Best Kept Secret 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Massive Attack zou wel een verdomd mooie headliner zijn (idem voor DTRH).
of
http://www.nu.nl/muziek/4139651/nieuw-album-the-last-shadow-puppets-verschijnt-voorjaar-2016.html
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Als ze uberhaupt al festivals doen, bij hun vorige album vermeden ze die bewust omdat het niet praktisch was met een orkest. Ik verwacht sowieso geen enorm uitgebreide tour, Arctic Monkeys gaan geen 5 jaar wachten met een nieuwe plaat nu ze op de piek van hun populariteit zitten.
 

Marte

Nieuw lid
2 okt 2015
2
0
Ik hoop zelf op Vampire Weekend, Foals en The XX. The Last Shadow Puppets lijkt me geweldig, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat die zullen headlinen.
Zou verder D.I.D., Drowners, The Crookes, Ben Howard, Sufjan Stevens, Swim Deep, The Maccabees en The Strokes wel willen zien, maar dit zijn (helaas) meer wensen dan realistische opties.
Daughter komt begin volgend jaar ook met een nieuw album, daar ben ik zelf erg benieuwd naar. Misschien ook een optie voor BKS?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zijn The Last Shadow Puppets niet te klein om BKS te headlinen?
Ik zie ze eerder als subheadliner of zelfs 1 plek daarvoor.

Hebben zover ik weet in een uitverkochte Paradiso gestaan vorige keer. En je hebt heel veel Arctic Monkey gekkies die hier toch sowieso bij willen zijn, echt een band met ziek veel die hard fans. Ik zeg gewoon headliner waardig. Zeker als ze nog met wat fijne nummer komen. Maar ik zie ze geen festival tour doen...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dat was gewoon Paradiso :p.
Ik zie ze ook eerder in zaaltjes staan, maar waar is de vraag dan… Tivoli dan maar?
AM en Miles Kane hebben echter wel al eens op BKS gestaan, we gaan het zien!

Verkeerd ja:p Binnen een minuutje aangepast maar je was al te snel :eek:
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Gelijk al wat kanshebbers bij die namen van Roskilde. Zullen ze het aandurven om Colin Stetson een plekje ala Jonny Greenwood aan te bieden? Of trekt dat helemaal geen volk?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik denk niet op dezelfde spot, deze muziek komt denk ik beter tot zijn recht in een tent. Maar ik hoop heel erg dat ze er zullen staan. Verder zou Courtney Barnett een hele mooie naam voor BKS zijn. Voorderest vind ik die Roskilde namen niet heel verrassend (Courtney ook niet, maar die heb ik nog nooit kunnen zien)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Klopt, maar dan hoop ik dat ze er niemand tegenover zetten. Dit jaar werd Binkbeats als dagopener in een tent ook nogal overstemt door die herrie op mainstage.. (Marmozets?)

Verder zie ik Mac DeMarco er ook wel staan, ik was echt verrast hoe snel die Paradiso uitverkocht dit jaar. Die trekt dus blijkbaar ook wel wat volk.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Klopt, maar dan hoop ik dat ze er niemand tegenover zetten. Dit jaar werd Binkbeats als dagopener in een tent ook nogal overstemt door die herrie op mainstage.. (Marmozets?)

Verder zie ik Mac DeMarco er ook wel staan, ik was echt verrast hoe snel die Paradiso uitverkocht dit jaar. Die trekt dus blijkbaar ook wel wat volk.
Tja wat dat betreft zou zo'n spot als Jonny Greenwood wel beter zijn, of anders misschien in TWO in de ochtend.
Jazeker, past ook wel bij BKS denk ik.

Lijkt erop dat er genoeg mooie namen (groot en klein) touren, ben erg benieuwd hoe het verdeeld gaat worden tussen DTRH en BKS! (en dat niet Pinkpop toch opeens Courtney Barnett wegkaapt oid)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zie Mac DeMarco eigenlijk eerder naar DTRH komen. Heb het idee dat hij daar wat meer aanhang heeft.
Verder verwacht ik Courtney op de een of andere manier ook eerder op DTRH. Ik heb het idee dat DTRH elk jaar graag een 'radiovriendelijkere' artiest heeft die aardig wat doet op 3FM. Dit jaar bijvoorbeeld Alabama Shakes, terwijl BKS dan bijvoorbeeld kiest voor Royal Blood die toch wat harder en alternatiever zijn, wat weer iets minder bij DTRH past dan bij BKS.
Misschien ben ik de enigste die er zo over denkt maar ik zie ze beide eerder naar De Groene Heuvels komen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik zie Mac DeMarco eigenlijk eerder naar DTRH komen. Heb het idee dat hij daar wat meer aanhang heeft.
Verder verwacht ik Courtney op de een of andere manier ook eerder op DTRH. Ik heb het idee dat DTRH elk jaar graag een ‘radiovriendelijkere’ artiest heeft die aardig wat doet op 3FM. Dit jaar bijvoorbeeld Alabama Shakes, terwijl BKS dan bijvoorbeeld kiest voor Royal Blood die toch wat harder en alternatiever zijn, wat weer iets minder bij DTRH past dan bij BKS.
Misschien ben ik de enigste die er zo over denkt maar ik zie ze beide eerder naar De Groene Heuvels komen.

Royal Blood is niet alternatief, dat is echt een 3fm hype. Net zoals Chvrches, two door cinema club, Miles Kane, Agnes Obel etc. Wat ik al eerder zei, BKS programmeert net zo toegankelijke popmuziek.
Daarnaast heeft Courney Barnett al op de eerste DTRH editie gestaan, maarja dat kan net zo goed een argument voor als tegen zijn...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Royal Blood is niet alternatief, dat is echt een 3fm hype. Net zoals Chvrches, two door cinema club, Miles Kane, Agnes Obel etc. Wat ik al eerder zei, BKS programmeert net zo toegankelijke popmuziek.
Daarnaast heeft Courney Barnett al op de eerste DTRH editie gestaan, maarja dat kan net zo goed een argument voor als tegen zijn…

Alternatief bedoel ik meer op de manier dat het genre niet standaard in de playlist voorkomt en al zeker niet in de toplijsten. BKS boekt over het algemeen hardere/rauwere bands dan DTRH daarom leek het me een logische boeking voor BKS. Tuurlijk boekt BKS vrijwel net zo toegankelijk als DTRH maar ik heb het idee dat DTRH toch net wat meer geld over heeft voor 'de' radio act van het jaar of van ervoor. Wat voor dit jaar toch wel Courtney is, ben ik van mening (dit jaar War On Drugs). Ze azen natuurlijk elk jaar allebei op een nieuwe middelgrote indie act met veel airplay. Deze zie ik persoonlijk ietsjes eerder naar DTRH gaan, maar we zullen het zien.

Dat ze er 2 jaar terug heeft gestaan lijkt me geen probleem als je ziet hoe ze gegroeid is,
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Royal Blood had net zo airplay. Maarja ze zullen beiden Courtney Barnett wel willen en ze zou op beiden even goed passen. Wat ik me wel afvraag is, of zij wel zoveel airplay heeft gehad. Ik luister nooit radio dus heb geen idee. Maar op Lowlands, net anderhalve maand geleden, stond ze gewoon nog in de india (kleiner dan de TWO).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Royal Blood had net zo airplay.

Die hebben inderdaad veel airplay gehad. Niet voor niks dat die ook als een gek gegroeid zijn. Ik vind gewoon het type hard/rauwe muziek iets meer bij BKS passen, ongeacht hoeveel airplay.
Ik luister ook al sinds lange tijd niet meer naar de Radio. Maar tijdens werk ofzo kwam ze toch geregeld voorbij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik heb zowel Courtney Barnett als Royal Blood live gezien en ik vond die eerste toch een stuk harder en rauwer dan Royal Blood. Dat even terzijde ?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Doe toch maar Courtney Barnett, heb Royal Blood twee keer in een week gezien (op Werchter), en ze vallen vies tegen. Nog veel te weinig materiaal om een hele show te boeien. Barnett daarentegen, heeft naast dat album natuurlijk ook nog die twee ep's, en ook wat meer afwisseling in de nummers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken