens...indrukwekkend hoor. Top act.
5. Ty Segall was heel leuk, 3. Wavves was veel beter.
Verder heb ik wel een hoop leuke andere dingen gezien....de Arctic Monkeys staat ook gewoon in de top 10 hoor, maar qua verwachting had ik ze al hoog staan op mijn lijst,. Het nieuwe materiaal is gewoon goed.
Ik heb verder geen moeite meer gedaan The Casbah in te komen, jammergenoeg. Die moet echt 3x groter als ze dit concept willen behouden zo. Ik vond AYWKUBTTOD een beetje tegenvallen. Ik had het meer melodisch verwacht denk ik.
o ja, het vraagteken was marketing-technisch een topvondst, sterker nog: ik vond de marketing vrgeleken met voorgaande jaren een heel stuk beter, dus Roos hdoet wel echt goed werk in de organisatie. Maar de uitwerking van het vraagteken had wel iets spannenders mogen zijn. Een loungebar....pfffff.
Volgende week Pinkpop....pffff.
Ik ben dit jaar heel positief verrast door de jongere generatie punkers die geweldige moshpits maken. Ik stond erbij en bleef er naar kijken..... was ik nog maar jong -zucht-
De Wavves was echt een feetsje zo op die manier. Ik denk dat het allemaal weer goedkomt met de harde-gitaarmuziek-scene.......
Even een negatieve kanttekening over de praters en telefoon-scherm-verslaafden. Ga alsjeblieft met je geweldige zelf wegstaan als je niet naar de muziek wilt luisteren of het optreden with zien. ik ben best vaak op een andere plek gaan staan omdat er weer een stelletje koekwauzen aandacht stond te trekken recht voor mijn neus.