Best Kept Secret 2015

Mijn Top 5 van vrijdag

1. Strand Of Oaks
2. Jesus and Mary Chain
3. Libertines
4. Chet Faker
5. Klangstof

Nachtprogramma sla ik over. Voor mijn gevoel meer bezoekers op de vrijdag ten opzichte van vorig jaar. Veel buitenlanders Engelsen, Spanjaarden en Duitsers. Belgen reken ik niet mee, die zijn er altijd veel.

In brabants dagblad ook een artikel over de britse invasie op BKS. Zijn er echt veel. Daardoor top sfeer bij Libertines maar ook bij Circle Waves. Kijk nu al uit naar Ride en Noel Gallagher.

The Jesus and Mary Chain, The Libertines en Vessels kunnen ook bij de hoogtepunten van gister. Wat een dag weer.
Die engelsen brengen inderdaad altijd wel wat extra sfeer mee. Heb er ook al een paar gezien die er vorig jaar ook waren, toch grappig om te zien dat die weer terug komen.

Geweldig festival dit, echt jammer dat ik geen weekend kan blijven dit jaar. Hoop op internet nog het een en ander mee te maken. Ben alleen Sam tegengekomen helaas, die was niet te missen, maar de rest schijnbaar wel.

Top vijfje:
1. Off!
2. Pissed Jeans
3. Earl Sweatshirt
4. Cashmere Cat
5. The Jesus and Mary Chain

Metz viel een beetje weg aan het begin van de dag, Eagulls begonnen heel sterk maar kakten steeds verder in (vooral dankzij hun setlist-keuze). Drenge viel inderdaad wat weg op het hoofdpodium, maar was wel een prima show.

Nog niet veel video's van 3voor12, maar wel deze prachtige afsluiter van Strand of Oaks' set:

http://www.youtube.com/watch?v=Lv3LqPR_uVc

Top 5 van zaterdag

1. St. Paul & The Broken Bones
2. Ride
3. Balthazar
4. Weval

Geen nr. 5. Noel Gallagher zwaar tegenvallend. Draait zijn show af en geen interactie met het publiek. En dat is knap met zoveel Britten. Gooi die blazerssectie eruit en ga weer gitaar spelen. Death Cab for Cutie te saai. Matthew E. White dramatisch, leek wel of zijn microfoon uit stond in het begin. Follakzoid gemist, gekozen voor Balthazar met al die Belgen op het festival. Balthazar maakt het weer waar. Bij de overige optredens geen nr.5 gezien.

Erg drukke zaterdag, nog nooit zo druk gezien op BKS. Wel een topdag maar wel met een zwaar teleurstellende afsluiter.

Jammer van de hoosbuien. Er is nog nooit zoveel publiek afgekomen op de soundcheck van Tora. Welkomstbord bij de entree is ook gesneuveld door de rukwinden

De Top 5 van zondag

1. Johnny Greenwood
2. Wolf Alice
3. Pretty Vicious
4. Typhoon
5. Ariel Pink

Vandaag is een top 5 te weinig. Vrijdag en zondag waren de topdagen. Zaterdag te veel teleurstellende optredens, maar met St. Paul & the broken bones en Ride wel de twee beste optredens van het festival.

Beste BKS tot nu toe. Op naar volgend jaar.

Geniaal complete waanzin. Goed gevulde tent met veel interactie met het publiek. Drummer in bikini en gitarist in pantykousen. Ging weer helemaal nergens over met die gasten. Die drummer was echt de missing link in die band. Ze spelen echt goed, zijn echt muzikanten. Gelukkig maar want ik moest wel Royal Blood hiervoor opofferen.

Wtf, de post gig depression kickt al in. Wat een geweldige drie dagen, bedankt aan de mensen die betrokken waren :). Net thuis, even snel een top 5:

1. Pissed Jeans, wat een gekte.
2. Kiasmos
3. STUFF.
4. SOHN
5. The Jesus & Mary Chain

Volgend jaar weer.

Alleen de zaterdag aanwezig geweest.
Geen flinke uitschieter voor mij maar op Hinds na, heeft alles zich bewezen wat ik heb gecheckt.

1.Death Cab For Cutie
2.A$ap Rocky
3.Ride
4.Balthazar
5.Kiasmos/Noel

Verder hadden we het iets drukken verwacht bij de meeting. Maar daarna kwamen we elkaar s'nachts zeer random weer allemaal tegen en hebben we bijna het zonnetje zien op komen. Dus toch zeker een geslaagde meeting gehad, hoop dat jullie op tijd op waren voor Jonny Greenwood :p

Dat was me het weekendje weer. Heel erg genoten van de shows van Marmozets, OFF!, The Libertines, METZ, Pissed Jeans, John Coffey, Pretty Vicious en Typhoon. Verder toch een aantal users ontmoet ondanks dat ik niet bij de meeting aanwezig was, op vrijdag en zaterdag veel opgetrokken met Thomas en verder ook Jeroen, Mink, Matthijs en mynoseknows tegengekomen. Leuk om jullie ontmoet te hebben heren!

Nu eerst even bijkomen, en dan zal ik weer een verslagje posten hier.

Man man man wat een weekend. Nu weer veilig terug boven de rivieren. Moeilijk om een top 5 te maken omdat het zo uiteenlopend was allemaal, maar ongeveer zoiets:

1. Death Cab For Cutie
2. Jonny Greenwood (met mijn brakke kop)
3. The Jesus and Mary Chain
4. Blanck Mass
5. Strand of Oaks

Maarja dan nog veel meer, zal nog wel een volledig rijtje plaatsen en wat verslagjes schrijven.
Ook erg gezellig gehad met Kos en Wessel!

Dat was me het weekendje weer. Heel erg genoten van de shows van Marmozets, OFF!, The Libertines, METZ, Pissed Jeans, John Coffey, Pretty Vicious en Typhoon. Verder toch een aantal users ontmoet ondanks dat ik niet bij de meeting aanwezig was, op vrijdag en zaterdag veel opgetrokken met Thomas en verder ook Jeroen, Mink, Matthijs en mynoseknows tegengekomen. Leuk om jullie ontmoet te hebben heren!

Had jij een zwart leren jack aan en een ruiten rode broek

Fijn weekend gehad en gisteren alvast gebruik gemaakt van de early bird actie om een kaartje voor 104 euro te kopen. Mijn favoriete vijf acts van het weekend waren als volgt:

1. the Jesus and Mary Chain
2. Jonny Greenwood
3. Yak
4. Death Cab for Cutie
5. Dan Deacon

Later van de week volgt een verslagje.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Had jij een zwart leren jack aan en een ruiten rode broek

Jazeker!

Users who are viewing this thread