Best Kept Secret 2016

Wat de eerste Roskilde namen betreft: Ik hoop alvast dat Courtney Barnett én Mac Demarco naar BKS komen.

Afgelopen jaar waren er meer dan 15 bands op Lollapalooza die oftewel op BKS of DTRH stonden, dus misschien zijn die eerste namen ook wel interessant?
Ik onthoud hier vooral van (lettende op mijn persoonlijke smaak): Tame Impala, Twenty One Pilots, Ghost en Bad Religion.
Zien jullie die laatste als een mogelijkheid op BKS?
Ze boeken altijd wel wat harde old-school punkbands? Maar Bad Religion gaat toch wat meer richting melodischere punk, en dat heb ik BKS nog niet echt zien booken?

Bad Religion zou fucking cool zijn natuurlijk, maar zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Die zijn te groot voor een spot als die van OFF! afgelopen jaar, ik zie ze eerder weer een losse zaalshow doen eigenlijk. Maar ik zou het wel gruwelijk vet vinden om ze op BKS te zien, hopen op wat meer hanenkammetjes dan.

Headlinertrio?

Last Shaddow Puppets zou wel mooi zijn, als die uberhaupt gaan touren
Voor de rest zou ik the national willen zien op BKS, 3e headliner dan kleiner..

Massive Attack – The Last Shadow Puppets – Foals

Massive Attack geef ik net zoals Foals echt een grote kans. Maar ze staan we dicht op festival seizoen al twee maal in Nederland. Vindt het daarom toch maar moeilijk in te schatten.
Foals beschouw ik nog steeds als grootste kans al we kijken naar de Headliners.
Voor de laatste denk ik zelf eerder aan The XX of The National maar Miles en Alex zouden een aangename verassing zijn.

De show van Gorillaz is simpelweg gewoon te groot voor BKS, dat gaat niet passen. Denk dat we het net een stapje kleiner moeten gaan zoeken: The National, The XX, Last Shadow Puppets, Foals, Tame Impala, Massive Attack,

Waar komt The National vandaan? Matt Berninger is nu aan het touren met El Vy en ik neem aan (mag hopen) dat ze pas weer festivals gaan doen als er nieuw materiaal is. El Vy daarentegen zou nog wel kunnen, mochten ze ook festivals gaan doen.

Waar komt The National vandaan? Matt Berninger is nu aan het touren met El Vy en ik neem aan (mag hopen) dat ze pas weer festivals gaan doen als er nieuw materiaal is. El Vy daarentegen zou nog wel kunnen, mochten ze ook festivals gaan doen.

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/news/the-national-new-album-band-have-started-work-written-30-songs-already-10469060.html

Hangt er vooral vanaf wat Berninger met El Vy van plan is. Voorlopig slechts van begin november tot midden december op tour, dus nog flink wat tijd om met The National door te werken.

Mijn buikgevoel zegt dat Bon Iver een van de headliners gaat zijn.

Foals zou leuk zijn.
The National moet niet maar mag wel
Massive Attack persoonlijk niet zo'n fan van.
Gorillaz veel te groot voor BKS
Last Shadow Puppets zou ook leuk zijn.
Tame Impala is (volgens mij) een subheadliner

The Stone Roses of Pulp zou een mooie verassing zijn

Iemand een idee wat Arcade Fire op de planning heeft staan?

Tame Impala gaat na die nieuwe plaat gewoon festivals van de grootte BKS of DTRH headlinen, is veelzeggend dat de HMH al ruim drie maanden van tevoren uitverkocht is. Arcade Fire was vorig jaar al te duur voor BKS en daar zie ik geen verandering meer in komen, zie hun daarnaast sowieso pas in 2016 weer touren.

Het is inderdaad een kwestie van wie van de 2 we kunnen verwachten, El Vy of The National.
Maar zoals John al zegt, door die eerst tourdatum in Australie. Verwacht ik toch dat ze iets van plan zijn. Ben benieuwd of die nieuwe songs al een nieuw album gaan vormen.

Matt heeft tijdens het touren gewerkt aan de El Vy plaat, waardoor er na de Trouble Will Find Me tour genoeg tijd is geweest om aan de gang te gaan met nieuw werk van The National.

Matt heeft tijdens het touren gewerkt aan de El Vy plaat, waardoor er na de Trouble Will Find Me tour genoeg tijd is geweest om aan de gang te gaan met nieuw werk van The National.
Soms mogen bands ook wel even pauze nemen.. Heb ze afgelopen tour twee keer gezien, voor mij hoeft het nog even niet. Dan liever El Vy. Melkweg is al uitverkocht helaas, ik wilde eerst het album afwachten.

Soms mogen bands ook wel even pauze nemen.. Heb ze afgelopen tour twee keer gezien, voor mij hoeft het nog even niet. Dan liever El Vy. Melkweg is al uitverkocht helaas, ik wilde eerst het album afwachten.

Ik snap zelf ook niet dat die gasten maar aan de gang blijven. Bryce en Aaron zijn ook de hele tijd bezig met andere dingen.

Soms mogen bands ook wel even pauze nemen.. Heb ze afgelopen tour twee keer gezien, voor mij hoeft het nog even niet.

Hebben ze uiteindelijk toch gedaan? Op dat festival van Justin Vernon na hebben ze anderhalf jaar niet getourd, en er zal drie jaar zitten tussen hun de twee nieuwste platen. Klinkt als een normale cyclus, het enige opvallende is dat ze extra veel shows gegeven hebben binnen die vorige cyclus (idd oa vijf Belgische shows).

MRMantel wrote:
Soms mogen bands ook wel even pauze nemen.. Heb ze afgelopen tour twee keer gezien, voor mij hoeft het nog even niet.
Hebben ze uiteindelijk toch gedaan? Op dat festival van Justin Vernon na hebben ze anderhalf jaar niet getourd, en er zal drie jaar zitten tussen hun de twee nieuwste platen. Klinkt als een normale cyclus, het enige opvallende is dat ze extra veel shows gegeven hebben binnen die vorige cyclus (idd oa vijf Belgische shows).

Nee, zag ze nog augustus 2014 en daarna zijn ze nog doorgegaan naar Amerika. Hooguit een half jaar break voor dat festival met Justin Vernon. En toen heeft ie dus El Vy opgenomen en was Bryce Dessner inderdaad al weer in 2015 met kronos quartet aan het touren.

Users who are viewing this thread