Best Kept Secret 2018

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.281
2.214
Processierups wrote:
@noid: tevreden met het antwoord over Björk?
Vraag blijft natuurlijk: waarom wel Northside en niet BKS….

Ben tevredenen dat de vraag gesteld is maar niet met het antwoord. Dit antwoord is een open deur. Uiteraard heeft BKS een poging gedaan zeker omdat ze ook op Northside staat! Het interessante is dan de achtergrond die Roosmarijn nu als Best Kept Secret noemt.

Het is een leuk iniatief van Festileaks maar Roosmarijn Reimer is veel minder open dan Robert Swarts en dat is jammer.

En Beyoncé noemen als optie voor BKS stemt mij ook niet vrolijk. Dat past totaal niet!

Waarschijnlijk liepen de contacten richting IJsland ook helemaal niet via Friendly Fire, maar via SKP Scorpio, en is dat ook de reden waarom zij hier niet erg open kan zijn.

Het antwoord over Beyoncé vond ik ook opvallend - zelfs een Lorde of Florence zou meer passen bij de programmering van BKS...
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.831
828
Waarschijnlijk liepen de contacten richting IJsland ook helemaal niet via Friendly Fire, maar via SKP Scorpio, en is dat ook de reden waarom zij hier niet erg open kan zijn.

Wat de rede ook is feit blijft dat dit antwoord onbevredigend is maar goed misschien verwacht ik te veel en zijn we verwend geweest met de ophenheid voorheen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
668
343
Lorde in 2019 zou ik nu direct voor tekenen. Met daarnaast Vampire Weekend en Bon Iver ofzo. Maargoed, dat is allemaal wel heel voorbarig.
Beyoncé zie ik niet gebeuren. Is veel te duur en past totaal niet op een festival dat "Best Kept Secret" heet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.142
Hoeveel ik Beyoncé echt heel sterk vind.... nee dat is gewoon geen match met BKS en het idee achter dit festival heb ik het idee. Florence zou ik dan weer beter vinden passen. Ach mij hoor je dit jaar niet echt klagen over de headliners.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
668
343
Volgend jaar Björk, Tame Impala en Muse.

Ik zie graag Muse live, maar ik twijfel wel of ze niet te groot zijn voor BKS. Het zou nog wel even een leuke laatste keer Muse zijn voordat ze ook hun liveshows helemaal volproppen met die nieuwe downtempo nummers.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.081
8.732
Ik denk dat Muse een grapje was? Die act past even goed op BKS als Slipknot, Die Antwoord of Frans Duits.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.281
2.214
Volgend jaar Björk, Tame Impala en Muse.

Muse? Is dat inmiddels niet erg veel stadion-act?
Radiohead en Arctic Monkeys spelen inderdaad ook op veel plekken in stadions, maar zitten voor mijn gevoel nog altijd dichter bij hun 'indie-roots' dan Muse.

Ik zou heel graag een Bon Iver of Sufjan Stevens als headliner zien!

Maar goed: eerst maar eens AM, the National en LCD!!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.831
828
Muse zal BKS zeker proberen maar Mojo zal dat niet willen laten gebeuren. Zeker niet met 50 jaar Pinkpop.
Muse is zeker op het randje en bijna niet meer Indie te noemen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.142
Ik denk dat Muse een grapje was? Die act past even goed op BKS als Slipknot, Die Antwoord of Frans Duits.
Slipknot zou stiekem nog best dope zijn hoor.... ik snap je.. past niet echt bij BKS. Al hoewel er soms best een toffe metal band moet kunnen staan lijkt me (doen ze op Primavera ook). Maar dan meer iets als Opeth ofzo.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.001
570
Hmm, ik vind Muse niet eens zo raar hoor, als ze ook (qua 'grootte') Arctic Monkeys, Radiohead en (qua stijl) Editors laten headlinen. Een set zoals de laatste keer op Werchter (waarbij ze iets meer fan favorites in plaats van stadionvullers deden), lijkt mij wel passen. Zou ik misschien zelfs wel toejuichen. Maar inderdaad, heel waarschijnlijk is het niet.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ik kan me heel goed voorstellen dat een groot gedeelte van de BKS-bezoekers geen nee zou zeggen tegen een optreden van Beyoncé. Maar ik kan me niet voorstellen dat Beyoncé betaalbaar is voor BKS. Als ze dat wel zou zijn moet het als verrassingsact, aangezien het anders alleen bezoekers zou trekken die niet geïnteresseerd zijn in de rest van het programma en het budget dat resteert kan niet toereikend zijn voor een programma dat op zichzelf genoeg bezoekers trekt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.001
570
Oh, en Beyoncé is natuurlijk gewoon een non-antwoord. Zal nooit gaan gebeuren voor BKS, dus hier kan Roos zich geen buil aan vallen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Wat betreft Despacio, ik hoop het ten zeerste, maar de gebroeders Dewaele staan 9 juni geboekt in Pacha.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.831
828
Wat betreft Despacio, ik hoop het ten zeerste, maar de gebroeders Dewaele staan 9 juni geboekt in Pacha.

Dat sluit het wel uit lijkt me. Zeker ook omdat LCD die dag in Luxemburg optreedt. Zeer jammer!

Wat is dan ?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
668
343
De EK-wedstrijd van twee jaar geleden misschien in 24/7 herhaling op een groot scherm?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.081
8.732
Ik weet het niet hoor. Ik zie BKS net als iets wat in het leven geroepen werd om een alternatief te bieden voor de Musen, Metallica's en Rammsteins. En ja, Editors is bombastisch, maar nog steeds 100 keer minder opgeblazen als die Bellamy die weer vermoeiend de in hoogte schreeuwt zoals die gast van The Darkness en "your ass belongs to me now" uitkraamt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken