Best Kept Secret 2016

Dirk

Campingartiest
11 nov 2014
65
0
Leesvoer voor wie zich wil verdiepen in de nieuwe headliner. Ik schreef een longread over Jamie xx: over zijn muzikale loopbaan, de sterke punten van zijn In Colour en meer. Daarnaast ontleedde ik de tracks op het album, bijvoorbeeld door de herkomst van alle samples op de plaat (en dat zijn er veel) te onderzoeken. Lezen kan hier.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jaman, doordat ik zeg dat ik niet ga wil ik het festival kapotschrijven. Ik ben drie jaar met heel veel plezier gaan maar ben een simpelweg teleurgesteld in het aantal commerciëlere namen aan de bovenkant. Daarnaast ligt het ook aan mijzelf dat ik dermate veel dingen bezoek, dat ik iets als OPN in een betere setting zie (bimhuis). Uit mijn post was ook geen kritiek te lezen op het festival, maar alleen de constatering dat dit voor mij persoonlijk niet genoeg is. Dit kan relevant zijn om te melden aangezien ik hier een aantal mensen persoonlijk heb ontmoet en het er met sommigen over had om samen te gaan.
Ach waarom ga ik hier eigenlijk op in..

Trouwens wel leuk dat we vorig werden afgezeken omdat we de line-up van DTRH minder vonden, dit jaar is het andersom en worden we ook weer azijnzeikers genoemd ;) Sommige hier hebben misschien nog niet door dat een forum als dit een plek is om je mening te geven.
Ik zou je ook wel een beetje missen Matthijs :p
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het lijkt wel alsof Mojo echt flink veel geld heeft neergelegd om zoveel mogelijk BKS headliners af te pakken met Foals, LCD SS, TLSP en Sigur Rós allemaal op lowlands, en dan PJ Harvey, The National en waarschijnlijk Tame Impala op DTRH (die stuk voor stuk toch wel de perfecte headliner zijn voor festivals van deze grote).

Lijkt er wel op, alles om ervoor te zorgen dat BKS met een mindere 3e zou komen. Blijkt dat er toch dit jaar wel genoeg van zulke 'headliners' aanwezig zijn in de zomer.
Vorig jaar kwam BKS nog wel redelijk laat met middelgrote namen als Ride en Rocky die nog zeker wat wisten toe te voegen aan de bovenkant van het affiche voor mij maar heb daar op een of andere reden ook wat minder vertrouwen in dit jaar.

Lijkt me dat BKS eigenlijk toch beter weer met Damien Rice had kunnen aankomen? Die dan misschien weggekaapt door Pinkpop?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Leesvoer voor wie zich wil verdiepen in de nieuwe headliner. Ik schreef een longread over Jamie xx: over zijn muzikale loopbaan, de sterke punten van zijn In Colour en meer. Daarnaast ontleedde ik de tracks op het album, bijvoorbeeld door de herkomst van alle samples op de plaat (en dat zijn er veel) te onderzoeken. Lezen kan hier.
Zo flink werk van gemaakt, mooi hoor. Kleine tip voor de volgende keer: wees consequent in welke tijd je schrijft. Je gebruikt nu onvoltooid tegenwoordige tijd, onvoltooid en voltooid verleden tijd en onvoltooid verleden toekomende tijd door elkaar. En dat leest niet echt prettig. Sowieso is het meestal het best om alles in tegenwoordige tijd te schrijven, dat leest prettige. En ook al is iets in het verleden gebeurd, dan kan je het nog steeds in tegenwoordige tijd opschrijven.
Maar verder complimenten hoor!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Weet niet of al genoemd was, maar ik verwacht Django Django nog wel. Zou ik nog wel eens live willen zien.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Weet niet of al genoemd was, maar ik verwacht Django Django nog wel. Zou ik nog wel eens live willen zien.

Ze zijn niet per se technisch heel goed, maar ze geven een goede show en het was toch een hoogtepuntje voor mij op Lowlands. Ze zijn rond die tijd aan het touren, maar hebben nog bijna geen festivals aangekondigd! :)

Vraagje: Ik kan waarschijnlijk maar een dag, welke zouden jullie aanraden? Ik twijfel zelf tussen vrijdag en zondag...
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ligt eraan, voor mij is vrijdag aantrekkelijk omdat Wolf Parade nergens anders te zien is en zondag omdat het de 'volste' dag is. Twijfel ook tussen die twee dagen, maar ik wacht tot de hele line up bekend is en ik meer weet over mijn tentamens.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik vind eigenlijk dat de goede namen netjes verspreid zijn over alle drie de dagen, maar ja het is natuurlijk vooral persoonlijke voorkeur wat je graag wil zien. Denk dat ik dan eerder voor de zondag zou gaan aangezien je met Two Door Cinema Club, Jamie XX, Explosions, Onehotrix, BBNG, Ryley Walker en Wilco best wel een breed aanbod hebt met allemaal heel verschillende muziek.

Ik dacht trouwens dat jij niet meer naar BKS wilde gaan Matthijs?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik sluit niets uit, maar juni wordt dan wel behoorlijk druk. Ik wil mijn bekercollectie toch wel compleet hebben ;) dus misschien een dagje.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gokje: zoveelste naam die Mojo weg wil houden van BKS, maar niet beschikbaar voor DTRH/LL.

Sowieso dit, Mojo boekt doormiddel van Lowlands/Pinkpop gruwelijk veel weg voor de neus van BKS. Beetje jammer op deze manier... niemand op Pinkpop zit daar op te wachten.

Ben het met Jeroen eens dat de namen prima verdeeld zijn, gelukkig maar.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Ben mij eens in de line-up aan het verdiepen, maar ik word hier eigenlijk heel blij van.

De namen die mij aanspreken;
- Beck: Nog nooit live gezien en staat hoog op mijn persoonlijke wishlist
- Beach House
- The Slow Show; wanneer ze in volle bezetting komen (incl strijkers) kan dit een perfecte festival set worden
- Beach Slang
- Wolf Parade
- Destroyer
- Bob Moses; weet niet of een live performance echt van toegevoegde waarde is, maar ze hebben een puik album afgeleverd
- Low
- Blossoms; ben ik best nieuwsgierig naar
- Moon Duo
- Caribou
- Wilco
- Half moon run
- Explosions In The Sky
- Indian Askin
- Israel Nash
- Vant

Stuk voor stuk namen die ik graag eens zou willen zien en waar ik ook een los concert zou kunnen bezoeken. Een zeer gevarieerd lijstje als ik het zo eens bekijk.
Er zijn gitaren aanwezig, relaxte muziek om in het gras te chillen en materiaal om de voetjes van de vloer te krijgen.

Denk dat ik zojuist heb besloten om naar BKS te gaan, al moet ik de line-up van DTRH nog eens goed bekijken :)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Gokje: zoveelste naam die Mojo weg wil houden van BKS, maar ni

Zoveel conspiracy theory. Parquet Courts is gewoon een artiest die verbonden is aan Mojo. Stond daarom ook al eerder op DTRH2014. Logisch dus dat ze weer op een Mojo-festival staan. Bovendien is Pinkpop precies aan het einde van hun EU-tour.

Ze doen in het weekend van BKS een UK-tour en die zondag gaan ze weer naar Amerika, dus ze kúnnen niet eens naar BKS, neem ik aan (tenzij die er veel geld tegenaan gooien misschien).
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Jake Bugg gaat blijkbaar weer op tournee, want hij is bevestigd voor RW. Het nieuwe nummer On My One klinkt ook goed! Zou hij op BKS kunnen komen volgens jullie?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jake Bugg gaat blijkbaar weer op tournee, want hij is bevestigd voor RW. Het nieuwe nummer On My One klinkt ook goed! Zou hij op BKS kunnen komen volgens jullie?

Ik zie hem wel als redelijk grote kanshebber ja, ook wel een redelijk grote naam die BKS wel kan gebruiken. Zelf ben ik helaas bij album 2 was afgehaakt. Matig album met lage replay waarde.
Album nummer 1 vindt ik wel echt een goed album hoop dat hij daar weer naar terug grijpt. Heb Jake één keer gezien en toen was het slapjes want die gozer heeft echt bizar weinig emotie. Hoop dat hij tegenwoordig live wat beter is

Edit: Nieuwe single staat momenteel aan, klinkt goed! meer album 1 dan album 2, maar ik moet het nog maar zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken