Best Kept Secret 2017

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
”Maar eigenlijk moet de conclusie van deze openingssalvo’s nog een heel andere zijn: BKS neemt dit jaar naar alle waarschijnlijkheid echt afstand van Down The Rabbit Hole. Met een boeking als Radiohead kruipt het festival meer tegen kroonjuweel Lowlands aan. Wat gaat DTRH hier als headliner tegenover stellen, met die lage prijs? Daar haal je geen Arcade Fire of Muse voor. Is dit het laatste jaar dat we BKS en DTRH met elkaar gaan meten?’

Misschien wel de perfectie conclusie vanuit 3 voor 12?

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Oktober/BKS-vs-DTRH–drie-overeenkomsten-en-drie-verschillen.html
Hangt ervan af wat BKS hiernaast nog in petto heeft en wat DTRH gaat doen.. Wat als BKS nu Moderat en Bon Iver als headliners heeft en DTRH heeft Arcade Fire én The xx bijvoorbeeld, nemen ze dan echt zo'n grote afstand? Met zo'n boeking als RH snap ik 't wel dat je een unicum in Nederland hebt maar het hangt er allemaal zo'n beetje van af, denk ik..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat als BKS nu Moderat en Bon Iver als headliners heeft en DTRH heeft Arcade Fire én The xx bijvoorbeeld, nemen ze dan echt zo’n grote afstand?

Yep, dan neem je nog steeds wat stappen vooruit. Radiohead is echt gigantisch.
Maar ze moeten gewoon proberen te zorgen dat ze nog een 2e headliner fixen die ongeveer net zo groot is als de grootste van DTRH. Dan doen ze hele goede zaken. Maar Bon Iver is zowat uitgesloten voor BKS.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Northside verkoopt RH binnen 15 minuten uit.....dus dat wordt voor veel mensen een deceptie.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Northside verkoopt RH binnen 15 minuten uit…..dus dat wordt voor veel mensen een deceptie.

Denemarken is natuurlijk wel overgeslagen dit jaar en NL niet. Daarnaast komt Radiohead ook in omliggende landen (Belgie *waarschijnlijk* en Frankrijk). Dus wie weet valt het mee...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Northside verkoopt RH binnen 15 minuten uit…..dus dat wordt voor veel mensen een deceptie.

Dagtickets.

30.000 Weekendtickets nog niet uitverkocht.
Ik hoop dat Werchter met Radiohead komt en z'n tickets eerder in de verkoop gooit dan BKS. Dan kunnen die Belgen alvast daar mooi hun kaartjes fixen.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Volgensmij zijn er op Northside geen 30.000 weekendtickets maar hebben ze een capaciteit van 30.000. Dus bijvoorbeeld 20.000 weekendtickets en 10.000 dagtickets.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Met het feit dat RW ook met RH zal komen, gaat 't echt nog meevallen denk ik, er zullen ook mensen zijn die beiden zullen willen doen maar die dan eerder (zoals ik) geneigd zijn om een dagticket te kopen ipv combi, maar ik denk dat dat best nog zal meevallen hoor, wat betreft die data van ticket verkoop is RW altijd ongeveer december dacht ik (dus als ik goed zie, de week/ 2 weken nadat de verkoop start van BKS) .. Maar met een boeking als RH weet je nooit, natuurlijk.. Wie weet kopen er wel een pak duitsers veel kaarten ofso haha :p
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
bcmrmaybe wrote:
Northside verkoopt RH binnen 15 minuten uit…..dus dat wordt voor veel mensen een deceptie.


15 mintuten ??

Jezus Christus !

Dat staat BKS ook te wachten hoor. Radiohead is gewoon de grootste vis om te vangen qua alternatieve muziek. Ieder optreden de afgelopen 10 jaar was een vloek en zucht uitverkocht.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Geweldig! Stel dat er dan aan headliners ook nog The XX bijkomen en Nick Cave. Ik kan alleen maar dromen!
 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
Voorverkoop van zowel Rock Werchter als Best Kept Secret begint op hetzelfde moment. (Een mooie deal van Radiohead - denk ik)

https://twitter.com/radiohead/status/792003063271792641
https://twitter.com/radiohead/status/791927450968190976
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Op mijn facebook zie ik best veel mensen voorbij komen die gedesinteresseerd zijn in BKS die ik er voorheen toch zeker niet had verwacht.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Heb zomaar het gevoel dat dit echt een hele bijzondere editie gaat worden waarin meerdere langverwachte wensen gaan uitkomen. Radiohead is natuurlijk al geweldig maar ook Arcade Fire is zeker mogelijk nadat ze deze in 2014 misliepen ivm schemas.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik gok dat Bon Iver tussen de andere twee headliners zal zitten. Dat zou wel een geweldige boeking zijn na 22, A Million. Arcade Fire lijkt me iets te groot nu Radiohead er ook al staat.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik vind de boeking van Radiohead natuurlijk fantastisch en heel tof voor BKS.
Alleen hoop ik wel dat het gemiddelde Best Kept Secret publiek niet al te veel verandert hierdoor :(
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Alleen hoop ik wel dat het gemiddelde Best Kept Secret publiek niet al te veel verandert hierdoor :(

Een mens mag hopen toch?! :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Ik verwacht dat de impact op het volledige weekend nog wel mee zal vallen. De mensen die enkel Creep en Karma Police kennen gaan eerder naar Werchter of Arras gaan dan een weekend op BKS te spenderen. En de fans van het post-Kid A werk vallen volgens mij wel binnen de doelgroep die BKS gewoonlijk voor ogen heeft.

Op zondag vrees ik wel dat redelijk wat mensen al vroeg aan ONE gaan blijven wachten en de andere podia naarmate de dag vordert juist minder publiek gaan zien. Hopelijk zijn ze bij BKS slim genoeg om het programma hieraan aan te passen, zodat er geen act van het kaliber Beach House/Wilco een lege TWO staat af te sluiten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken