Eens, GMM en Alcatraz koop ik inmiddels blind (als dat mogelijk zou zijn), en ook Durbuy Rock Festival heb ik inmiddels een groot vertrouwen in de line-up.Ik baseer me uiteraard nog enkel en alleen op die ene verbale bron, maar als je (bijna?) een akkoord hebt met de band en het management en ze dan plots terugtrekken omdat ze "geen metalfestivals gaan doen", lijkt het me ook vrij sterk dat LF zich niet al eerder moeide. Zij "moeten" immers ook een stevige line-up maken voor hun eendaags metalfestival.
Zoals Sdg hierboven al zegt, blijft het natuurlijk wel een dijk van een affiche dit jaar. Had zelfs al blind tickets gekocht omdat Alcatraz nooit echt teleurstelt.
The Rock Circus had een uitstekende eerste editie, en mag dat de komende jaren bevestigen.
Idem voor Samhain (eerste keer in Maastricht), maar die hebben dat al min of meer gedaan (vandaag gekocht ).
Lokerse Feesten bekijk ik echt van jaar tot jaar, evenals andere festivals als Summer Breeze of Dynamo (tot nu toe nog niet zo onder de indruk van geweest).