Best Kept Secret 2016

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Bij Fat White Family eindigde deze editie voor mij en dat was wel echt een fijn einde. Heb dit soort geflipte bandjes toch wel een beetje gemist deze editie. Al had ik dan ook nog wel naar Ho99o9 kunnen gaan denk ik achteraf.. Toch jammer dat ze iets als Audacity om half 2 's middags zetten, zie graag meer van dit soort bandjes in de nacht.

Mijn top 10:
1. Explosions In The Sky
2. Low
3. Moon Duo
4. Wolf Parade
5. Beak>
6. Fat White Family
7. Ulrika Spacek
8. Preoccupations
9. DIIV
10. Weaves

 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.449
1.568
Mijn rijtje met hoogtepunten:

1. Wolf Parade
2. Explosions In the Sky
3. Beach House
4. Destroyer
5. Wilco
6. Beak >
7. Julien Baker
8. I Am Oak
9. Minor Victories
10. Yeasayer

Zeven van de tien optredens die goed tot geweldig waren, wat dat betreft was dit wel de beste editie van de vier. Wolf Parade voor mij het optreden van het jaar tot nu toe, wat een beleving en eindigen met Kissing The Beehive was ultiem. Vond Wilco een beetje stroef op gang komen door de nummers van Star Wars, maar vanaf Via Chicago werd dat echt geweldig. Wat meer nummers van The Whole Love had ik niet verkeerd gevonden. Dit jaar wel maar weinig optredens gezien verder, met het verplaatsen van de Five loop je niet meer even snel heen en weer tussen optredens in de Two en voor mijn gevoel iets radiovriendelijke dagprogrammering. Voor volgend jaar lijkt het me wel weer eens tof om een ander zomerfestival te doen en een dag BKS te doen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Prima drie dagen gehad ondanks het pokke weer op de eerste twee dagen. De nieuwe plek van FIVE ( Daardoor toch een aantal acts niet gezien) en het gebrek aan plaskruizen vormden de minpuntjes. Aan de drukte heb ik nauwelijks gestoord en ook de praters storen me niet echt. Gewoon doorlopen naar voren want daar staan de fans en heb je er geen last van.
Explosions in the Sky en Wolf Parade waren de slagroom op de taart en de Fat White Family een fijn toetje. Blijft een fijn festival, dat BKS.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Dit jaar aanwezig tijdens bks doordat ik bij 3fm kaartjes had gewonnen. En dit is wat ik er van vond.

vrijdag genoten van Beck. Al zijn hits en een prima energie op het podium!
Hierna feest gevierd tijdens palmbomen, slow magic en Danny L Harle. Prima vibe in het publiek. Tent 3 vind ik echt een vette tent, met goed licht. En echt hele prima feest acts!

Zaterdag Bandjes gezien als Blossoms, Black box Revelations en Julien Baker. Allemaal niet slecht maar zeker niet waar ik voor naar een Festival kom. Wat me opvalt is dat hierboven niemand Glass animals noemt! Wat een gruwelijke Act. Die band geeft echt een mega energiek optreden. Echt een van mijn hoogtepunten. Ook onder de indruk van Samm Henshaw> Nog een redelijk jong ventje die echt de hele tent inpakt. Bob Moses was precies wat ik er van verwacht had! Goed Feestje door een hele goede act. En ik ben wel een Editors fan. Zeker van hun eerste paar cd's. Zoals altijd een zeer stady optreden. Het nacht programma vond ik niet zo. Hierdoor rond 2 uur richting de camping. Nog wel een biertje gedronken met wat Belgische buren.

Zondag had ik vooraf niet heel erg hoge verwachtingen van. Maar ik heb zondag echt een heel erg goede dag gehad. Unknown mortal orchestra was leuk. Niet meer en niet minder. Even ouderwets feest gevierd met Sticks. Knap dat je met 1 cd een publiek zo goed kunt vermaken. Band of horses vond ik erg goed. Zeker omdat ik hier vooraf had gelezen dat ze live tegenvallen, Ik vond het een krachtig optreden met een goede lead! En het is natuurlijk altijd leuk als mensen een heel groot paard meenemen. Van Asgeir heb ik van een afstandje stilletjes zitten genieten. Two door cinema club vond ik heel goed! nieuw werk gecombineerd met de oude knallers die het gewoon heel goed doen op een festival. En het publiek werkte ook goed mee. Daarna nog badbadnotgood gezien vanuit achterin tent drie. Erg goede sound! Ik vind het altijd mooi als instrumentale muziek zo goed aanslaat bij het publiek. En afgesloten met Jamie XX. Ik snap deze act niet zo goed. Ik ben fan van de diepe bassen. Zijn rauwe gedeeltes vind ik erg strak en ook nog eens goed dansbaar. Maar alle commerciële meuk die hij er doorheen draait vind ik erg jammer. Ik heb de act ook niet afgezien.

Dan heb ik me aan een hoop randzaken wel geïrriteerd Allereerst de Belgen. Hilvarenbeek leek wel een belgische kolonie. En het waren ook 90 procent van de tijd de Belgen die door de optredens heen praten. Dat was ook gelijk de tweede irritatie. Wat een hoop geouwehoer de hele dag door. En dan de wc's. Zo vaak geen papier. Dat is heel hinderlijk voor iemand die 4 keer op een dag een grote boodschap doet. En dan ook nog eens zeer lang in de rij.

Alles bij elkaar 27 acts gezien. Waarvan ik ongeveer de helft heel tof vond. Nu op naar lowlands!!!!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Oh bijna vergeten. Ik vond de indie karaoke heel leuk. Mede door een fantastische vertolking van creep. Kerel was gewoon een volwaardig artiest!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Voor volgend jaar staat Godspeed You! Black Emperor op de wishlist.
http://go.3fm.nl/festivals-bestkeptsecret/nieuws-detail/8249/Festivaldirecteur-Best-Kept-Secret:-%22Regen-verbroedert!%22
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
351
277
– Hij heeft het steeds over “het kader” en “waar BKS voor staat”, maar na dit jaar is me dit wat minder duidelijk geworden om eerlijk te zijn.

Ik snap dat eigenlijk niet, zag je dat eerder ook al zeggen, maar een programma dat dit jaar meer mainstream is? Editors vind ik niet heel anders dan Arctic Monkeys of Franz Ferdinand, Two Door Cinema Club en Bloc Party stonden er vanaf het begin al en toen had je ook al een paar acts als Macklemore, George Ezra en Of Monsters And Men. Ja, eerst stonden er bv Swans, Mogwai en Portishead, maar ook nu heb je gewoon Explosions In The Sky, Wilco, OPN, Koreless... vrijwel het hele weekend mogelijkheden zat om naar de 'spannendere' acts te gaan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Goed weekendje gehad weer, BKS blijft toch wel een pareltje tussen al die festivals hier in de buurt. Volgend jaar vrijwel zeker weer het hele weekend aanwezig, net zoals hopelijk velen van jullie weer. Goed om de meeste weer te spreken/ontmoeten. Volgende keer ander plekje waar we kunnen zitten lijkt me een goed idee ;)

Mijn toplijstje van dit jaar:
1. Explosions in the Sky
2. Wilco, beginstuk gemist maar wat een einde! zeker een van de beste livebands ter wereld.
3. Beck, sterke hitjesshow van Beck, helaas wat kort...
4. Caribou
5. Bob Moses
6. Wolf Parade
7. Preoccupations
8. Jamie XX
9. Julien Baker
10.. Unknown Mortal Orchestra

verder,
Helaas wat drukker dan vorig jaar, toen was het heel erg chill. Persoonlijk zie ik hier ook wel het positieve in, hopelijk investeren ze weer in een mooi programma voor volgend jaar!
Bloc Party hoef ik nooit meer te zien.
Sevn Alias is voor mij zeker niet het nieuwe talent van 2016.
Erg jammer dan ze de stages omgewisseld hebben.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
351
277
Matthijs wrote:
Thomas wrote:
– Hij heeft het steeds over “het kader” en “waar BKS voor staat”, maar na dit jaar is me dit wat minder duidelijk geworden om eerlijk te zijn.


Ik snap dat eigenlijk niet, zag je dat eerder ook al zeggen, maar een programma dat dit jaar meer mainstream is? Editors vind ik niet heel anders dan Arctic Monkeys of Franz Ferdinand, Two Door Cinema Club en Bloc Party stonden er vanaf het begin al en toen had je ook al een paar acts als Macklemore, George Ezra en Of Monsters And Men. Ja, eerst stonden er bv Swans, Mogwai en Portishead, maar ook nu heb je gewoon Explosions In The Sky, Wilco, OPN, Koreless… vrijwel het hele weekend mogelijkheden zat om naar de ‘spannendere’ acts te gaan.


Verschil is dat Arctic Monkeys en Franz Ferdinand toen minder populair waren dan Editors nu, ze zouden in 2013 geen 3x HMH uitverkopen en werden ook niet zoveel gedraaid op 3FM.
Two Door Cinema Club was toen niet zo bekend als dat ze nu zijn. Voor Macklemore en George Ezra geld hetzelfde.
Daarnaast weet ik zeker dat als ik mijn vrienden TDCC laat haren ze minstens 3 liedjes kennen, van Of Monsters and Men kennen ze er heel misschien eentje.

Editors is wel populairder ja, maar dat maakt de muziek niet per se anders toch? Al is Editors van de 3 ook bij mij wel de minst favoriete, maar het gaat om het grote plaatje.
Radio volg ik amper meer, maar Macklemore, Ezra en TDCC stonden gewoon op BKS toen dat liedje over tweedehands kleding, Budapest en het prijsalbum Tourist History al uit waren hoor. En dan nog; het profiel van BKS was vanaf de bekendmaking al 'van het iets alternatievere 3fm tot en met de niches.' Dat is in mijn optiek nu echt niet plots helemaal anders omdat Editors er staat.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Verschil is dat Arctic Monkeys en Franz Ferdinand toen minder populair waren dan Editors nu, ze zouden in 2013 geen 3x HMH uitverkopen en werden ook niet zoveel gedraaid op 3FM.

Editors zeg je toch gewoon in één adem samen met Franz Ferdinand, AM, Bloc Party etc.

Mainstream Indierock en 3fm bandjes zijn toch al jaren aanwezig op BKS? ik zie daar niet echt een verschil in.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar jullie kunnen toch niet ontkennen dat Editors een stuk populairder is dan AM (toendertijd!), Franz Ferdinand, Noel Gallagher etc. waardoor er toch meer van dat soort publiek op afkomt?!

Populairder maar wel hetzelfde genre, dan doen ze toch niks geks? Het festival wil groeien en dat doet het, dus dan boek je acts die binnen het plaatje vallen. Editors is een van de grootste in deze klasse.
Zulk soort acts moeten ze nou eenmaal programmeren om publiek te trekken. Stel ze zouden volgend jaar als voorbeeld met The Black Keys komen heb je eenzelfde idee. Grote headliners die vaak worden gedraaid op 3fm zorgen nou eenmaal voor een publiek die niet maandelijks een concert of festival bezoekt. Stel ze komen volgend jaar met Bon Iver/Sufjan/The XX dan zal dit veel minder zijn.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
351
277
Het is ook niet zo dat ik Editors slecht vind hoor, ik vind het een prima band met leuke nummers.

Maar jullie kunnen toch niet ontkennen dat Editors een stuk populairder is dan AM (toendertijd!), Franz Ferdinand, Noel Gallagher etc. waardoor er toch meer van dat soort publiek op afkomt?! Let op dit is niet neerbuigend bedoeld, maar over het algemeen komen de Editors/TDCC meer voor de mainstage-bier-chill sfeer waardoor er bij bijvoorbeeld Julien Baker meer gepraat wordt dan voor degene die voor de gehele line-up gaat.

Dat Editors nu erg populair is in NL en BE weerspreek ik niet (TDCC kan ik me daarentegen weinig vbij voorstellen t.o.v. 2 jaar terug), mogelijk heeft dat enig effect op het publiek van de zaterdag gehad (denk het eigenlijk niet). maar ik reageer vooral op het feit dat jij aangeeft de line-up dit jaar veel minder spannend en kenmerkend voor BKS de eerdere jaren te vinden. Dat ben ik echt niet met je eens; al 4 jaar lang boekt BKS redelijk steady tussen de TDCC's, Editors, George Ezra's en Macklemores aan de ene kant, Mogwai, EITS, Koreless en Swans aan de andere kant en vooral een heleboel ergens tussen die twee uitersten in.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Vond de nieuwe 5 een beetje jammer. Locatie en vormgeving van de tent vond ik vorig jaar leuker en sferischer. En eerlijk gezegd heb ik dit jaar geen enkele stap in de 3 gezet.

Maar goed, verder was het natuurlijk geweldig :D

Top 10:
1. DIIV
2. Rat Boy
3. Ezra Furman
4. Explosions in the Sky
5. Wild Nothing
6. Unknown Mortal Orchestra
7. Fat White Family
8. Indian Askin
9. Yeasayer
10. Half Moon Run

Aan het einde van z'n set nog met Ezra gepraat en op de foto gegaan, wat een lieverd is dat.

Edit: Beach House moet eigenlijk ook in dit rijtje, hoewel ik helaas maar een klein stukje heb gezien
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
351
277
Thomas wrote:
Maar jullie kunnen toch niet ontkennen dat Editors een stuk populairder is dan AM (toendertijd!), Franz Ferdinand, Noel Gallagher etc. waardoor er toch meer van dat soort publiek op afkomt?!

Populairder maar wel hetzelfde genre, dan doen ze toch niks geks? Het festival wil groeien en dat doet het, dus dan boek je acts die binnen het plaatje vallen. Editors is een van de grootste in deze klasse.
Zulk soort acts moeten ze nou eenmaal programmeren om publiek te trekken. Stel ze zouden volgend jaar als voorbeeld met The Black Keys komen heb je eenzelfde idee. Grote headliners die vaak worden gedraaid op 3fm zorgen nou eenmaal voor een publiek die niet maandelijks een concert of festival bezoekt. Stel ze komen volgend jaar met Bon Iver/Sufjan/The XX dan zal dit veel minder zijn.

Helemaal mee eens.

Wel ben ik dit jaar relatief weinig bij de headliners op ONE geweest, maar tegenover Editors stond dan ook een weergaloos Low en op zondag was voor mij (en een hoop anderen, misschien zelfs wel bij de organisatie gezien de speeltijd van anderhalf uur) Wilco de 'echte' headliner van de dag.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Het was mijn eerste keer Best Kept Secret en vond het een vet festival, maar denk wel een beetje te begrijpen wat Thomas bedoelt.
Ik vind het ook moeilijk om te bepalen waar BKS eigenlijk voor staat. Aan de ene kant heb je namen die op Primavera de mensen tevreden kan stellen, maar tegelijkertijd ook namen die op Pinkpop/Dauwpop zouden kunnen staan.

Daar is an sich natuurlijk niets mis mee, alleen ga je wel een kloof in je publiek krijgen. Als je de tegenpolen neemt, dan heb je aan de ene kant de puristen die heel bewust de krenten uit de pap uitzoeken en aan de andere kant de mensen voor wie Editors eigenlijk al alternatief zat is.

Dat is wel iets wat ik heb gemerkt, het verschil in (muzikale) beleving. Ik heb verschillende mensen gesproken die eigenlijk alleen de Editors, Jamie xx of TDCC kenden bijvoorbeeld. Dat is op zichzelf natuurlijk geen probleem, al krijg je bij een hoop acts wel publiek dat maar eens gaat kijken wat bijvoorbeeld Beach House nou eigenlijk is of mensen die toevallig komen aanwaaien bij Destroyer. En dat wordt voor mij voornamelijk een probleem als iedereen met elkaar gaat ouwehoeren, dat trek ik heel slecht. En dat vond ik vooral bij TWO bij bijna elk optreden. Helemaal voorin was het prima, maar kwam je buiten de voorste kern, dan werd je veelal omringd door mensen die optredens als bijkomstigheid beschouwen.

Maar genoeg gezeik, dit was samen met de drukte op zaterdag (en bijbehorende ongemakken) en het weer eigenlijk het enige dat ik te zeuren heb.

Muzikaal heb ik genoeg moois gezien. Van bands die ik al langer graag wilde zien (Beach House, Wolf Parade en DIIV) tot nieuwe dingen die ik daar eigenlijk (beter) heb leren kennen (Weaves, Psychic Ills, Ho99o9).

Om alles te rangschikken vind ik lastig, dus ga ik Matthijs zijn sterrensysteem maar even jatten.

***** Hell yeah!
- Beach House; Had een goede plek en werd gegrepen en niet meer losgelaten. Vetste optreden voor mij denk ik
- Wolf Parade; Wat een passie en toewijding, dat viel me met name op naast de geweldige (uitgerekte) live uitvoeringen
- Destroyer; Prachtig, dat is het enige juiste woord om het te omschrijven, geweldige band
- Dinosaur Jr; Als je ziek op een stoel zit en nog steeds zúlke solo`s kunt weggeven, dan ben je een grote hoor. Statisch misschien, maar oh wat goed.

<strong>**** Awesome </strong>
- Beak; Heerlijke aanzuigende en duistere sound die je bij de strot grijpt. Niet de gehele set meegepakt, maar super indruk achter gelaten. Moet ik nog een keer live zien
- Israel Nash; Beetje te ouwe lullen muziek voor de meesten hier, maar dit optreden raakte me wel. Super gespeeld en ook geloofwaardig om naar te kijken
- Weaves; Kende ze eigenlijk niet zo, maar wat ontzettend vet was dit. De frontwoman is enorm bewust van zichzelf en buit dit op een heerlijke manier uit. Soms ongemakkelijk om naar te kijken, maar een ultieme alles of niets band. Vol overgave en passie. Ook deze band vond ik enorm geloofwaardig en vond ze niet geforceerd een act uithangen
- Psychic Ills; Geen rasechte performers, maar muzikaal enorm vet. Ze begonnen ongeveer een kwartier te laat, maar plakten dat kwartiertje er eigenhandig aan het einde nog aan vast. Mooiste moment; de frontman kijkt naar een druk stop gebarende man in de coulisen en begint met een glimlach alsnog een nieuw nummer te spelen.
- Ho99o9; Kende ze eigenlijk niet, maar wat was dit vet. Heerlijke rauwe act dat niet in 1 hokje te drukken is. Perfecte afsluiter van de dag.
- Preoccupations; Heb helaas de laatste paar nummers gemist omdat mijn vriendin het wel gehad had, maar wat een heerlijke sound. Quote van de dag; we are called preoccupations. We`ll see how long that lasts.
- DIIV; Het begin kon mij niet helemaal overtuigen, maar toen ze halverwege meer gas begonnen te geven werkte het eigenlijk prima op de mainstage. Een tent was uiteraard beter geweest, maar toch vet optreden.

*** Prima
- Ulrika Spacek; Kon helaas niet het hele optreden zien omdat ik een goede plek voor Dinosaur Jr wilde. Het klonk muzikaal prima, maar had het gevoel dat ze er meer uit konden halen qua tempo. Er werd veel vertraagd tussen de nummers door en het leek niet helemaal scherp.
- Explosions In The Sky; Overduidelijk kwaliteit, maar niet helemaal mijn ding. De pieken waren fantastisch, maar de wegen er naartoe voor mij regelmatig een te grote opoffering om er ondersteboven van te zijn. Moet zeggen dat ik het laatste half uur geskipped heb, dus misschien had ik dan een andere mening gehad.
- Editors; Dit was overduidelijk niet hun beste optreden, maar vond het prima werken op de mainstage.
- Beck; Had hem ook nog nooit live gezien, maar was eigenlijk best een goede headliner. Productie was goed en vond hem een prima performer. Hoogtepunten waren voor mij eigenlijk de 2 rustigere nummers halverwege.

** Mwoah
- Minor Victories; Voor mij de grootste tegenvaller dit weekend. Ze hadden inderdaad te maken met geluidsproblemen, maar Rachel was ook verre van zuiver. Vond het nogal mat overkomen en had ook niet het gevoel dat er een band met saamhorigheidsgevoel stond. Moeilijk uitleggen waarom, maar leek nogal een bijeengeraapt zooitje. Wel een strakke band trouwens, daar lag het niet aan.
- Ezra Furman; Prima entertainer die het publiek weet in te pakken, maar niet echt mijn kopje thee. Teveel cliche`s en 13 in een dozijn.
- Bombino; Goede gitarist, maar zijn muziek is totaal niet interessant.
- The Slow Show; De laatste 3 nummers van meegekregen, waaronder hun klapper Bloodline. Als dat het hoogtepunt is, dan moet de rest wel redelijk saai zijn geweest. Zijn stemgebruik irriteert me live ook nogal, meer dan op de plaat.
- Air; Los van het feit dat ik het gevoel had om naar Modern Talking te kijken, vond ik het ook niet heel boeiend. Niet dat het slecht was, maar laten we het er op houden dat het niet werkt op een druilerige avond op een te groot podium.

Te kort meegekregen om echt een goed oordeel te vormen;
- Ryley Walker; wat ik hoorde klonk erg goed, maar dat was echt maar 2 nummers ofzo.
- Woodie Smalls; Stond achter buiten de tent 2 nummers, maar trok me niet genoeg om me naar binnen te wurmen

Kortom; vet weekend gehad :)
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Wilco was de headliner, maar die kan je niet op One zetten. Komen beter uit in een tent. Set van 1,5 uur in Two was de perfecte oplossing.

@freazy ik ben ook niet in Three geweest, maar dat was omdat er niet in kon. Die ingang deugt niet. Mensen achterin de zaal blokkeren de entree.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
351
277
Die uitersten kloppen inderdaad Uncle G, sinds 2013 al eigenlijk. Maar toen stapte BKS als nieuw festival in het gat dat Lowlands had laten vallen; daar werd en wordt nog veel extremer alle kanten op geboekt, maar daar was de nadruk de laatste edities steeds verder van het 'Primaveravolk' af komen te liggen. Wat dat betreft heel tekenend: Wilco op LL 2012 voor een lege India (weliswaar moordende concurrentie op dat tijdslot, maar Van Eerdenburg gaf daarna wel aan dat een Wilco blijkbaar niet meer op LL van nu past) en Wilco nu voor een aandachtig volle en luid applaudisserende TWO.

Het zou wel kunnen dat BKS nu wat meer op de kaart staat en daardoor wat meer mensen die ook eens komen kijken wat dat allemaal is trekt, Editors kan daar best verder bij 'helpen', maar dan heb je het vooral over het publiek. De line-up is niet echt veranderd.

Opvallend trouwens dat wij ongeveer hetzelfde pad hebben afgelegd en toch tot heel verschillende oordelen komen :)
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Die uitersten kloppen inderdaad Uncle G, sinds 2013 al eigenlijk. Maar toen stapte BKS als nieuw festival in het gat dat Lowlands had laten vallen; daar werd en wordt nog veel extremer alle kanten op geboekt, maar daar was de nadruk de laatste edities steeds verder van het ‘Primaveravolk’ af komen te liggen. Wat dat betreft heel tekenend: Wilco op LL 2012 voor een lege India (weliswaar moordende concurrentie op dat tijdslot, maar Van Eerdenburg gaf daarna wel aan dat een Wilco blijkbaar niet meer op LL van nu past) en Wilco nu voor een aandachtig volle en luid applaudisserende TWO.

Het zou wel kunnen dat BKS nu wat meer op de kaart staat en daardoor wat meer mensen die ook eens komen kijken wat dat allemaal is trekt, Editors kan daar best verder bij ‘helpen’, maar dan heb je het vooral over het publiek. De line-up is niet echt veranderd.

Opvallend trouwens dat wij ongeveer hetzelfde pad hebben afgelegd en toch tot heel verschillende oordelen komen
Ik doel inderdaad op de diversiteit van het publiek, niet zo zeer van de programmering.

Die brede aantrekkingskracht is voor een fesitval als BKS ook broodnodig denk ik. Je zult toch een flink aantal bezoekers moeten binnenhalen om een financieel interessant evenement te organiseren. Iets waar ze vanaf moment 1 ook duidelijk in zijn geweest.

Ligt het verschil met Lowlands ook niet met name in het aantal stages? Daar is altijd wel wat te zien en te doen zowel op interessant als op mainstream vlak, waardoor je minder grote groepen nieuwsgierige praters bij optredens hebt. Moet wel zeggen dat ik pas 1 keer op Lowlands ben geweest, dus misschien een vertekend beeld heb.

Grappig inderdaad om de verschillende belevingen te lezen, helemaal bij dezelfde optredens. Kleine factoren kunnen al een heel andere beleving geven, zoals de mensen die direct om je heen staan of de verwachtingen die je persoonlijk hebt van een optreden. Zo wist ik bijvoorbeeld dat J Masics al ziek was, dus had al rekening gehouden met een heel slecht optreden of zelfs een afzegging. Dan valt het natuurlijk al snel mee, helemaal met zulke geweldige solo`s.


Leuk verslagje @theuncleg
simple-smile.png


Wat jij bij EITS had had ik een beetje bij Israel Nash zoals ik al zei op de meeting, heel goed maar het greep me helaas niet. Vraagje: Waarom vond je Beck “maar” 3 sterren?
Bij Beck twijfelde ik idd over 3 of 4 sterren, maar uiteindelijk 3 sterren gegeven omdat niet al zijn nummers mijn ding zijn. Had eigenlijk net zo goed 4 sterren kunnen zijn, hangt er een beetje om.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
351
277
Matthijs wrote:
Die uitersten kloppen inderdaad Uncle G, sinds 2013 al eigenlijk. Maar toen stapte BKS als nieuw festival in het gat dat Lowlands had laten vallen; daar werd en wordt nog veel extremer alle kanten op geboekt, maar daar was de nadruk de laatste edities steeds verder van het ‘Primaveravolk’ af komen te liggen. Wat dat betreft heel tekenend: Wilco op LL 2012 voor een lege India (weliswaar moordende concurrentie op dat tijdslot, maar Van Eerdenburg gaf daarna wel aan dat een Wilco blijkbaar niet meer op LL van nu past) en Wilco nu voor een aandachtig volle en luid applaudisserende TWO.

Het zou wel kunnen dat BKS nu wat meer op de kaart staat en daardoor wat meer mensen die ook eens komen kijken wat dat allemaal is trekt, Editors kan daar best verder bij ‘helpen’, maar dan heb je het vooral over het publiek. De line-up is niet echt veranderd.

Opvallend trouwens dat wij ongeveer hetzelfde pad hebben afgelegd en toch tot heel verschillende oordelen komen



Ligt het verschil met Lowlands ook niet met name in het aantal stages? Daar is altijd wel wat te zien en te doen zowel op interessant als op mainstream vlak, waardoor je minder grote groepen nieuwsgierige praters bij optredens hebt. Moet wel zeggen dat ik pas 1 keer op Lowlands ben geweest, dus misschien een vertekend beeld heb.


Thomas wrote:
Leuk verslagje http://forum.festileaks.com/members/theuncleg/@theuncleg
simple-smile.png


Wat jij bij EITS had had ik een beetje bij Israel Nash zoals ik al zei op de meeting, heel goed maar het greep me helaas niet. Vraagje: Waarom vond je Beck “maar” 3 sterren?


Bij Beck twijfelde ik idd over 3 of 4 sterren, maar uiteindelijk 3 sterren gegeven omdat niet al zijn nummers mijn ding zijn. Had eigenlijk net zo goed 4 sterren kunnen zijn, hangt er een beetje om.
Klopt wel ongeveer wat je zegt over Lowlands. Daar bij 'Primavera-acts' de laatste jaren niet zozeer praters, maar vooral wegblijvers. Halflege tenten bij Wilco en Nick Cave terwijl het uitpuilt bij Major Lazor en De Jeugd van Tegenwoordig. Wat niet per se erg is voor het festival, maar wel voor de Primavera-kant van de bezoekers, zeker als je daarna Van Eerdenburg hoort zeggen dat die eerste acts blijkbaar niet meer bij Lowlands passen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken