mattman wrote:
Ik weet het niet hoor. Ik zie BKS net als iets wat in het leven geroepen werd om een alternatief te bieden voor de Musen, Metallica’s en Rammsteins. En ja, Editors is bombastisch, maar nog steeds 100 keer minder opgeblazen als die Bellamy die weer vermoeiend de in hoogte schreeuwt zoals die gast van The Darkness en “your ass belongs to me now” uitkraamt.
Ik vind Muse niet onderdoen van Editors wat betreft, Drones was een enorm tof album en beter dan alle laatste 3 albums van Editors bij elkaar. Maar goed Ik snap wel wat je bedoeld. Wat mij betreft mogen ze ook wel een oude classic act neer zetten hoor. Depeche Mode, The Cure of wat minder oud maar Blur, The Stone Roses, Pulp zou ik ook tof vinden. Maar ook een Tool zou wat mij betreft best passen. Antony & The Johsons lijkt me ook nog keer tof voor BKS.
Het is wel jammer dat de verwachting van de headliners nu best hoog liggen.. paar jaar terug hadden we nog dingen als Franz Ferdinand als headliner staan, wat ook een dikke prima was (of Jamie XX, maar dat was minder). Maar voor mij zouden ze ook gewoon Portishead eens zo’n spot mogen geven om maar wat op te noemen.