Best Kept Secret 2016

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
EITS was weer lekker op dreef zo ver ik kon zien van mijn luie stoel. Die moet ik echt nog een keer zien.

Verder nu VANT kijken, waarvan ik niet verwacht dat ze de One plat kunnen spelen. Blijft nog steeds een goeie band, maar ik denk dat de stage gewoon te groot voor ze is en dat ze leuker zijn in een klein tentje. Ze waren trouwens wel heel goed in de kleine zaal van Paradiso, nog steeds een van m'n favorieten concerten dit jaar ;)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Goede shows gezien vandaag van Beak> en vooral EITS. Al zal dat in het donker nog een stuk beter zijn.
Nu mijzelf een tijdje proberen te vermaken tot Fat White Family. Hopelijk weet BBNG mij te verrassen. En even kijken of de secret garden sessie van Fat White Family wat is. #Bksliveblog
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Yess mooie dag, en een leuke drukbezochte meeting nu even wat eten en zometeen een boekje lezen tot Wilco begint :).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.291
...

Tering wat is Bloc Party een rukband haha heel kut
Slapen, tot morgen

Recensie van 3voor12 is dodelijk...
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Best-Kept-Secret-2016.html
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Zo.. Weer thuis na een prima weekend. Morgen ben ik helaas niet vrij en mijn vriendin en ik hadden niet veel zin meer om tot Wilco te wachten. Die zie ik dit jaar sowieso nog 1x in Utrecht.

Top 3 van vandaag;
1: Beak>
2: Israel Nash
3: Psychic Ills

Zal later nog wel wat uitgebreider ervaringen posten.

Leuk trouwens om wat mensen van hier ontmoet te hebben :)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Wilco optreden van het weekend, mijn god. Het applaus na Impossible Germany zegt zoveel.
Nu Jamie xx... speelt nauwelijks eigen producties en voelt een beetje out of place.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Top drie van vandaag

1. Wilco
2. Band of Horses
3. Paard bij Band of Horses
4. De roadies bij Half Moon Run
5. Half Moon Run

Wt een topsfeer vandaag. Enorme feestjes op 4 gezien. Echt een gekkenhuis daar. Alles wat groen was ging de lucht in. Was een topeditie ondanks Jamie XX. Als ik moet kiezen tussen Jamie XX of regen, doe dan maar heel veel regen. Wilco met afstand de beste act van het festival.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hele mooie dag, weinig gezien (wederom), maar wat ik heb gezien was heel erg goed.
1. Wilco
2. Oneohtrix Point Never
3. Explosions
4. Beak>
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.582
584
Door verschillende klusjes, feestjes, enz. dit jaar weinig via de stream kunnen zien.

Gelukkig heb ik wel Wilco kunnen zien en dat was, zoals al door meerdere vermeld, een topoptreden. Met name Impossible Germany (dat ook op Lowlands 2009 al super was) werd fantastisch uitgevoerd. Daarnaast vond ik Art Of Almost ook indrukwekkend.
Kijk nu al heel erg uit naar november wanneer ze in de Ronda van Tivoli staan.

Naast Wilco nog een gedeelte van Destroyer gezien. Ook dit klonk zeer behoorlijk, zou ik ook graag eens los willen zien.

Tot slot nog herhaling van de Editors set gezien. Zag er goed uit, alleen jammer dat hij zelf een nummer verklootte, maar ach, shit happens. Hij loste het goed op.

Verder dus niks gezien, helaas!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Heerlijk weekend gehad. Veel minder optredens gezien dan andere jaren, maar misschien wel twee van de mooiste optredens gezien in vier jaar BKS. Zonde van wat foutjes van de organisatie maar goed. Ook erg leuk om veel van jullie weer te spreken, of voor het eerst te zien.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Badbadnotgood was geniaal. Daarna heel hard naar Wilco gelopen en daar met Impossible Germany precies het hoogtepunt van 't festival nog even meegepikt.
Ulrika Spacek vond ik trouwens ook top. Andere highlights waren naar mijn mening Beach House, Beck, Weaves (kende er niks van, maar vond het erg prettig), Caribou en Beak>.

Air, Bob Moses, Jamie xx en 0PN waren wel leuk, maar waren door oa wat externe factoren minder dan gehoopt.

Zijn er nog mensen bij de Indie Karaoke geweest? Wij waren wat te lui om rond die tijd al te gaan lopen richting het festival, maar de Creep die we van een afstandje hoorden klonk nog vrij goed. Het publiek was volgens mij ook wel enthousiast.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Helaas toch maar vroeger weggegaan op de zondag, omdat ik er eigenlijk halverwege het weekend achterkwam dat ik nog precies niks heb geleerd voor m'n tentamen van dinsdagochtend dus leek me handig. Daarom wel Wilco/BBNG, Fat White Family en Oneohtrix Point Never gemist wat ik eigenlijk toch wel erg jammer vind. Maar Wilco/BBNG zie ik dit jaar beide nog wel denk ik. Verder Moon Duo gemist omdat die tent gewoon te vol stond toen we na Wolf Parade daarheen gingen, Low gemist voor Editors (man man) en Beak> gemist omdat we in de verkeerde tent stonden. Maar ook veel leuke dingen wel gezien, wat minder optredens dan ik normaliter zie op een festival maar de lineup was ook niet heel denderend dit jaar:

Fantastisch!!!
1. Caribou
2. Explosions in the Sky
3. Wolf Parade

Goed
4. Beach House
5. Preoccupations
6. Minor Victories
7. Two Door Cinema Club
8. Band of Horses
9. Air
10. Dinosaur Jr.

Mwa
11. Pional
12. Sleaford Mods
13. VANT
14. Editors
15. Beach Slang
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
UMO is goed, zeg!
simple-smile.png

Dit was mijn dieptepunt van het weekend. In de eerste plaats omdat we naar Beak> wilden, maar vooral ook omdat het op zichzelf heel kut klonk.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Prima weekend gehad, wel jammer van het weer en af en toe net te veel drukte op met name zaterdag vielen. Wel heerlijke optredens gezien, met name de zondag was een topdag. Mijn hoogtepunten waren:

1 Explosions in the Sky

2 Beach House
3 Wilco

4 Beck
5 Caribou
6 Editors
7 Unknown Mortal Orchestra
8 Yeasayer
9 Two Door Cinema Club
10 Liss

11 DIIV
12 Air
13 Woodie Smalls
14 Indian Askin
15 Jamie XX
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dit was mijn dieptepunt van het weekend. In de eerste plaats omdat we naar Beak> wilden, maar vooral ook omdat het op zichzelf heel kut klonk.

Dan moet je ook goed op je schema kijken waar Beak> speelt
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
358
283
Mijn verdict over dat wat ik voldoende heb gezien om een mening over te hebben gevormd:
*****
- Wilco - Art Of Almost, Good To Be Alone, Via Chicago en dat knallende (bijna)-slot met Impossible Germany was echt briljant.
- Wolf Parade - Kissing The Beehive! Ik kan me amper heugen nog zo vol springend en schreeuwend in een nummer op te zijn gegaan.
- Low - 'Toningt the monkey dies'. Zo ontzettend droevig en mooi, prachtig optreden.
- Explosions In The Sky - Ik zag een tweet voorbij komen waarin het optreden met de Tour de France werd vergeleken. Pieken, dalen, onverwachte wendingen, kapotgaan, euforie en uiteindelijk de gele trui.
****
- Air - Saai? Welnee, heerlijk dromerig met genoeg pakkende momenten.
- Beck - Heerlijke greatest hits-set
- Koreless - Geweldig mysterieus en vervreemdend. Steeds pakkend en op het verkeerde been. Zó vind ik een dj dus wél interessant.
- Diiv - 'I wish you were all my friend!'
- Unknown Mortal Orchestra - Vooral de tweede helft. Nog een hele poos op 'I caaaaaaan't keep checkiiiiiiiiin my phoo oo ooone' door lopen deunen.
- Ezra Furman - Heerlijke rock&roll, jammer dat er zo weinig publiek bij stond.
- Editors - Al heb ik maar een paar nummers gezien (of misschien juist daardoor), het zag er wel echt tof uit, zo'n veld waarop zelfs helemaal achteraan wordt gezonden, gedanst en geklapt.
***
- Beach House - Ik stond ook niet helemaal lekker (zag weinig, iets te veel gepraat om me heen) en had nog het in mijn optiek veel betere Paradiso-optreden in mijn hoofd. Kwam er nu maar half in. Sparks vind ik ook een saai liedje om mee af te sluiten.Uiteraard alsnog ruim voldoende, want Beach House.
- Caribou - TWO heb ik dit weekend niet voller gezien. Tikkie voorspelbaar allemaal, maar wel lekker.
- Christine and the Queens - Genoeg leuke deuntjes en show-element.
- Julien Baker - Mooi, maar misplaatst in zaterdagmiddagborreltent THREE. Ook wel door een wat saai optreden.
- RAT BOY - Muzikaal niet echt interessant, maar de eigenlijk nogal vervelende frontman wist er verdomme wel een feestje van te maken.
- Ulrika Spacek - Muzikaal juist wel interessant, maar uiteindelijk toch tegen de avond alweer vergeten.
- Psychic Ills - Zie Ulrika Spacek
- Band Of Horses - Niets speciaals aan het optreden; de helft van de liedjes blijft toch wel echt sterk.
**
- Minor Victories - Vals en bleef op het podium hangen.
- Kelvin Jones - Covers vs eigen liedjes: 3-4. Semi-vermakelijk, maar vooral nogal een Pinkpop-act. Of misschien wel EO jongerendag.
- Sevn Alias - De hype is er, de nummers ook en het ging ook best los, maar ik snap het niet, zoals ik Jamie xx ook niet snap. Bandje aan en onverstaanbaar over de tekst heen rappen. Wel een baas op het podium.
- Dinosaur Jr - Alle respect dat ze niet hebben gecanceld, maar ik zag ondanks de prima muziek niet meer dan een stervende zwaan.
- Yeasayes - Mooi decor en in de tweede helft ook wel aardige hitjes, maar grotendeels wat saai.
*
- Jamie xx - Kan beter stage FOUR headlinen.
- Nozinja - Hoi, wij zijn Afrikanen en buiten dat uit met alle clichés die er maar zijn.
- Blossoms - Zou iemand over 5 jaar nog weten dat zij ooit hebben bestaan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken