Best Kept Secret 2016

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Die uitersten kloppen inderdaad Uncle G, sinds 2013 al eigenlijk. Maar toen stapte BKS als nieuw festival in het gat dat Lowlands had laten vallen; daar werd en wordt nog veel extremer alle kanten op geboekt, maar daar was de nadruk de laatste edities steeds verder van het ‘Primaveravolk’ af komen te liggen. Wat dat betreft heel tekenend: Wilco op LL 2012 voor een lege India (weliswaar moordende concurrentie op dat tijdslot, maar Van Eerdenburg gaf daarna wel aan dat een Wilco blijkbaar niet meer op LL van nu past) en Wilco nu voor een aandachtig volle en luid applaudisserende TWO.

Het zou wel kunnen dat BKS nu wat meer op de kaart staat en daardoor wat meer mensen die ook eens komen kijken wat dat allemaal is trekt, Editors kan daar best verder bij ‘helpen’, maar dan heb je het vooral over het publiek. De line-up is niet echt veranderd.

Opvallend trouwens dat wij ongeveer hetzelfde pad hebben afgelegd en toch tot heel verschillende oordelen komen
simple-smile.png

Dat vond ik wel een beetje raar, die opmerking van Van Eerdenburg. Wilco stond tegenover Foo Fighters en The Xx meen ik. Met name de eerste trekt veel mensen die in potentie ook bij Wilco hadden kunnen staan. Op een ander moment had Wilco die India ( die nu voor driekwart vol stond in mijn beleving, leeg was ie zeker niet) helemaal vol gespeeld. Daar ben ik heilig van overtuigd. De crowdcontrolwens vanuit de organisatie was doorslaggevend in mijn optiek.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
341
262
Klopt, en ook nog Modeselektor in de Bravo. Op een ander tijdslot was het vast al wat beter geweest.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken