Alcatraz Open Air 2024

jbj

Dagopener
11 okt 2022
576
788
Die clashfinder vind ik toch puik werk! Mag zo aan het werk bij de Alcatraz-organisatie. In tegenstelling tot de poster maakt die toch wel duidelijk hoe stacked deze drie dagen worden.
Ik denk dat we nog een wat grotere prison-naam op zondag missen? Korpiklaani lijkt mij geen subnaam? (Alestorm plaats dit jaar).
Ze spreken toch 2 maal van komende internationale acts (al kan dat alles zijn uiteraard).
Edit: ik baseer mij ook op de term "heavyweights" en "2x international"
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.465
11.445
Die clashfinder vind ik toch puik werk! Mag zo aan het werk bij de Alcatraz-organisatie. In tegenstelling tot de poster maakt die toch wel duidelijk hoe stacked deze drie dagen worden.
Ik denk dat we nog een wat grotere prison-naam op zondag missen? Korpiklaani lijkt mij geen subnaam? (Alestorm plaats dit jaar).
Ze spreken toch 2 maal van komende internationale acts (al kan dat alles zijn uiteraard).
Edit: ik baseer mij ook op de term "heavyweights" en "2x international"
Ministry missen we dan nog en misschien Dimmu nog op die spot? Zou super zijn op de main, bijna geheel in het donker
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
190
225
Of ze gooien nog ff Meshuggah erbij ipv Dimmu, die zijn natuurlijk ook nog in de buurt die periode
Behemoth en Zeal & ador toeren ook nog die periode rond. Geen idee wat de kans is dat ze er nog bij passen.

ik ben alvast blij met de line up en de verdeling. ik denk dat ik vooral zal vertroeven in de helldorado. Als het lukt met werk dat ik wel eens voor een combi zal gaan! voor mij is zaterdag een top dag! gevolgd door vrijdag. Maar omdat opeth daar die zondag staat ( ik las dat iemand het zelfde probleem ervaart) vringt het echt wel om die combi binnen te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Ministry missen we dan nog en misschien Dimmu nog op die spot? Zou super zijn op de main, bijna geheel in het donker
Ministry verwacht ik eerlijk gezegd niet meer, lijkt me typisch zo'n te vroeg gelekte naam die daarna is afgevallen, zoals je bijna ieder jaar wel ziet/hoort.
Dimmu Borgir en Zeal & Ardor voor mij nog steeds de grootste vraagtekens: GMM, Alcatraz of geen van beide..?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.622
7.692
Je was me al (een uur of twee) voor, maar hier mijn poging:
https://clashfinder.com/s/alcatraz2024/

Zo goed als identiek van die van jou, we hebben blijkbaar dezelfde keuzes gemaakt. :)
Alleen heb ik voor de vrijdag dezelfde tijden als de zaterdag en zondag aangehouden.
Vorig jaar waren de tijden op de vrijdagavond wat afwijkend, omdat niet headliner Powerwolf, maar Michael Schenker Group de dag afsloot.

Zoiets zou natuurlijk ook volgend jaar kunnen gebeuren, bv. dat niet Amon Amarth de dag afsluit, maar Channel Zero.
Maar voorlopig gaan we er maar vanuit dat dat uitzonderingen zijn.
Ook de nog aan te kondigen bands kunnen inderdaad de volgorde per stage nog aardig doen verschuiven, hoewel ik geen al te grote namen meer verwacht.
Ja die vrijdag klopt qua tijden niet helemaal idd. Had wel al de speeltijd van Saxon en Amon Amarth wat aangepast, maar het zal zeker niet geheel accuraat zijn. Wilde vooral even snel alles plaatsen op de positie die redelijk zeker leken, op basis van de poster. Om zo met mijn vriendengroep alvast een overzicht te hebben van mogelijke clashes. Al is dat ook weer lastig, omdat er nog een paar bands tussen geplaatst gaan worden.

Meest ideale zou zijn als ze nog een niet zo interessante band tussen Uada en Hippotraktor zetten, zodat de clash Hippo/Septicflesh verdwijnt. En een band na Unto Others lijkt me ook fijn, zodat die niet clashen met Jinjer. Of Jinjer zelf een spot vroeger, maar dat verwacht ik niet zo snel.

Verder blijven clashes me vooralsnog redelijk bespaard, ondanks de stacked line-up.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.110
1.398
Of gaan lokerse met dimmu lopen. Krijgen wij Zael & ardor? Dat is mijn gok. 2de naam is... ne obliviscaris alcatraz of graspop. Ik gok graspop.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.622
7.692
Er zijn van die dromen waarvan je eigenlijk weet dat die nooit gaan uitkomen. Een van die van mij is om Crippled Black Phoenix ooit eens op een deftige late spot op een festival te zien. En dan komt deze dag. De dag waarop CPB opeens bekend wordt gemaakt als Morgue headliner!! Dé Spot waar ik enkele betoverende shows heb gezien. Wat een schitterend kado en had dit echt nooit durven dromen. Wat heb ik een partij zin in dit festival man. Droom line-up!
Is toch prachtig dit man. Van mij op het spoor zetten van CBP naar het vooruitzicht dat we ze samen gaan zien als headliner van de mooiste festivaltent waar ik ooit ben geweest. Soms komen dromen inderdaad uit!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
De Prison op vrijdag zou toch ook vrijwel helemaal in jouw straatje moeten passen, lijkt me?
Eerste helft van die dag zal ik daar grotendeels bivakkeren, heerlijke reeks om er lekker in te komen (jammer alleen dat Dyscordia wederom helemaal aan het begin van de dag staat..), de rest van de dag heen en weer tussen Prison en Swamp, met mogelijk nog een enkel uitstapje naar Helldorada (The Ocean) en/of Morgue (Hippotraktor), afhankelijk van clashes.
Andere dagen ben ik waarschijnlijk wel wat vaker in de diverse tenten te vinden.

Er zit op de vrijdag best wel wat ja, maar qua kostenplaatje is het te duur in verhouding met al een concert van Feuerschwanz eerder in t jaar (en de optie op nog eentje in NL in november).

Zeker met ook Graspop nog als optie, kiezen we liever voor 1 dag met de beste en meeste must sees. Wordt dan gewoon een groot dag-feest met een terugkeer na 8 jaar afwezigheid op Alcatraz
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
405
595
Fleddy was fantastisch. Dat gaat op Alcatraz een dik feestje zijn in de Helldorado. Mordkaul heeft ons positief verrast. Klonk erg stevig. Moet nu wel zeggen dat ik ze liever op de Morgue zag spelen i.p.v. in de Swamp. Denk dat ze daar beter tot hun recht komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.465
11.445
Fleddy was fantastisch. Dat gaat op Alcatraz een dik feestje zijn in de Helldorado. Mordkaul heeft ons positief verrast. Klonk erg stevig. Moet nu wel zeggen dat ik ze liever op de Morgue zag spelen i.p.v. in de Swamp. Denk dat ze daar beter tot hun recht komen.
Vet! Hebben ze ook echt goed gedaan om Fleddy en Hatebreed in de Helldorado te krijgen. Normaal gesproken vaste mainstagenamen. Worden goede feestjes
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.622
7.692
Nu officieel: we zijn er bij op de zaterdag :D
Zit al even te kijken voor een geschikt moment voor een meeting, maar dat wordt lastig. Veel van de leden die ik ken, gaan samen met mij kamperen in La Morgue vanaf Rituals of the Dead Hand, met mogelijke uitstapjes naar Spiritbox/Fleddy Melculy en Epica. Terwijl tussen de optredens in La Morgue juist de bands op de Prison spelen, waar jullie voor komen.

We moeten tegen de tijd dat het officiële tijdschema er is maar even de clashfinders naast elkaar leggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
Zit al even te kijken voor een geschikt moment voor een meeting, maar dat wordt lastig. Veel van de leden die ik ken, gaan samen met mij kamperen in La Morgue vanaf Rituals of the Dead Hand, met mogelijke uitstapjes naar Spiritbox/Fleddy Melculy en Epica. Terwijl tussen de optredens in La Morgue juist de bands op de Prison spelen, waar jullie voor komen.

We moeten tegen de tijd dat het officiële tijdschema er is maar even de clashfinders naast elkaar leggen.

Aan de hand van jouw clashfinder hebben wij nu:

Night Flight Orchestra > Dokken > Spiritbox of Fleddy Melculy > Bizkit Park > Epica > Europe

En voor Night Flight Orchestra is het waarschijnlijk gewoon de mainstage. Met nog eventuele signeersessies tussendoor.
Maar in theorie hebben we tussen Dokken en Epica in gewoon een groot gat wat we dus opvullen met het groepje hierboven of andere activiteiten. Maar komt tegen die tijd ook inderdaad wel, zal wel goed komen!

Edit: Is La Morgue dat tentje wat echt enorm klein is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.622
7.692
Aan de hand van jouw clashfinder hebben wij nu:

Night Flight Orchestra > Dokken > Spiritbox of Fleddy Melculy > Bizkit Park > Epica > Europe

En voor Night Flight Orchestra is het waarschijnlijk gewoon de mainstage. Met nog eventuele signeersessies tussendoor.
Maar in theorie hebben we tussen Dokken en Epica in gewoon een groot gat wat we dus opvullen met het groepje hierboven of andere activiteiten. Maar komt tegen die tijd ook inderdaad wel, zal wel goed komen!

Edit: Is La Morgue dat tentje wat echt enorm klein is?
Biedt op zich wel mogelijkheden dan. Al zit in dat gat tussen Dokken en Epica voor ons ook wel weer heel mooi spul met Thronehammer, 1000mods en vooral Pothamus. Wellicht is voor Finntroll ook nog wel een optie. Dan speelt er namelijk nog weinig wat ik super interessant vind. Maar ik weet niet hoe laat jullie er zijn, natuurlijk.

La Morgue is inderdaad de enorm kleine tent. Past volgens mij maar 500 man in. Is ook een atypische festivaltent, want er zijn geen hekken en geen security vooraan. Dus je kunt letterlijk op het podium leunen als je vooraan staat, of vanaf het podium stagediven. Dat maakt de beleving voor mij nog magischer, omdat ik op festivals nergens anders letterlijk zo dicht bij mijn favoriete artiesten kom.

Wat dat betreft kun je ook in overweging nemen om zo'n show een keer met ons te beleven. Gelet op je eerdere uitgesproken interesse hier in dit topic voor The Ocean en Monkey3. Pothamus is wat dat betreft wel een mooie optie. Vlaamse band waar ik zelf ontzettend naar uit kijk. Van wikipedia: 'Naar eigen zeggen spelen ze een mengeling van tribaleske postrock en sludge'. Geen moshpits of ander gek gedoe, maar een paar honderd man die in trance gaan staan luisteren daar.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
Biedt op zich wel mogelijkheden dan. Al zit in dat gat tussen Dokken en Epica voor ons ook wel weer heel mooi spul met Thronehammer, 1000mods en vooral Pothamus. Wellicht is voor Finntroll ook nog wel een optie. Dan speelt er namelijk nog weinig wat ik super interessant vind. Maar ik weet niet hoe laat jullie er zijn, natuurlijk.

La Morgue is inderdaad de enorm kleine tent. Past volgens mij maar 500 man in. Is ook een atypische festivaltent, want er zijn geen hekken en geen security vooraan. Dus je kunt letterlijk op het podium leunen als je vooraan staat, of vanaf het podium stagediven. Dat maakt de beleving voor mij nog magischer, omdat ik op festivals nergens anders letterlijk zo dicht bij mijn favoriete artiesten kom.

Wat dat betreft kun je ook in overweging nemen om zo'n show een keer met ons te beleven. Gelet op je eerdere uitgesproken interesse hier in dit topic voor The Ocean en Monkey3. Pothamus is wat dat betreft wel een mooie optie. Vlaamse band waar ik zelf ontzettend naar uit kijk. Van wikipedia: 'Naar eigen zeggen spelen ze een mengeling van tribaleske postrock en sludge'. Geen moshpits of ander gek gedoe, maar een paar honderd man die in trance gaan staan luisteren daar.

We gaan waarschijnlijk een hotel relatief dichtbij doen en zijn dan de dag ervoor al daar, dus verwacht dat we gewoon om 11:00 in de ochtend al aanwezig zijn om meteen Vengeance mee te pakken. We gaan sowieso nog wel het een en ander inluisteren tijdens alle gaps, dus misschien dat we inderdaad wel ergens een keer La Morgue binnen wandelen. Als het na een tijdje niet is dat je er niet meer binnenkomt, omdat iedereen daar blijft bivakeren voor een CBP bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.622
7.692
We gaan waarschijnlijk een hotel relatief dichtbij doen en zijn dan de dag ervoor al daar, dus verwacht dat we gewoon om 11:00 in de ochtend al aanwezig zijn om meteen Vengeance mee te pakken. We gaan sowieso nog wel het een en ander inluisteren tijdens alle gaps, dus misschien dat we inderdaad wel ergens een keer La Morgue binnen wandelen. Als het na een tijdje niet is dat je er niet meer binnenkomt, omdat iedereen daar blijft bivakeren voor een CBP bijvoorbeeld.
Nee, dat laatste gaat geen probleem zijn. Ik ben nog nooit niet binnengeraakt in La Morgue. Soms is het wel druk als een populaire band al begonnen is met spelen, maar zelfs dan lukt het altijd wel om binnen te komen en daarna nog redelijk ver vooraan te geraken, zonder mensen asociaal opzij te moeten beuken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.278
1.351
Biedt op zich wel mogelijkheden dan. Al zit in dat gat tussen Dokken en Epica voor ons ook wel weer heel mooi spul met Thronehammer, 1000mods en vooral Pothamus. Wellicht is voor Finntroll ook nog wel een optie. Dan speelt er namelijk nog weinig wat ik super interessant vind. Maar ik weet niet hoe laat jullie er zijn, natuurlijk.

La Morgue is inderdaad de enorm kleine tent. Past volgens mij maar 500 man in. Is ook een atypische festivaltent, want er zijn geen hekken en geen security vooraan. Dus je kunt letterlijk op het podium leunen als je vooraan staat, of vanaf het podium stagediven. Dat maakt de beleving voor mij nog magischer, omdat ik op festivals nergens anders letterlijk zo dicht bij mijn favoriete artiesten kom.

Wat dat betreft kun je ook in overweging nemen om zo'n show een keer met ons te beleven. Gelet op je eerdere uitgesproken interesse hier in dit topic voor The Ocean en Monkey3. Pothamus is wat dat betreft wel een mooie optie. Vlaamse band waar ik zelf ontzettend naar uit kijk. Van wikipedia: 'Naar eigen zeggen spelen ze een mengeling van tribaleske postrock en sludge'. Geen moshpits of ander gek gedoe, maar een paar honderd man die in trance gaan staan luisteren daar.
De eerste keer was het concept 6 bands per dag die sets spelen van 66 minuten (HATSJOEM) in een tent met een capaciteit van 666 mensen (Opnieuw HATSJOEM maar iets minder hard deze keer)




Ahja en clashes die ik vreselijk zou vinden

Feuerschwanz met The Casualites. Zou uiteindelijk Feuerschwanz worden

Septicflesh met Hippottaktor. I am very sorry. Ik heb Stefan zijn band Psychonaut zelf ooit geboekt, ik ga Psychonaut volgende week ook zien in Amsterdam. En ik vind Sander, mijn ex klasgenoot, nog altijd sympathiek. Geen bad blood dus. Zeker niet. Maar dit zou Septicflesh worden. Sorry
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
:unsure:;)
We gaan waarschijnlijk een hotel relatief dichtbij doen en zijn dan de dag ervoor al daar, dus verwacht dat we gewoon om 11:00 in de ochtend al aanwezig zijn om meteen Vengeance mee te pakken. We gaan sowieso nog wel het een en ander inluisteren tijdens alle gaps, dus misschien dat we inderdaad wel ergens een keer La Morgue binnen wandelen. Als het na een tijdje niet is dat je er niet meer binnenkomt, omdat iedereen daar blijft bivakeren voor een CBP bijvoorbeeld.
Er gaan heus geen honderden mensen bivakkeren voor CBP, hoor. ;)
Eigenlijk kun je op Alcatraz bij bijna ieder optreden heel makkelijk vooraan geraken, zelfs als je op het allerlaatste moment aankomt.
Uitzonderingen zijn wellicht heel populaire namen als Alestorm of Electric Callboy, of bekendere Belgische bands als Brutus, Psychonaut, etc.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken