Alcatraz Open Air 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.130
8.248
:unsure:;)

Er gaan heus geen honderden mensen bivakkeren voor CBP, hoor. ;)
Eigenlijk kun je op Alcatraz bij bijna ieder optreden heel makkelijk vooraan geraken, zelfs als je op het allerlaatste moment aankomt.
Uitzonderingen zijn wellicht heel populaire namen als Alestorm of Electric Callboy, of bekendere Belgische bands als Brutus, Psychonaut, etc.

Kan me herinneren wel dat in 2016 we ook bij alle subs en headliners vrijwel frontrow stonden. Dus zal wel vergelijkbaar zijn inderdaad, omdat het aantal bezoekers volgens mij relatief hetzelfde is gebleven. Dat is fijn in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.812
5.477
De eerste keer was het concept 6 bands per dag die sets spelen van 66 minuten (HATSJOEM) in een tent met een capaciteit van 666 mensen (Opnieuw HATSJOEM maar iets minder hard deze keer)
Die eerste La Morgue tent in 2018 was wel echt briljant, een volledig gesloten kleine circustent, waar je geen steek voor ogen zag als je net binnenkwam, en je ogen langzaam moesten wennen aan de duisternis. Enige beetje licht kwam van een grote kroonluchter midden in de tent. Echt dé perfecte setting voor doom/sludge/stoner/post optredens dus.
Heerlijk programma ook toen in La Morgue, al kende ik toen nog geen een van die bands, waar ik met de wetenschap van nu zeker naar toe zou gaan (Wolvennest, Psychonaut, Black Mirrors, Hemelbestormer, Alkerdeel,...).

Oh, en ik durf het haast niet te vragen, maar wat is in vredesnaam 'HATSJOEM'?? 🤨
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.279
1.354
Die eerste La Morgue tent in 2018 was wel echt briljant, een volledig gesloten kleine circustent, waar je geen steek voor ogen zag als je net binnenkwam, en je ogen langzaam moesten wennen aan de duisternis. Enige beetje licht kwam van een grote kroonluchter midden in de tent. Echt dé perfecte setting voor doom/sludge/stoner/post optredens dus.
Heerlijk programma ook toen in La Morgue, al kende ik toen nog geen een van die bands, waar ik met de wetenschap van nu zeker naar toe zou gaan (Wolvennest, Psychonaut, Black Mirrors, Hemelbestormer, Alkerdeel,...).

Oh, en ik durf het haast niet te vragen, maar wat is in vredesnaam 'HATSJOEM'?? 🤨
Eeeuuhhhh jaaaaa moeilijk uit te leggen. Komt wel eens voor in Belgische strips van Jommeke geloof ik. Denk dat ik het daarvan heb. Of het is iets typisch Belgisch.

Er werd gezegd dat iedere band 66 minuten ging spelen. Iedereen weet natuurlijk dat niet elke band 66 minuten gespeeld heeft. Vandaar mijn HATSJOEM. Als in een nies eigenlijk


Over die 666 capaciteit ... Ik zou het wel heel toevallig vinden als dat klopt wegens geen rond getal. Ik zou het raar vinden als een producent van die tent het verkoopt met dat getal. 670 of 700. Geen enkele zaal zegt "wij hebben een capaciteit van 1257 stoelen. Zijn altijd ronde getallen. Denk ik. Nu ja als er stoelen kapot gaan ... U snapt mijn punt wel.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
579
792
412860364_895671228895428_470483834993934582_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.660
4.972
Hatebreed en clutch in helldorado ben ik wel verbaasd door. Ik denk dat die tent te klein kan worden .
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.491
11.558
Hatebreed en clutch in helldorado ben ik wel verbaasd door. Ik denk dat die tent te klein kan worden .
Ja dat hebben ze echt netjes geboekt. Leken me gegarandeerde hoge mainstage namen. Moet je idd op tijd bij zijn maar dan maak je wel unieke shows mee. De avonden van dit jaar zitten bomvol lekkers op Alcatraz
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.635
7.752
Ja dat hebben ze echt netjes geboekt. Leken me gegarandeerde hoge mainstage namen. Moet je idd op tijd bij zijn maar dan maak je wel unieke shows mee. De avonden van dit jaar zitten bomvol lekkers op Alcatraz
Heeft Alcatraz gewoon heel erg knap gedaan. Fans van black, post, thrash, hardrock, prog, punk, melodeath, hardcore, symfonic, stoner, power, doom en metalcore hebben allemaal bands op de late spots op de verschillende podia. Enkel de death fans zullen wat dat betreft wellicht wat teleurgesteld zijn. Maar verder is het ontzettend gevarieerd en kan bijna iedereen wel ergens in het weekend flink aan z'n trekken komen met één of meerdere goeie bands uit hun favoriete genre op een mooie plek.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.491
11.558
Man man man die vrijdag! Eindelijk wat tijd om me te verdiepen in het programma maar die vrijdag staat zo bomvol must sees. De route Hippotraktor - Septicflesh - Uada - The Ocean - Monkey 3 - Paradise Lost - Amon Amarth - Cradle of Filth is gewoon mogelijk. Ongelofelijk sterk.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: duck en nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.733
3.582
Enkel de death fans zullen wat dat betreft wellicht wat teleurgesteld zijn.
Na de belachelijke hoeveelheid death vorig jaar gaan die fans ontzettend teleurgesteld zijn, maar hadden ze dit ook wel weer kunnen verwachten aangezien ongeveer elke death band er in 2023 leek te staan (uiteraard lichte overdrijving ;)).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.733
3.582
Als het na een tijdje niet is dat je er niet meer binnenkomt, omdat iedereen daar blijft bivakeren voor een CBP bijvoorbeeld.
Ik denk dat de CBP hype op het forum een beetje wordt scheef getrokken door ons enthousiasme ;)
De enige momenten dat ik het op Alcatraz erg druk heb geweten is inderdaad bij de meest succesvolle Belgische bands. Verder spreidt het volk zich eigenlijk heel logisch wat betreft de grootte van het podium, dat doet Alcatraz echt wel goed.
 

Rellie80

Playlistbediener
31 dec 2023
5
14
Ik hoop stiekem op één van onderstaande bands als nog aan te kondigen naam:
- Ensiferum: zijn aangekondigd op 28 juli voor MetalDays en 22 augustus op Wolfszeit Festival
- Enslaved (zondag): staan hetzelfde weekend op vrijdag geprogrammeerd voor Bloodstock en kunnen zo dezelfde verplaatsing maken als Opeth, Clutch en Green Lung
- My Dying Bride: staan op één van de weekdagen voordien ingepland voor Brutal Assault

Zouden dit kanshebbers kunnen zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Dr. Hannibal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.635
7.752
Ik hoop stiekem op één van onderstaande bands als nog aan te kondigen naam:
- Ensiferum: zijn aangekondigd op 28 juli voor MetalDays en 22 augustus op Wolfszeit Festival
- Enslaved (zondag): staan hetzelfde weekend op vrijdag geprogrammeerd voor Bloodstock en kunnen zo dezelfde verplaatsing maken als Opeth, Clutch en Green Lung
- My Dying Bride: staan op één van de weekdagen voordien ingepland voor Brutal Assault

Zouden dit kanshebbers kunnen zijn?
In theorie zijn dit kanshebbers. Al lijken op basis van de poster de hoogste drie plekken op elk podium elke dag al vergeven. Daardoor valt met name My Dying Bride sowieso wel af, vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
912
1.001
In theorie zijn dit kanshebbers. Al lijken op basis van de poster de hoogste drie plekken op elk podium elke dag al vergeven. Daardoor valt met name My Dying Bride sowieso wel af, vrees ik.
Ministry stond ook eerst op een affiche, die spot kan nog vrij zijn. Kan mss nog wel wat geschoven worden, maar heel moeilijk te voorspellen. Hoewel je wss gelijk hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
579
792
Persoonlijk denk/hoop ik op nog ergens een suprise (al kan dat Ministry zijn) en is de affiche gewoon voorlopig. Bijvoorbeeld op zondag Korpiklaani als 2e op de main gaan er bij mij nog niet in. Tenzij ze een combo deal hebben voor Hells Balls, dan begrijp ik het. Plus de nadruk lag tweemaal op internationale acts.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken