Best Kept Secret 2018

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
neracroft wrote:
Ben momenteel een boek aan het lezen over de opkomst van de indie/garagerock

Beetje off-topic haha, maar welk boek is dat?

Meet Me In The Bathroom (zou ook een verfilming (of docu of serie weet niet exact meer wat) van komen!
https://www.amazon.com/Meet-Me-Bathroom-Rebirth-2001-2011/dp/0062233092
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Zou Sufjan Stevens headliner zijn op BKS? Zie ik heel graag komen maar gaat die echt zoveel volk op de been brengen?

Mijn ideale headliner combinatie voor BKS:
The Strokes – Bon Iver – Tame Impala (of als het er ooit van komt een Sonic Youth rëunie)
Status van Sufjan is dusdanig dat die voor niets minder dan een headline positie hoeft te komen. Ook een exclusieve namen gezien hij maar weinig tourt in Europa, zou voor mij echt de gedroomde headliner zijn. Strokes zou gaaf zijn, maar heb het idee dat die evenveel vragen als een Radiohead waardoor het waarschijnlijk lastig zal te verantwoorden zijn. Hoop dat volgend jaar een tweede poging wordt gewaagd voor Björk, al lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze volgend jaar wederom in juni in Europa tourt. Acht Foals en Florence + the Machine met nieuwe platen op zak goede mogelijkheden.

Knop doorgehakt om toch het hele weekend te gaan, vooral die zaterdag loopt over van de sterke namen. Mijn waarschijnlijke schema:
VR: Jay Som - Susanne Sundfør - ...And You Will Know Us By The Trail of Dead - Tyler, the Creator - Deerhunter - Arctic Monkeys
ZA: Bully + Nilüfer Yanya of Johan - Slowdive - the Kills - Warpaint - Vince Staples - the National
ZO: Joep Beving - Let's Eat Grandma - Vagabon - stukje Hinds - Steve Davis & Kavus Torabi - Rostam - Spoon - Father John Misty - Mogwai - LCD Soundsystem
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Goede beslissing Martijn!

Mijn planning zal me weer kamp in de kuiten bezorgen en wallen onder de ogen :
Vrijdag: Jay Som - Palm- The Districts-Future Islands- Deerhunter- Arctic Monkeys- Chvrches- Haxxan- Crows
Zaterdag: Omni- Angus and Julia- Johan- Pip Blom- Slowdive- The Kills /Mattiel- Nadah El Shazly-Warpaint-The National- Jlin- Container- Big Ups- Umfang
Zondag: Moaning- Vagabon- Yellow-Days- Waxahatchee-Spoon- UMO- Preoccupations- Mogwai-LCD Soundsystem- Casbah.

En wat het speculeren (lees=wensen) voor volgend jaar betreft: Tool-Bjork- Bon Iver :)
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Toch ook maar een ticket aangeschaft voor de zaterdag. Wilde het eerst niet doen ivm inmiddels aangeschafte kaarten voor andere festivals. Maar ik kon het toch niet laten. Het wordt mijn eerste keer BKS, ben wel benieuwd.
Mijn schema ziet er als volgt uit:
Isaac Gracie - Angus & Julia Stone - Johan - Wolf Alice - Slowdive - The Kills - Warpaint - The National
Zin in!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lorde in 2019 zou ik nu direct voor tekenen. Met daarnaast Vampire Weekend en Bon Iver ofzo. Maargoed, dat is allemaal wel heel voorbarig.

Het zou met niet verassen als Lorde weer 3 jaar in een kelder duikt. Zou zeker een geweldige boeking zijn als de kleine headliner op de vrijdag. Een act voor de toekomst die wel al de songs en de liveshow heeft om het hele veld te overtuigen.

Ik zie Florence als een van de voornaamste boekingen van 2018. Headliner waardig, nooit gestaan dus geen herhaling, nieuw album.

Ik denk dat we een Muse boeking van 2 kanten kunnen bekijken. Ik denk dat ze niet eerste keuze zijn. Dan heeft BKS toch echt liever die kleinere categorie zodat ze genoeg budget over houden voor kleinere acts waar we vorig jaar met Radiohead/AF toch wel een gaatje zagen vallen. Muse kan daarnaast wel weer een grote omzet aan kaarten draaien zoals Radiohead dat ook kon. Verwacht alleen zo'n boeking als de overige keuze schaars is. BKS heeft ook niet de droom om door te groeien naar elk jaar een headliner van die grootte. Denk dat Friendly Fire liever het festival in balans heeft dan weer met bakken geld gaat gooien.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Wat dachten jullie van spinvis als ? ?
Ja ! leuk ! Spinvis als plaatjesdraaier is nooit fout, maar neemt ie ook een weekend-vullend programma mee dan ?
Of gaat BKS zelf een soort Despacio-discoshow opzetten ?
Of komt despacio toch ondanks dat 2manydjs en lcd soundsystem allebei op zaterdag weg zijn ?
Hoeveel officiele Despacios rijden er eigenlijk rond op de wereld ?

Trouwens de eerstvolgende officiel despacio confirm is 14 Juni tijdens Sonar - LCD soundsystem en 2manydjs (dj set)/soulwax spelen allebei op 16 juni op Sonar.....en 9 juni Pasha, ibiza inderdaad: https://www.bandsintown.com/e/1009628114-2-many-djs-at-pacha
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Het begint er wel steeds meer op te lijken dat we tot het weekend zelf moeten wachten om het te weten te komen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Even een praktisch vraagje: ik was er afgelopen jaar een dag en dit jaar het hele weekend: het leek erop dat het een enorm eind lopen is van de parkeerplaats naar de camping, klopt dat?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Even een praktisch vraagje: ik was er afgelopen jaar een dag en dit jaar het hele weekend: het leek erop dat het een enorm eind lopen is van de parkeerplaats naar de camping, klopt dat?

Gohja wel eventjes maar niet veel meer dan de gemiddelde andere festivals vind ik. Wat me meer stoort is de afstand tussen camping en festivalterrein.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Minuutje of 20 denk ik... daarom blijf ik ieder jaar strijden voor mijn campagne #bringbackentrance2

Toen was ik echt binnen 5 minuten binnen :(. Maarja toen was BKS ook nog stukken kleiner.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.986
565
Niet verder dan de afstand die ik op Lowlands moest afleggen afgelopen jaar, hoop ik... Van helemaal achterop de parkeerplaats tot helemaal achterop camping 7... :-|
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Het ligt er aan of de camping van de eerste vier jaar weer open is, met de daarbij behorende ingang. Als dat zo is, is het wel korter dan op Lowlands.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik zat vorig jaar op de camping die het dichtst bij de ingang van het festivalterrein was. Vond het wel een redelijk stuk lopen met al je baggage, helemaal omdat we meerdere keren moesten lopen omdat we niet alles in één keer konden dragen. Heeft iemand misschien nog goede tips voor het meenemen van zoveel mogelijk spullen in 1 keer?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik zat vorig jaar op de camping die het dichtst bij de ingang van het festivalterrein was. Vond het wel een redelijk stuk lopen met al je baggage, helemaal omdat we meerdere keren moesten lopen omdat we niet alles in één keer konden dragen. Heeft iemand misschien nog goede tips voor het meenemen van zoveel mogelijk spullen in 1 keer?

De inklapbare bolderkar is toch het makkelijkst. Of 2. Wel wat prijzig in de aanschaf maar heb je veel plezier van.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken