Battle of the Acts

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dit heeft niets met BKS of DTRH te maken en ik wil nu ook niet te koop lopen met de muziek die ik luister. Ik ben alleen benieuwd waarom je The Cure en Radiohead niet meer relevant vindt (omdat ze teren op oud werk), maar impliceert dat Metallica, Volbeat en Rammstein dat wel zijn. Ik ben dan benieuwd wat jij onder relevant verstaat. Het maakt me allemaal niet zoveel uit waar je naar luistert en of die acts wel of niet relevant zijn. Maar die opmerking verbaasde me, en daarom ben ik benieuwd naar een uitleg.

Het gaat er om dat The Cure en Radiohead als "betere" muziek wordt gezien. Dat is het hele punt. Er wordt van uit gegaan door bepaalde mensen hier op het forum dat het betere muziek is. Ik vind dat pretentieus gelul. Relevantie is hetzelfde.....het ophemelen van Radiohead tov Metallica of Rammstein is niet relevant. Het is allemaal smaak, helaas vinden bepaalde mensen dat bepaalde muziek beter is. Een fascistische mening vind ik dat.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dit heeft niets met BKS of DTRH te maken en ik wil nu ook niet te koop lopen met de muziek die ik luister. Ik ben alleen benieuwd waarom je The Cure en Radiohead niet meer relevant vindt (omdat ze teren op oud werk), maar impliceert dat Metallica, Volbeat en Rammstein dat wel zijn. Ik ben dan benieuwd wat jij onder relevant verstaat. Het maakt me allemaal niet zoveel uit waar je naar luistert en of die acts wel of niet relevant zijn. Maar die opmerking verbaasde me, en daarom ben ik benieuwd naar een uitleg.

Het gaat er om dat The Cure en Radiohead als “betere” muziek wordt gezien. Dat is het hele punt. Er wordt van uit gegaan door bepaalde mensen hier op het forum dat het betere muziek is. Ik vind dat pretentieus gelul. Relevantie is hetzelfde…..het ophemelen van Radiohead tov Metallica of Rammstein is niet relevant. Het is allemaal smaak, helaas vinden bepaalde mensen dat bepaalde muziek beter is. Een fascistische mening vind ik dat.
Oke, dat is iets anders dan dat je net zei. Maar oke, nu begrijp ik beter wat je bedoelt. Zou je dan ook die pretentieuze 'muziek' als gelijkwaardig willen beschouwen en er niet op een denigrerende manier over praten? Dan zal ik hetzelfde doen.
Overigens mag er toch wel enige discussie over muziek bestaan?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Oke, dat is iets anders dan dat je net zei. Maar oke, nu begrijp ik beter wat je bedoelt. Zou je dan ook die pretentieuze ‘muziek’ als gelijkwaardig willen beschouwen en er niet op een denigrerende manier over praten? Dan zal ik hetzelfde doen.
Overigens mag er toch wel enige discussie over muziek bestaan?

Natuurlijk...muziek is muziek en het leuke is dat er altijd wel iets is wat je leuk vindt. En discussies blijf je houden. En dat is ook leuk om te doen
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Dit heeft niets met BKS of DTRH te maken en ik wil nu ook niet te koop lopen met de muziek die ik luister. Ik ben alleen benieuwd waarom je The Cure en Radiohead niet meer relevant vindt (omdat ze teren op oud werk), maar impliceert dat Metallica, Volbeat en Rammstein dat wel zijn. Ik ben dan benieuwd wat jij onder relevant verstaat. Het maakt me allemaal niet zoveel uit waar je naar luistert en of die acts wel of niet relevant zijn. Maar die opmerking verbaasde me, en daarom ben ik benieuwd naar een uitleg.

Het gaat er om dat The Cure en Radiohead als “betere” muziek wordt gezien. Dat is het hele punt. Er wordt van uit gegaan door bepaalde mensen hier op het forum dat het betere muziek is. Ik vind dat pretentieus gelul. Relevantie is hetzelfde…..het ophemelen van Radiohead tov Metallica of Rammstein is niet relevant. Het is allemaal smaak, helaas vinden bepaalde mensen dat bepaalde muziek beter is. Een fascistische mening vind ik dat.

Dat zeg je alleen maar omdat mijn broertje van 15 nog wel meer kennis van muziek heeft dan jij. Iedereen luistert wat hij zelf leuk vindt, gelukkig, maar je zou ook wel eens wat interesse kunnen tonen in bands die je niet kent voor de verandering.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dat zeg je alleen maar omdat mijn broertje van 15 nog wel meer kennis van muziek heeft dan jij. Iedereen luistert wat hij zelf leuk vindt, gelukkig, maar je zou ook wel eens wat interesse kunnen tonen in bands die je niet kent voor de verandering.

Nou nee. Ik heb geen zin om daar interesse in te tonen. Jij wil nu datgene aan mij opdringen waar ik geen interesse in heb. En of jouw broertje meer verstand heeft van muziek dan ik. Ik zou het niet weten. En ook dat interesseert me niet. Nog een miniatuur black-lies. Een zegen voor de wereld.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
En de tweede halve finale:

Pearl Jam 1
David Bowie 0

Duidelijk voor mij: Pearl Jam.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Pearl Jam 2
David Bowie 0

David Bowie is fantastisch, maar ik luister toch meer naar Pearl jam.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
beide geen favoriet van me maar als ik dan moet kiezen dan kies ik voor Pearl Jam...meer rock.

Pearl Jam 4
David Bowie 0
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.406
631
Ik kijk alvast uit naar de rant van Black Lies.

Ohja, ook al maakt het niet veel uit:

Pearl Jam 6
David Bowie 2
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
*Grrrrr talentless grrrr nog niet in schaduw staan grrrr nep seattle grunge bandje*

Zoiets?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik weet niet of ik ook mag stemmen, aangezien ik verder niet mee heb gedaan, maar met dit drama moet ik het toch in ieder geval maar even proberen:

Pearl Jam 6
David Bowie 4??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken