[BE] Pukkelpop 2016

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Tja, even afwachten zou k zeggen. Zou wel heel onprofessioneel van ze zijn om twee typfouten in de eerste namenposter te hebben staan.
Inderdaad, afwachten. Maar wel veel namen op de affiche gedeeld met andere festivals in de buurt:
Lowlands: Oscar & The Wolf, Eagles of Death Metal, CHVRCES, Damien 'Jr. Gong' Marley, Flatbush Zombies, M83, Oh Wonder, Recondite (Live), Sleeping with Sirens, Aurora, Dub Inc
Reading & Leeds: Jack Ü, Eagles of Death Metal, Parkway Drive, Crystal Castles, Twenty One Pilots, Nothing but Thieves, Crossfaith
A Summer's Tale: Garbage

De rest van de grote namen op andere festivals staan al op Werchter & Dour of worden nog aangekondigd.
Lowlands: Disclosure, The Last Shadow Puppets, Paul Kalkbrenner, Sigur Ros, LCD Soundsystem
Reading & Leeds: Disclosure, Red Hot Chili Peppers, The 1975, Foals, Two Door Cinema Club
A Summer's Tale: Parov Stelar, Sigur Ros, Noel Gallagher's High Flying Birds
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Pukkelpop heeft ondertussen getweet dat de affiche fake is.
Leaker in kwestie beweert dat de poster nog niet volledig is (typfouten en extra namen) en dat de release voor maart is (broncode).
Pukkelpop heeft geantwoord met: "best wish list so far! :), first names to be announced soon". Zal toch tamelijk in de buurt komen, op enkele namen na.

 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Moest ook maar 50% van die "gelekte" affiche kloppen dan vind ik die line up nu al 10x beter dan die van Rock Werchter.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Moest ook maar 50% van die “gelekte” affiche kloppen dan vind ik die line up nu al 10x beter dan die van Rock Werchter.

Ben je ziek? Die lineup van Werchter is weliswaar niet geweldig maar dat nepaffiche van Pukkelpop is echt: "Filler & Trash: The Festival"
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Yann wrote:
Moest ook maar 50% van die “gelekte” affiche kloppen dan vind ik die line up nu al 10x beter dan die van Rock Werchter.


Ben je ziek? Die lineup van Werchter is weliswaar niet geweldig maar dat nepaffiche van Pukkelpop is echt: “Filler & Trash: The Festival”
Akkoord, maar iets zegt me dat dat wel het Pukkelpop wordt waar we naartoe gaan. Pukkelpop line-ups waar je Tool, NIN, Smashing Pumpkins, Arcade Fire op 1 affiche zag staan zijn volgens mij definitief voorbij.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Yann wrote:
Moest ook maar 50% van die “gelekte” affiche kloppen dan vind ik die line up nu al 10x beter dan die van Rock Werchter.


Ben je ziek? Die lineup van Werchter is weliswaar niet geweldig maar dat nepaffiche van Pukkelpop is echt: “Filler & Trash: The Festival”
Pukkelpop is tenminste verrassend en vernieuwend. Dat zorgt altijd voor zowel voor- als tegenstanders ;)
Zoals ik al eerder zei... Pukkelpop mag zich anders profileren dan Werchter, anders krijgen we twee dezelfde festivals.
In tegenstelling tot veel geld te geven aan grote headliners, programmeert Pukkelpop vooral een bredere line-up.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Geen idee waarom Kygo & DJVT terug zouden keren naar PKP? Verder wel leuke namen, maar toch niet "wauw"..
Ik verwacht wel meer, vorig jaar was de breedte van het festival echt goed, de grote namen "ontbraken" een beetje maar in de breedte is/was het festival zeker gegroeit..
Ik weet niet juist welke weg ze nu willen opgaan dit jaar, een paar grote namen en veel onbekend jong talent of weer in die breedte werken en het gros van het publiek aanspreken..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Muse op Sziget, The Cure op Bestival en Massive Attack in Kroatië midden augustus. Headlineropties genoeg.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Muse op Sziget, The Cure op Bestival en Massive Attack in Kroatië midden augustus. Headlineropties genoeg.
Als Pukkelpop de trend van vorig jaar doorzet, dan zijn dit geen namen die de jeugd aanspreken.
Behalve Muse dan natuurlijk, al hebben die wel al bijna 4 uitverkochte shows staan in maart.
Verwacht je maar aan een commercieel pakket (genre Sziget) met kwaliteit in de diepte en bij de kleinere namen.

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Kereltje wrote:
Muse op Sziget, The Cure op Bestival en Massive Attack in Kroatië midden augustus. Headlineropties genoeg.


Als Pukkelpop de trend van vorig jaar doorzet, dan zijn dit geen namen die de jeugd aanspreken.
Behalve Muse dan natuurlijk, al hebben die wel al bijna 4 uitverkochte shows staan in maart.
Verwacht je maar aan een commercieel pakket (genre Sziget) met kwaliteit in de diepte en bij de kleinere namen.

Chokri heeft ooit aangegeven dat The Cure op Pukkelpop zijn grootste droom was. Gaan ze dus niet laten schieten als die optie haalbaar is.

En ik weiger er voorlopig van uit te gaan dat vorig jaar representatief is voor de toekomstige richting van Pukkelpop. Ja, er zal veel commerciële zooi staan, maar enkele jaren terug was het geen probleem om die zooi te combineren met headliners als Neil Young, Bjork, The National, The XX, Stone Roses, ...
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Schrijf Datsik maar op als afsluiter van Boiler of Dance. Liefst boiler.
 

Jocelyn Timmermans

Playlistbediener
11 feb 2016
23
0
Jules G wrote:
Geen vermoedens, wel een wishlist:

– Skrillex/Jack ü als dance afsluiter, Asia en North America tour hebben we vorige zomer gehad, tijd voor Europe?

– Kanye West, we voelen ook al langer aankomen dat hij eens naar pkp komt.

– Chase and Status Live, nieuw album/EP , zijn al zo vaak dance afsluiter geweest, waarom dit jaar niet opnieuw? (Rebel sound was ook een enorm succes dit jaar in de dance hall)

– Knife Party; Binnenkort nieuwe EP. De halflege boiler van dit jaar doet uitschijnen dat ze niet snel meer terugkomen naar PKP, maar je weet maar nooit.

– Pendulum DJ set: gecancelled in 2014.

-Kendrick Lamar, nogal frustrerend dat hij op lowlands stond en niet op PKP.

-Nero Live

-Dizzee Rascal


Ik denk dat er velen hun wenkbrauwen zouden fronsen bij het verkondigen van Kanye West, ik zie ‘m niet komen gewoon omdat hij zoveel tegenstanders heeft..
Ik zie eerder The Weeknd / Drake wel komen al zijn dat ook al groter namen (of toch in de VS)

Knife Party’s set van dit jaar was echt zwak en hebben amper dubstep gedraaid van wat we normaal van ze gewoon zijn, ook het ontbreken van Rob Swire vond ik raar maar ach.. Ik zie ze niet terug komen..

– The Weeknd
– The XX
– Foals
– Justice
– Imagine Dragons
– Disclosure
– Flume
– Halsey
– The 1975

Imagine Dragons zie ik niet komen, die hebben net een wereldtour achter de rug. Denk eerder dat zij zich op nieuwe muziek gaan storten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Begint nu toch stilaan tijd te worden dat PKP z'n eerste lijstje met namen begint te droppen, ofniet? Ik durf me te herinneren dat dat vorig jaar zo rond de 2e/3e week van februari was, volgende week dus? Omdat Werchter waarschijnlijk overmorgen namen dropt?
Hier een gokje van een aantal namen;

The Killers - Green Day - Kendrick Lamar / Kanye West
Disclosure - Jack Ü - Kraftwerk / Justice
Noel Gallagher - Oscar & The Wolf - The XX - Foals
Eric Prydz - Chet Faker - Pendulum - Kygo live
M83 - Flume - Paul Kalkbrenner - LCD Soundsystem - Halsey
Eagles Of Death Metal - Twenty One Pilots - Damien Jr Marley
Slaves - Fetty Wap - Datsik - Royal Blood
Tchami - Purity Ring - Miike Snow - Caribou - ZHU live - JAUZ
Oh Wonder - Bazart - Louis The Child - Nothing But Thieves
Sleeping w sirenes - Jamie Woon - Vuurwerk - School Is Cool
The Sore Losers - Garbage - Skunk Anasie
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Begint nu toch stilaan tijd te worden dat PKP z’n eerste lijstje met namen begint te droppen, ofniet? Ik durf me te herinneren dat dat vorig jaar zo rond de 2e/3e week van februari was, volgende week dus? Omdat Werchter waarschijnlijk overmorgen namen dropt?

Vorig jaar was het pas halverwege maart. En gewoonlijk kondigen ze een week op voorhand aan dat de eerste namen komen, dus volgende week lijkt me ook nog te vroeg.

The Killers – Green Day – Kendrick Lamar / Kanye West
Disclosure – Jack Ü – Kraftwerk / Justice
Noel Gallagher – Oscar & The Wolf – The XX – Foals

Ik denk niet dat we er van dit lijstje veel gaan zien. Volgens eFestivals zou de laatste headliner van Reading/Leeds toch gewoon Biffy Clyro worden, waardoor de kans klein is dat Green Day of Kanye West alsnog naar Europa komen.

Op basis van namen die reeds in de buurt data hebben zijn dit grote kanshebbers voor de grote main stage plekjes: Muse, Massive Attack, LCD Soundsystem, Kings of Leon, Oscar & The Wolf, Noel Gallagher, Chemical Brothers, Jack U, Foals.

En met wat geluk doet Chokri zijn grote droom eindelijk uitkomen en staat The Cure op Pukkelpop.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Dat kan toch helemaal niet? Als Reading & Leeds vorig jaar nog Mumford & Sons, Metallica, Kendrick, The Libertines, Deadmau5 etc uit hun hoed konden toveren
Dan geloof ik nu nooit dat die vervangen zouden worden door RHCP - Foals - Disclosure & dan nog Biffy Clyro.. ??
Genoeg hip hoppers die ook nog kunnen headlinen he.. The Weeknd, Drake, Eminem ..
Hopelijk geen KoL of Muse, KoL door hun idk zwakke show? Muse is dit jaar al 6x in Paleis 12 geweest, geen idee of ze dat nog zouden doen, maar kan he..
Chemical Brothers past inderdaad nog in dat rijtje met Disclosure etc..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Dat kan toch helemaal niet? Als Reading & Leeds vorig jaar nog Mumford & Sons, Metallica, Kendrick, The Libertines, Deadmau5 etc uit hun hoed konden toveren
Dan geloof ik nu nooit dat die vervangen zouden worden door RHCP – Foals – Disclosure & dan nog Biffy Clyro.. ??

Denk dat je te veel vanuit ons standpunt kijkt. Biffy Clyro heeft een headlinestatus in Engeland, is een publiekslieveling op R/L, en zou een UK exclusive zijn terwijl ze dit voorjaar een plaat uitbrengen. Is in de ogen van het typische R/L publiek een betere boeking dan pakweg Kendrick of Mumford & Sons.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Massive Attack & Young Fathers headlinet na Oya Festival nu ook Frequency. Kunnen we toch wel gaan opschrijven als een grote kandidaat-headliner.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken