[BE] Pukkelpop 2016

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Kereltje wrote:
Volgens Het Nieuwsblad ‘slechts een paar duizend’ tickets. Reken daarbij dat een deel zal afhaken doordat het ipv feestdag in juli nu weekdag in augustus is. Dus de impact zal wel meevallen.

Zou dit wil echt het geval zijn.
Vandaag is ook het Nederlandse concert verplaatst en daaronder reageerde iemand van ‘Heujjj, da doen jullie gewoon omdat de kaartverkoop kut loopt’. En toen reageerde Ticketsmaster dat dat niet het geval was en de tickets juist bijna weg waren…. praat ticketmaster poep?

Live Nation/Ticketmaster (en dergelijke) zullen nooit toegeven dat de ticketverkoop ruk gaat. Dan creëer je namelijk gewoon een soort self-fulfilling prophecy: als bekend is dat de ticketverkoop ruk gaat krijg je veel meer mensen die last minute gaan beslissen en/of Ticketswap afspeuren, als je roept dat het snel gaat voelen mensen de druk om voor de zekerheid ook tickets te kopen. Je kan het eigenlijk gemakkelijk controleren door de tourlijst er nog eens op na te slaan: een artiest die om "productionele redenen" van een arena naar een club gaat terwijl elders gewoon arena's blijven staan, of een concert dat om "onvoorziene omstandigheden" een week op voorhand afgelast wordt terwijl de andere shows wel gewoon blijven staan. "Productionele redenen" en "onvoorziene omstandigheden" zijn codewoorden dat een verplaatsing of annulering samenhangt met een slechte ticketverkoop.

In het geval van Rihanna zegt die speciale presale voor Pukkelpop ook alles. Zouden ze nooit doen als er tienduizenden kandidaten zijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als organisator kun je toch moeilijk toegeven dat het concert dat je plant, moeilijk verkoopt :p Als ze zouden zeggen dat de kaarten bijna op zijn/waren zouden mensen juist meer de neiging hebben om ze dan toch nog te kopen..

Ja maar ze hoeven toch niet op die facebook reacties te reageren?
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Vervroegde 1 april grap? Alleszins een heel slechte, als we nu al het fenomeen van 1 pop headliner en de rest alternatief gaan krijgen dan heb ik geen idee waar dit naartoe zal gaan in de toekomst.. Heel triestig maar werd vorig jaar al aangehaald dat Pukkelpop het kleine broertje van RW aan het worden is.

1. Hebben we dan ook nog The Weeknd te goed, want die stond ook op Werchter Boutique?
2. Maken ze deze dag dan als een full-on pop-dag is een gedachte in mijn hoofd zoals die vrijdag waar Bastille, Ellie Goulding en MJ stonden? Volgens mij komt na Riri gewoon een commerciële party-act ah la JackÜ om het feest af te sluten..

Wat een grap..
Als organisator kun je toch moeilijk toegeven dat het concert dat je plant, moeilijk verkoopt :p Als ze zouden zeggen dat de kaarten bijna op zijn/waren zouden mensen juist meer de neiging hebben om ze dan toch nog te kopen..
Als dit het geval was dan snap ik echt niet waarom PKP ze dan heeft over genomen van Boutique, als ze Boutique niet kan dragen met een show, waarom dan PKP wel?
rolleyes.png
De capaciteit van PKP is toch net iets groter dan die Boutique of ben ik nu verkeerd?

1. Pukkelpop richt zicht op een jonger publiek en is nooit een variant van Werchter geweest. Verschil blijft groot.
2. Jack Ü zou voor velen de ideale party-act zijn. Nogmaals zeg, commercieel is niet gelijk aan geen kwaliteit.
3. Losse concerten zijn meestal voor grote fans. Een festivaldag heeft veel meer te bieden, ook voor minder grote fans van haar.
Als je kunt kiezen tussen 85 euro voor Rihanna en supports of 100 euro voor Rihanna & massaal veel namen... Altijd interessanter.
4. Voor de echte fans van alternatieve muziek, zijn er nog massaal veel festivals genre Dour & dergelijke.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Euh... Iemand een idee of Pukkelpop meer headliners gaat delen met V Festival???
Tja, wat moet ik hier van zeggen.
http://festileaks.com/2016/02/justin-bieber-en-meer-naar-v-festival-2016/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
V Festival is een ander soort festival dan Pukkelpop. Die kan je ondertussen meer naast iets als Wireless Festival, Radio 1's Big Weekend of Itunes Festival leggen, festivals die consequent pure pop acts boeken.

Pukkelpop durft ook als eens een pop act boeken (zie Rihanna), maar Bieber gaat natuurlijk nooit gebeuren. Of ze willen graag emmers, vaten, rivieren stront over zich heen krijgen. Eigenlijk zijn de meest poppy acts die je hoort op StuBru (Rihanna, Goulding, Sheeran, Bastille) nog in zekere zin mogelijk, maar voor QMusic toestanden als Bieber, One Direction, Jason Derulo of Pitbull hoeven we niet te vrezen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
David Guetta gaat gewoon het festival afsluiten :roll:

Neen maar ik denk dat onderstaande namen wel kans maken.. JB kan eens op de wei passeren als Jack Ü zou optreden, doen ze wel vaker.. wat een misselijke grap zou het zijn om nog maar de helft ervan op PKP te zien verschijnen..
Sia
Years & Years
Rita Ora
Halsey
Example
John Newman
Troye Sivan
Flight Facilites
Foxes

Sigma & Bastille niet meegerekend omdat deze op herhaling zouden staan..

V Festival is een ander soort festival dan Pukkelpop. Die kan je ondertussen meer naast iets als Wireless Festival, Radio 1’s Big Weekend of Itunes Festival leggen, festivals die consequent pure pop acts boeken.

Pukkelpop durft ook als eens een pop act boeken (zie Rihanna), maar Bieber gaat natuurlijk nooit gebeuren. Of ze willen graag emmers, vaten, rivieren stront over zich heen krijgen.

Mag ik je er wel aan herinneren dat namen als Radiohead, Coldplay, QOTS, Beck, Muse, KOL, The Killers of Oasis in het verleden op hun line up hebben gestaan.. Maar je hebt gelijk, ze hebben meermaals pop acts ook op hun line up gelaten (bv. Beyonce, Nicky Minaj, David Guetta, Calvin Harris and the list goes on ..)
Ik zou het best kunnen omschrijven als een soort pop/rock versie van Werchter? Waar ook dance meer en meer de bovenhand begint te nemen..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
David Guetta gaat gewoon het festival afsluiten
rolleyes.png


Neen maar ik denk dat onderstaande namen wel kans maken.. JB kan eens op de wei passeren als Jack Ü zou optreden, doen ze wel vaker.. wat een misselijke grap zou het zijn om nog maar de helft ervan op PKP te zien verschijnen..
Sia
Years & Years
Rita Ora
Halsey
Example
John Newman
Troye Sivan
Flight Facilites
Foxes

Sigma & Bastille niet meegerekend omdat deze op herhaling zouden staan..

Sia zou gewoon een toffe boeking zijn vind ik. En festivalhoertjes Newman en Years x2 zullen toch eens worden over geslaan neem ik aan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Kereltje wrote:
In de komende weken volgt er een ‘amazing announcement’, aldus de dochter van Chokri.


Misschien wel Justin Bieber
rolleyes.png

Die is gelukkig een 'European exclusive' voor V Festival ;)

Overigens, nog in verband met Rihanna: het feit dat zij in zo'n korte tijdspanne verplaatst kon worden van Boutique naar Pukkelpop impliceert ook dat Pukkelpop nog een headliner ontbrak, of van plan was een relatief kleine naam als headliner te afficheren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Yannick wrote:
Kereltje wrote:
...


Overigens, nog in verband met Rihanna: het feit dat zij in zo’n korte tijdspanne verplaatst kon worden van Boutique naar Pukkelpop impliceert ook dat Pukkelpop nog een headliner ontbrak, of van plan was een relatief kleine naam als headliner te afficheren.
Maar ze kunnen toch gewoon ook een sub toch bombarderen tot headliner? Alt-J stond toch bv ook in de barn toen vorig jaar op werchter maar stond wel als headliner op PKP? Ookal zijn bepaalde bands totaal nog niet headliner-status waardig, het moet eens gebeuren.. En dan zie ik liever een band als Tame Impala headlinen als Rihanna..

OT: Waarom kan het concert van Beyonce op 31 juli dan juist wel doorgaan, het excuus van te weinig politie is dan volgens mij complete quatch, en dat van Rihanna (op 21 juli) niet.. Riri zou even goed het boudewijnstadion kunnen vullen, toch?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Maar ze kunnen toch gewoon ook een sub toch bombarderen tot headliner? Alt-J stond toch bv ook in de barn toen vorig jaar op werchter maar stond wel als headliner op PKP? Ookal zijn bepaalde bands totaal nog niet headliner-status waardig, het moet eens gebeuren.. En dan zie ik liever een band als Tame Impala headlinen als Rihanna..

Klopt, en Pukkelpop heeft daar geen probleem mee. Maar ik denk dat ze na vorig jaar (met Bastille en Alt-J toch twee vrij zwakke headliners) in de eerste plaats sterke namen willen bovenaan de affiche. En dan zeg je al snel ja tegen een naam als Rihanna, ook al is het pop.

Het budget is er ook wel om grote kleppers neer te zetten: vorig jaar was de eerste editie sinds jaren waarin er geen compensatie meer gegeven moest worden voor de storm, en bovendien verkochten ze uit met relatief goedkope namen bovenaan de affiche (Alt-J en Bastille headliners, Limp Bizkit sub). Ik zie een trio Rihanna - Massive Attack - Muse of Kings Of Leon aankomen.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Yannick wrote:
...

Klopt, en Pukkelpop heeft daar geen probleem mee. Maar ik denk dat ze na vorig jaar (met Bastille en Alt-J toch twee vrij zwakke headliners) in de eerste plaats sterke namen willen bovenaan de affiche. En dan zeg je al snel ja tegen een naam als Rihanna, ook al is het pop.

Het budget is er ook wel om grote kleppers neer te zetten: vorig jaar was de eerste editie sinds jaren waarin er geen compensatie meer gegeven moest worden voor de storm, en bovendien verkochten ze uit met relatief goedkope namen bovenaan de affiche (Alt-J en Bastille headliners, Limp Bizkit sub). Ik zie een trio Rihanna – Massive Attack – Muse of Kings Of Leon aankomen.
Jammer wel om dan zo'n zwakke line up neer te zetten voor een verjaardagseditie (qua headliners, de breedte was er wel !)
Vergeet ook niet dat The Weeknd ook nog op Werchter boutique stond, dus die verwacht ook nog wel en die kan niet anders dan een headliner status opeisen..
Massive Attack zou een zeer sterke naam zijn, maar headliner? Afsluiter van een bepaalde dag op de main oke, maar als absolute headliner toch niet? KOL en Muse zouden inderdaad vrij leuke namen zijn, maar zitten er echt nog veel mensen te wachten op Muse dat dit jaar al 6x in België stond en vorig jaar op Werchter stond, het kan natuurlijk maar afin..

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben over het feit dat Rihanna als een soort vervanger zou dienen, want PKP zou niet zomaar beslissen om een act als Rihanna te laten headlinen
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Als Massive Attack al geen headliner is is The Weeknd dat al zeker niet. In Amerika is ie veel groter dan hier hé. Ik zou overigens erg tevreden zijn met Rihanna, Massive Attack en Muse. Alledrie betere headliners dan afgelopen jaar.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Kereltje wrote:
In de komende weken volgt er een ‘amazing announcement’, aldus de dochter van Chokri.


Misschien wel Justin Bieber
rolleyes.png

Of we hier nou blij mee moeten zijn. Dochtertje is fan van Bieber, Guetta, Bastille, Rita Ora, Big Sean en Halsey. Zou alleen die laatste wel willen zien op Pukkelpop
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Vergeet ook niet dat The Weeknd ook nog op Werchter boutique stond, dus die verwacht ook nog wel en die kan niet anders dan een headliner status opeisen..
Massive Attack zou een zeer sterke naam zijn, maar headliner? Afsluiter van een bepaalde dag op de main oke, maar als absolute headliner toch niet? KOL en Muse zouden inderdaad vrij leuke namen zijn, maar zitten er echt nog veel mensen te wachten op Muse dat dit jaar al 6x in België stond en vorig jaar op Werchter stond, het kan natuurlijk maar afin..

Massive Attack verkocht Paleis 12 uit, de afgelopen 5 jaar hebben er op Pukkelpop meer headliners gestaan die dat niet kunnen dan wel.

Zelf verwacht ik ook eerder Kings Of Leon gezien de grote kostprijs van Muse en Rihanna. En inderdaad dat er wel een overkill ontstaat.

The Weeknd zie ik echt nog wel op Les Ardentes of Werchter terecht komen. Tijdens het Werchterweekend is er gat van 3 dagen, met als laatste locatie voordien Engeland. En tijdens het weekend van Les Ardentes zit hij in Duitsland, met nog 2 dagen vrij. Overigens zou hij op Pukkelpop ook hoogstens voor subheadliner kunnen gaan, laten we niet vergeten dat de meeste Belgen niet eens van zijn bestaan afwisten tot aan Can't Feel My Face.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Massive Attack verkocht Paleis 12 uit, de afgelopen 5 jaar hebben er op Pukkelpop meer headliners gestaan die dat niet kunnen dan wel.
Alweer zo'n nostalgische en voor velen onbekende naam. Aantal uitverkochte concerten zegt niet over headlinerstatus.
Volgens mij krijgen we weer drie populaire headliners die goed scoren bij jongeren: Rihanna, Kings of Leon & Muse.
Al ben ik niet zeker over Muse na al die shows in Paleis 12. Misschien een combinatie van kleinere headliners (zoals vorig jaar)?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Kereltje wrote:
Massive Attack verkocht Paleis 12 uit, de afgelopen 5 jaar hebben er op Pukkelpop meer headliners gestaan die dat niet kunnen dan wel.


Alweer zo’n nostalgische en voor velen onbekende naam. Aantal uitverkochte concerten zegt niet over headlinerstatus.
Volgens mij krijgen we weer drie populaire headliners die goed scoren bij jongeren: Rihanna, Kings of Leon & Muse.
Al ben ik niet zeker over Muse na al die shows in Paleis 12. Misschien een combinatie van kleinere headliners (zoals vorig jaar)?

Aantal uitverkochte concerten zegt niet alles nee. Maar als minstens 15.000 mensen bereid zijn om speciaal voor die ene band 50 euro neer te leggen, dan is dat voor een commercieel ingestelde organisatie zeker interessant. En uiteraard speelt er meer mee dan concerten. Wat dacht je van grondlegger zijn van een genre (triphop), 2 albums in de top 100 van 'beste albums aller tijden' volgens de Stubru-luisteraars vorig jaar. En 1 single in de Tijdloze 100 van 2015. Als mensen klagen dat ze Massive Attack niet kennen moeten ze een ander festival zoeken. MA zou echt een typische Pukkelpopboeking zijn, een perfecte mix tussen alternatieve muziek, groot publiek lokkend en sterke liveshows.

Overigens vreemd dat je Massive Attack niet als headliner wil zien, maar vervolgens suggereert dat Pukkelpop misschien kleinere namen kan combineren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
MA is inderdaad een typische PKPboeking en al wat je opsomde is inderdaad waar, maar de dance acts ah la Massive Attack, The Chemical Brothers en de laatste jaren Calvin Harris, Rudimental ... zijn toch verschoven van dé headliner naar afsluitend slot? Wat is btw de kans op The Killers, of nog niet zoveel over bekend?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken