Alcatraz Open Air 2025

Harakiri for the sky šŸ¤˜ Ken het festival niet. Met wat is het vergelijkbaar?

Als ik het zo lees, dan is de (negatieve) invloed van Live Nation wel serieus wat groter dit jaar. Benieuwd naar de volgende drop. Ik gok sinterklaas (6 december) of net voor kerst?

dit jaar was het nog 2 dagen maar volgend jaar gaan ze naar 3 de capaciteit van het terrein is +/- 4000 bezoekers.
Dit jaar hebben ze Harakiri dus als headliner voor de donderdag, The Halo Effect voor de vrijdag en Rotting Christ als co-head voor de zaterdag en verder nog Borknagar en Non Est Deus en Angelus Apatrida als bekendere namen
Vorig jaar hadden ze Paradise Lost + Zeal & Ardor als headliners

• Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Als ik het zo lees, dan is de (negatieve) invloed van Live Nation wel serieus wat groter dit jaar. Benieuwd naar de volgende drop. Ik gok sinterklaas (6 december) of net voor kerst?
Denk niet dat we dit jaar nog namen moeten verwachten.

Trivium komt die Ascendancy-set al spelen in het voorjaar, gaan die in augustus nog eens exact hetzelfde komen doen? Ze zullen er wel staan, maar 't zou me niet verbazen indien ze (zeker als ze headlinen) hun greatest hits spelen.

Trivium komt die Ascendancy-set al spelen in het voorjaar, gaan die in augustus nog eens exact hetzelfde komen doen? Ze zullen er wel staan, maar 't zou me niet verbazen indien ze (zeker als ze headlinen) hun greatest hits spelen.
Op Bloodstock is het Ascendancy + de andere hits vermoedelijk
Our headline set will span our entire 20 year history and we'll also celebrate 'Ascendancy' by bringing both the music and art to life

• Leuk
Waarderingen: Black Hammer
Swamp lijkt me al redelijk volzet. Volgens mij missen er vooral 'og helldorado bands

Bullet For My Valentine gaat althans op Jera On Zit The Poison spelen dus lijkt mij dat er alvast geen contractuele clausules zijn dat de bands het kunstje daarna niet mogen herhalen

Anyway. Geen idee of Alcatraz het nog zou aandurven. Maar Scott Ian van Anthrax net in DĆ¼sseldorf na hun show: See you next year with a brand new album. Ik denk ook dat hij er specifiek Germany bij vermeldde

Net zoals voor GMM25 heb ik ook voor alcatraz een setlist gemaakt gebaseerd op de average setlist van 2024. De update van de Belgische bands zijn wel nog niet toegevoegd maar volgen nog. Feel free to use, copy and adjust :) IEens de bands weer beginnen touren zal ik kijken of er aanpassingen nodig zijn. Bij extra namen voeg ik deze toe of verwijder ik wanneer er bands cancellen.

Setlist Alcatraz 25

Nieuwe namen Wacken: Amenra, Callejon, Dirkschneider, Dogma, Enemy Inside, Kylesa, Liliac, Nail bomb, Prong en Rauhbein

Bron:

xmas.wacken.com

• Leuk
Waarderingen: johanra en won666
Net zoals voor GMM25 heb ik ook voor alcatraz een setlist gemaakt gebaseerd op de average setlist van 2024. De update van de Belgische bands zijn wel nog niet toegevoegd maar volgen nog. Feel free to use, copy and adjust :) IEens de bands weer beginnen touren zal ik kijken of er aanpassingen nodig zijn. Bij extra namen voeg ik deze toe of verwijder ik wanneer er bands cancellen.

Setlist Alcatraz 25
Held!!!
Ik heb zowel deze playlist als die voor GMM toegevoegd, thanks!

• Leuk
Waarderingen: HerveBe
Nieuwe namen Wacken:, Kylesa
Pop Tv Hello GIF by Schitt's Creek

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joslittel en johanra
Ja, maar dat mag ik niet zeggen :) weet het ook niet van alles hoor.
Mag je wel iets zeggen over wanneer we de volgende aankondiging (ongeveer) kunnen verwachten? Hebben we weer voor het einde van het jaar een compleet affiche?

Mag je wel iets zeggen over wanneer we de volgende aankondiging (ongeveer) kunnen verwachten? Hebben we weer voor het einde van het jaar een compleet affiche?
Geen idee wanneer dat zal zijn. Er zijn nog een aantal puzzelstukken die niet helemaal vastliggen en dat kan altijd wel even duren.

Kan alleen zeggen, verwacht geen bands de grootte van gojira, machine head,.. meer . De overige headliners gaan een stapje kleiner zijn.

Moet niet meer zeggen hoe dat komt waarschijnlijk

• Leuk
Waarderingen: nikita, Loek123 en Jamel
Geen idee wanneer dat zal zijn. Er zijn nog een aantal puzzelstukken die niet helemaal vastliggen en dat kan altijd wel even duren.

Kan alleen zeggen, verwacht geen bands de grootte van gojira, machine head,.. meer . De overige headliners gaan een stapje kleiner zijn.

Moet niet meer zeggen hoe dat komt waarschijnlijk
Thanks! Hopen dan maar dat ze de puzzel snel rond krijgen. Ik heb namelijk zin om zelf te gaan puzzelen met clashfinder. Hoewel ik er ook wel lichtelijk bevreesd voor ben.

Puur voor mezelf sprekende vind ik het niet zo erg dat er geen heel grote namen meer komen. Maar ik kan me voorstellen dat de organisatie graag nog wat goed verkopende acts wil toevoegen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread