Alcatraz Open Air 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Ik baseer me uiteraard nog enkel en alleen op die ene verbale bron, maar als je (bijna?) een akkoord hebt met de band en het management en ze dan plots terugtrekken omdat ze "geen metalfestivals gaan doen", lijkt het me ook vrij sterk dat LF zich niet al eerder moeide. Zij "moeten" immers ook een stevige line-up maken voor hun eendaags metalfestival.

Zoals Sdg hierboven al zegt, blijft het natuurlijk wel een dijk van een affiche dit jaar. Had zelfs al blind tickets gekocht omdat Alcatraz nooit echt teleurstelt.
Eens, GMM en Alcatraz koop ik inmiddels blind (als dat mogelijk zou zijn), en ook Durbuy Rock Festival heb ik inmiddels een groot vertrouwen in de line-up.
The Rock Circus had een uitstekende eerste editie, en mag dat de komende jaren bevestigen.
Idem voor Samhain (eerste keer in Maastricht), maar die hebben dat al min of meer gedaan (vandaag gekocht ;) ).
Lokerse Feesten bekijk ik echt van jaar tot jaar, evenals andere festivals als Summer Breeze of Dynamo (tot nu toe nog niet zo onder de indruk van geweest).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Als we binnenkort de poster krijgen, staan ze daar wel tussen momenteel namen als Pixies en Clouseau. Dus denk dat die band hun management het zo ziet.
Al zal het vooral om de zak geld gaan uiteraard
Ik zou toch denken dat de keuze om geen metalfestivals te doen meer gaat om een breder publiek bereiken met de show zelf, dan tussen welke namen de band op een uiteindelijke poster staat? En op de metaldag sta je natuurlijk toch weer voor een zootje metalheads te spelen, in plaats van voor fans van Pixies en Clouseau.

Maar goed, moeten ze zelf weten natuurlijk. Ik deel wel het gevoel dat de Alcatraz organisatie waarschijnlijk toch een beetje bestolen is hiermee, gezien de context. Al ben ik zelf niet per se Korn fan, dus is het mij persoonlijk om het even. De headliners zijn sowieso niet de namen waar ik echt warm van word persoonlijk. Mijn headliners staan in de tenten :)
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en nikita

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Zag net dat Korpiklaani een nieuw album uitbrengt (binnenkort 1e single). Snippet klonk leuk.
Had de indruk dat vorig album niet geheel positief onthaald werd? (Ik heb het nooit beluisterd denk ik nu) Is zowieso wel een band die hoogtes en laagtes afwisselt.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Zag net dat Korpiklaani een nieuw album uitbrengt (binnenkort 1e single). Snippet klonk leuk.
Had de indruk dat vorig album niet geheel positief onthaald werd? (Ik heb het nooit beluisterd denk ik nu) Is zowieso wel een band die hoogtes en laagtes afwisselt.
Veel slechter dan het akoestisch folk-duo zijprojectje van zanger Jonne Järvelä (ook Jonne genaamd) kan het toch niet echt worden...
Afgelopen vrijdag in Muziekgieterij gezien als voorprogramma van Heidevolk, maar dat was vrij dramatisch.
Jonne staat natuurlijk sowieso al niet bekend om zijn geweldige stem, maar bij de party-folk van Korpiklaani met liedjes over bier, wodka, tequila en Jägermeister past het nog wel.
Als ie echter rustiger en gevoeliger folk-liedjes wil maken, kan hij beter zelf maar helemaal zijn mond houden en iemand anders laten zingen.
Helaas doet zijn collega Jaana Turunen dat echter niet veel beter, sterker nog, die zong regelmatig gewoon vals..

Tweede voorprogramma Nytt Land was overigend wel top. Soort van kruising tussen Heilung en The Hu, waarbij vermeld mag worden dat zij dat slechts met z'n tweeën doen, waar die andere twee aanzienlijk meer mensen op het podium hebben staan.

Heidevolk (4e keer live vanaf GMM23 🤘) was ook weer geweldig, dus toch een heerlijk avondje gehad, met 3x Folk, maar ook 3x compleet anders.

 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Ticketwarning op facebook. Hopelijk gewoon om het geheel een boost te geven? Iemand die weet hoe de combi's lopen?
Valt wel op dat er nog steeds niets gerept werd over de volgende aankondiging (3 bands, normaal begin dit jaar).
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Veel slechter dan het akoestisch folk-duo zijprojectje van zanger Jonne Järvelä (ook Jonne genaamd) kan het toch niet echt worden...
Afgelopen vrijdag in Muziekgieterij gezien als voorprogramma van Heidevolk, maar dat was vrij dramatisch.
Jonne staat natuurlijk sowieso al niet bekend om zijn geweldige stem, maar bij de party-folk van Korpiklaani met liedjes over bier, wodka, tequila en Jägermeister past het nog wel.
Als ie echter rustiger en gevoeliger folk-liedjes wil maken, kan hij beter zelf maar helemaal zijn mond houden en iemand anders laten zingen.
Helaas doet zijn collega Jaana Turunen dat echter niet veel beter, sterker nog, die zong regelmatig gewoon vals..

Tweede voorprogramma Nytt Land was overigend wel top. Soort van kruising tussen Heilung en The Hu, waarbij vermeld mag worden dat zij dat slechts met z'n tweeën doen, waar die andere twee aanzienlijk meer mensen op het podium hebben staan.

Heidevolk (4e keer live vanaf GMM23 🤘) was ook weer geweldig, dus toch een heerlijk avondje gehad, met 3x Folk, maar ook 3x compleet anders.

Ik vrees vooral voor de plek op die voorlopige affiche. De alestorm-spot gaan die mannen toch echt niet met eer verdedigen vrees ik.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
168
206
Ticketwarning op facebook. Hopelijk gewoon om het geheel een boost te geven? Iemand die weet hoe de combi's lopen?
Valt wel op dat er nog steeds niets gerept werd over de volgende aankondiging (3 bands, normaal begin dit jaar).
Ik denk dat het wel goed gaat als ze dit zeggen en niet enkel voor een boost. Ik weet dat ze soms ook werken met te melden hoeveel procent iets uit verkocht is toch vooral rond camping en zo. Dus misschien volgt er wel snel z'n post. Misschien kunnen ze ook wel langer wachten met namen omdat het goed gaat?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.226
10.657
Dit affiche verdient absoluut een vroegtijdig uitverkocht bordje. Een hele sterke brede en diepe line-up. Fijn om te zien dat de organisatie hiervoor de beloning krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Ze mogen nog even wachten met uitverkopen tot ik met zekerheid weet of ik al dan niet kan gaan (begin maart zoiets)
Alvast een ticket kopen en eventueel weer verkopen is natuurlijk ook een optie
vind dat zelf altijd een stuk minder stressvol dan dat je aan een ticket moet komen voor iets dat uitverkocht is
Ik vrees vooral voor de plek op die voorlopige affiche. De alestorm-spot gaan die mannen toch echt niet met eer verdedigen vrees ik.
Korplikaani is live nog gewoon even goed als atlijd hoor, heb me daar goed vermaakt op graspop afgelopen jaar
uiteraard moet je daar niet heen gaan in de zoektocht naar de beste kwalitatieve muziek, maar voor een gegarandeerd leuk feestje is het toch iedere keer weer raak.
 

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
28
52
Misschien volgende week nieuws ivm Alcatraz. Het verhaal van Brutus daarnet:
Screenshot_20240117-190347.png
We zouden in ieder geval begin 2024 of was het nu januari 2024 nieuws krijgen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Hmm, Brutus zou me verbazen. Stonden er in 2023 en bij Alcatraz spraken ze over nog 3 internationale acts.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Plus Brutus staat ook al op Graspop natuurlijk. Ik verwacht binnenkort wel nieuws, maar geen Brutus.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Korplikaani is live nog gewoon even goed als atlijd hoor, heb me daar goed vermaakt op graspop afgelopen jaar
uiteraard moet je daar niet heen gaan in de zoektocht naar de beste kwalitatieve muziek, maar voor een gegarandeerd leuk feestje is het toch iedere keer weer raak.
Dit ja, wat dat betreft geldt voor Korpiklaani wel ongeveer hetzelfde als voor Alestorm, daar gaat ook niemand heen voor de kwaliteit van de muziek of de stem van de zanger... 😅

Maar ik denk wel dat Alestorm aanzienlijk meer volk trekt, en ook beter op een main stage past dan Korpiklaani, die ik toch het liefst in een tent zie.

Toch ben ik er ook niet helemaal van overtuigd dat Korpiklaani op de 'Alestorm-plek' van vorig jaar staat, of diezelfde status zou hebben.
Enkel afgaande op de poster lijkt dat inderdaad zo, maar op de website staat Korpiklaani pas als 8e(!) naam van die dag genoemd, na de top-3 van de Swamp, de headliner van de Helldorado, en Exodus en Jinjer (die niet eens met logo op de poster staan), terwijl in het geval van Alestorm eigenlijk wel duidelijk was dat zij zo'n beetje de schaduwheadliner waren i.p.v. KK's Priest.
Op de vrijdag en de zaterdag komt de volgorde op de website wel goed overeen met de volgorde op de poster, enkel Korpiklaani is de uitzondering.

412752878_930166345133901_8797199719558450417_n.jpg
Alcatraz-2023-affiche.jpg.webp

1705534012073.png
Ik heb dan ook eerder het vermoeden dat ze Korpiklaani misschien wel het festival willen laten afsluiten, oftewel ná Architects. Eindigen met een feestje dus.
Alcatraz haalt immers wel vaker van die rare fratsen uit, zoals vorig jaar nog Michael Schenker Group na headliner Powerwolf.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.226
10.657
Dit ja, wat dat betreft geldt voor Korpiklaani wel ongeveer hetzelfde als voor Alestorm, daar gaat ook niemand heen voor de kwaliteit van de muziek of de stem van de zanger... 😅

Maar ik denk wel dat Alestorm aanzienlijk meer volk trekt, en ook beter op een main stage past dan Korpiklaani, die ik toch het liefst in een tent zie.

Toch ben ik er ook niet helemaal van overtuigd dat Korpiklaani op de 'Alestorm-plek' van vorig jaar staat, of diezelfde status zou hebben.
Enkel afgaande op de poster lijkt dat inderdaad zo, maar op de website staat Korpiklaani pas als 8e(!) naam van die dag genoemd, na de top-3 van de Swamp, de headliner van de Helldorado, en Exodus en Jinjer (die niet eens met logo op de poster staan), terwijl in het geval van Alestorm eigenlijk wel duidelijk was dat zij zo'n beetje de schaduwheadliner waren i.p.v. KK's Priest.
Op de vrijdag en de zaterdag komt de volgorde op de website wel goed overeen met de volgorde op de poster, enkel Korpiklaani is de uitzondering.

412752878_930166345133901_8797199719558450417_n.jpg
Alcatraz-2023-affiche.jpg.webp

Bekijk bijlage 7650
Ik heb dan ook eerder het vermoeden dat ze Korpiklaani misschien wel het festival willen laten afsluiten, oftewel ná Architects. Eindigen met een feestje dus.
Alcatraz haalt immers wel vaker van die rare fratsen uit, zoals vorig jaar nog Michael Schenker Group na headliner Powerwolf.
Nah. Ik denk eerder dat daar een van de laatste grote namen nog tussen komt te staan. En de rest een plekje naar beneden schuift. Exodus staat normaal gesproken ook wat lager.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Sdg

Gebruikers die dit onderwerp bekijken