Alcatraz Open Air 2025

Vagos Metal Fest (PT) (1 - 3 aug) met 5 nieuwe namen: Black Flag :whistle: - The Exploited (y)- Okkultist - Lunarsea - Diesel Humm

468457901_1097598391746518_7930702259520389986_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
468445906_1132132484934810_1925554717258094935_n.jpg

Volgens mij de eerste aankondiging voor Trivium op het vaste land van Europa? Momenteel wel mijn grootste hoop voor die laatste namen van alcatraz, zou die graag zien.

Volgens mij de eerste aankondiging voor Trivium op het vaste land van Europa? Momenteel wel mijn grootste hoop voor die laatste namen van alcatraz, zou die graag zien.

Bloodstock en nu Reload, zou een binnenkoppertje moeten zijn. Best wel blij moesten ze deze (her)kans(ing) krijgen!

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Is inderdaad de eerste voor Trivium naast Bloodstock.
Ik zie daar ook nog Drowning Pool dat is ook de eerste lineup waar ik die zie, The Exploited had ik eerder vandaag ook al gemeld in Portugal

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Hoe warm zouden jullie lopen voor while she sleeps als headliner? Die hebben zeker een productie die headliner waardig is maar weet niet als die alleenstaand genoeg verkopen. Heb zo het gevoel dat mensen daar kaarten voor kopen als er ook nog een paar andere metalcore namen zijn.

Hoe warm zouden jullie lopen voor while she sleeps als headliner? Die hebben zeker een productie die headliner waardig is maar weet niet als die alleenstaand genoeg verkopen. Heb zo het gevoel dat mensen daar kaarten voor kopen als er ook nog een paar andere metalcore namen zijn.
Verkopen tweemaal Ronda uit wat richting een Afas gaat. Is wel typisch iets voor Alcatraz om net te vroeg een band headliner te maken. Maar ook een band waarvan ik verwacht dat ze een goede headlineshow kunnen neerzetten, zat vette nummers. Als het ff past in de planning zou ik zeker gaan kijken.

Als headliner lijkt me dit een stapje te vroeg? Maar misschien ben ik te weinig bekend met hun werk. Bv. in een co-construct met een band als Motionless in White (mss iets teveel persoonlijke voorkeur) dat dit wel kan 😊

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik vraag me ook af of die genoeg tickets zouden verkopen. Denk niet dat ze tegenwoordig nog onder doen aan een Trivium qua ticketverkoop, maar ze zitten toch ook niet op het niveau van bands als Architects, Electric Callboy, Beartooth, I prevail. Zou het opzich wel een prima headliner vinden, dat wel. Maar met het feit dat ze ook al op Werchter staan en een hoop touren in België misschien niet de beste boeking voor de ticketverkoop.

Ik vraag me ook af of die genoeg tickets zouden verkopen. Denk niet dat ze tegenwoordig nog onder doen aan een Trivium qua ticketverkoop, maar ze zitten toch ook niet op het niveau van bands als Architects, Electric Callboy, Beartooth, I prevail. Zou het opzich wel een prima headliner vinden, dat wel. Maar met het feit dat ze ook al op Werchter staan en een hoop touren in België misschien niet de beste boeking voor de ticketverkoop.
Tegenwoordig moet je die vraag al stellen met in het achterhoofd hoe ver ze in 2026 zullen staan. Maar goed, dan moet Livenation ze loslaten en dat lijkt al maar moeilijker met metalcore. Ik verwacht heel veel metalcore op pukkelpop.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Voor mij persoonlijk is While She Sleeps te poppy tegenwoordig om er een Alcatraz headliner van te maken. Maar ja ik vind Electric Callboy ook te housy. Architects vind ik op het randje

Tegenwoordig moet je die vraag al stellen met in het achterhoofd hoe ver ze in 2026 zullen staan. Maar goed, dan moet Livenation ze loslaten en dat lijkt al maar moeilijker met metalcore. Ik verwacht heel veel metalcore op pukkelpop.
I Prevail, Papa Roach etc lijken wel beter te passen op Pukkelpop dan een Trivium, dus geef ons maar gewoon Trivium dan.

Mag van mij precies andersom! Trivium vind ik maar wat saaiig eerlijk gezegd.
dat valt me dan weer van je tegen Jos:LOL:

maar zonder grappen, het zal er ook wat mee te maken hebben dat ik Trivium voor het laatst heb gezien in 2019 en ze toen ontzettend goed waren, en een deel van jullie heeft ze vorig jaar nog gezien op Alcatraz (en had begrepen dat het wat tegen viel toen).

I prevail vind ik ook een hele fijne band trouwens, maar vorig jaar nog gezien op Graspop dus iets minder behoefte aan daardoor. Zou het wel alsnog een hele fijne boeking vinden als die er staan. Voor de ticketverkoop denk ik ook wel een betere headliner dan Trivium, als pukkelpop er niet mee aan de haal gaat.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Met de aankondiging voor Reload en eerder al Bloodstock ligt het inderdaad wel heel erg voor de hand dat Trivium één van de ontbrekende headliners is. Zoals Johan al zegt: met een Ascendancy set word ik daar wel blij van.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Loek123
Ik dacht even de bloodstock trivium bandpagina door te lezen over de set die ze daar gaan spelen, maar die hebben een heel boekwerk geschreven daar.

• Haha
Waarderingen: Jamel
Trivium mag van mij ook best een mega saaie set komen spelen hoor, sta waarschijnlijk toch in de Morgue :LOL:
Voor die protestactie bij Absu ?

Vraag mij wel af of Trivium een headliner is op Alcatraz, denk het eigenlijk niet als je ziet waar die vorige keer stonden. Op reload lijken ze ook gewoon sub.

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal
Baden In Blut (DE) (17 - 19 jul): Harakiri For The Sky als headliner (eerste zomerfestival ook)

468372049_1137616031698078_8067008929714443530_n.jpg

Riverside Aarburg (CH) (23 - 24 aug): Suzi Quatro stumblin' in op een lineup naast Doro & Michael Schenker 😀468000099_1110274180470189_3353557165864064629_n.jpg

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Jamel en Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread