Alcatraz Open Air 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.336
Vreemd om coverbands bovenaan te zetten in zo'n plaatje.
Al is het alfabetisch
Ik vrees dus dat zowel Bizkit park als bulls on parade een reguliere spot krijgen op de affiche. Waar ik zelf absoluut geen fan van ben. Zet zo'n bands op donerdag voor de preparty, maar hou de plekjes op de line-up voor bands die met eigen werk hun weg zoeken in het muzikale landschap.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

rocktorhout

Playlistbediener
26 feb 2015
12
17
Ik vrees dus dat zowel Bizkit park als bulls on parade een reguliere spot krijgen op de affiche. Waar ik zelf absoluut geen fan van ben. Zet zo'n bands op donerdag voor de preparty, maar hou de plekjes op de line-up voor bands die met eigen werk hun weg zoeken in het muzikale landschap.
Langs de andere kant, als het gaat om een klein zijpodium waar je op hetzelfde moment op een groter podium een alternatief hebt, hoeft dat ook niet zo heel erg te zijn.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.612
4.589
Ja precies! Dat zijn de plekken waar opeens obscure bandjes kunnen staan die opeens je grootste ontdekking van het festival worden. Vind het echt doodzonde om daar een coverband neer te zetten.
Gelukkig zet Alcatraz, die gwn op hun grote podia, dus dat maakt het weer minder erg dat die bands een spot krijgen in het reguliere programma
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Mainstage opener om het volk wat op te warmen zou ik nu zo erg nog niet vinden voor die bands
Ik ook niet. Beetje uitslapen is op zich ook niet verkeerd. Die weekenden zijn toch altijd weer slopend.

Maar zoals Nikita terecht al zei: laat ze wegblijven bij de Morgue. Daar wil ik m'n obscure bandjes.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Joslittel en nikita

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Dyscordia ga jij ook leuk vinden denk ik. Fijne powermetal band met soms een wat steviger randje.
Ook heel blij met Dyscordia, daar zat ik best hard op te hopen, misschien wel mijn favoriete Belgische band!
Heerlijke mix van progressive, melodic, power, death en zelfs een vleugje grunge (sommige nummers doen wel aan Pearl Jam of Soundgarden denken). Fijne catchy nummers, met goede opbouw en een minimum aan unclean vocals (geen echte grunts, maar meer growls), die wel veel toevoegen.
Zeker een potentiële @Koekdoos-band, en misschien zelfs een gateway naar unclean vocals.. ;)

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Natuurlijk is dat wel erg! Dat kleiner zijpodium is waar wij onze mooiste momenten willen beleven :LOL:
Ja precies! Dat zijn de plekken waar opeens obscure bandjes kunnen staan die opeens je grootste ontdekking van het festival worden. Vind het echt doodzonde om daar een coverband neer te zetten.
Maar zoals Nikita terecht al zei: laat ze wegblijven bij de Morgue. Daar wil ik m'n obscure bandjes.
Eerste van die obscure bandjes net al ontdekt: Pothamus!
Lekker hypnotiserende oogsluit en hoofdknik post/sludge/doom uit Mechelen.
Die gaat hier nog vaak in de luisterroutine tot augustus.. :cool:

 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Eerste van die obscure bandjes net al ontdekt: Pothamus!
Lekker hypnotiserende oogsluit en hoofdknik post/sludge/doom uit Mechelen.
Die gaat hier nog vaak in de luisterroutine tot augustus.. :cool:

Yep! Vind ik de mooiste naam van de nieuwe drop. Is er ook eentje uit die fenomenale Mechelse stal, waar ook Psychonaut en Hippotraktor vandaan komen. Weet niet wat daar in het water zit, maar ze produceren daar geweldige bands.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Vind ik al met al ook wel een extra pluspunt voor Alcatraz, dat ze standaard zoveel Belgische bands programmeren. België heeft gewoon een hele fijne, gevarieerde metalscene. Dus niet alleen support your locals, maar ook voor het publiek is het fijn. Want die bands doen niets onder voor buitenlandse evenknieën.

Mag Graspop wel een voorbeeld aan nemen. Die programmeren, zeker de laatste jaren, te weinig Belgische bands, vind ik.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
en voor de modern metalcore liefhebbers. In België kunnen we dat dus ook gewoon:

 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
En het houdt nog niet op: Mordkaul!
Wat goede melodic death is altijd welkom! 🤘


Ik ga straks naar Fleddy Melculy met Mordkaul als support te Bilzen, in een zeer klein, maar gezellig zaaltje. Heb daar vorig jaar ook Brutus kunnen zien en wist niet wat me overkwam, denk dat er in die zaal amper 500 mensen kunnen. Was echt héérlijk. Tijdens het inluisteren klonk Mordkaul zeker al niet slecht, ik hoop dat ze dit live ook overbrengen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken