Alcatraz Open Air 2024

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Ook heel blij met Dyscordia, daar zat ik best hard op te hopen, misschien wel mijn favoriete Belgische band!
Heerlijke mix van progressive, melodic, power, death en zelfs een vleugje grunge (sommige nummers doen wel aan Pearl Jam of Soundgarden denken). Fijne catchy nummers, met goede opbouw en een minimum aan unclean vocals (geen echte grunts, maar meer growls), die wel veel toevoegen.
Zeker een potentiële @Koekdoos-band, en misschien zelfs een gateway naar unclean vocals.. ;)

Dit blijft voorlopig mijn favoriet. Als ik dit nummer hoor denk ik altijd retteketekketeretteketekkete.
btw zijn er toch nieuwe namen?
 
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Nog een uurtje en een eerste clashfinder?
Geen uurtje, ietsje langer. Maar hier is 'ie: https://clashfinder.com/s/alcatraz24concept/

Ik heb de missende bands TBA genoemd en aan het begin van de dag gezet. Dus op die specifieke stages gaan er nog wel mogelijk bands wat verschuiven. Ik vond het onmogelijk om te voorspellen waar de nog aan te kondigen bands worden geplaatst.

Gelet op de indeling van de poster, denk ik dat alle logonamen de laatste drie bands op de podia zijn. Dus elk podium wat compleet is + de laatste drie namen op de incomplete podia zouden allemaal ongeveer moeten kloppen qua tijd.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.782
7.619
Zou je na Finntroll nog frontrow kunnen komen bij de mainstage (rond 14.45 of iets dergelijks), los van alle mensen die de hele dag main kamperen
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Of om het anders te verwoorden: Het zou heel fijn zijn als ik ergens een overzicht zou kunnen hebben van de nieuwe namen in tekstvorm zonder bandlogo. Als ik de afbeelding under one flag open en vergroot kom ik op de officiële pagina uit. Of heb ik met mijn slechte ogen de tekst over het hoofdgezien?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Of om het anders te verwoorden: Het zou heel fijn zijn als ik ergens een overzicht zou kunnen hebben van de nieuwe namen in tekstvorm zonder bandlogo. Als ik de afbeelding under one flag open en vergroot kom ik op de officiële pagina uit. Of heb ik met mijn slechte ogen de tekst over het hoofdgezien?
Ben nog effe aan het werk dus geen tijd om de reeds aangekondigden er uit te filteren, maar dit is alvast een lijstje met alle namen uit die aankondiging van gisteren, meteen met links naar de pagina's - even ongegeneerd gekopieerd van iemand.

Aborted After All Arson Bizkit Park Bulls on Parade - Europe's No 1 Tribute to RATM Channel Zero Cobra The Impaler Columbarium Doomation Cyclone official bandpage Dyscordia Eternal Breath Fatal Move Fire Down Below Fleddy Melculy HIPPOTRAKTOR Mantah Millhaven Mordkaul Pothamus The Nox Entity(=RITUALS OF THE DEAD HAND) Sanity's Rage Secondhand Saints Temptations for the Weak The Killbots Thorium
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Ben nog effe aan het werk dus geen tijd om de reeds aangekondigden er uit te filteren, maar dit is alvast een lijstje met alle namen uit die aankondiging van gisteren, meteen met links naar de pagina's - even ongegeneerd gekopieerd van iemand.

Aborted After All Arson Bizkit Park Bulls on Parade - Europe's No 1 Tribute to RATM Channel Zero Cobra The Impaler Columbarium Doomation Cyclone official bandpage Dyscordia Eternal Breath Fatal Move Fire Down Below Fleddy Melculy HIPPOTRAKTOR Mantah Millhaven Mordkaul Pothamus The Nox Entity(=RITUALS OF THE DEAD HAND) Sanity's Rage Secondhand Saints Temptations for the Weak The Killbots Thorium
Fijn dat ik zo'n hulp heb op dit forum. Dit helpt al veel. Voel je niet verplicht om de nieuwe namen eruit te filteren, maar het zou wel fijn zijn. Vreemd dat alcatraz zelf dat niet heeft gedaan. De hoogtepunten van de nieuwe aankondiging zijn uiteraard dyscordia en pothamus. Mss nog andere leuke ontdekkingen. btw bestaan the killbots nog? :eek: :eek: :eek:
Dit was mijn eerste concert dat ik ooit zag toen ik 15 of 16 was. Ben nu 35. Ik zag ze letterlijk op school op een speelplaats. Hetzelfde jaar of het jaar erna zag ik ze op enterrock met hun machtige lange nummer. Fans van pothamus of psychonaut...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Geen uurtje, ietsje langer. Maar hier is 'ie: https://clashfinder.com/s/alcatraz24concept/

Ik heb de missende bands TBA genoemd en aan het begin van de dag gezet. Dus op die specifieke stages gaan er nog wel mogelijk bands wat verschuiven. Ik vond het onmogelijk om te voorspellen waar de nog aan te kondigen bands worden geplaatst.

Gelet op de indeling van de poster, denk ik dat alle logonamen de laatste drie bands op de podia zijn. Dus elk podium wat compleet is + de laatste drie namen op de incomplete podia zouden allemaal ongeveer moeten kloppen qua tijd.
Je was me al (een uur of twee) voor, maar hier mijn poging:
https://clashfinder.com/s/alcatraz2024/

Zo goed als identiek van die van jou, we hebben blijkbaar dezelfde keuzes gemaakt. :)
Alleen heb ik voor de vrijdag dezelfde tijden als de zaterdag en zondag aangehouden.
Vorig jaar waren de tijden op de vrijdagavond wat afwijkend, omdat niet headliner Powerwolf, maar Michael Schenker Group de dag afsloot.

Zoiets zou natuurlijk ook volgend jaar kunnen gebeuren, bv. dat niet Amon Amarth de dag afsluit, maar Channel Zero.
Maar voorlopig gaan we er maar vanuit dat dat uitzonderingen zijn.
Ook de nog aan te kondigen bands kunnen inderdaad de volgorde per stage nog aardig doen verschuiven, hoewel ik geen al te grote namen meer verwacht.

Verder zijn er nogal wat verschillen qua volgorde per stage tussen de poster en de website (wij zijn dus allebei uitgegaan van de eerste).
Als je uit zou gaan van de website, zijn er de volgende verschillen:

Vrijdag
  • Prison: Eclipse - Orden Ogan ➡️ Orden Ogan - Eclipse
  • Swamp: Skeletal Remains - Mental Cruelty - Mordkaul - Misery Index - Sadus ➡️ Mordkaul - Skeletal Remains - Sadus - Mental Cruelty - Misery Index
  • La Morgue: The Lucifer Principle - The Killbots ➡️ The Killbots - The Lucifer Principle
  • La Morgue: Uada - Monkey3 ➡️ Monkey3 - Uada

Zaterdag
  • Swamp: Massacre - Carach Angren ➡️ Carach Angren - Massacre
  • Swamp: Marduk - Lord Of The Lost ➡️ Lord Of The Lost - Marduk
  • Helldorado: Fleddy Melculy - Bizkit Park ➡️ Bizkit Park - Fleddy Melculy
  • La Morgue: Arson - Rituals Of The Dead Hand - Columbarium - Thronehammer - Pothamus ➡️ Columbarium - Thronehammer - Arson - Pothamus - Rituals Of The Dead Hand
  • La Morgue: 1000mods - Truckfighters - Crippled Black Phoenix ➡️ Crippled Black Phoenix - 1000mods - Truckfighters

Zondag
  • Prison: Jinjer - Exodus - Korpiklaani ➡️ Korpiklaani - Jinjer - Exodus
  • Swamp: Mayhem - Dark Tranquillity ➡️ Dark Tranquillity - Mayhem
  • Helldorado: Cobra The Impaler - Eternal Champion - Conan ➡️ Eternal Champion - Conan - Cobra The Impaler
  • La Morgue: Eternal Breath - Sanity's Rage ➡️ Sanity's Rage - Eternal Breath
  • La Morgue: Thorium - Exumer - Hirax - Cirith Ungol - Sacrifice ➡️ Exumer - Hirax - Sacrifice - Thorium - Cirith Ungol
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Jamel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.902
btw bestaan the killbots nog? :eek: :eek: :eek:
Dit was mijn eerste concert dat ik ooit zag toen ik 15 of 16 was. Ben nu 35. Ik zag ze letterlijk op school op een speelplaats. Hetzelfde jaar of het jaar erna zag ik ze op enterrock met hun machtige lange nummer. Fans van pothamus of psychonaut...
Jep, die zijn dit jaar weer bij elkaar gekomen. Ze stonden o.a. op een klein festival in Zutendaal dit jaar. Was trouwens ook op een schoolplein 😁. Erg toffe show. Alsof ze nooit weggeweest waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
hoop toch op iets minder overlap. architects en clutch wil ik beide zien
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
de tba's staan nu allemaal onderaan maar ik denk dat je wel nog net iets hoger mag mikken
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Dit ziet er meteen een stuk minder fijn uit! Hopelijk houden ze bij Alcatraz ook die poster volgorde aan.
Mja, ik denk wel dat de poster iets accurater is, zeker wat betreft de logobands.
Zou niet echt logisch zijn om CBP boven Truckfighters en 1000mods op de poster te plaatsen, om ze vervolgens toch eronder in de line-up neer te zetten.

Bij de kleinere bands is het wat minder evident, denk ik.
Daar zou ook bv. de lengte van de namen een factor kunnen spelen bij de volgorde waarin ze op de poster staan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Dit ruikt naar zaterdag tickets :love:
De Prison op vrijdag zou toch ook vrijwel helemaal in jouw straatje moeten passen, lijkt me?
Eerste helft van die dag zal ik daar grotendeels bivakkeren, heerlijke reeks om er lekker in te komen (jammer alleen dat Dyscordia wederom helemaal aan het begin van de dag staat..), de rest van de dag heen en weer tussen Prison en Swamp, met mogelijk nog een enkel uitstapje naar Helldorada (The Ocean) en/of Morgue (Hippotraktor), afhankelijk van clashes.
Andere dagen ben ik waarschijnlijk wel wat vaker in de diverse tenten te vinden.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Zolang ze van CBP als headliner afblijven en geen clash willen creëren tussen The Ocean en Monkey3 ga ik niet klagen hahaha.
De indeling voelt wel echt heel erg mooi. Vrijdagavond is redelijk vol en gaan er wat keuzes moeten volgen, maar algemeen gezien voelt het allemaal heerlijk gespreid over de dagen en de uren van de dag. Ontzettend fijn zo! Ik denk niet dat ze erg veel beter konden doen voor mijn smaak.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Speelt de Swamp en Prison Stage eigenlijk volledig alternererend? Ik zie op zondag 8 bands op het ene en 9 bands op het andere podium, wat me wel veel lijkt om die 2 podia te programmeren zondag overlapping? Tenzij er enkele kortere sets tussen zitten.
Tot 2022 waren Prison en Swamp (en Helldorado en Morgue) inderdaad volledig alternerend, maar sinds afgelopen jaar is er helaas wel overlap tussen alle podia.
Dat ligt niet aan het aantal bands (2 minder per dag t.o.v. 2022), maar aan de toegenomen speeltijd voor bands, alsmede latere begin- en vroegere eindtijden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rocktorhout

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Zolang ze van CBP als headliner afblijven en geen clash willen creëren tussen The Ocean en Monkey3 ga ik niet klagen hahaha.
De indeling voelt wel echt heel erg mooi. Vrijdagavond is redelijk vol en gaan er wat keuzes moeten volgen, maar algemeen gezien voelt het allemaal heerlijk gespreid over de dagen en de uren van de dag. Ontzettend fijn zo! Ik denk niet dat ze erg veel beter konden doen voor mijn smaak.
Vooralsnog zou ik er ook best mee kunnen leven, wel wat vervelende clashes/overlappingen (o.a. Septicflesh/Hippotraktor, Saxon/The Ocean, Amon Amarth/Cradle Of Filth, Jinjer/Unto Others, Architects/Opeth), maar heeft weinig zin me daar nu al druk over te maken, kan nog zoveel veranderen (zelfs tot op de dag zelf, zoals we afgelopen jaar hebben ervaren..). ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.657
Er zijn van die dromen waarvan je eigenlijk weet dat die nooit gaan uitkomen. Een van die van mij is om Crippled Black Phoenix ooit eens op een deftige late spot op een festival te zien. En dan komt deze dag. De dag waarop CPB opeens bekend wordt gemaakt als Morgue headliner!! Dé Spot waar ik enkele betoverende shows heb gezien. Wat een schitterend kado en had dit echt nooit durven dromen. Wat heb ik een partij zin in dit festival man. Droom line-up!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken