Best Kept Secret 2017

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Hmm. Ik ben in dubio.

Zeer blij met Run The Jewels. Ja, het is een veel kleinere headliner naast Arcade Fire en Radiohead, maar voor mij wel een hele leuke. En bovendien ook de eerste hip hop headliner, niet?

Daarnaast ook nog wat mooie namen eronder zoals Floating Points, King Gizzard en Soulwax (Gent represent). Maar das ook wat het probleem: dat die er vlak onder staan. Zou het geld op geweest zijn voor een Belle & Sebastian, Slowdive, Fleet Foxes, Ryan Adams of Primal Scream? En ik weet niet wie Aurora is, maar is die in NL dan zo populair?

Dat zr wel geld besteden aan zon saaie George Ezra of Kaleo is ook jammer.

Maar als we de eerste 2 namen nu pas hadden gekregen bij de rest, dan was iedereen natuurlijk lyrisch. ?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Slowdive zie ik nog steeds komen, geloof echt niet dat BKS die naar een DTRH laten gaan na de lovende reacties op hun eerste show op BKS. Ben zelf gematigd positief over deze lichting: vind Run The Jewels als 'kleine' headliner een stuk vetter dan Jamie xx vorig jaar. Groep namen daar onder is echt kut, maar alles daaronder maakt het interessant voor mij met een Arab Strap, Jenny Hval, Kikaguku Moyo. Zondag al erg sterk, voor de eerste twee dagen mag er nog wel wat bij.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik vind het wel een heel fijne manier van bekendmaken, meteen zo'n grote hap tegelijkertijd. Je weet meteen waar je aan toe bent.

Verder aardig rijtje, met paar goede namen. Run The Jewels vind ik kleine, maar wel te gekke derde headliner. Denk dat dit ook wel is wat je mocht verwachten eigenlijk; er is ongetwijfeld een flinke hap uit het budget genomen door AF en RH.

Kaleo begrijp ik persoonlijk ook helemaal niets van.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Prima namen hoor. Ik hoor nog niemand over Thurston Moore, maar daar ben ik wel erg blij mee
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Staan een paar mooie namen tussen! Blij met RTJ, James Blake, Agnes Obel, daar heb ik veel naar geluisterd afgelopen tijd.
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
We moeten niet vergeten dat we nog steeds flink wat namen krijgen ;-) zeeeeeer blij verrast voor nu, thundercat, floating points (ondanks solo hopelijk wel nog een paar bandleden), thurston moore, stuff. en the wytches zijn vrij mooie cadeautjes denk ik zo. Geniet op dit moment heel erg van kadhja bonet en andy shauf. King gizzard, whitney en metronomy had ik al verwacht maar nog steeds héél erg fijn dat ze er zullen zijn. Laat de rest maar komen :-D
 

Koen87

Playlistbediener
20 dec 2013
33
7
Hoeveel namen zullen er nog bijkomen? Stuk of 30-40?
Ik ben niet echt blij met de wat grotere namen die ze hebben geboekt: Ezra, Boxer Rebellion, RTJ, James Blake, Agnes Obel, Aurora hadden ze van mij achterwege mogen laten.
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Ook niet mijn favoriete namen... maargoed, moet toch ook een keer de gelegenheid hebben om te eten die dagen ;-) gelukkig is dat ook nooit mis op dat festival!
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Ik ben zeer tevreden met deze lading namen. Er komen er nog 30-40 bij dus dat is ook goed.

RTJ is een mooie derde naam, ik had op ATCQ gehoopt stiekem, maar vind het al tof dat ze een hiphopheadliner erbij hebben.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Hoeveel namen zullen er nog bijkomen? Stuk of 30-40?
Ik ben niet echt blij met de wat grotere namen die ze hebben geboekt: Ezra, Boxer Rebellion, RTJ, James Blake, Agnes Obel, Aurora hadden ze van mij achterwege mogen laten.

Ik heb in mijn lijstjes altijd angstvallig, en geheel tegen beter weten in, vrijgehouden van doubleurs. Als je kijkt naar alle vorige edities dan staan er altijd wel een tiental doubleurs op BKS.
Dit jaar dus best veel al:
Agnes Obel
George Ezra
James Blake
Metronomy
Wild Beasts
Circa Waves (voor de derde keer !)
RY X
Strand of Oaks
Weval (live)
Girl Band
STUFF.
The Wytches

12 vd 60 zijn al minimaal een keer eerder geweest.
Maar goed. Wild BEasts, RY X, Strand ofOaks, Girl band, STUFF. en The Wytches allemaal de vorige keer NIET gezien ook al was iik wel daar. dus ................veel nieuws te ontdekken :)

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Mwa, toch niet teleurgesteld. Veel waar ik op hoopte zit er niet tussen, maar gelukkig American Football wel! Verder blij met Floating Points, Run the Jewels, King Gizzard, Jenny Hval (ken ik niet, maar schijnt goed te zijn toch?), Joy Orbison, Real Estate, Strand of Oaks, Thurston Moore, Thundercat, Weval, Girl Band, Kikagaku Moyo.

Ook nog wat onbekends ertussen, dus dat moet ik nog even gaan luisteren. Overigens inderdaad wel een paar erg matige boekingen erbij zoals Agnes Obel, Aurora, Kaleo, George Ezra. Die onzin is toch niet meer nodig nu ze al uitverkocht hebben?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Zitten toch wel een paar leuke namen tussen hoor :) Floating Points , Run The Jewels , King Gizzard & The Lizard Wizard , American footbal , Kaleo & Joey Purp .
Verder mwah mwah , maar zeker niet verkeerd :)
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Prima namen hoor. Ik hoor nog niemand over Thurston Moore, maar daar ben ik wel erg blij mee

Ik ga zelf niet naar BKS maar Thurston Moore zou ik zeker gaan checken. In 2015 gezien in de Tolhuistuin (Paradiso Noord) en dat was echt een van de beste optredens voor mij van dat jaar. Een geweldige set, prachtig gitaarwerk, heerlijke experimentele uitstapjes.
Het gehele concert heb ik voor de volle 100% genoten.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
PwoperFish wrote:
Prima namen hoor. Ik hoor nog niemand over Thurston Moore, maar daar ben ik wel erg blij mee


Ik ga zelf niet naar BKS maar Thurston Moore zou ik zeker gaan checken. In 2015 gezien in de Tolhuistuin (Paradiso Noord) en dat was echt een van de beste optredens voor mij van dat jaar. Een geweldige set, prachtig gitaarwerk, heerlijke experimentele uitstapjes.
Het gehele concert heb ik voor de volle 100% genoten.

Thuirsten Moore was het muzikale brein achter Sonic Youth....dus ja, die kan er wel wat van zeg maar.
 

skrrt

Nieuw lid
15 feb 2017
3
0
Kaitlyn Aurelia Smith, Laurel Halo en Vatican Shadow zijn verder wel allemaal vrij originele boekingen!
Junun (Johnny Greenwood, Shye Ben Tur en een Indiaas ensemble) was afgelopen Le Guess Who ook een van de toffere dingen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Onibaba wrote:
PwoperFish wrote:
Prima namen hoor. Ik hoor nog niemand over Thurston Moore, maar daar ben ik wel erg blij mee


Ik ga zelf niet naar BKS maar Thurston Moore zou ik zeker gaan checken. In 2015 gezien in de Tolhuistuin (Paradiso Noord) en dat was echt een van de beste optredens voor mij van dat jaar. Een geweldige set, prachtig gitaarwerk, heerlijke experimentele uitstapjes.
Het gehele concert heb ik voor de volle 100% genoten.


Thuirsten Moore was het muzikale brein achter Sonic Youth….dus ja, die kan er wel wat van zeg maar.

Daar ben ik me wel degelijk van bewust.... :wink: Mijn cdkast bevat behoorlijk wat Sonic Youth. Lee Ranaldo zag ik tevens in Paradiso Noord maar Thurston Moore was toch van een geheel andere orde. Hij is het zeker niet verleerd!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Toch wat meer verwacht.

Ik mis Grandaddy, Teenage Fanclub, Solange, Slowdive, Against Me!, Thee Oh Sees, Wand, Nicolas Jaar, Angel Olsen, Japandroids,...
En qua "mainstream namen" had ik toch liever een Jimmy Eat World, Maximo Park, Crystal Fighters, Frank Turner, White Lies e.d. gehad ipv George Ezra, Boxer Rebelion, Circa Waves,...

Weinig grote verassingen voor mij, alleen The Parrots en Thurston Moore had ik niet meteen zien aankomen.
Wel heel blij met Whitney, Real Estate, Metronomy, Thurston Moore, The Parrots, American Football, Strand Of Oaks en King Gizzard...

Na een eerste opzoekbeurt lijken Slotface en Honeyblood mij ook wel zeer goed te liggen.

Kortom niet slecht, maar ze moeten toch nog een extra trede maken om in de buurt van de afgelopen jaren te komen voor mij. Al ga ik de komende maanden zonder twijfel nog tal van nieuwe dingen ontdekken!
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
Ik vind het zeker wel een mooie lijst namen! Had wel echt gehoopt op Kurt Vile en Fleet Foxes :-|
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Idk of ik nu te kritisch ben ofso.. Maar hier kun je toch niet mee content zijn? Run The Jewels als 3e kleinere headliner? Die commerciële opvulnamen zoals Aurora of George Ezra hadden echt niet gemoeten (nouja voor zover het commercieel is) en dan het grote pak namen dat gewoonweg afwezig is, en daarmee bedoel ik acts die juist onder de headliners staan, dat is toch zwak of ben ik nu te kritisch? Undercard is zoals bijna elk jaar heel leuk maar nu ook niet echt wow nu..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken