Best Kept Secret 2018

Snap je punt Mattman. Het is ook op het randje. Zie ook veel liever Sufjan Stevens, Björk of Nick Cave.

Dat sluit het wel uit lijkt me. Zeker ook omdat LCD die dag in Luxemburg optreedt. Zeer jammer!
Ik wil het niet geheel uitsluiten. Pacha opent om middernacht en de broertjes zullen waarschijnlijk pas een paar uur later beginnen. Op APE is Despacio elke dag open van 15:00 tot 21:00. Als Murphy de zondag 'doet' is het logistiek nog altijd mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat een 'werkdag' die loopt van 15:00 tot 21:00 en dan van bijvoorbeeld 03:00 tot 05:00 met een vlucht ertussendoor niet heel wenselijk is.

Ik weet het niet hoor. Ik zie BKS net als iets wat in het leven geroepen werd om een alternatief te bieden voor de Musen, Metallica’s en Rammsteins. En ja, Editors is bombastisch, maar nog steeds 100 keer minder opgeblazen als die Bellamy die weer vermoeiend de in hoogte schreeuwt zoals die gast van The Darkness en “your ass belongs to me now” uitkraamt.
Ik vind Muse niet onderdoen van Editors wat betreft, Drones was een enorm tof album en beter dan alle laatste 3 albums van Editors bij elkaar. Maar goed Ik snap wel wat je bedoeld. Wat mij betreft mogen ze ook wel een oude classic act neer zetten hoor. Depeche Mode, The Cure of wat minder oud maar Blur, The Stone Roses, Pulp zou ik ook tof vinden. Maar ook een Tool zou wat mij betreft best passen. Antony & The Johsons lijkt me ook nog keer tof voor BKS.

Het is wel jammer dat de verwachting van de headliners nu best hoog liggen.. paar jaar terug hadden we nog dingen als Franz Ferdinand als headliner staan, wat ook een dikke prima was (of Jamie XX, maar dat was minder). Maar voor mij zouden ze ook gewoon Portishead eens zo'n spot mogen geven om maar wat op te noemen.

Ik weet het niet hoor. Ik zie BKS net als iets wat in het leven geroepen werd om een alternatief te bieden voor de Musen, Metallica’s en Rammsteins. En ja, Editors is bombastisch, maar nog steeds 100 keer minder opgeblazen als die Bellamy die weer vermoeiend de in hoogte schreeuwt zoals die gast van The Darkness en “your ass belongs to me now” uitkraamt.

Ik snap je punt ook, maar wat Editors betreft vind ik wel dat die qua bombast ook een grens overschrijden. Heb ze al heel vaak live gezien (vond het ook altijd een waanzinnig toffe band, met twee heerlijke eerste albums), maar toen ik ze in 2013 (?) op Lowlands zag, was het voor mij ook wel klaar. Met dat totaal overbodige vuurwerk. Sowieso heb ik die zanger altijd een aansteller gevonden.

mattman wrote:

Ik vind Muse niet onderdoen van Editors wat betreft, Drones was een enorm tof album en beter dan alle laatste 3 albums van Editors bij elkaar. Maar goed Ik snap wel wat je bedoeld. Wat mij betreft mogen ze ook wel een oude classic act neer zetten hoor. Depeche Mode, The Cure of wat minder oud maar Blur, The Stone Roses, Pulp zou ik ook tof vinden. Maar ook een Tool zou wat mij betreft best passen. Antony & The Johsons lijkt me ook nog keer tof voor BKS.

Het is wel jammer dat de verwachting van de headliners nu best hoog liggen.. paar jaar terug hadden we nog dingen als Franz Ferdinand als headliner staan, wat ook een dikke prima was (of Jamie XX, maar dat was minder). Maar voor mij zouden ze ook gewoon Portishead eens zo’n spot mogen geven om maar wat op te noemen.

Ik moet Drones misschien nog eens opzetten dan. Ik herinner me het als een verschrikkelijk album dat me de hoop dat ze ooit weer met iets degelijks zouden komen deed opgeven. Psycho herinner ik nog, een 'nummer' dat eigenlijk bestaat uit 1 riff en tenenkrommend slechte teksten. Dead Inside is ook zo'n opgepompte draak van een nummer.

Voor de rest helemaal eens met jouw post! :)

Blijft een kwestie van smaak, ik vind ook dat The Killers hun oude werk moet kunnen spelen op BKS, daar zijn ook de meeste het niet mee eens. Het is ook lastig in te schatten hoor.. Noel Gallagher is ook niet spannend.. en die laatste 2 albums van Arcade Fire waren ook rete commercieel. En ik vind BKS dan ook weer net niet niche genoeg om Sufjan Stevens te laten headlinen (want ze laten Björk blijkbaar ook bewust schieten dit jaar), had ik ook meer gepast gevonden dan een LCD Soundsystem om waar op te noemen.

Je moet ook maar kijken wat er rond tourt op dat moment. Al bijf ik het raar vinden dat ze Björk dan niet ergens als losse show neerzetten, en dat het weer een Belgium exclusive is. Laatste keer dat ze tourde was toen met Pukkelpop en sloeg ze NL ook al over.

Denk wel dat als BKS de kans krijgt ze Björk en Sufjan Stevens zouden boeken.

Is inderdaad grotendeels ook een kwestie van perceptie. Ik vond Drones ook totaal niet boeiend, maar als ouwe bok heb ik wel de opkomst van Muse meegemaakt en toen was het allemaal best alternatief. Dus dat beeld mijmert ook een beetje na natuurlijk.

Maar Indiaan: Reflektor is toch zo ongeveer het minst commerciële album dat Arcade Fire heeft gemaakt? Maar misschien ook hier een verschil in perceptie...

Zou Sufjan Stevens headliner zijn op BKS? Zie ik heel graag komen maar gaat die echt zoveel volk op de been brengen?

Mijn ideale headliner combinatie voor BKS:
The Strokes - Bon Iver - Tame Impala (of als het er ooit van komt een Sonic Youth rëunie)

Denk idd niet als headliner maar als sub. In de Wilco rol.

Toffe combi van headliners Neracroft!

Een Bon Iver optreden is altijd welkom, maar op het strand in Hilvarenbeek zou echt top zijn.

Is inderdaad grotendeels ook een kwestie van perceptie. Ik vond Drones ook totaal niet boeiend, maar als ouwe bok heb ik wel de opkomst van Muse meegemaakt en toen was het allemaal best alternatief. Dus dat beeld mijmert ook een beetje na natuurlijk.

Dat idee heb ik ook nog steeds wel. Hetzelfde wat Indiaantje zegt over The Killers, al zeg ik er meteen bij dat die vanaf het begin wat gelikter waren.

Maar Indiaan: Reflektor is toch zo ongeveer het minst commerciële album dat Arcade Fire heeft gemaakt? Maar misschien ook hier een verschil in perceptie…
Haha ik vond dat juist een halve carnavals plaat zo'n beetje (al blijven sommige tracks nu wel legendarisch ivm dat gruwelijk vet concert op Pinkpop). Al is AF nooit echt van de scherpe randjes geweest natuurlijk.

Maar we moeten het dit jaar gewoon doen met Arctic Monkeys - The National - LCD Soundsystem. Ook niet verkeerd.

En ik heb die Tame Impala adoratie dan weer nooit helemaal begrepen... wat een moeilijke wezens zijn we toch eigenlijk :).

visdave34 wrote:

Dat idee heb ik ook nog steeds wel. Hetzelfde wat Indiaantje zegt over The Killers, al zeg ik er meteen bij dat die vanaf het begin wat gelikter waren.

Ben momenteel een boek aan het lezen over de opkomst van de indie/garagerock begin jaren 2000 in New York met tal van verhalen over het begin van The Strokes, yeah Yeah yeahs, LCD Soundsystem, TV On The Radio, Vampire Weekend, White Stripes,...

En daar werd op een gegeven moment exact hetzelfde gezegd over The Killers. The Strokes was net omploft en ineens kwamen er tal van bands zoals Franz ferdinand, The Libertines, The Killers en dan werd er nogal vaak vergeleken. Wat opviel was dat bij de eerste optredens van The killers je echt al een band zag staan die groots en bekend wou worden! Een echte frontman en dergelijke. terwijl The Strokes gewoon 5 vrienden waren die alle avonden gingen feesten tot in de vroege uurtjes. Dus dat meer 'gelikte' zat er bij The killers al in vanaf show 1 dat ze deden, ookal hoorde ze toen nog bij de "underground" indie scene.

The Strokes lijkt mij ook echt heel tof als headliner. Verder zie ik The Black Keys en Ben Howard in de toekomst ook nog wel als headliner. Trekken veel publiek, maar hebben ook nog wel dat alternatieve randje voor een BKS denk ik

Users who are viewing this thread