Best Kept Secret 2016

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Met veel plezier voegen we 32 nieuwe namen toe aan de 19 die we eerder bevestigden (waaronder Editors, Beck, Wilco, Caribou en Beach House). De dagindeling is bekend en zaterdag 6 februari a.s. om 11:00 uur gaan de dagkaarten in de verkoop (€69 ex. servicekosten).

Dit zijn de nieuwe namen:

Jamie xx
Ásgeir
Band of Horses
Christine and the Queens
Dinosaur Jr.
Wolf Parade
Bob Moses
Glass Animals
Koreless
Blossoms
Low
Moon Duo
Danny L Harle
Oneohtrix Point Never
The Slow Show
BADBADNOTGOOD
Sleaford Mods
Wild Nothing
Beach Slang
Beaty Heart
Bombino
C Duncan
Ezra Furman
Ho99o9
Israel Nash
Julien Baker
Petite Meller
Rat Boy
Ryley Walker
Sevdaliza
Slow Magic
The Japanese House

Nieuwe muziek, de bosrijke omgeving en meer dan vijftig foodtrucks zijn vaste waardes op Best Kept Secret. Dit jaar voegen we er secret areas, sessies in het bos en een indie-karaoke aan toe. Verblijf je op onze camping met je vijf vrienden, dan krijg je de zesde Weekendticket *gratis*. De komende maanden kondigen we nog zo’n 45 artiesten, bands en dj’s aan. Info & tickets: http://bestkeptsecret.nl
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Toch wel blij met een heel stel van deze namen hoor! Vooral Ezra Furman, Moon Duo, Rat Boy
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Zo, een hele rits namen. Even de balans opmaken:

Tof:
– Jamie XX
– BADBADNOTGOOD
– Oneohtrix Point Never
– Dinosaur Jr

Ok:
– Christine And The Queens
– Sleaford Mods
– Ezra Furman
– Ho99o9
- Moon Duo


Het lijkt erop dat ik een dagkaartje voor de zondag ga kopen Jammer van Destroyer, maar het zij zo. :)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Vind het een bijzonder zwakke keuze van BKS om Jamie XX te laten promoveren tot headliner, had hem toch beter op zijn plaats geacht na de headliner in de Two omdat het niets meer is dan een DJ-set. Vind het verder geen hele verkeerde lichting, vooral erg blij dat ik eindelijk Wolf Parada ga zien.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Vette namen opzich, al is Jamie XX zwak als healiner. Toch heel wat namen die ik wel wil zien erbij:
- Moon Duo
- Ryley Walker
- Dinosaur Jr.
- Wolf Parade
- Oneohtrix Point Never
- Low
- Badbadnotgood
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Dinosaur Jr. is wel erg vet! Hoop eigenlijk op losse show, maar zal waarschijnlijk niet meer gebeuren.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Vind het een bijzonder zwakke keuze van BKS om Jamie XX te laten promoveren tot headliner, had hem toch beter op zijn plaats geacht na de headliner in de Two omdat het niets meer is dan een DJ-set. Vind het verder geen hele verkeerde lichting, vooral erg blij dat ik eindelijk Wolf Parada ga zien.
Alhoewel ik het persoonlijk een erg leuke naam vind, die ik graag live zie, is het natuurlijk een wat zwakke keuze. NIet alleen is het een dj-set, maar Jamie XX heeft ook nog maar slechts één album uit en draait dus vooral materiaal van andere artiesten. Wat dat betreft hadden ze beter Bloc Party, Dinosaur Jr. of Wilco headliner kunnen maken. Daar tegenover staat ook dat het met betrekking tot concurrentie van de andere festivals niet heel slim lijkt. Typische BKS-favorieten TLSP en Sigur Ros staan op Lowlands en als DTRH volgende week de komst van Tame Impala aankondigt...

Desalniettemin is het wel een rijtje namen waar van alles wat tussenzit, genoeg keuze voor de muziekliefhebber. Ben niet negatief hoor! :)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gruwelijk vette namen! Al aardig wat dingen die ik wil zien:

Vrijdag:
Beck
Beach House
Beach Slang
Wolf Parade
Moon Duo

Zaterdag:
Editors
Caribou
Dinosaur Jr. (!!)
Destroyer
Low (!!)
Glass Animals
Sleaford Mods
The Slow Show
Ho99o9
The Slow Show
Blossoms
The Japanese House

Zondag:
Jamie XX
Wilco
Explosions in the Sky
Oneohtrix Point Never
Unknown Mortal Orchestra
Yeasayer
BADBADNOTGOOD
VANT
Ryley Walker
Band of Horses

Toch blij dat ik BKS nog even de tijd heb gegeven in plaats van een kaartje voor DTRH gekocht te hebben. Misschien nog geen eerlijke vergelijking, maar ik heb nu al een erg lange lijst met dingen die ik zou willen zien op BKS. Ik ga me weer goed amuseren. Die zaterdag is nu al geniaal.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.035
8.680
Hier staan een paar leuke en interessante namen tussen maar ik ben in de war.

Jamie XX? Dat kan toch niet dé headliner zijn, dé afsluit act op het grootste podium zijn? Wie in godsnaam koopt daar een kaart van 100 euro voor? Ik zag Jamie vorig jaar op Pukkelpop en dat was best een gezellig/gezapig setje, maar wel eentje waar het lekker hoofdje knikken is, niet om los op te gaan ofzo. Ben zelfs voor het einde weg gestapt want ik had zin in een hamburger. In feite is het gewoon zijn album die hij laat afspelen, in elkaar gemixt met wat opvulmateriaal. Tof, maar niet om een dag naar uit te kijken. Eerder om naartoe te gaan als er eens een dood moment is op de andere podia...

En er waren mensen die op Radiohead hoopten. :lol:

Maar hiernaast: een degelijk setje kleine naamjes (Oneohtrix Point Never, Moon Duo, Dinosaur Jr, Low, Wolf Parade,...

Toch blij dat ik geen kaartje gekocht heb dit jaar... Zonde van het geld.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Jamie XX als headliner is matig ja, maar ik heb nooit een ticket voor BKS gekocht voor een bepaalde headliner. Ik ben alle edities aanwezig geweest, maar de headliners hebben me nooit echt kunnen boeien. Editors en Beck wil ik wel zien, dus ik neem de keuze voor Jamie XX maar voor lief. De rest van het programma is ijzersterk, dus ik zal er wel weer bij zijn.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Hoe weet iedereen dat Jamie xx een dj- set doet? Hij kan toch, nu hij gepromoveerd is naar (sub) headliner status met een live bezetting komen?

Verder echt een prima programma met veel nieuwe leuke namen ( Beach Slang, Rat Boy) en veel indie kwaliteit ( Dinosaur jr., Moon Duo, Wild Nothing, Low, Wolf Parade, Bans of Horses, Israel Nash,Riley Walker).

Ja, ik ga me weer prima vermaken :)
 

I v d M1617899555

Nieuw lid
4 feb 2016
1
0
Jamie XX headlined sowieso.

Rando op FB

Top ik heb alleen een voorstel, aan het lettertype te zien gaat Jamie xx one afsluiten. Zullen we hem lekker omdraaien met Wilco die als afsluiter een fijne lange set aan het water spelen? Kunnen we daarna in een uit de voegen barstende two met Jamie xx de nacht indansen. Deal!?

Reactie BKS
Vermoedelijk doen we het precies andersom: komen Wilco's intiemere songs ook helemaal tot hun recht en halen de lichten & bassen van Jamie mooi de bosrand! wink-emoticon

Maar hee! Komt helemaal goed!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ddofjX9yXvc[/video]
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Op de site van BKS staat dat hij als dj komt. Zoals hierboven dus.

Ik vind het op zich prima dat ze dat een keer doen, maar mijn voorkeur heeft het niet. Hoewel ik Colour In best goed vind, krijg ik bij bovenstaand filmpje toch een beetje het 'technofeesstje-gevoel'; ik vind die dj-sets wat inwisselbaar en nooit memorabel.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Maargoed, als ik dan net een uur Wilco heb gedaan, kan ik vast hiervan genieten van ergens achteraan het veld.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Jamie XX headlined sowieso.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/ddofjX9yXvc" style="margin:1.0em auto;" frameborder="0" allowfullscreen="" id="fitvid517262"></iframe>

Haha die man op 0:07, dat wordt echt het BKS publiek.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hmm ik kom per dag eigenlijk niet op meer dan 5 namen die ik zou willen zien... Eventueel een dagkaart voor zondag maar dat is die 69 + servicekosten eigenlijk ook niet waard.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Hier staan een paar leuke en interessante namen tussen maar ik ben in de war.

Jamie XX? Dat kan toch niet dé headliner zijn, dé afsluit act op het grootste podium zijn? Wie in godsnaam koopt daar een kaart van 100 euro voor? Ik zag Jamie vorig jaar op Pukkelpop en dat was best een gezellig/gezapig setje, maar wel eentje waar het lekker hoofdje knikken is, niet om los op te gaan ofzo. Ben zelfs voor het einde weg gestapt want ik had zin in een hamburger. In feite is het gewoon zijn album die hij laat afspelen, in elkaar gemixt met wat opvulmateriaal. Tof, maar niet om een dag naar uit te kijken. Eerder om naartoe te gaan als er eens een dood moment is op de andere podia…

En er waren mensen die op Radiohead hoopten.
1f606.png


Maar hiernaast: een degelijk setje kleine naamjes (Oneohtrix Point Never, Moon Duo, Dinosaur Jr, Low, Wolf Parade,…

Toch blij dat ik geen kaartje gekocht heb dit jaar… Zonde van het geld.
Nogal een overtrokken reactie om het hele festival af te schrijven op grond van een zwakke headliner. Is bij BKS toch vooral de samenhang van namen die mensen doet besluiten om een ticket te kopen. Namen als Beach House, Wilco, EITS, Wolf Parade, Dinosaur Jr. rechtvaardigen de ticketprijs voor mij zonder problemen, en dan is er dit jaar met Beck ook nog eens een headliner die ik wil zien, wat winst is ten opzichte van vorig jaar.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Ik ga toch wel in het enthousiasme van Gloeilamp mee, met ongeveer hetzelfde aantal namen (al kijk ik veeeel meer uit naar bijvoorbeeld Wolf Parade dan Editors).

Ja, ik ben erg tevreden. Stuk of 10 namen die ik heel graag wil zien en dan nog een grote hoeveelheid die me ook interessant lijken; amper namen die me niks lijken als ik het zo doorneem.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken