Alcatraz Open Air 2025

Thanks! Hopen dan maar dat ze de puzzel snel rond krijgen. Ik heb namelijk zin om zelf te gaan puzzelen met clashfinder. Hoewel ik er ook wel lichtelijk bevreesd voor ben.

Puur voor mezelf sprekende vind ik het niet zo erg dat er geen heel grote namen meer komen. Maar ik kan me voorstellen dat de organisatie graag nog wat goed verkopende acts wil toevoegen.
Goedverkopend is 1 iets maar de organisatie zijn ook gewoon allemaal fans en het is wel zuur natuurlijk dat je zo veel bands contacteerd en het antwoord niet is: "we willen niet " maar eerder "we mogen niet" druist in tegen alles waar metal voor staat.

Goedverkopend is 1 iets maar de organisatie zijn ook gewoon allemaal fans en het is wel zuur natuurlijk dat je zo veel bands contacteerd en het antwoord niet is: "we willen niet " maar eerder "we mogen niet" druist in tegen alles waar metal voor staat.
dit is echt wel triestig om te lezen... . Ik vrees dat er niet te veel tegen doen is zeker. Als je artiest bent wil je leven van je muziek en doen wat je graag doet. maar toch niet gedacht dat we dit in de metal wereld gingen tegen komen. Daarvoor apprecieer ik Alcatraz wel nog meer. Dat ze blijven proberen zonder. En als er minder grote namen dan afkomen neem ik het er ook wel bij. Nog even afwachten binnen 2 weken bespreken we de zomer planning op het werk hopelijk lukt het om heel het weekend vrij te hebben dat ik eindelijk die combi kan kopen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Misschien een beetje een domme vraag, maar weet iemand vanaf wanneer de dagtickets ongeveer verkocht zullen worden? Want door herexamens zal ik waarschijnlijk niet meer dan een dag kunnen gaan.

dit is echt wel triestig om te lezen... . Ik vrees dat er niet te veel tegen doen is zeker. Als je artiest bent wil je leven van je muziek en doen wat je graag doet. maar toch niet gedacht dat we dit in de metal wereld gingen tegen komen. Daarvoor apprecieer ik Alcatraz wel nog meer. Dat ze blijven proberen zonder. En als er minder grote namen dan afkomen neem ik het er ook wel bij. Nog even afwachten binnen 2 weken bespreken we de zomer planning op het werk hopelijk lukt het om heel het weekend vrij te hebben dat ik eindelijk die combi kan kopen.
Dat zijn niet de artiesten hoor, een artiest gaat niet zelf alle festivals en dergelijke contacteren maar die gebruiken een agent. En daar knelt het schoentje.

• Leuk
Waarderingen: Sdg
Misschien een beetje een domme vraag, maar weet iemand vanaf wanneer de dagtickets ongeveer verkocht zullen worden? Want door herexamens zal ik waarschijnlijk niet meer dan een dag kunnen gaan.
Meestal als de dagindeling gepost word dan enkele dagen daar na. Ik dacht dat vorige jaar eind december is?

Wat @Sdg hierboven zegt, ik weet dat ik afgelopen jaar rond de feestdagen m'n hotel heb geboekt in Alcatraz, en dat was na aanschaf van een dagticket. Dus dat was ergens in december, volgens mij zelfs tegelijk met het lossen van de timetable?

Maar denk dat dat is wanneer het affiche compleet is, vermoedelijk in december ergens.

Baden In Blut (DE) (17 - 19 jul): Iotunn 🤘 , Venues.
468663426_1140750964717918_7625801665579346035_n.jpg

Tolminator (SI) (23 - 27 jul): heeft 3 slots per dag op de Beach stage waar bands kunnen voor "solliciteren" en de geselecteerden zijn:
Agan (Slovenia), Athiria (Austria), Burial (Italy), Campa Metal (Germany), Dickless Tracy Official (Slovenia), Extreme Smoke 57 (Slovenia), Godskill (Germany), Insurrection (Netherlands), Kobold (Serbia), Marche Funèbre (Belgium), Mordkaul (Belgium), Nihilo (Switzerland), Stagewar (Germany)

Rockstadt Extreme Fest (RO) (30 jul - 3 aug): Agnostic Front
Skogsröjet (SE) (31 jul - 2 aug): Dregen - Hardcore Superstar - Ugly Kid Joe (y)
Summerock (IT) (22 - 24 aug): Sonata Arctica

Hellsinki Metal Festival (FI) (8 - 9 aug) en dus in het Alcatraz weekend met nieuwe namen
King Diamond (headliner)
Blood Fire Death – A Tribute to Quorthon and the Music of Bathory 🤘 🤘
Old Man's Child
Decapitated
Napalm Death
Ill Niño
Fear Factory
Dismember
AngelMaker
469101541_17955918083850457_2869530594664890246_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Dr. Hannibal
Het is druk vandaag :)
Rockstadt Extreme Fest (RO) (30 jul - 3 aug): Electic Callboy (lijken daar geen headliner te zijn)

468604001_1137531054612684_1938870813615151534_n.jpg

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug) met Groovy Vibes Update: Drowning Pool - Fear Factory - Graphic Nature - Mnemic
468666501_1109649294164286_1228887944883842692_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Drowning Pool lijkt me wel leuk, meezing feestje bij Bodies?
Lijkt me ook wel een waarschijnlijke naam aangezien die nog niets bekend hadden gemaakt bij de vorige aankondiging van Alcatraz
Zou ook de eerste Belgische show zijn sinds 2007 trouwens.

Drowning Pool lijkt me wel leuk, meezing feestje bij Bodies?
Lijkt me ook wel een waarschijnlijke naam aangezien die nog niets bekend hadden gemaakt bij de vorige aankondiging van Alcatraz
Zou ook de eerste Belgische show zijn sinds 2007 trouwens.
In april komen ze ook mee als support bij Godsmack en POD

Ah kut dat wist ik niet, dat maakt het verhaal wel minder waarschijnlijk inderdaad.
Denk het niet hoor. Gaan als support mee door heel Europa (ga ze zelf zien in Oberhausen!). Als dat impact zou hebben op de festivalplanning is er geen fatsoenlijke tour voor ze op te zetten. Zou een leuke toevoeging zijn aan de line-up.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Rockstadt Extreme Fest (RO) (30 jul - 3 aug): Madball
Sonic Blast (PT) (7 - 9 aug) en dus overlappend met Alcatraz:
Fu Manchu - Amenra - Circle Jerks - Emma Ruth Rundle (y) - My Sleeping Karma ❤️ - Dopethrone (y) - Slomosa (y) - Jjuujjuu - Patriarchy - Gnome - Dame Area - Daevar - Spoon Benders
Earthless (playing "Sonic Prayer" in it's entirety) waarschijnlijk doen die dat dus ook op Alcatraz

468731432_1113154480171717_1643172105077789501_n.jpg

Users who are viewing this thread