Alcatraz Open Air 2024

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.789
2.515
Klopt. Ik zal verder vanwege de privacy van deze persoon niet al teveel details zomaar online gooien. Maar ik durf wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat het aanleveren en vertalen van de tekstjes niet uit liefdadigheid gebeurt.
"met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid"

Dit kan zo in het boek "hoe word ik politieker voor dummies". :LOL:
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
911
1.000
Inderdaad, bands moeten gewoon doen wat ze zelf graag willen doen, niet iets waar ze niet (meer) achter staan, alleen maar om de oude fans tevreden te houden.
Toeval of niet, veel van de meest succesvolle (ex-)metalcore bands van dit moment zijn juist zo groot geworden door (ver) af te wijken van de standaard metalcore 'norm': Bring Me The Horizon, Avenged Sevenfold, Electric Callboy, Parkway Drive, Architects, Asking Alexandria, Lorna Shore, etc.
Klopt.
Je kan dan zeggen, het zijn sell outs en ze zijn te commercieel geworden. Maar elke muzikant wil kunnen leven van zijn muziek, dus is ergens altijd commercieel ingesteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
Heideroosjes en Danko Jones lijken ook relatief hoog op de poster te komen, als je ziet waar ze staan op de homepage. Hippotraktor vind ik dan weer aardig laag staan.

Prima worp, niks speciaals, wel wat goede dag opvulling.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.668
Heideroosjes en Danko Jones lijken ook relatief hoog op de poster te komen, als je ziet waar ze staan op de homepage. Hippotraktor vind ik dan weer aardig laag staan.

Prima worp, niks speciaals, wel wat goede dag opvulling.
Vengeance vind ik echt iets voor jou.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
Vengeance vind ik echt iets voor jou.

Ja, die moet ik inderdaad nog luisteren, had het toevallig net aangeklinkt om te kijken welk genre het was, dat was al positief in ieder geval.
En ook Bizkit Park is een super dagvulling, als ze dit niet net als Graspop als nachtprogramma aanzetten.

Unto Others was verder prima, maar niet heel interessant. Ook prima om de dag mee op te vullen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Ja, die moet ik inderdaad nog luisteren, had het toevallig net aangeklinkt om te kijken welk genre het was, dat was al positief in ieder geval.
En ook Bizkit Park is een super dagvulling, als ze dit niet net als Graspop als nachtprogramma aanzetten.
In 2021 stonden ze op zaterdag van 17:15 tot 18:05 in een afgeladen Swamp.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.668
Alcatraz doet niet aan nachtprogramma's, dus tenzij ze dat veranderen zit je safe!
Bizkit Park stond in 2021 ook midden op de dag in de Swamp. Ik vind het daardoor wel jammer dat ze weer geboekt zijn. Ik vind ze geweldig tijdens de nachtelijke uurtjes in de Dome. Of op festivals waar coverbands sowieso bij het programma horen. Maar in het reguliere programma van festivals als Graspop en Alcatraz, hoop ik gewoon dat alle spots gaan naar bands met eigen werk. Ongeacht of het m'n smaak is, of niet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Bizkit Park stond in 2021 ook midden op de dag in de Swamp. Ik vind het daardoor wel jammer dat ze weer geboekt zijn. Ik vind ze geweldig tijdens de nachtelijke uurtjes in de Dome. Of op festivals waar coverbands sowieso bij het programma horen. Maar in het reguliere programma van festivals als Graspop en Alcatraz, hoop ik gewoon dat alle spots gaan naar bands met eigen werk. Ongeacht of het m'n smaak is, of niet.
Tja, cover bands/artiesten kunnen nu eenmaal ook veel publiek trekken, kijk maar naar Helmut Lotti op GMM.
Of op kleinere festivals waar The Dirty Daddies voor een vol veld en headliner Within Temptation voor nog geen half veld staan te spelen..
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.668
Tja, cover bands/artiesten kunnen nu eenmaal ook veel publiek trekken, kijk maar naar Helmut Lotti op GMM.
Of op kleinere festivals waar The Dirty Daddies voor een vol veld en headliner Within Temptation voor nog geen half veld staan te spelen..
Snap ik. En ik vind Bizkit Park één van de beste coverbands die er is. Het is meer een principe kwestie.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
576
787
Bizkit Park stond in 2021 ook midden op de dag in de Swamp. Ik vind het daardoor wel jammer dat ze weer geboekt zijn. Ik vind ze geweldig tijdens de nachtelijke uurtjes in de Dome. Of op festivals waar coverbands sowieso bij het programma horen. Maar in het reguliere programma van festivals als Graspop en Alcatraz, hoop ik gewoon dat alle spots gaan naar bands met eigen werk. Ongeacht of het m'n smaak is, of niet.
Volledig akkoord! Ik zie het liever ook niet gebeuren..
Maar... Gelukkig is Bizkit Park één van de betere coverbands. En in 2021 speelde niets anders tijdens Bizkit Park. Met 4 podia zal dit anders zijn nu 😊 snap je verder wel voor de volle 100 procent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

rocktorhout

Playlistbediener
26 feb 2015
12
17
Jammer dat er nog steeds geen dagopsplitsing is, lijkt me toch dat een festival bij het boeken van een band ook meteen vastlegt op welke dag die zullen spelen. Dat zal wellicht bewust zijn om zoveel mogelijk combi's te verkopen, maar er zullen toch ook gewoon veel mensen zijn zoals ik die specifiek één band willen zien en daarom al een dagticket zouden kopen.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
576
787
Jammer dat er nog steeds geen dagopsplitsing is, lijkt me toch dat een festival bij het boeken van een band ook meteen vastlegt op welke dag die zullen spelen. Dat zal wellicht bewust zijn om zoveel mogelijk combi's te verkopen, maar er zullen toch ook gewoon veel mensen zijn zoals ik die specifiek één band willen zien en daarom al een dagticket zouden kopen.
Was vorig jaar in december bekend, ruim op tijd om een dagticket te kopen.
Trouwens dit is niet commercieel maar om wijzigingen tegen te gaan. Zou veel erger zijn dat je een dagticket koopt maar die band uiteindelijk verschuift van dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Lars.

rocktorhout

Playlistbediener
26 feb 2015
12
17
Ja, dat kwam toen inderdaad samen met de aankondiging van nog een lading namen. Daarom dat ik precies had gedacht dat de volgende lading namen ging gekoppeld worden aan een dagindeling. Maar ik verwacht dan eigenlijk gewoon volgende week of de week erna nog enkele nieuwe namen met dan de daysplits. Kan ik meteen mezelf een eindejaarscadeautje gunnen :D
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.534
6.454
Jammer dat er nog steeds geen dagopsplitsing is, lijkt me toch dat een festival bij het boeken van een band ook meteen vastlegt op welke dag die zullen spelen. Dat zal wellicht bewust zijn om zoveel mogelijk combi's te verkopen, maar er zullen toch ook gewoon veel mensen zijn zoals ik die specifiek één band willen zien en daarom al een dagticket zouden kopen.
Niet per se, verbaasde ik mij ook over. Hoorde via @Joslittel dat Monkey3 zelf ook nog niet wisten op welke dag ze speelden, enkele weken terug, terwijl ze al wel aangekondigd waren. Hoe dat precies logistiek werkt is me ook een raadsel, die band zal wel het hele weekend vrij moeten houden tot er besloten is op welke dag ze spelen ofzo...
 
  • Leuk
Waarderingen: rocktorhout

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.721
3.545
Niet per se, verbaasde ik mij ook over. Hoorde via @Joslittel dat Monkey3 zelf ook nog niet wisten op welke dag ze speelden, enkele weken terug, terwijl ze al wel aangekondigd waren. Hoe dat precies logistiek werkt is me ook een raadsel, die band zal wel het hele weekend vrij moeten houden tot er besloten is op welke dag ze spelen ofzo...
Of die mannen weten dat zelf gewoon niet, maar hun management wel :giggle:
 

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
22
57
Our List for the moment:
- Cradle Of Filth
- Hatebreed
- Mayhem
- Watain
- Europe
- Amon Amarth
- Pro Pain
- Conan
- Bizkit Park
- Left to Die
- Eternal Champion
- Korpiklaani
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken