Mijn verdict over dat wat ik voldoende heb gezien om een mening over te hebben gevormd:
- Wilco - Art Of Almost, Good To Be Alone, Via Chicago en dat knallende (bijna)-slot met Impossible Germany was echt briljant.
- Wolf Parade - Kissing The Beehive! Ik kan me amper heugen nog zo vol springend en schreeuwend in een nummer op te zijn gegaan.
- Low - 'Toningt the monkey dies'. Zo ontzettend droevig en mooi, prachtig optreden.
- Explosions In The Sky - Ik zag een tweet voorbij komen waarin het optreden met de Tour de France werd vergeleken. Pieken, dalen, onverwachte wendingen, kapotgaan, euforie en uiteindelijk de gele trui.
- Air - Saai? Welnee, heerlijk dromerig met genoeg pakkende momenten.
- Beck - Heerlijke greatest hits-set
- Koreless - Geweldig mysterieus en vervreemdend. Steeds pakkend en op het verkeerde been. Zó vind ik een dj dus wél interessant.
- Diiv - 'I wish you were all my friend!'
- Unknown Mortal Orchestra - Vooral de tweede helft. Nog een hele poos op 'I caaaaaaan't keep checkiiiiiiiiin my phoo oo ooone' door lopen deunen.
- Ezra Furman - Heerlijke rock&roll, jammer dat er zo weinig publiek bij stond.
- Editors - Al heb ik maar een paar nummers gezien (of misschien juist daardoor), het zag er wel echt tof uit, zo'n veld waarop zelfs helemaal achteraan wordt gezonden, gedanst en geklapt.
- Beach House - Ik stond ook niet helemaal lekker (zag weinig, iets te veel gepraat om me heen) en had nog het in mijn optiek veel betere Paradiso-optreden in mijn hoofd. Kwam er nu maar half in. Sparks vind ik ook een saai liedje om mee af te sluiten.Uiteraard alsnog ruim voldoende, want Beach House.
- Caribou - TWO heb ik dit weekend niet voller gezien. Tikkie voorspelbaar allemaal, maar wel lekker.
- Christine and the Queens - Genoeg leuke deuntjes en show-element.
- Julien Baker - Mooi, maar misplaatst in zaterdagmiddagborreltent THREE. Ook wel door een wat saai optreden.
- RAT BOY - Muzikaal niet echt interessant, maar de eigenlijk nogal vervelende frontman wist er verdomme wel een feestje van te maken.
- Ulrika Spacek - Muzikaal juist wel interessant, maar uiteindelijk toch tegen de avond alweer vergeten.
- Psychic Ills - Zie Ulrika Spacek
- Band Of Horses - Niets speciaals aan het optreden; de helft van de liedjes blijft toch wel echt sterk.
**
- Minor Victories - Vals en bleef op het podium hangen.
- Kelvin Jones - Covers vs eigen liedjes: 3-4. Semi-vermakelijk, maar vooral nogal een Pinkpop-act. Of misschien wel EO jongerendag.
- Sevn Alias - De hype is er, de nummers ook en het ging ook best los, maar ik snap het niet, zoals ik Jamie xx ook niet snap. Bandje aan en onverstaanbaar over de tekst heen rappen. Wel een baas op het podium.
- Dinosaur Jr - Alle respect dat ze niet hebben gecanceld, maar ik zag ondanks de prima muziek niet meer dan een stervende zwaan.
- Yeasayes - Mooi decor en in de tweede helft ook wel aardige hitjes, maar grotendeels wat saai.
*
- Jamie xx - Kan beter stage FOUR headlinen.
- Nozinja - Hoi, wij zijn Afrikanen en buiten dat uit met alle clichés die er maar zijn.
- Blossoms - Zou iemand over 5 jaar nog weten dat zij ooit hebben bestaan?