Alcatraz Open Air 2024

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
412752878_930166345133901_8797199719558450417_n.jpg


Leuk! Een dagindeling mét stages erbij. Ik veronderstel dat de volgorde gewoon Prison - Swamp - Helldorado - Morgue is. Wel een opvallend lage prison spot voor Finntroll op zaterdag.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Best mooie verdeling. Geen dag die er bovenuit steekt, maar goeie spreiding. Goed voor combi's. Als je dagticket overweegt, dan wat moeilijker.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Mijn voorlopige lijstjes van bands die ik per dag wil meepikken! (zonder de bands die ik nog niet ken in te luisteren --> suggesties zijn altijd welkom!)

Vrijdag:
Amon Amarth
Channel Zero
Feuerschwanz
Whitechapel
Mental Cruelty
The Ocean
Uada
Fen

Zaterdag:
Spiritbox
Watain
Lord of the Lost
Marduk
Carach Angren
Hatebreed
Heideroosjes
Bizkit Park
Fleddy Melculy
Ankor
Pothamus
Rituals of the Dead Hand

Zondag:
Architects
Korpiklaani
Dark Tranquillity
Mayhem
Cobra The Impaler

Ik verwacht op zaterdag veel clashes. Zondag moet ik nog wat aanvullen op basis van inluisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Mijn voorlopige lijstjes van bands die ik per dag wil meepikken! (zonder de bands die ik nog niet ken in te luisteren --> suggesties zijn altijd welkom!)

Vrijdag:
Amon Amarth
Channel Zero
Feuerschwanz
Whitechapel
Mental Cruelty
The Ocean
Uada
Fen

Zaterdag:
Spiritbox
Watain
Lord of the Lost
Marduk
Carach Angren
Hatebreed
Heideroosjes
Bizkit Park
Fleddy Melculy
Ankor
Pothamus
Rituals of the Dead Hand

Zondag:
Architects
Korpiklaani
Dark Tranquillity
Mayhem
Cobra The Impaler

Ik verwacht op zaterdag veel clashes. Zondag moet ik nog wat aanvullen op basis van inluisteren.
Jinjer niet? Lijkt me wel wat voor je afgaande op je lijstje. Sterke live band.
 

rocktorhout

Playlistbediener
26 feb 2015
12
17
Ai, dit wordt een lastige voor mij. Dé must-go zou voor mij Opeth op zondag zijn, maar net die dag spreekt de rest mij minder aan. De vrijdag en zaterdag zijn dan in de breedte weer veel interessanter voor mij. Moet ik nog even laten bezinken 🙈
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Wow, ik ben zeer tevreden met deze dagindeling! De absolute mustsees zijn mooi over de dagen verdeeld. De vrijdag is wel een beetje stacked in de avond op de verschillende podia. Dat gaat wel wat clashes opleveren, vrees ik.

En Crippled Black Phoenix als Morgue headliner is wel echt het mooiste ooit! :love::love::love:
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Als ik goed geteld heb, missen we nog:

Vrijdag: 1 band in de Helldorado en 1 in La Morgue.
Zaterdag: niets, lijkt compleet
Zondag: 1 band op Prison en 1 in de Helldorado.
 
Laatst bewerkt:

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Jinjer niet? Lijkt me wel wat voor je afgaande op je lijstje. Sterke live band.
Jinjer heb ik iets te veel gezien op een te korte tijd, vandaar dat ik ze deze keer niet in m'n lijstje van "must-sees" heb geplaatst.

Als ik goed geteld heb, missen we nog:

Vrijdag: 1 band in de Swamp en 1 in La Morgue.
Zaterdag: niets, lijkt compleet
Zondag: 1 band op Prison, 1 in de Swamp en 1 in de Helldorado.
Volgens de socials zouden er binnenkort nog 3 internationale namen aangekondigd worden. Of dit de laatste zijn, weet ik niet.
"Enjoy the festive season but remember to check our socials because at the start of next year we’re dropping three new international names as well!"
Ik heb het nieuws rond de leak van Ministry ook niet meer gevolgd, maar ik vraag me af waar zij nog op de poster zullen staan - tenzij ze inmiddels "behind the scenes" afgezegd hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Jinjer heb ik iets te veel gezien op een te korte tijd, vandaar dat ik ze deze keer niet in m'n lijstje van "must-sees" heb geplaatst.


Volgens de socials zouden er binnenkort nog 3 internationale namen aangekondigd worden. Of dit de laatste zijn, weet ik niet.
"Enjoy the festive season but remember to check our socials because at the start of next year we’re dropping three new international names as well!"
Ik heb het nieuws rond de leak van Ministry ook niet meer gevolgd, maar ik vraag me af waar zij nog op de poster zullen staan - tenzij ze inmiddels "behind the scenes" afgezegd hebben.
Ministry idd
Maar ook Malevolence is van de affiche verdwenen.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Als ik goed geteld heb, missen we nog:

Vrijdag: 1 band in de Swamp en 1 in La Morgue.
Zaterdag: niets, lijkt compleet
Zondag: 1 band op Prison, 1 in de Swamp en 1 in de Helldorado.
Eerlijk gezegd: ik was zelf te lui om te tellen dus dacht ik bij mezelf; ik geef het een half uurtje tijd, iemand zal het wel doen.
Dot forum stelt echt nooit teleur 🤣 thx Jamel!

Trouwens vandaag was de dag!
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Eerlijk gezegd: ik was zelf te lui om te tellen dus dacht ik bij mezelf; ik geef het een half uurtje tijd, iemand zal het wel doen.
Dot forum stelt echt nooit teleur 🤣 thx Jamel!

Trouwens vandaag was de dag!
Nog een uurtje en een eerste clashfinder?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Man, man man.. Een festival afsluiten met een Dark Tranquillity/Opeth combinatie in de tent. Da's toch machtig?

En dan die zaterdag in La Morgue... Ik kan daar makkelijk de hele dag kamperen en een topdag hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Eerlijk gezegd: ik was zelf te lui om te tellen dus dacht ik bij mezelf; ik geef het een half uurtje tijd, iemand zal het wel doen.
Dot forum stelt echt nooit teleur 🤣 thx Jamel!

Trouwens vandaag was de dag!
Gelijk die een mop van die twee overvallers die juist een bank hebben overvallen. "Zullen we de buit eens tellen?" "Mo nee gij, zot, da lezen we morgen wel in de gazet🤣😂🤣"


On topic: zou er op zondag op prison inderdaad nog iets bijkomen (ik tel ook een band minder dan zaterdag en vrijdag) maar misschien houden ze rekening met de werkende mens en eindigen ze vroeger?

En hoe zou het nu zitten met Minister? Malevolence vraag ik me ook af maar Ministru nog harder want die zag ik nog nooit live sinds ik daar enkele leuke nummers van ontdekt heb

Zaterdag is persoonlijk voor mij wel de minste dag. Misschien na Testament naar huis. Voor Europe ga ik niet speciaal een hotelkamer boeken. Leuke band maar dan ga ik die liever eens zien op een citytrip in een zaal.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.891

Denk dat deze mannen ook heel ver gaan geraken
Ja die zijn goed hoor! Paar weken terug in het voorprogramma van Psychonaut gezien hier in de buurt, hele leuke show. Nog even een babbeltje met die mannen gemaakt naderhand, wij vonden ze wel passen bij Kabaal am Gemaal, een bevrijdingsdag festival in Wageningen, waar we de organisatoren van kennen. Dus ik even peilen bij die zanger of ze daar zouden willen spelen. Blijken ze helemaal enthousiast over specifiek dat festivalletje, toevallig enkele jaren eerder al eens eerder geweest met vrienden die daar toen speelden, en willen er sindsdien dolgraag zelf spelen. Heb de lijntjes uitgegooid, hoop dat het gaat lukken haha, gun het ze wel. Echt een toffe live show, goeie muziek, en fijne gasten.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
On topic: zou er op zondag op prison inderdaad nog iets bijkomen (ik tel ook een band minder dan zaterdag en vrijdag) maar misschien houden ze rekening met de werkende mens en eindigen ze vroeger?
Ik heb mijn berekeningen gebaseerd op de clashfinder van vorig jaar. Toen stonden er elke dag op elk podium 9 bands.

En ik heb trouwens één foutje gemaakt. De Swamp is op zondag wel compleet. Dus nog vier bands te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Dr. Hannibal

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
ik zie bulls on parade trouwens niet op deze poster staan, zal dan toch voor donderdag zijn, vind wel dat fleddy verrassend laag staat
 

rocktorhout

Playlistbediener
26 feb 2015
12
17
Speelt de Swamp en Prison Stage eigenlijk volledig alternererend? Ik zie op zondag 8 bands op het ene en 9 bands op het andere podium, wat me wel veel lijkt om die 2 podia te programmeren zondag overlapping? Tenzij er enkele kortere sets tussen zitten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken