Battle of the Acts

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Pearl Jam 6
David Bowie 5

Ik kijk alvast uit naar de rant van Black Lies.

Hoezo? Ieder zo zijn voorkeur. Ik kan alleen niet tegen onnozele reacties zoals deze:

Ja, ja we weten dat jij niet van Metal houdt en er daarom de ballen verstand van hebt.

Jeroen heeft alleen verstand van echte muziek..De rest das muziek voor plebs.

Vervolgens noem ik een rijtje uitstekende metalbands die stuk voor stuk beter zijn dan Rammstein, maar dan reageert men niet meer want die bands kennen ze niet. Moet je jezelf ook niet als metalfan presenteren en boos zijn als ik zelfs in je favoriete genre nog een betere smaak heb terwijl ik er nauwelijks naar luister haha
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Voor mij de lastigste battle tot nu toe. Vind van beide veel muziek erg goed. Tja, beetje kop of munt dit.

Pearl Jam 6
David Bowie 6
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Vervolgens noem ik een rijtje uitstekende metalbands die stuk voor stuk beter zijn dan Rammstein, maar dan reageert men niet meer want die bands kennen ze niet. Moet je jezelf ook niet als metalfan presenteren en boos zijn als ik zelfs in je favoriete genre nog een betere smaak heb terwijl ik er nauwelijks naar luister haha

"Beter zijn dan." "Ik heb een betere smaak."

Dat is jouw probleem. In a nutshell. De MuziekGestapo.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Vervolgens noem ik een rijtje uitstekende metalbands die stuk voor stuk beter zijn dan Rammstein, maar dan reageert men niet meer want die bands kennen ze niet. Moet je jezelf ook niet als metalfan presenteren en boos zijn als ik zelfs in je favoriete genre nog een betere smaak heb terwijl ik er nauwelijks naar luister haha

“Beter zijn dan.” “Ik heb een betere smaak.”

Dat is jouw probleem. In a nutshell. De MuziekGestapo.
Je beseft dat dit best grove beschuldigingen en vrij heftige vergelijkingen zijn die je maakt?
Daarnaast lijkt het me meer een liberaal standpunt. De esthetische theorie van de liberale filosoof John Stuart Mill maakt juist een onderscheid tussen hoger en lager genot. Vaak zorgen complexere kunstvormen voor een hoger genot omdat er meer moeite in wordt geïnvesteerd waardoor de beloning/het geluk groter is. Dan is natuurlijk de vraag hoe je kan beoordelen wat hoger en lager genot is. Dit wordt volgens Mill beoordeeld door de persoon die beiden soorten genot heeft ervaren. Sinds je Thomas vraag niet hebt beantwoord geef ik Jeroen het voordeel van de twijfel. Oftewel, in past Jeroens standpunt beter binnen het liberalisme dan binnen een stroming waarbij miljoenen mensen zijn omgekomen, het fascisme. Maar hee, dat vind ik dan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Om dan toch bij Mill te blijven, "beter een ongelukkig mens dan een gelukkig varken", nu wil ik niet direct iemand voor varken uitmaken, maar toch met deze mooie quote afsluiten.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Om dan toch bij Mill te blijven, “beter een ongelukkig mens dan een gelukkig varken”, nu wil ik niet direct iemand voor varken uitmaken, maar toch met deze mooie quote afsluiten.
Ohja, die wilde ik er ook nog bij zetten. Maar dat inderdaad.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Je beseft dat dit best grove beschuldigingen en vrij heftige vergelijkingen zijn die je maakt?

Nou nee. Ik vind dit niet grof. Het is steeds hetzelfde. En het is niet eens tongue-in-cheek. Hij meent het. En als jij MuziekGestapo daadwerkelijk linkt aan de 2de wereldoorlog dan begrijp jij cynisme niet.

"All animals are equal, except pigs, pigs are more equal."
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Om dan toch bij Mill te blijven, “beter een ongelukkig mens dan een gelukkig varken”, nu wil ik niet direct iemand voor varken uitmaken, maar toch met deze mooie quote afsluiten.

Anti-psychotica was toentertijd nog niet zo goed. Mill kon het ook niet helpen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Je beseft dat dit best grove beschuldigingen en vrij heftige vergelijkingen zijn die je maakt?

Nou nee. Ik vind dit niet grof. Het is steeds hetzelfde. En het is niet eens tongue-in-cheek. Hij meent het. En als jij MuziekGestapo daadwerkelijk linkt aan de 2de wereldoorlog dan begrijp jij cynisme niet.

“All animals are equal, except pigs, pigs are moreequal.”
Tuurlijk begrijp ik dat cynisme, net zoals dat mijn post enigszins cynisch is. Toch noem je Jeroens mening letterlijk fascistisch, dat gaat imo een stapje te ver.

Overigens is de quote "All animals are equal, but some animals are more equal than others." Maar oke dat is een betweterig kleinigheidje, ik snap het alleen niet helemaal in deze context omdat Orwell daarmee het Communisme bekritiseert. Of bedoelde je dat ik me als mens superieur voel? Dat zou ik namelijk betreuren omdat ik hier niets persoonlijk mee bedoel, enkel bepaalde grenzen aangeef over wat ik gepaste humor vind. En daarvoor ook bepaalde stromingen als vergelijking gebruik.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ach laat ook maar, conclusie ik vond een vergelijking met fascisme te ver gaan, cynisch of niet. Ik trek me weer terug naar het BKS en DTRH topic.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
@mrmantel Onze eigen napoleon op het forum. Jij niet. Daar refereerde ik aan. En ik ga richting PP en Werchter forum
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Oke, dus de uitslagen van de beide halve finales:

Bruce Springsteen 7 - 6 Metallica. Daarmee is Bruce Springsteen dus naar de finale.

Pearl Jam 7 - 9 David Bowie. Daarmee is dus David Bowie naar de finale.

De finale:

Bruce Springsteen 1
David Bowie 0

Het maakt niet zoveel uit voor mij wie de tegenstander is van Bruce, maar David Bowie heb ik ook nog eens helemaal niks mee dus voor mij een uitgemaakte zaak. Bruce dus.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Het maakt niet zoveel uit voor mij wie de tegenstander is van Bowie, maar Bruce Springsteen heb ik ook nog eens helemaal niks mee dus voor mij een uitgemaakte zaak. Bowie dus.

Bruce Springsteen 1
David Bowie 1
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken