[BE] Pukkelpop 2015

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
En vorig jaar begon de ticketverkoop direct erna, nu zitten er een aantal weken tussen.
Meest logische is toch dat Pukkelpop moet wachten op een (grote) naam?

Glastonbury heeft ook nog een open spot… Wellicht tóch nog een grote naam die hun tour bekend moet maken?

Grootste kanshebbers, volgens de bookies daarvoor zijn Coldplay, Stone Roses, Madonna, Blur. Outsiders: Taylor Swift, Elton John , Oasis, Ed Sheeran, Paul McCartney, Sam Smith at, Radiohead, Muse, Rod Stewart en One Direction. Ik zie geen van allen gebeuren
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">duyck wrote:</div>
Ach, een echte klepper kunnen we toch niet meer verwachten, ze hadden die dan wel aangekondigd in die grote aankondiging.. Vorig jaar zaten quasi alle grote namen in die 1e namen

Ja maar nu ontbreken ook duidelijk nog enkele grote namen. Zeker nog een sub voor donderdag en een headliner voor zaterdag. Donderdag heeft zal Bizkit geen sub zijn, op andere festivals (Lowlands bvb zijn ze at ook niet en enkele jaren geleden op Pukkelpop ook niet). Zou trouwens redelijk belachelijk zijn. Tenzij het Limp Bizkit – Interpol – LP wordt.
Interpol staat in kleiner font dan Limp Bizkit, dus dat gebeurt ook niet. Ik zie Limp Bizkit wel voor Linkin Park spelen eerlijk gezegd. En daarvoor misschien Interpol - hoewel ik die nog eerder de Marquee zie headlinen. Als ze Bastille als headliner plaatsen, lijkt het me niet ondenkbaar dat ze Limp Bizkit als sub zetten. Niet vergeten dat daarna ook nog Rudimental speelt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomas wrote:</div>
En vorig jaar begon de ticketverkoop direct erna, nu zitten er een aantal weken tussen.
Meest logische is toch dat Pukkelpop moet wachten op een (grote) naam?

Glastonbury heeft ook nog een open spot… Wellicht tóch nog een grote naam die hun tour bekend moet maken?


Grootste kanshebbers, volgens de bookies daarvoor zijn Coldplay, Stone Roses, Madonna, Blur. Outsiders: Taylor Swift, Elton John , Oasis, Ed Sheeran, Paul McCartney, Sam Smith at, Radiohead, Muse, Rod Stewart en One Direction. Ik zie geen van allen gebeuren

Glasto moet wachten met de laatste headliner omdat deze al exclusief op een ander Brits festival/concert stonden. Exact hetzelfde scenario als vorig jaar met Metallica dus. Dan blijven als kanshebbers over: Fleetwood Mac, Blur (maar die ontkennen zelf), Taylor Swift (maar dat is al uitverkocht), Paul McCartney of The Strokes (maar die doen het enkel voor geld, en Glasto biedt te weinig).

Ik zie overigens de connectie met Glastonbury niet, aangezien Pukkelpop 2 maand later valt. En dan krijg je opnieuw het scenario dat die artiest dan speciaal voor Pukkelpop terug moet keren.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Thomas wrote:</div>
En vorig jaar begon de ticketverkoop direct erna, nu zitten er een aantal weken tussen.
Meest logische is toch dat Pukkelpop moet wachten op een (grote) naam?

Glastonbury heeft ook nog een open spot… Wellicht tóch nog een grote naam die hun tour bekend moet maken?


Grootste kanshebbers, volgens de bookies daarvoor zijn Coldplay, Stone Roses, Madonna, Blur. Outsiders: Taylor Swift, Elton John , Oasis, Ed Sheeran, Paul McCartney, Sam Smith at, Radiohead, Muse, Rod Stewart en One Direction. Ik zie geen van allen gebeuren


Glasto moet wachten met de laatste headliner omdat deze al exclusief op een ander Brits festival/concert stonden. Exact hetzelfde scenario als vorig jaar met Metallica dus. Dan blijven als kanshebbers over: Fleetwood Mac, Blur (maar die ontkennen zelf), Taylor Swift (maar dat is al uitverkocht), Paul McCartney of The Strokes (maar die doen het enkel voor geld, en Glasto biedt te weinig).

Ik zie overigens de connectie met Glastonbury niet, aangezien Pukkelpop 2 maand later valt. En dan krijg je opnieuw het scenario dat die artiest dan speciaal voor Pukkelpop terug moet keren.

Dat of een act die lang door Europa gaat, maar dan hadden we t wel geweten denk ik. Ik denk ook niet dat het gaat gebeuren hoor, de connectie is enkel dat zij ook een headliner missen tot nu toe
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>duyck wrote:</div>
Ach, een echte klepper kunnen we toch niet meer verwachten, ze hadden die dan wel aangekondigd in die grote aankondiging.. Vorig jaar zaten quasi alle grote namen in die 1e namen


Ja maar nu ontbreken ook duidelijk nog enkele grote namen. Zeker nog een sub voor donderdag en een headliner voor zaterdag. Donderdag heeft zal Bizkit geen sub zijn, op andere festivals (Lowlands bvb zijn ze at ook niet en enkele jaren geleden op Pukkelpop ook niet). Zou trouwens redelijk belachelijk zijn. Tenzij het Limp Bizkit – Interpol – LP wordt.


Interpol staat in kleiner font dan Limp Bizkit, dus dat gebeurt ook niet. Ik zie Limp Bizkit wel voor Linkin Park spelen eerlijk gezegd. En daarvoor misschien Interpol – hoewel ik die nog eerder de Marquee zie headlinen. Als ze Bastille als headliner plaatsen, lijkt het me niet ondenkbaar dat ze Limp Bizkit als sub zetten. Niet vergeten dat daarna ook nog Rudimental speelt.

Limp Bizkit zou echt niet kunnen als sub denk ik. Die zijn echt zo groot niet. Als ze enkele jaren geleden al zo vroeg stonden zal zal dat nu niet anders zijn. Da's goed als lach uurtje maar is zeker geen subheadlinermateriaal. Hun 'relevante' periode ligt nu nl nog verder weg dan toen. Interpol als headliner van de Marquee zie ik inderdaad wel gebeuren. En Rudimental zijn toch absoluut niet zo groot ofzo? Op Werchter stonden die vorig jaar gewoon in de middag, niet eens voor zoveel volk te spelen. Zou een rare main stage afsluiter zijn.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Rock Torhout wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>duyck wrote:</div>
Ach, een echte klepper kunnen we toch niet meer verwachten, ze hadden die dan wel aangekondigd in die grote aankondiging.. Vorig jaar zaten quasi alle grote namen in die 1e namen


Ja maar nu ontbreken ook duidelijk nog enkele grote namen. Zeker nog een sub voor donderdag en een headliner voor zaterdag. Donderdag heeft zal Bizkit geen sub zijn, op andere festivals (Lowlands bvb zijn ze at ook niet en enkele jaren geleden op Pukkelpop ook niet). Zou trouwens redelijk belachelijk zijn. Tenzij het Limp Bizkit – Interpol – LP wordt.


Interpol staat in kleiner font dan Limp Bizkit, dus dat gebeurt ook niet. Ik zie Limp Bizkit wel voor Linkin Park spelen eerlijk gezegd. En daarvoor misschien Interpol – hoewel ik die nog eerder de Marquee zie headlinen. Als ze Bastille als headliner plaatsen, lijkt het me niet ondenkbaar dat ze Limp Bizkit als sub zetten. Niet vergeten dat daarna ook nog Rudimental speelt.


Limp Bizkit zou echt niet kunnen als sub denk ik. Die zijn echt zo groot niet. Als ze enkele jaren geleden al zo vroeg stonden zal zal dat nu niet anders zijn. Da’s goed als lach uurtje maar is zeker geen subheadlinermateriaal. Hun ‘relevante’ periode ligt nu nl nog verder weg dan toen. Interpol als headliner van de Marquee zie ik inderdaad wel gebeuren. En Rudimental zijn toch absoluut niet zo groot ofzo? Op Werchter stonden die vorig jaar gewoon in de middag, niet eens voor zoveel volk te spelen. Zou een rare main stage afsluiter zijn.

Bastille stond nog voor Rudimental en die zijn headliner. Rudimental als Main afsluiter vind ik niet heel gek. Ook niet goed ofzo, maar beter dan Bastille als headliner
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Het enige probleem met Limp Bizkit is dat dan ze heel veel mensen trekken voor een lage positie. 3FM stage op Pinkpop was vorig jaar ook eigenlijk net iets te klein
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Rock Torhout wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>duyck wrote:</div>
Ach, een echte klepper kunnen we toch niet meer verwachten, ze hadden die dan wel aangekondigd in die grote aankondiging.. Vorig jaar zaten quasi alle grote namen in die 1e namen


Ja maar nu ontbreken ook duidelijk nog enkele grote namen. Zeker nog een sub voor donderdag en een headliner voor zaterdag. Donderdag heeft zal Bizkit geen sub zijn, op andere festivals (Lowlands bvb zijn ze at ook niet en enkele jaren geleden op Pukkelpop ook niet). Zou trouwens redelijk belachelijk zijn. Tenzij het Limp Bizkit – Interpol – LP wordt.


Interpol staat in kleiner font dan Limp Bizkit, dus dat gebeurt ook niet. Ik zie Limp Bizkit wel voor Linkin Park spelen eerlijk gezegd. En daarvoor misschien Interpol – hoewel ik die nog eerder de Marquee zie headlinen. Als ze Bastille als headliner plaatsen, lijkt het me niet ondenkbaar dat ze Limp Bizkit als sub zetten. Niet vergeten dat daarna ook nog Rudimental speelt.


Limp Bizkit zou echt niet kunnen als sub denk ik. Die zijn echt zo groot niet. Als ze enkele jaren geleden al zo vroeg stonden zal zal dat nu niet anders zijn. Da’s goed als lach uurtje maar is zeker geen subheadlinermateriaal. Hun ‘relevante’ periode ligt nu nl nog verder weg dan toen. Interpol als headliner van de Marquee zie ik inderdaad wel gebeuren. En Rudimental zijn toch absoluut niet zo groot ofzo? Op Werchter stonden die vorig jaar gewoon in de middag, niet eens voor zoveel volk te spelen. Zou een rare main stage afsluiter zijn.


Bastille stond nog voor Rudimental en die zijn headliner. Rudimental als Main afsluiter vind ik niet heel gek. Ook niet goed ofzo, maar beter dan Bastille als headliner

Vorig jaar stond Rudimental nog voor Bastille, om 16.20 (!) op de Main op Werchter. Ze hebben één hitje en tegenwoordig hoor je niets meer van ze. Als ze dat als afsluiter nog na Linkin Park durven zetten lach ik me rot.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Het enige probleem met Limp Bizkit is dat dan ze heel veel mensen trekken voor een lage positie. 3FM stage op Pinkpop was vorig jaar ook eigenlijk net iets te klein

Ja maar de reden om hen te zien is voor velen toch 'om eens goed te lachen', denk ik. Niet per se omwille van de fantastische muziek. Zelfs Limp Bizkit zélf geeft toe dat ze onnozele muziek maken. Die kan je toch niet zo hoog op je affiche zetten, komaan. Daar kan echt nog iets beters tussen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Echt? heb ik me vergist. Dan nog verbaas ik me daar minder over dan Bastille als headliner. De dance-afsluiter is toch een minder belangrijke positie dan de headliner. Major Lazer heeft afgelopen jaar ook een grote sprong gemaakt: 2013 's middags in KluB C, 2014 Main Stage afsluiter.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Ja klopt. Het is een soort guilty pleasure en eigenlijk ook meer een party-act. Ik zeg ook niet dat ze hoog op het affiche moeten. Daar ben ik het wel mee eens, die status hebben ze niet. Al moet ik zeggen, met Bastille alsheadliner kan alles
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Rock Torhout wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>duyck wrote:</div>
Ach, een echte klepper kunnen we toch niet meer verwachten, ze hadden die dan wel aangekondigd in die grote aankondiging.. Vorig jaar zaten quasi alle grote namen in die 1e namen


Ja maar nu ontbreken ook duidelijk nog enkele grote namen. Zeker nog een sub voor donderdag en een headliner voor zaterdag. Donderdag heeft zal Bizkit geen sub zijn, op andere festivals (Lowlands bvb zijn ze at ook niet en enkele jaren geleden op Pukkelpop ook niet). Zou trouwens redelijk belachelijk zijn. Tenzij het Limp Bizkit – Interpol – LP wordt.


Interpol staat in kleiner font dan Limp Bizkit, dus dat gebeurt ook niet. Ik zie Limp Bizkit wel voor Linkin Park spelen eerlijk gezegd. En daarvoor misschien Interpol – hoewel ik die nog eerder de Marquee zie headlinen. Als ze Bastille als headliner plaatsen, lijkt het me niet ondenkbaar dat ze Limp Bizkit als sub zetten. Niet vergeten dat daarna ook nog Rudimental speelt.


Limp Bizkit zou echt niet kunnen als sub denk ik. Die zijn echt zo groot niet. Als ze enkele jaren geleden al zo vroeg stonden zal zal dat nu niet anders zijn. Da’s goed als lach uurtje maar is zeker geen subheadlinermateriaal. Hun ‘relevante’ periode ligt nu nl nog verder weg dan toen. Interpol als headliner van de Marquee zie ik inderdaad wel gebeuren. En Rudimental zijn toch absoluut niet zo groot ofzo? Op Werchter stonden die vorig jaar gewoon in de middag, niet eens voor zoveel volk te spelen. Zou een rare main stage afsluiter zijn.


Bastille stond nog voor Rudimental en die zijn headliner. Rudimental als Main afsluiter vind ik niet heel gek. Ook niet goed ofzo, maar beter dan Bastille als headliner


Vorig jaar stond Rudimental nog voor Bastille, om 16.20 (!) op de Main op Werchter. Ze hebben één hitje en tegenwoordig hoor je niets meer van ze. Als ze dat als afsluiter nog na Linkin Park durven zetten lach ik me rot.

Ik zie het probleem niet echt? Populaire dance act op dit moment is de dance-afsluiter, een positie die nota bene dient om trechtervorming na de headliner te voorkomen (dat is namelijk een groot probleem bij Pukkelpop). Als Bloody Beetroots en Goose dat mogen, waarom Rudimental dan niet?
 

Libertine

Playlistbediener
6 feb 2015
19
0
Vergeet niet dat Reading & Leeds ook nog een naam moet aankondigen en dat is alweer een pak dichter bij Pukkelpop
 

abby

Playlistbediener
8 apr 2015
7
0
Dit jaar zou het zelf een feesteditie moeten worden. Ze mogen namelijk 30 kaarsjes uitblazen. Die top headliner moet nu toch wel komen...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.518
1.708
Festivals doen steeds minder qua jubilea, dus ga er maar vanuit dat die laatste headliner geen 'speciale' naam gaat worden. Florence + the Machine lijkt mij erg waarschijnlijk met de nieuwe plaat.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Volgens mij stond bij de aankondiging van de eerste namen dat Rudimental de dance afsluiter zou zijn. Ik vind het niet meteen terug, ik zoek nog wel even. Wat betreft Limp Bizkit, vind ik het wel normaal dat ze sub zijn voor Linkin Park. Hebben toch gelijkaardige fanbase en Limp Bizkit staat nu gewoon in het grootste lettertype - op de headliners na. Nuja, headliners... :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Volgens mij stond bij de aankondiging van de eerste namen dat Rudimental de dance afsluiter zou zijn. Ik vind het niet meteen terug, ik zoek nog wel even. Wat betreft Limp Bizkit, vind ik het wel normaal dat ze sub zijn voor Linkin Park. Hebben toch gelijkaardige fanbase en Limp Bizkit staat nu gewoon in het grootste lettertype – op de headliners na. Nuja, headliners…
icon_smile.gif

Nu ben ik wel eens benieuwd naar die fanbase. :p
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik hoop dat we nog een flinke meevaller tegemoet gaan met een aankondiging van Libertines als Sub-Headliner. Dat zou nog een zalige verassing zijn.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Rock Torhout wrote:</div>
Volgens mij stond bij de aankondiging van de eerste namen dat Rudimental de dance afsluiter zou zijn. Ik vind het niet meteen terug, ik zoek nog wel even. Wat betreft Limp Bizkit, vind ik het wel normaal dat ze sub zijn voor Linkin Park. Hebben toch gelijkaardige fanbase en Limp Bizkit staat nu gewoon in het grootste lettertype – op de headliners na. Nuja, headliners…
icon_smile.gif


Nu ben ik wel eens benieuwd naar die fanbase. :p
Ikzelf vind beide wel leuk, en ben zeker niet de enige :p een echte fan zou ik mij nu niet noemen, maar ik heb altijd gezegd dat ik naar Linkin Park zou gaan als ze terug naar Belgie kwamen, en dat ga ik dus ook doen! En dan vind ik het een leuke meevaller dat op die dag ook nog eens Limp Bizkit, Interpol en Mew spelen.

Limp Bizkit trouwens nog als headliner gezien op PKP - is al lang geleden, en zijn het toen na een halve set afgetrapt omdat 't publiek vanalles naar z'n kop gooide toen hij op de PA toren klom en constant nog Bro Hymn aan 't zingen was :) Dus ik heb eigenlijk nog altijd een volwaardig optreden van die mannen tegoed :D
EDIT: Er nog eens de setlists van vroeger op nagezien, en blijkt dat ze toen - 2003 was 't - wel hun 'volle set' gespeeld hebben. Een headliner van die 40 minuten speelde, voelde toen echt wel aan als te kort. Compleet random: ik meen mij ook te herinneren dat Soulwax PKP headlinede, en dat ze nog van plan waren een nummer te spelen, maar het vuurwerk al afgeschoten werd, waardoor ze dan maar niets meer gespeeld hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken