[BE] Pukkelpop 2016

update van namen..:

Rihanna - The Cure - Muse - Kings Of Leon
Jack Ü - Disclosure - The Chemical Brothers - Massive Attack - Deadmau5
Noel Gallagher - The Weeknd - Pendulum - LCD Soundsystem - Oscar & The Wolf - Foals - Sia
Eric Prydz - Kygo - Chet Faker - Jamie xx - M83 - Years & Years
Eagles Of Death Metal - Twenty One Pilots - Royal Blood - John Newman
ZHU - Caribou - Four Tet - Skunk Anasie - Garbage - Hot Chip - Baauer
Flume - Paul Kalkbrenner - Zomboy - Datsik - CHVRCHES - Mastodon
Halsey - G-Eazy - Bring Me The Horizon - Damien Jr Marley - Frank Carter
Dub FX - Hudson Mohawke - Jack Garatt - Fetty Wap - Bloc Party
Tchami - Purity Ring - Miike Snow - JAUZ - Louis The Child - NOFX
Nothing But Thieves - Vuurwerk - Jamie Woon - School Is Cool - Giraffage
Honne - The Lumineers - Oh Wonder - Slaves - The Sore Losers
Bazart - Clap Clap

Creamfields releaste net een groot deel van z'n line up, namen die misschien wel eens zouden terugkomen.. (Avicii, MG & CV staan erop omdat Calvin Harris PKP al eens afsloot in 2014 )
Andy C
Wilkinson
Loadstar
Roni Size
Michael Calfan
Sam Feldt
Jack U
Four Tet
Destructo
Jauz
Tchami
Robin Schulz
Watermät
Gorgon City
Route 94
Calvin Harris
Martin Garrix
Avicii
Oliver Heldens
Eric Prydz
Adam Beyer
Kölsch
MK
...

Zurich OPENAIR komt met een pakketje namen voor de week na PKP, namen die grote kans maken om terug te komen.. De kans op TCB en MA als headliners neemt toe :)
The Chemical Brothers
Massive Atack
Amy McDonald
Foals
Oscar & The Wolf
Bloc Party
M83
Digitalism
Four Tet
Slow Magic
Camo & Crooked

Lokerse feesten heeft Limp Bizkit, Parkway Drive, Red Fang, Garbage, Neil Finn, Trixie Whitley,...

Parkway Drive was de perfecte afsluiter van de shelter, maar die kans is net gekrompen denk ik,

[video]https://www.youtube.com/watch?v=5ItHNdrPEh0[/video]

Als we de grotere namen van Reading/Leeds bekijken en hetgeen als redelijke naam op andere festivals (Lokerse feesten/Werchter/....) staat er uit halen, zou PKP ongeveer dit kunnen worden (met daarbij natuurlijk nog Rihanna):

Netsky - Jack U - Chvrches - Twenty one pilots - Die antwoord - Imagine dragons - Haim - Biffy clyro - Fall out boy - The vaccines - Crystal castles - Maximo park - Eagles of death metal - Slaves - Five finger death punch - The wombats - Cage the elephant - Duke dumont - The dillinger escape plan

Als dat 't is wat betreft 'grote' namen, wordt het echt wel huilen met de pet op vanuit mijn standpunt. Hiermee zijn bepaalde mensen misschien gelukkig, maar ik vind 't niet veel soeps.

Edit: Uiteraard rekening mee houden dat andere Europese festivals in die periode bands als Massive Attack, Chemical Brothers, Muse, KoL hebben ...

Als we de grotere namen van Reading/Leeds bekijken en hetgeen als redelijke naam op andere festivals (Lokerse feesten/Werchter/….) staat er uit halen, zou PKP ongeveer dit kunnen worden (met daarbij natuurlijk nog Rihanna):

Netsky – Jack U – Chvrches – Twenty one pilots – Die antwoord – Imagine dragons – Haim – Biffy clyro – Fall out boy – The vaccines – Crystal castles – Maximo park – Eagles of death metal – Slaves – Five finger death punch – The wombats – Cage the elephant – Duke dumont – The dillinger escape plan

Als dat ’t is wat betreft ‘grote’ namen, wordt het echt wel huilen met de pet op vanuit mijn standpunt. Hiermee zijn bepaalde mensen misschien gelukkig, maar ik vind ’t niet veel soeps.

Edit: Uiteraard rekening mee houden dat andere Europese festivals in die periode bands als Massive Attack, Chemical Brothers, Muse, KoL hebben …

Wowkes. Dat lijstje namen ziet er niet ok uit. Hopelijk zien we daar niet te veel van terug op PKP.

Gelukkig slaagt Pukkelpop er wel altijd in om beter te programmeren dan Reading/Leeds. Niet moeilijk natuurlijk met zo'n affiches.

Wat beter nieuws: Grandaddy en Warpaint op Green Man (weekend van Pukkelpop in Ierland). Mogen gerust langskomen.

Electric Picnic (2-4 september in Ierland) heeft ook een reeks namen vrijgemaakt. Quasi zekerheidjes voor Pukkelpop:

LCD Sounsystem - Chemical Brothers - Haim - Gavin James - Wolf Alice

Dat in combinatie met de namen van Reading / Leeds, ziet het er niet naar uit dat Pukkelpop een topper wordt dit jaar. Maar ja, wie weet toveren ze wel een paar leuke verrassingen uit hun magische hoedje :-) Denk dat we binnenkort wel meer zullen weten.

Ja, als het iets als Reeding wordt, dan wordt die affiche weer kut.

Om ons even niet blind te staren op de affiche van Reading/Leeds (waar Pukkelpop sowieso niet enorm veel mee deelt), een lijstje van acts die op andere festivals tussen half augustus en begin september staan en nog geen Belgische datum hebben:

LCD Soundsystem, Chemical Brothers, Haim, Todd Terje, Wolf Alice, Animal Collective, Wild Beasts, Broken Social Scene, Phosphorescent, M83, Massive Attack, Mastodon, Lush, Neurosis, Anderson .Paak, Chvrches, FIDLAR, Oscar & The Wolf, Jamie Woon, NOFX, Wolfmother, Bloc Party, Belle & Sebastian, Battles, Warpaint, Grandaddy, White Denim, Julia Holter, King Gizzard & The Lizard Wizard, The Cure, Hot Chip, Muse, Mudhoney, Lightning Bolt, The Kills, Anohni, Sleaford Mods, Descendents, Holly Herndon, Thee Oh Sees, Joanna Newsom, Bat For Lashes, Devendra Banhart, M. Ward, US Girls, Dilly Dally, ...

Om maar te zeggen: we kunnen er niet omheen dat er redelijk wat kutacts gaan staan, maar als ik zie wat er nu reeds tourt in augustus verwacht ik toch een sterke eerste aankondiging. En dan acht ik het nog waarschijnlijk dat pakweg Deerhunter en/of Beach House in augustus terugkeren dan op Werchter te staan.

Om ons even niet blind te staren op de affiche van Reading/Leeds (waar Pukkelpop sowieso niet enorm veel mee deelt), een lijstje van acts die op andere festivals tussen half augustus en begin september staan en nog geen Belgische datum hebben:

LCD Soundsystem, Chemical Brothers, Haim, Todd Terje, Wolf Alice, Animal Collective, Wild Beasts, Broken Social Scene, Phosphorescent, M83, Massive Attack, Mastodon, Lush, Neurosis, Anderson .Paak, Chvrches, FIDLAR, Oscar & The Wolf, Jamie Woon, NOFX, Wolfmother, Bloc Party, Belle & Sebastian, Battles, Warpaint, Grandaddy, White Denim, Julia Holter, King Gizzard & The Lizard Wizard, The Cure, Hot Chip, Muse, Mudhoney, Lightning Bolt, The Kills, Anohni, Sleaford Mods, Descendents, Holly Herndon, Thee Oh Sees, Joanna Newsom, Bat For Lashes, Devendra Banhart, M. Ward, US Girls, Dilly Dally, …

Om maar te zeggen: we kunnen er niet omheen dat er redelijk wat kutacts gaan staan, maar als ik zie wat er nu reeds tourt in augustus verwacht ik toch een sterke eerste aankondiging. En dan acht ik het nog waarschijnlijk dat pakweg Deerhunter en/of Beach House in augustus terugkeren dan op Werchter te staan.

Bedankt Kereltje. Indrukwekkend lijstje die me toch wat optimistischer stemt. We zullen zien. :-)

Radiohead speelt dat weekend alvast in Japan ...

https://twitter.com/summer_sonic/status/704954313659932672

Dus nu kunnen we Rihanna - Massive Attack - Muse wel opschrijven als headliners.

Met dan Chemical Brothers - LCD Soundsystem - Chase & Status als afsluitende party acts. En Oscar & The Wolf en Noel Gallagher als 2 van de 3 subs.

Dus nu kunnen we Rihanna – Massive Attack – Muse wel opschrijven als headliners.

Met dan Chemical Brothers – LCD Soundsystem – Chase & Status als afsluitende party acts. En Oscar & The Wolf en Noel Gallagher als 2 van de 3 subs.
Zou best mooi zijn, maar ik betwijfel het toch hoor. Lijkt me al een behoorlijk 'dure' line-up voor een festival als Pukkelpop. Massive Attack geef ik zeker een goede kans, LCD Soundystem en Chemical Brothers ook, alleen betwijfel ik of daar dan ook nog een band als Muse bij kan.

Als ze al deze namen kunnen boeken, hebben ze alvast wel een heel sterke reeks headliners/afsluiters :-)

Hoeveel van deze acts hebben het er voor over om de oversteek te maken van Japan naar België in één dag? Ik vres dat je bijna alle acts kunt schrappen die hier staan.
Ik volg een graspopforum en daar zien we altijd Amerikaanse tournee = niet op België dus zal dit ook wel voor Japan zijn.
Sommige van deze acts zullen wel op werchter staan. Zoals the 1975
Alhoewel ik Weezer wel echt zie zitten als jeugdnostalgie. (Ik ben dus 27,5) mss nostalgie uit mijn kindertijd dan :)
Ik heb ooit wel eens gehoord dat een band rechtstreeks van Japan naar België kwam dus het is niet onmogelijk.

Kereltje wrote:
Dus nu kunnen we Rihanna – Massive Attack – Muse wel opschrijven als headliners.

Met dan Chemical Brothers – LCD Soundsystem – Chase & Status als afsluitende party acts. En Oscar & The Wolf en Noel Gallagher als 2 van de 3 subs.

Zou best mooi zijn, maar ik betwijfel het toch hoor. Lijkt me al een behoorlijk ‘dure’ line-up voor een festival als Pukkelpop. Massive Attack geef ik zeker een goede kans, LCD Soundystem en Chemical Brothers ook, alleen betwijfel ik of daar dan ook nog een band als Muse bij kan.

Als ze al deze namen kunnen boeken, hebben ze alvast wel een heel sterke reeks headliners/afsluiters
simple-smile.png

Je moet Pukkelpop nu ook niet onderschatten hé, qua budget. In pakweg 2013 stonden pakweg Eminem, Nine Inch Nails, The Prodigy, The XX en Neil Young (waarvan Werchter in 2008 zei dat het hun duurste act ooit was) op de affiche. En een jaar daarna stonden Outkast, Snoop Dogg, The National, QOTSA, Macklemore, Ed Sheeran, Editors en Calvin Harris gezellig samen op de affiche. Dus een deftig budget hebben die wel.

Rock Torhout wrote:
Kereltje wrote:

Zou best mooi zijn, maar ik betwijfel het toch hoor. Lijkt me al een behoorlijk ‘dure’ line-up voor een festival als Pukkelpop. Massive Attack geef ik zeker een goede kans, LCD Soundystem en Chemical Brothers ook, alleen betwijfel ik of daar dan ook nog een band als Muse bij kan.

Als ze al deze namen kunnen boeken, hebben ze alvast wel een heel sterke reeks headliners/afsluiters
simple-smile.png

Je moet Pukkelpop nu ook niet onderschatten hé, qua budget. In pakweg 2013 stonden pakweg Eminem, Nine Inch Nails, The Prodigy, The XX en Neil Young (waarvan Werchter in 2008 zei dat het hun duurste act ooit was) op de affiche. En een jaar daarna stonden Outkast, Snoop Dogg, The National, QOTSA, Macklemore, Ed Sheeran, Editors en Calvin Harris gezellig samen op de affiche. Dus een deftig budget hebben die wel.
Je hebt een punt. Dan ga ik lekker hopen op deze line-up haha :-) Mogen ze ook nog The Cure bij doen dan.

Langs de andere kant mag de line-up voor mij wat tegenvallen, mijn zomer is al duur genoeg :-) En een mooie line-up is zo moeilijk te weerstaan ...

Rock Torhout wrote:
Kereltje wrote:

simple-smile.png

Dit inderdaad.

+ Vorig jaar verkochten ze volledig uit met een goedkope lineup, dus daar zal wel wat reserve opgebouwd zijn.
+ Massive Attack zal ook niet zo'n dure headliner zijn als Cactus Festival hen in 2014 konden boeken.

Ik vind het in ieder geval plausibel, en een pak sterker dan wat we vorig jaar kregen. Alleen zou ik dan gaan vrezen voor een snelle uitverkoop, nadat we eindelijk weer enkele jaren met ademruimte hadden.

Enig idee wanneer in maart ze met namen zouden komen? Zou toch wel binnenkort moeten zijn.
2e week, niet? Geen idee juist wanneer de paasvakantie valt.. Anders zou ik denken dat ze net voor de paasvakantie een pakketje droppen..
Overgens heeft Kereltje inderdaad gelijk.. Vorig jaar hebben ze met headliners als Alt-J, Bastille en MJ toch echt wel het randje qua headliners genomen hoor.. Waar vorig jaar Netsky stond, stond Calvin Harris het jaar ervoor.. Ik denk dat je voor die man te laten komen wel 2 Netsky's kan boeken :roll:

Is het nu vanaf dit jaar zo dat er een 4e dag aan toegevoegd wordt, ofniet? Of blijft het een beetje een "dag 0" waar een handvol acts zullen spelen, lijkt wel interessant en leuk naar de toekomst toe.. Minder handig is dat die dag op woensdag valt en bij werchter die dag op donderdag..

Chase & Status heeft qua afsluitende party-act echt wel een groot aantal van zijn pluimen verloren hoor en zijn echt niet meer de C&S van 2012.. Party-acts genoeg met Disclosure, Jack U en The Chemical Brothers, toch?

Users who are viewing this thread