Best Kept Secret 2016

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.624
619
Persoonlijk ligt de line-up van DTRH mij meer. Alleen Beck, Dinosaur Jr., Wilco, Editors, Yeasayer, The Slow Show en Band of Horses zou ik van BKS sowieso wel willen zien. Daarnaast nog wel wat leuke bandjes om mee te pikken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.424
1.918
Ik heb inderdaad ook meer met het programma van DTRH, tot dusverre.

BKS heeft prima programma hoor, maar persoonlijk heb ik alleen Destroyer en Dinosaur Jr op het lijstje staan die ik nog niet heb gezien en heel graag wil zien. Wilco, Beck, Bon Moses en Yeasayer heb ik al meerdere malen gezien, maar die had ik op zich graag op DTRH gehad. En Jamie Xx ben ik ook wel benieuwd naar.

 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.516
1.703
Prima rijtje namen weer, Air is een hele mooie namen om erbij te krijgen en ben ontzettend benieuwd naar Minor Victories. Vrijdag wordt wel steeds mooier nu, gewoon Beck, Beach House, Minor Victories en Wolf Parade op een dag.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
De fuq, wat een top lineup zeg. Ik snap echt niet dat er nog mensen met hun volle verstand dtrh hierboven verkiezen op basis van lineup.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
De fuq, wat een top lineup zeg. Ik snap echt niet dat er nog mensen met hun volle verstand dtrh hierboven verkiezen op basis van lineup.
Mag van TiVre van PP/BKS/DTRH naar tijdens één van de drie festivals vrij hebben. Dus helaas, wordt hoogstens een dagje.. (maar waarschijnlijk ga ik dan de vrijdag)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
De fuq, wat een top lineup zeg. Ik snap echt niet dat er nog mensen met hun volle verstand dtrh hierboven verkiezen op basis van lineup.

Nou, dat gaat vrij gemakkelijk, hoor. Voor mij is PJ Harvey gewoon veel meer waard dan alle BKS-namen bij elkaar. Soms zijn een paar namen die je héééél tof vindt gewoon meer waard dan heel veel namen die je goed vindt.

Moet daar wel bij zeggen dat de line-up van BKS dit jaar echt goed is en zelfs - ja - wel eens beter zou kunnen zijn dan de vorige twee jaar. Vind de nieuwe namen niet echt briljant of zoiets, maar er staat gelukkig al genoeg moois. Denk zelf dat ik de zondag ga.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
479
446
DTRH maakt meer indruk aan de top van de bill; BKS doet het vooral in de breedte goed (met name dankzij een prima laag net onder de grote namen; waarvan overigens vooral voor Beck toch ook heel veel te zeggen valt).

Uiteindelijk hebben beide nu (al; hoewel ik niet veel groots meer verwacht verder) een line-up die de 100 euro zeker waard is.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dtrh heeft qua aant ongeveer de helft aan namen, dus lijkt me dat daar nog wel iets moois bij kan komen.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
479
446
Dtrh heeft qua aant ongeveer de helft aan namen, dus lijkt me dat daar nog wel iets moois bij kan komen.

Maar die hebben ook een podium minder en ze gaan daar minder lang door, afgaande op de schema's van vorige edities.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Kijk aan, dit begint er op te lijken. Veel elektronisch deze aankondiging, maar daarover hoor je mij niet klagen natuurlijk. Zeer tevreden met Mount Kimbie, Roman Flügel, Antal, Jameszoo, Nozinja, Palmbomen en Pional!

Schrijnend wel inderdaad hoe goed dit affiche zou zijn met de headliners van DTRH.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Schrijnend wel inderdaad hoe goed dit affiche zou zijn met de headliners van DTRH.
Ik zou best de dubbele prijs willen betalen voor een weekend met het beste van beide festivals.

Best Kept Rabbit 2016
[SIZE= xx-large]The National - PJ Harvey - Beck[/SIZE]
[SIZE= x-large]Wilco - Air - ANOHNI[/SIZE]
[SIZE= large]Beach House - Explosions in the Sky - Dinosaur Jr.[/SIZE]
[SIZE= medium]Courtney Barnett - Mac DeMarco - Destroyer
Wolf Parade - Sun Kil Moon - Ty Segall[/SIZE]
[SIZE= small]Badbadnotgood - Savages - The Slow Show
Bob Moses - Oneohtrix Point Never - John Talabot[/SIZE]
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
479
446
Ja, maar dat is niet echt realistisch. Althans, het zou wel samen op een festival kunnen staan dit jaar, maar ook zonder DTRH had BKS dit waarschijnlijk niet gedaan; BKS althans boekte in het eerste DTRH-loze jaar ook al dingen als Macklemore, TDCC en Swim Deep.

Plus: in zo'n geval krijg je geheid clashes in je blokkenschema.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
BKS is voor mij toch wel DTRH aan het inhalen weer. Waae de toevoegingen van DTRH toch overkomen als n soort gebakken lucht met grote namen weet BKS het toch weer prima in te kleuren.

Ik snap ook niet dat de helft hier de line-up van DTRH nog steeds een stuk beter vindt. Toch hoop ik nog op wat rap en garage/fuzz.

Status: twijfel erg over mijn DTRH ticket...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.424
1.918
Ik denk niet dat je hoeft te wanhopen hoor met je kaartje voor DTRH. Komen echt nog wel goede namen bij, pas de helft van het programma is zo ongeveer bekend.

Voor mij persoonlijk staat er in ieder geval al veel moois: PJ Harvey, The National, Courtney Barnett, Flume, John Talabot (al heb ik die allemaal al een of meerdere malen gezien) en heel erg benieuwd naar Sun Kil Moon, Ahnoni en Savages. En meestal loop je altijd nog wel tegen een paar onverwachte plezierige verrassingen aan.

En als er te weinig naar je smaak bijkomt, kun je je kaartje vast nog wel verkopen. Want ik denk dat DTRH wel uitverkoopt, ervan uitgaande dat ze bij 20.000 stoppen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
(al heb ik die allemaal al een of meerdere malen gezien)
Dit is een beetje mijn probleem met DTRH, dan is BKS een stuk verrassender. Al geldt dat daar ook redelijk. Al is Ahohni dan weer wel erg bijzonder, en tourt PJ Harvey ook heel erg weinig.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Dit is een beetje mijn probleem met DTRH, dan is BKS een stuk verrassender. Al geldt dat daar ook redelijk. Al is Ahohni dan weer wel erg bijzonder, en tourt PJ Harvey ook heel erg weinig.

Ik heb juist precies het omgekeerde. Hoeveel dat op BKS staat heb ik al niet eerder gezien of heb ik in ieder geval vele malen eerder kunnen zien. Volgens mij zijn het beide wel bijzondere programma's, maar zijn wij allemaal naar zoveel concerten geweest dat het voor festivals gewoon moeilijk wordt om je te verrassen.

Op BKS staam zoveel artiesten staan die ik al heb gezien of die ik komend jaar al op andere plekken ga zien: Editors, Jamie XX, Two Door Cinema Club, Wilco, Bloc Party, Caribou, Christine & The Queens, Band of Horses, Glass Animals - en dan ben ik nog niet eens op de helft van het affiche.

Het maakt niet uit hoor, want het zijn grotendeels goede namen en de rest van het affiche is ook schitterend, maar voor mij heeft BKS op geen manier echt 'specialere' acts.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Of BKS dan wel DTRH het betere programma heeft is toch vooral een kwestie van smaak. Beiden hebben tot nu toe gewoon een prima programma voor mensen met een indie/alternative voorkeur. Ondanks dat twee persoonlijke favorieten headlinen op DTRH ( PJ en the National) wordt het dit jaar toch weer BKS omdat ik weliswaar redelijk breed van smaak ben maar mijn grote passie toch bij het betere/spannendere gitaarwerk ligt. En met Dinosaur jr, Explosions in the Sky, Ulrika Spacek, UMO, Minor Victories, Band of Horses, Israel Nash, MoonDuo en Wolf Parade(!) vind ik op BKS gewoon meer van mijn gading. Daarnaast is er op BKS gewoon meer te kiezen. Er zijn meer acts en er is meer variatie in stijlen. Neemt niet weg dat ik me prima zou vermaken op DTRH hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken