Best Kept Secret 2017

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
1. Arcade Fire
2. Jenny Hval
3. Americ anfootball
4. Kikagaku Moyo
5. Strand of Oaks
6. Run the Jewels
7. Radiohead
8. Cloud Nothings
9. Real Estate
10. Floating Points

Ik doe er nog even een verhaaltje bij. We kwamen vrijdag met nog niet eens de halve groep aan op de camping (rest verhinderd door tentamens etc), waar we om half twee al flinke moeite hadden nog een plekje te vinden. Die campings waren toch een stuk beter geregeld. Vervolgens naar het terrein om Real Estate te bekijken. Perfecte festivalopener met een strakke set. Maar zulk soort trage zonnige indierock moet wel echt op de mainstage staan, daar blijf ik bij. Nou goed, daarna terug naar de camping om mensen op te halen en terug naar het terrein voor Jenny Hval. Even getwijfeld om naar King Gizzard te gaan, maar enorm blij dat ik voor Jenny koos! Wat een fantastische avant-garde show! Zorgde voor een heel aangename verrassing op de eerste dag. Het was een erg theatraal stuk met enorm fijne minimalistische drone-elektronica en Jenny als een soort overheenzingende geest. Fantastisch! Vervolgens snel naar het hoofdpodium gelopen voor Run the Jewels die precies deden wat ze altijd doen. Gewoon, een leuke en energieke show zonder gekke verrassingen. Omdat hun nummers wat kort zijn en redelijk op elkaar lijken voelde 1u15 wel als lang aan, maar het was een prima headlineset. Daarna nog wat van een afstandje van Weval en kort de Le Guess Who?-set op Four bekeken, maar na 2 minuten bij de slechte rappers in de Five hield ik het maar gezien voor de eerste dag.

De zaterdag stond natuurlijk in het teken van Arcade Fire als misschien wel de meest gedroomde Best Kept Secret-headliner ooit. We begonnen de dag bij Chris Cohen. De beschrijving in het boekje sprak me wel aan, maar het bleek een tergend saaie show. De band speelde prima hoor, maar het is gewoon echt geen boeiende muziek. Daarna klaar gaan staan voor Cloud Nothings die in principe een prima show neerzetten, maar dit was voor mij de derde keer Cloud Nothings live en eigenlijk was het er voor mij wel een beetje af. Been there, seen that idee. Maar goed, leuk om weer even gezien te hebben wel. Daarna de Wild Beasts geprobeerd te zien maar dat was het saaiste ooit dus snel weggelopen. Toen vroeg klaar gaan staan voor Arcade Fire (nog 5 minuten George Ezra voor moeten verduren potverdorie) en dat was gewoon zoals verwacht de beste show van het weekend. Niet normaal, wat een liveband. Erg blij dat ze Tunnels speelden; Creature Comfort klonk goed live met Power Out en Rebellion erachter en de encore met Intervention was écht oprecht, petje af. Ik vind het moeilijk in te schatten hoe dit zich verhoudt tot Pinkpop 2014. Daarna Floating Points bekeken van een afstandje.

Zondag, laatste dag, vroeg naar het terrein voor de helden van Kikagaku Moyo. Dat werd ook een geweldige show. Wat een toffe personen en enorm gave muziek. Toen de tent in gaan pakken etc om 's avonds snel weg te kunnen en Strand of Oak op main gezien. Die man weet samen met zijn band altijd wel een boeiende show op te zetten en ook gisteren was het wel écht weer een sterk optreden hoor. Goede nummers, goed publiek bespeeld. Jammer dat het veld zo leeg was door de brandende zon en dat dan ook nog eens de helft van het publiek daar al voor Radiohead klaar stond, maar goed. Daarna naar American Football. Erg sneu om te zien dat wij als enigen een half uur voor de show klaar stonden met enkele internationale fans erbij, maar dat er voor de eerste Nederlandse show van deze helden zo weinig publiek op de been kwam. Ze speelden erg sterk (al klinkt het natuurlijk niet allemaal precies zo als 15 jaar geleden) en "I'll see you when we're both not so emotional" werd in mijn verbeelding voor een enthousiaste groep fans gespeeld maar volgens mij zong ik als enige mee. Nouja. Na de show draaiden we ons om en waren er nog maar 3 rijen fans over in de Five; belachelijk. Afgesloten met Radiohead! Leuk optreden, al was het niet helemaal mijn setlist. Te veel trage, niet boeiende nummers erbij. Toch had de set wel echt zijn momentjes met Paranoid Android, 15 Step, Ful Stop, Idioteque, Bodysnatchers... Na Reckoner weggegaan toen ze voor de tweede encore weggingen en jammer genoeg wel There There gemist, maar niks aan te doen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.571
571
Kaleo: sowieso niet 100% men ding, en daar is het bij gebleven. Hoop dat deze band snel uitdooft na hun ene grote radiohit

Ach laat ze lekker heen doen. Bent niet verplicht naar ze te luisteren.

Mooi dat Canshaker Pi goed was, ga ze op LL waarschijnlijk zien.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.173
neracroft wrote:
Kaleo: sowieso niet 100% men ding, en daar is het bij gebleven. Hoop dat deze band snel uitdooft na hun ene grote radiohit


Ach laat ze lekker heen doen. Bent niet verplicht naar ze te luisteren.

Mooi dat Canshaker Pi goed was, ga ze op LL waarschijnlijk zien.

Je moet ze inderdaad niet luisteren maar jammer dat zo'n ongeïnspireerde band een plaats inneemt die anders door oa. Diiv, Temples, Strand Of Oaks, Circa Waves, Miles Kane,... kan ingenomen worden
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Wat een topweekend hebben we gehad. Heerlijk weer, erg fijne sfeer en natuurlijk bakken vol goede concerten. Kan aan het weer gelegen hebben, maar nooit voelde het te druk zoals vorig jaar op de zaterdag.

Hoogtepunten:

(1) Arcade Fire: Ik moest Thurston Moore opofferen voor plek in het voorvak, maar wat was dat het waard zeg. Intense beleving van nummer tot nummer, nimmer viel het stil. Zowel band als publiek waren echt in topvorm, opbouwend naar de heerlijke afsluiter Rebellion (Lies). Dar de liefde wederzijds was bewees de echte, ongeplande encore Intervention wel. Misschien wel beste optreden waar ik ooit bij was.

(2) Soulwax
(3) Radiohead
(4) Run The Jewels
(5) Millionaire
(6) King Gizzard
(7) Arab Strab
(8) Aurora
(9) Cloud Nothings
(10) Kelly Lee Owens
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Daarna naar American Football. Erg sneu om te zien dat wij als enigen een half uur voor de show klaar stonden met enkele internationale fans erbij, maar dat er voor de eerste Nederlandse show van deze helden zo weinig publiek op de been kwam. Ze speelden erg sterk (al klinkt het natuurlijk niet allemaal precies zo als 15 jaar geleden) en “I’ll see you when we’re both not so emotional” werd in mijn verbeelding voor een enthousiaste groep fans gespeeld maar volgens mij zong ik als enige mee. Nouja. Na de show draaiden we ons om en waren er nog maar 3 rijen fans over in de Five; belachelijk.

Ik vind de term 'belachelijk' hier niet helemaal op zijn plek. Zou het eerder 'jammer' willen noemen. Zelf had ik ook graag naar American Football willen gaan, net als mijn zwager, maar wij hebben er voor gekozen om onszelf te tergen in het voorste vak bij James Blake (wat doet hij op zo'n tijdstip op het hoofdpodium; voor mij na Air in 2016 het saaiste optreden op BKS ever). Dat was achteraf een 'goede' keuze, want iedereen bleef staan, en daarmee hadden wij dus ook een prima positie voor Radiohead. Waren we naar American Football gegaan, dan hadden we waarschijnlijk weer ergens achter op het veld plaats moeten nemen. Dat was de les die ik overigens getrokken had na de zaterdagavond. Had ook graag in het eerste vak voor Arcade Fire willen staan, maar toen ervoor gekozen om de hele set van Cigarettes After Sex te kijken (was zeker geen straf!). Daardoor dus vrij laat bij ONE, met als gevolg dat ik het optreden van AF vanaf het eind van het veld heb moeten aanschouwen. Neemt niet weg, dat het ook daar een groot feest was.

Andere hoogtepunten voor mij waren Millionaire, King Gizard, Wildes, HER (!), Cigarettes After Sex en Kikagaku Moyo.

Natuurlijk ook enkele kritiekpunten voor dit jaar (hopelijk kom ik niet over als een oude zeur), die ik hopelijk ook weer in een enquête kan laten weten:
* ik kom met de auto en blijf niet overnachten, aangezien ik op circa 20 minuten rij afstand woon. Ik moet zeggen dat de nieuwe opzet van de looproutes prima is, alleen jammer van die trap(pen) die je moet nemen. Dat stroopt erg op, zeker na afloop van de festivaldag. Met de oude route door de tunnel was dat probleem er niet. Overigens heb ik ook genoeg campinggasten daar zien zwoegen met hun bagage (trap op/trap af).
* het parkeren (en de begeleiding naar de parkeerplaatsen) was dit jaar erg relaxt, behalve na afloop van de festivaldag. De verkeersregelaars regelden mijn inziens helemaal niets, zeker niet op de kruising Kommerstraat / Tilburgseweg en de uitgang van het parkeerterrein ter hoogte van deze kruising. Al het verkeer op de Kommerstraat kreeg voorrang, waardoor het op het parkeerterrein erg opstroopte en er gevaarlijke en agressieve situaties ontstonden. Als de beste verkeersregelaar nu steeds om en om 20 auto's had laten rijden, was dit probleem opgelost geweest. Maar de betreffende regelaar was volgens mij een beetje overspannen... Heeft er toe geleid dat ik gisteren ruim 45 minuten er over heb gedaan om de parkeerplaats af te komen. Andere jaren was ik in 5 minuten weg... Aandachtspunt!
* het drankpunt bij de 3 was slecht bemand. Regelmatig dat daar lange rijen stonden, terwijl er meer dan genoeg (>5) afhaalpunten onbemand waren. Dat kan anders zou je zeggen... Daarentegen was het drankpunt op het middenterrein bij 1 vaak juist weer overbemand (met als voordeel dat je snel je drank had).
* er is ruim voldoende aanbod aan eten en drinken en de nieuwe opzet van plaatsing van de foodtrucks vond ik prima. Wat ik jammer vind, is dat er in de buurt van de 5 niets te eten valt. Je zou rondom de plaats waar nu de earplugs stonden, toch ook nog aardig wat foodtrucks neer kunnen zetten. Dan hoef je tussen 2 concerten in de 5 niet eerst helemaal terug te lopen naar de 3 om daar iets te eten te halen.
* als BKS nog wil groeien in bezoekersaantallen, dan zal mijn inziens ook kritisch gekeken moeten worden naar de omvang van de podia. Voor mijn gevoel was de ruimte waar de 2 nu staat al aan de krappe kant. Vaak meegemaakt dat ik nauwelijks door de bezoekersmeute die rondom de 2 staat. Eigenlijk verdient deze tent dus iets meer ruimte. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan de plaats waar nu de lockers stonden (nog net voor de festivalingang). Daarmee creëer je voor mijn gevoel meer lucht, maar ook ruimte voor een nieuw podium waarmee de bezoekers nog wat meer gespreid kunnen worden.
* jammer dat er bij de 1 nauwelijks schaduwplekken te vinden zijn, maar dit is ook lastig te creëren zonder zicht te verliezen.

Om toch weer positief af te sluiten: het was weer een geweldige editie. Dit blijft toch een van mijn favoriete grotere festivals in NL. Volgend jaar hopelijk weer van de partij.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.449
1.568
Al met al weer een prima weekend gehad, maar het werd pas zondagavond echt memorabel met de show van Radiohead. Lieten wederom zien waarom ze de beste band ter wereld zijn: gedurfde setlist en het publiek op Best Kept Secret is de afgelopen vijf jaar nooit zo stil geweest. Vond James Blake verrassend goed werken op de One, en zou hem graag eens solo zien in een zaal als Carré. Ook erg gaaf om Arab Strap live te hebben gezien: op plaat vind ik het al snel saai worden, maar live een stuk spannender en The First Big Weekend is een kneiter van een hit. Zaterdag was helaas de zwakste dag die ik in vijf jaar Best Kept Secret heb meegemaakt, maar daar ook zelf aan bijgedragen door halve shows van Thurston Moore en Mitski te zien. Cloud Nothings wordt helaas nooit meer zoals ten tijde van Attack On Memory, maar deze show vormde voor mij the next best thing. Uitzinnig publiek ook. Arcade Fire kort aangehoord, maar Everything Now is het echt niet voor mij en na Here Comes The Night Time richting Marika Hackman gelopen want de zang van Regine blijft verschrikkelijk. Was blij om te zien dat ik niet de enige was die de moeite nam om naar de Five te lopen, vind haar nieuwe plaat erg goed en de show was ook tof. Vrijdag denk ik wel mijn favoriete dag, leek het festival het meest de diepte in te gaan. BKS onderscheidt zich echt van de andere grote Nederlandse zomerfestivals door een act als Jenny Hval te boeken, intrigerende show waar helaas een deel van het publiek het nodig vond om er dwars door heen te praten. De set van Kelly Lee Owens was een sterk begin voor het festival, maar had bijvoorbeeld beter gewerkt in de avond tijdens een Arcade Fire. Voor Real Estate gold eigenlijk hetzelfde, goede show maar was nog beter geweest in de One in het zonnetje. Run The Jewels zal deels op de automatische piloot zijn geweest, maar vanaf de eerste rij kwam het toch wel ontzettend goed over. Was bij de show wel erg rustig, als je een klein stukje naar achteren liep had je al een zee van ruimte.

Top 9:
1. Radiohead
2. Run The Jewels
3. Jenny Hval
4. Arab Strap
5. James Blake
6. Cloud Nothings
7. Real Estate
8. Kelly Lee Owens
9. Marika Hackman

Hopelijk volgend jaar wat minder grote headliners, en wat meer aandacht voor de rest van de programmering. Was op de One en de Two in de regel wel erg veilig, waar namen als the Jesus and Mary Chain, Beach House en Wolf Parade gemist werden. Volgend jaar zullen ze sowieso wel the National hebben denk ik.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Zo, dat was me het weekendje wel zeg. Hele mooie dingen gezien en erg genoten van het festival. Ik zal later nog met een uitgebreid verslag komen, maar hierbij mijn top 10.

1. Arcade Fire, het spant er echt om samen met Radiohead. Allebei geweldig en het valt niet te vergelijken. De doorslag wordt gegeven door de geweldige setlist. Tunnels en Intervention, manman. Enige nadeel was dat er een hele lange vent voor me stond waardoor ik niet alles even goed kon zien.

2. Radiohead, samen met bovengenoemde mijn favoriete band. Ook dit was legendarisch. Het was heel erg afzien tijdens het wachten, maar uiteindelijk was het het helemaal waard. Zo dichtbij bij Radiohead, geweldig! Mijn persoonlijke hoogtepunt was Exit Music, liedje wat ik veel luisterde in een moeilijke periode, fenomenaal, ook hoe stil iedereen was. Verder had ik in plaats van nummers als Bloom, Myxomatosis, The Gloaming en Separator toch liever nog wat materiaal van OK Computer of Kid A gehoord.

3. James Blake, ook een van mijn favoriete artiesten en wat was het mooi zeg. Case Of You, de geweldige cover van Joni Mitchell en het zeer dansbare Voyeur waren de hoogtepunten. Heb hem nu vier keer gezien, maar vond dit zijn sterkste optreden in een mooie setting.

4. Run The Jewels, RTJ, RTJ, RTJ. Ja dit was echt een banger van een show. Veruit het tofste wat ik gezien heb op de vrijdag. Vooral Killer Mike kwam zo hard. Daarnaast is de chemie tussen de mannen heel aanstekelijk.

5. Her, ik heb het nummer Five Minutes van tevoren grijsgedraaid, maar de rest van de nummers waren ook zo fucking lekker. Alles is catchy, er kon heerlijk gedanst worden. Hele fijne show.

6. Whitney, fijne liedjes en het werkt voor mij altijd goed tegen een kater.

7. RY X, helaas had ik me verslapen dus heb maar de halve show mee kunnen pikken maar wat was het weer goed. Het publiek was ook lekker enthousiast!

8. Kaleo, even lekker wat bluesrock. Wel erg jammer dat ze All The Pretty Girls niet speelden.

9. Marlon Williams, leek me van tevoren niks, maar het was erg lekker wakker worden bij deze man.

10. Floating Points, even lekker wat anders.

Verder vond ik King Gizzard, Real Estate, Circa Waves, Yung Internet en Cass McCombs ook zeker de moeite.

Teleurstellinkjes waren te vinden bij Cigarettes After Sex, waar én het geluid heel zacht stond én veel mensen maar bleven praten. Oh en de award voor de saaiste show van het weekend gaat naar The Boxer Rebellion! Daar kon ik echt helemaal niks mee.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Leuk om jullie verhaaltjes te lezen! Thanks for sharing.

Ik snap niet waarom Radiohead bij iedereen zo hoog scoort tho. Vond het bij vlagen leuk, maar over het algemeen een erg saaie setlist met veel slaapmomenten. Zeker geen top-3 waardig iig. 2,5u Thom Yorke is ook wat veel van het goede. En dan kende ik toch zeker de helft van de nummers wel, maar bijvoorbeeld deze uitvoering van Everything in the Right Place was best teleurstellend vergeleken bij HMH vorig jaar. Of een nummer als Let Down wat letterlijk een Let Down was, omdat het veld gewoon in slaap valt. Dat zal vast anders zijn als je fan bent of erg vooraan staat. Zelfde geldt voor Nude en All I Need, wat een saaie bedoeling waren die nummers ook.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Ontzettend goed festival. Ik ben zo blij dat ik uiteindelijk gewoon heen kon gaan, en ook nog eens vrijwel ongehinderd door mijn verstandskiezen. Mijn vriendin had alleen donderdag een fiets op haar enkel laten vallen waardoor ze niet heel lang kon staan en niet heel goed kon lopen, dus we hebben het wel een beetje rustig aan gedaan. Vrijdag zijn we iets te langs bezig geweest met spullen van de auto naar de tent tillen, waardoor we eigenlijk Real Estate hebben gemist, en verder had ik Millionaire en Joey Purp ook wel willen zien, maar die heb ik maar overgeslagen voor mijn vriendin. Op vrijdag vond ik vooral King Gizzard onwijs goed. Run The Jewels was ook heel sterk, en ik ben aangenaam verrast door Metronomy en The Parrots. Zaterdag was de show van Arcade Fire wel echt het hoogtepunt. Verder was Cloud Nothings echt geweldig. Cigarettes After Sex vond ik wel goed, maar het publiek was waardeloos, en er stond zelfs iemand voor ons te bellen. Daarom zijn we maar voor het einde weggegaan om een goed plekje bij Arcade Fire te krijgen, en dat was het ook echt dubbel en dwars waard. Wat een geweldig optreden was dat. Aanvankelijk had ik mijn kaartje vooral voor Radiohead gekocht, hoewel ik ook een groot AF fan ben, maar ik denk dat ik de show van Arcade Fire toch echt net iets beter vond. Radiohead was verschrikkelijk goed, maar dat leent zich dan toch meer voor een optreden in een zaal heb ik het idee. Het was wel heel mooi om te zien hoe stil iedereen was, en dan vooral bij Exit Music. Dat nummer is denk ik wel het hoogtepunt van het hele festival voor mij. Verder vond ik op de zondag RY X goed, en ik ben voor mijn vriendin helemaal vooraan bij Aurora gaan staan, en dat viel me ook nog best mee, ik ben niet echt fan van de muziek, maar het was een leuke show. James Blake ook nog even meegepakt in plaats van American Football, omdat ik het niet aandurfde om een plekje voor Radiohead te riskeren. Jammer, maar ik denk dat dat wel een goede keuze was uiteindelijk. Alleen baal ik er nu wel een beetje van dat er maar zo weinig fans voor American Football stonden aan de reacties hier te lezen.

Ik heb eigenlijk veel minder gezien dan ik had verwacht/zou willen, en dat komt mede doordat we het rustig aan deden, maar ook wel een beetje doordat het ons eerste festival was, en we dus af en toe even terug naar de tent moesten omdat we iets waren vergeten. Ook heb ik veel te veel tijd (en geld) gespendeerd bij de voedselkraampjes. Het eten was wel echt geweldig. Het was echt een mooi weekend, en ik ben er volgend jaar zeker weer bij. Ik zie wel iets in LCD Soundsystem of The National als headliner.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
515
Leuk om jullie verhaaltjes te lezen! Thanks for sharing.

Ik snap niet waarom Radiohead bij iedereen zo hoog scoort tho. Vond het bij vlagen leuk, maar over het algemeen een erg saaie setlist met veel slaapmomenten. Zeker geen top-3 waardig iig. 2,5u Thom Yorke is ook wat veel van het goede. En dan kende ik toch zeker de helft van de nummers wel, maar bijvoorbeeld deze uitvoering van Everything in the Right Place was best teleurstellend vergeleken bij HMH vorig jaar. Of een nummer als Let Down wat letterlijk een Let Down was, omdat het veld gewoon in slaap valt. Dat zal vast anders zijn als je fan bent of erg vooraan staat. Zelfde geldt voor Nude en All I Need, wat een saaie bedoeling waren die nummers ook.
Ik snap niet waarom Radiohead bij jou zo laag scoort tho. Vond het bij vlagen briljant en over het algemeen een erg gedurfde setlist met veel magische momenten. Zeker top-3 waardig iig. 2,5u Thom Yorke is eigenlijk te weinig. Ik kende alle nummers en bijvoorbeeld deze uitvoering van Idioteque was best vet vergeleken bij HMH vorig jaar. Of een nummer als Let Down wat zijn naam geen eer aandoet, omdat het hele veld ademloos toekeek. Dat zal vast anders zijn als je geen fan bent of maar met een schuin oog oplet. Zelfde geldt voor Nude en All I Need, wat een pareltjes zijn dat toch.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.449
1.568
Ben het wel met je eens dat deze setlist voor een groot gedeelte van het publiek te obscuur was, maar het heeft weinig zin om naar een Radiohead show te gaan in de hoop dat heel OK Computer wordt gespeeld met de singles. Er zijn weinig bands die met een ingetogen setlist een magische festivalshow kunnen weggeven, maar Radiohead is er daar absoluut een van. Voor mij is die grote lofzang op de Arcade Fire show dan weer (deels) onbegrijpelijk. Geweldige band, maar van zo'n blok met enkel nummers van Reflektor en Everything Now kan ik niet gelukkig worden. Gelukkig een mooie herinnering aan de keer dat ik ze zag in Londen in het kader van the Suburbs, maar ben bang dat ik ze de komende jaren niet meer live hoef te zien.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Haha xD

bijvoorbeeld deze uitvoering van Idioteque was best vet vergeleken bij HMH vorig jaar.

Dit is wel zeker waar.

Was zeker geen slecht optreden. Paar hoogtepuntjes maar had ook zo z'n saaie momenten. Thuis luister ik nochtans graag naar Radiohead op z'n tijd.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Eventjes snel met lijstje van het weekend!!

1, Arcade Fire
2.Run The Jewels
3.Radiohead
4.Arab Strap
5.Cloud Nothings

Misschien later meer...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.867
8.481
Nude is toch allesbehalve een saai nummer vind ik. Wat een heerlijk broeierig, bijna zwoel nummer. Ik was er niet bij, maar ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n nummer je onberoerd laat. Live hoort het vaak tot de hoogtepunten in een RH set. En echt obscuur is het ook weer niet, toch één van hun 'sleutel'nummers.

Ik hoop in ieder geval dat ze dat nummer, en Reckoner, spelen op RW.

En Let Down vorig jaar op Lolla Berlin horen, koester ik voor altijd.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Black Lies wrote:
Leuk om jullie verhaaltjes te lezen! Thanks for sharing.

Ik snap niet waarom Radiohead bij iedereen zo hoog scoort tho. Vond het bij vlagen leuk, maar over het algemeen een erg saaie setlist met veel slaapmomenten. Zeker geen top-3 waardig iig. 2,5u Thom Yorke is ook wat veel van het goede. En dan kende ik toch zeker de helft van de nummers wel, maar bijvoorbeeld deze uitvoering van Everything in the Right Place was best teleurstellend vergeleken bij HMH vorig jaar. Of een nummer als Let Down wat letterlijk een Let Down was, omdat het veld gewoon in slaap valt. Dat zal vast anders zijn als je fan bent of erg vooraan staat. Zelfde geldt voor Nude en All I Need, wat een saaie bedoeling waren die nummers ook.


Ik snap niet waarom Radiohead bij jou zo laag scoort tho. Vond het bij vlagen briljant en over het algemeen een erg gedurfde setlist met veel magische momenten. Zeker top-3 waardig iig. 2,5u Thom Yorke is eigenlijk te weinig. Ik kende alle nummers en bijvoorbeeld deze uitvoering van Idioteque was best vet vergeleken bij HMH vorig jaar. Of een nummer als Let Down wat zijn naam geen eer aandoet, omdat het hele veld ademloos toekeek. Dat zal vast anders zijn als je geen fan bent of maar met een schuin oog oplet. Zelfde geldt voor Nude en All I Need, wat een pareltjes zijn dat toch.

Hahaha keurig gepareerd. Hulde!

Al ben ik qua fan ook van het kaliber Black Lies. Ik ben benieuwd of ze op een giga festival als RW een vergelijkbare setlist aandurven of toch wat harder/bekender werk laten horen.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
538
403
Er zijn nu (nog tot 24:00) beelden van radiohead te zien op 3fm.nl/live
Met af en toe wat Roosemarijn Reijmer gepraat tussendoor

Ik moet zeggen dat het voor mij persoonlijk ook wat te 'obscuur' is ( al is dat misschien niet het juiste woord)
Maar ik vind het wel sterk dat je als band op BKS een minder 'poppie' set durft te spelen.

Persoonlijk hoor ik toch graag 'de hitjes' op werchter.

Al met al wel veel zin in Radiohead :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.867
8.481
Ik durf er wel wat bakken bier op verwedden dat RW een greatest hits aangelegenheid wordt. Leuk voor de fans die naar beide concerten gaat, zie je beide kanten van de band. ?
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
538
403
Ik zou het ook wel weer ergens mooi vinden als ze gewoon schijt hebben en alles en ook op Werchter zo'n ingetogen show spelen.
Niet voor mijn eigen plezier, maar ik zou het wel mooi vinden xD

Net als laatste op 3fm kwam street spirit langs.
Die mogen ze toch ook wel op werchter doen :)

Maar om niet te veel van het BKS topic af te dwalen.
Voor de echte radiohead fan was het wel echt een dikke show volgens mij, wat ik er zo van heb kunnen zien in 4 nummers :p
Lastig om zo'n intieme setting op de wei bij Werchter te creëren denk ik (ga ik stiekem toch weer off topic :p)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
515
Ik had niet het idee dat ik iets moest pareren hoor, maar vond het opvallend dat hij precies een paar momenten als saai of een let down bestempelde die ik bij de mooiste van het optreden vond horen. Blijft toch bijzonder hoe twee verschillende mensen, beide muziekliefhebber en het ook regelmatig met elkaar eens, een show zo tegenovergesteld kunnen ervaren. Dus vond het daarom wel grappig om het op deze manier te schrijven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken