Best Kept Secret 2016

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Blijkbaar heeft de organisatie gezegd over enkele maanden al met eerste namen te komen? Dat impliceert dat de headliner(s) nu al vastliggen dan?

Zover ik me herinner hebben ze in een interview of op facebook gezegd dat ze dit jaar nog met de eerste aankondiging willen komen. Dus waarschijnlijk liggen de eerste 2 headliners zeker vast ja.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Foals lijkt me vrij voor de hand liggend. Maar Sufjan Stevens lijkt me sterk, doet nauwelijks festivals. En is dan ook weer niet zo’n grote publiekstrekker denk ik.

Sufjan Stevens zijn show in Brussel was nochtans heel snel uitverkocht (ik lees wel net dat het niet in de AB is maar wel georganiseerd door de AB in een andere zaal, dus geen idee wat de capaciteit daarvan is.)

Maar het was echt wel al een paar maand van tevoren uitverkocht dus hij is wel populair + zijn nieuwe album word vaak tot de betere van 2015 genoemd. Ik denk dat die wel wat publiek trekt, niet genoeg voor een headliner maar zou een mooie sub zijn als je het mij vraagt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
En Together Pangea gaat 'soon' terug naar Europa komen. Iedereen sprak er vol lof over na hun show 2 jaar geleden op BKS dus ze mogen/kunnen gerust terug komen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.467
1.613
Verwacht Lush nu dat zij zojuist hun reünie hebben aangekondigd met een optreden in Londen, BKS boekt toch graag shoegaze.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ligt uiteraard aan de band zelf of ze festivals doen, maar Best Kept Secret zal daar wel achteraan gaan. Ik ben niet bekend met Lush (net als voor de reünie van RIde en Slowdive), zijn ze vergelijkbaar qua grootte?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zou mooi zijn als ze die shoegaze reünie traditie voort kunnen zetten.

Wie zien we hier als kanshebbers voor de headliner posities? The National? Vampire Weekend? Opnieuw een poging voor The Strokes na het nieuws vandaag? Foals, Tame Impala. Zouden wat mij betreft allemaal mogen komen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
The xx zullen hun album toch ook wel eens een keer afhebben binnenkort. Die zie ik ook wel als kanshebber, al zie ik ze ook LL wel headlinen. Tame Impala zie ik DTRH wel headlinen vanwege de psychedelische richting die het festival dit jaar opging. Misschien dat James Blake een spot of wat op kan kruipen als Radiosilence goed valt, maar dat vind ik lastig in te schatten.

Wilde gok: The National - The xx - Foals
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
James Blake moet je niet laten headlinen. Werkt sowieso niet super op festivals. Ik geef (helaas) Lana del Rey nog wel een grote kans. Tame Impala verwacht ik eerder op DTRH, sinds zij zich als 'psychedelisch' proberen te profileren.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Het heeft er alle schijn van dat de headliners en subheadliners komend festival seizoen gunstiger gaan uitpakken voor BKS dan afgelopen jaar. Het rijtje Sohn/Royal Blood/ASAP Rocky/Libertines/Noel Gallagher/Alt J gaat makkelijk overtroffen worden.
Nu zijn headliners wat mij betreft op festivals meestal een soort logische invulling voor wat het aanbod van tourende bands biedt, maar de keuze lijkt komend jaar echt groter. En bij BKS zijn zeker de afsluiters toch wel momenten waar je bij wil zijn. Of het nu The Arctic Monkeys, Sigur Ros of Franz Ferdinand is. Het samenkomen op het strand na een mooie festival-dag is toch leuker met een band die je erg graag wil zien. Met bands als The National, The XX, Foals, Tame Impala (die trekken de tour vast wel door naar de voorzomer) of nu dan toch Spoon lijken de tochtjes naar het strand op stage 2, bij het invallen van het donker, mooie te worden.

Nu maar hopen dat de festivalmarkt in Amerika een beetje op zijn reet gaat zitten...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wilde gok: The National – The xx – Foals

Hier zou ik ook mijn geld op in zetten.
Foals lijkt me de meest logische boeking, aangezien die recent op DTRH en Lowlands stonden.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
253
62
Lush zou fantastisch zijn. Ik had niet verwacht dat die ooit nog bij elkaar zouden komen na de zelfmoord van de drummer. Als ze weer bij elkaar komen zullen ze zeker BKS doen als try-out voor hun optreden op Glastonbury.

Ik verwacht daarnaast op zondag ochtend The Slowshow met koor en orkest en als subliner Belle & Sebastian speelt integraal de cd If you're feeling sinister.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Ik geloof echt niet dat Radiohead naar BKS komt. Een festivalshow in Nederland zie ik uberhaupt niet echt gebeuren.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik ben benieuwd of ze zowel The National als The XX (of iets dergelijks) kunnen boeken. Dat ze nog willen en moeten groeien is duidelijk, maar deze acts staan ook prima op DTRH of Lowlands.

Mogelijkheden:
– The National
– The XX (al geloof ik er zelf niet echt in, geen idee waarom)
– Tame Impala (ik geef DTRH en anders zelfs Pinkpop een grotere kans)
– Foals
– Lana del Rey
Zijn de meest genoemde namen.

Gaat The National hun plaat op tijd klaar krijgen, nu blijkt dat Matt Berninger flink wat van 2015 in El Vy zal steken/heeft gestoken? The XX zal deze zomer wel terug festivals doen, voorbije maanden flink wat studio-updates gepost en Jamie XX gaat niet heel lang solo blijven touren. In ieder geval verwacht ik geen van beide op Lowlands, hun meest recente passage op LL/PP is minder lang geleden dan op de juni/juli-festivals.

Lana Del Rey zie ik eerder op Pinkpop of Lowlands staan dan. Heeft wel wat krediet bij meer alternatieve muziekfans, maar blijft (hier in België althans) iemand die het vooral van het poppubliek en de commerciële zenders moet hebben.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Lana Del Rey zie ik eerder op Pinkpop of Lowlands staan dan. Heeft wel wat krediet bij meer alternatieve muziekfans, maar blijft (hier in België althans) iemand die het vooral van het poppubliek en de commerciële zenders moet hebben

Staat ze juist daarom niet op gelijke voet met een band zoals Alt-J? Die als 'alternatief' voorkomen maar een poppubliek aanspreken?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gaat The National hun plaat op tijd klaar krijgen, nu blijkt dat Matt Berninger flink wat van 2015 in El Vy zal steken/heeft gestoken?

Matt heeft de lyrics vooral geschreven tijdens het touren met The National, en het is een project dat al een tijdje loopt. Ik denk dat ze eind dit jaar/begin volgend jaar klaar zijn met het album. wanneer ie uitkomt is een twijfel. Misschien is BKS inderdaad nog iets te vroeg.

Ik zie Lana Del Rey op Pinkpop totaal niet gebeuren. Die gaat gewoon een klein festival of Lowlands headlninen. Muzikaal niet heel veel beter geworden maar veel mensen willen haar toch nog eens checken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Kereltje wrote:
Lana Del Rey zie ik eerder op Pinkpop of Lowlands staan dan. Heeft wel wat krediet bij meer alternatieve muziekfans, maar blijft (hier in België althans) iemand die het vooral van het poppubliek en de commerciële zenders moet hebben

Staat ze juist daarom niet op gelijke voet met een band zoals Alt-J? Die als ‘alternatief’ voorkomen maar een poppubliek aanspreken?

In zekere zin klopt die vergelijking, maar ik denk dat LDR net iets meer naar de poppy kant neigt. In die zin dat LDR als headliner op BKS of DTRH net iets meer mensen zou lokken die weinig hebben met de lijn waarin die festivals verder programmeren (op de meer populaire 3FM-dingen na dan). Daarom dat ik ze dan eerder op een festival zie waar zowel popmensen als alto's hun gading kunnen vinden.



 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Daarom dat ik ze dan eerder op een festival zie waar zowel popmensen als alto’s hun gading kunnen vinden.

Is Best Kept Secret dat niet? Als je ziet wat ze de afgelopen jaren óók allemaal hebben geprogrammeerd (Two Door Cinema Club, Royal Blood, Agnes Obel, Miles Kane, A$ap Rocky , Macklemore, Chvrches om maar wat dingen te)
Best Kept Secret is een festival met twee gezichten. Aan de ene kant is er heel veel te ontdekken maar er gaat toch ook behoorlijk wat geld richting populaire meuk. Lana Del Rey past perfect in dat plaatje populair maar toch een soort van alternatieve credibility.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Kereltje wrote:
Daarom dat ik ze dan eerder op een festival zie waar zowel popmensen als alto’s hun gading kunnen vinden.

Is Best Kept Secret dat niet? Als je ziet wat ze de afgelopen jaren óók allemaal hebben geprogrammeerd (Two Door Cinema Club, Royal Blood, Agnes Obel, Miles Kane, A$ap Rocky , Macklemore, Chvrches om maar wat dingen te)
Best Kept Secret is een festival met twee gezichten. Aan de ene kant is er heel veel te ontdekken maar er gaat toch ook behoorlijk wat geld richting populaire meuk. Lana Del Rey past perfect in dat plaatje populair maar toch een soort van alternatieve credibility.

Maar dan heb ik het over echte pop. Ik denk Sam Smith, Ed Sheeran, Kodaline, ... Lana Del Rey lijkt me echt sterk in die groep te vallen qua fanbasis, of zo percipieer ik het toch op sociale media. Dingen die in weze gewoon popmuziek zijn, maar niet te plat zijn om op Pukkelpop of Lowlands te staan.

En er is bovendien een verschil tussen enkele meer populaire dingen boeken (wat uiteindelijk noodzakelijk is voor een festival als BKS dat niet automatisch richting uitverkopen gaat), en zo'n populaire act als headliner neerzetten. Met late namiddag acts drijf je de ticketverkoop wat op, met een headliner bepaal je toch net iets meer de lijn waarin jouw publiek zit.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar dan heb ik het over echte pop. Ik denk Sam Smith, Ed Sheeran, Kodaline, … Lana Del Rey lijkt me echt sterk in die groep te vallen qua fanbasis, of zo percipieer ik het toch op sociale media. Dingen die in weze gewoon popmuziek zijn, maar niet te plat zijn om op Pukkelpop of Lowlands te staan.

Lana Del Rey heeft met haar eerst album zeker het grote, toplijstjes publiek gehaald. Hierdoor denk ik inderdaad ook dat ze zeker in de buurt komt van de populariteit van Alt-J. Daar moet je bij rekenen dat ze zelden optredens doet. denk dat 80% van de mensen die tegenwoordig een kaartje voor haar zouden kopen dat doen voor haar oude werk en niet voor de laatste twee albums, inclusief mezelf.

Two Door Cinema Club, Royal Blood, Agnes Obel, Miles Kane, A$ap Rocky , Macklemore, Chvrches

Deze artiesten hebben in de toplijstjes in Nederland geen spectaculaire dingen gedaan (Macklemore uitzondering maar scherpe/slimme boeking). Ben het met Kereltje eens dat Lana Del Rey in een andere categorie zit qua fanbase.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken