Best Kept Secret 2016

Nick Cave misschien met Grinderman? Lijkt me fantastisch, maar geen idee of die nog samen spelen.

Wordt nog wel even wachten, het gaat net allemaal iets te goed met Father John Misty daarvoor denk ik.

Die zit helaas niet meer in de band. Het wachten is vooral op de zanger, die wil volgens mij nog een studie afronden of zoiets.

Blijkbaar heeft de organisatie gezegd over enkele maanden al met eerste namen te komen? Dat impliceert dat de headliner(s) nu al vastliggen dan?

Ja in de laatste nieuwsbrief stond dit: 'Best Kept Secret 2016 vindt plaats op 17, 18 en 19 juni. Over enkele maanden maken we de eerste namen bekend in het nieuwe Facebook-event.'
Maar enkele maanden is ook redelijk rekbaar. Hopelijk laten ze ons komend jaar minder lang wachten.

Ik ben een beetje blind, dus misschien is 'ie al genoemd, maar ik zou denken dat de droomheadliner voor volgend jaar Sufjan Stevens is. Hij gaat juli 2016 sowieso nog naar Australië voor een tour, misschien wil hij daarvoor wel BKS aan wil doen? Geen ander Nederlands festival zou hem boeken, dus...

Nog een droom van een headliner: Run The Jewels. Ze gaan lekker, binnenkort een nieuw album uit, dus ik kan niet wachten!

En het zou toch geniaal zijn als ze Modest Mouse weten te boeken, al staan die dit jaar natuurlijk ook al in Nederland. Oh, en Sleater-Kinney dan nog, dan koop ik wel een ticket!

Ik vind het grappig dat mensen The XX noemen, want ik vind het veel logischer dat Jamie XX langs zou komen, al zal DTRH ook wel op hem azen. Dit jaar een album uit, 'universal acclaim', dat willen we wel eens live zien.

Ik verwacht ook geen nieuwe namen voor december dit jaar, maar het is toch leuk om te speculeren! :)

Misschien hebben ze Foals en Sufjan Stevens, kunnen dan na hun Nederlandse shows in september aankondigen dat ze op BKS staan. The XX lijkt mij voor BKS een ideale headliner als zij binnenkort met een nieuw album gaan komen, al denk ik dat Lowlands ook op ze zal azen. Jamie XX doet alleen maar DJ-sets dus die hoef ik niet perse zien komen en ik verwacht eigenlijk dat zijn tracks met Romy en Oliver Sims aanbod gaan komen bij the XX shows.

Foals lijkt me vrij voor de hand liggend. Maar Sufjan Stevens lijkt me sterk, doet nauwelijks festivals. En is dan ook weer niet zo'n grote publiekstrekker denk ik.

Ik vind het grappig dat mensen The XX noemen, want ik vind het veel logischer dat Jamie XX langs zou komen, al zal DTRH ook wel op hem azen. Dit jaar een album uit, ‘universal acclaim’, dat willen we wel eens live zien.

Als we hun Facebookposts mogen geloven is die derde plaat van The XX al zo goed als opgenomen, en het lijkt mij sterk dat Jamie XX anderhalf jaar zal touren met een DJ-set. Als ik interviews lees heb ik zo het gevoel dat hij het eerder als een verplicht nummertje ziet, staat niet graag in de schijnwerpers.

Maar Sufjan Stevens lijkt me sterk, doet nauwelijks festivals. En is dan ook weer niet zo’n grote publiekstrekker denk ik.

Stormloop op zijn theatertour nochtans. En juist doordat hij niet vaak op festivals speelt zou hem binnenhalen een straffe stunt zijn. Lokt volgens mij minstens evenveel man als Damien Rice.

Lokt volgens mij minstens evenveel man als Damien Rice.
Dat waarschijnlijk wel, maar Damien Rice kwam wel totaal uit het niets en had toen jaren niets uitgebracht. Het was een risicovolle (en waarschijnlijk niet zo'n dure) boeking die heel goed uitpakte. Dat is moeilijk te vergelijken met Sufjan Stevens, aangezien die toch stukke duurder is (lijkt me) en sterker gevestigd is in de niche.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Lokt volgens mij minstens evenveel man als Damien Rice.

Dat waarschijnlijk wel, maar Damien Rice kwam wel totaal uit het niets en had toen jaren niets uitgebracht. Het was een risicovolle (en waarschijnlijk niet zo’n dure) boeking die heel goed uitpakte. Dat is moeilijk te vergelijken met Sufjan Stevens, aangezien die toch stukke duurder is (lijkt me) en sterker gevestigd is in de niche.

Maar nog steeds goedkoper dan de 8 andere headliners die BKS al gekend heeft, wat dan weer marge laat voor alternatieve publiekstrekkers als The XX of The National. Beetje zoals Damien Rice tussen AM en Sigur Ros in dus. En dat hij sterk gevestigd is in de niche biedt net de kans aan BKS om zich echt te gaan profileren als een Primavera van de lage landen, want dat ontbrak dit jaar toch in de grote namen.

De headliners worden bepaald (en betaald) door FKP Scorpio. Wat zij hebben geboekt op Huricane en Southside daar zal een deel van worden doorgeschoven. En zij zullen hun headliners al geboekt hebben of een optie daarop hebben. Randprogrammering bestaande uit de gratis en goedkope acts zullen door Friendly Fire worden ingevuld. En dat zijn vaak de leukste.

Foals lijkt me vrij voor de hand liggend. Maar Sufjan Stevens lijkt me sterk, doet nauwelijks festivals. En is dan ook weer niet zo’n grote publiekstrekker denk ik.

Yep, helemaal mee eens. Al denk ik dat ze Foals dan niet meteen als Headliner zullen aankondigen en kijken of ze iets beters/groters als headliner kunnen boeken net zoals DTRH dat deed 2 jaar geleden.

Ik hoop echt dat ze door een aankondiging als deze daadwerkelijk dit jaar gaan komen met de eerste namen al zijn het er maar 1 of 2. Zet toch al mooi een beetje de toon voor het festival.

MRMantel wrote:
Foals lijkt me vrij voor de hand liggend. Maar Sufjan Stevens lijkt me sterk, doet nauwelijks festivals. En is dan ook weer niet zo’n grote publiekstrekker denk ik.

Yep, helemaal mee eens. Al denk ik dat ze Foals dan niet meteen als Headliner zullen aankondigen en kijken of ze iets beters/groters als headliner kunnen boeken net zoals DTRH dat deed 2 jaar geleden.

Ik hoop echt dat ze door een aankondiging als deze daadwerkelijk dit jaar gaan komen met de eerste namen al zijn het er maar 1 of 2. Zet toch al mooi een beetje de toon voor het festival.

Van mij mogen ze direct als headliner worden gebombardeerd, er moet toch een nieuwe generatie headliners komen. En Foals verdient het. Maar zonder grappen, als dat nieuwe album een beetje populair wordt zie ik ze nog wel glastonbury doen.

Nick Cave misschien met Grinderman? Lijkt me fantastisch, maar geen idee of die nog samen spelen.

Na wat er met Cave's zoontje gebeurd is vraag ik me af wanneer (en waarmee) we nog eens van de man zullen horen. Ik krijg het nog koud al ik aan dat nieuwsberichtje terugdenk.

Denk eerlijk gezegd dat hij net zo'n grote (of zelfs grotere) publiekstrekker is als Damien Rice onder het publiek van BKS, zeker aangezien z'n laatste album zo goed is ontvangen. Maar idd, kleine kans dat hij een festivaltour gaat doen in Europa volgend jaar.

Slayer… Nieuw album op zak. Zie ik de dag wel afsluiten op TWO.
Zou goed kunnen. Misschien Ghost als subheadliner?

Users who are viewing this thread