Alcatraz Open Air 2024

jbj

Dagopener
11 okt 2022
586
804
Leuke worp op zich, niet meer, niet minder. Fleddy weet altijd wel een feestje te bouwen. Bizkit Park ook leuk als tussendoortje. Rituals of the dead hand en Hippotraktor ga ik 100% zeker kijken.
Benieuwd wie de heavyweights nog worden, ik gok/hoop Dimmu Borgir. Maar voorlopig wint Kortrijk boven Dessel!
(Al is het me niet meer duidelijk wat waar is als ik die website zie 🤣🤣🤣)
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
586
804
Trouwens Architects-fans hier? Die nieuwe single kwam toch wel onverwacht! De lyrics lijken mij toch een duidelijke middelvinger naar de (terechte ?, subjectief natuurlijk...) kritiek op hun laatste album. Benieuwd of ze deze stijl nu aanhouden of gewoon dit nummer gemaakt hebben als reactie.
Het doet me wat denken aan Speedhoven van Edguy.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
915
1.006
Trouwens Architects-fans hier? Die nieuwe single kwam toch wel onverwacht! De lyrics lijken mij toch een duidelijke middelvinger naar de (terechte ?, subjectief natuurlijk...) kritiek op hun laatste album. Benieuwd of ze deze stijl nu aanhouden of gewoon dit nummer gemaakt hebben als reactie.
Het doet me wat denken aan Speedhoven van Edguy.
Vind het best een leuke single.
Kan je over elke band zeggen, als ze 10 jaar hetzelfde album maken is er geklaag. Maak je elke keer een album met wat andere sound, is er geklaag. Zal nooit goed genoeg zijn voor iedereen.
Ze staan wel op de rand om grotere zalen te spelen, dus zullen wel doorgaan zoals ze bezig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jbj

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.733
8.074
Grappig hoe het soms kan werken met aankondigingen. Door al het geweld (in de goede zin van het woord) wat er intussen al op Alcatraz staat, voelt de aankondiging van vandaag een beetje meh, omdat ik met de meeste bands niet zoveel heb. Maar ietsje langer nadenkende en ik word gewoon weer heel erg blij van Hippotraktor, wat ik een geweldige band vind en een mustsee voor mij is op Alcatraz. Heideroosjes vind ik geinig als jeugdsentiment en ga ik zeker kijken als het tijdschema het toelaat. En Rituals of the Dead Hand blijkt een hele, hele fijne nieuwe ontdekking te zijn. Extreme metal, met leden van oa Hemelbestormer.

Dus al met al is het toch weer een mooie drop, hahaha.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Trouwens Architects-fans hier? Die nieuwe single kwam toch wel onverwacht! De lyrics lijken mij toch een duidelijke middelvinger naar de (terechte ?, subjectief natuurlijk...) kritiek op hun laatste album. Benieuwd of ze deze stijl nu aanhouden of gewoon dit nummer gemaakt hebben als reactie.
Het doet me wat denken aan Speedhoven van Edguy.
Ja dat is een vette single geworden! Ook al een paar keer beluisterd, scherpe tekst. Kijk erg uit naar hun headlineshow op Alcatraz. Erg vet om een volle show in het donker van ze mee te kunnen pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en jbj

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.087
Ja dat is een vette single geworden! Ook al een paar keer beluisterd, scherpe tekst. Kijk erg uit naar hun headlineshow op Alcatraz. Erg vet om een volle show in het donker van ze mee te kunnen pakken.
de show op graspop was gewoon goed, denk niet dat je veel mis kan doen door architects te boeken
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.733
8.074
Ik klik een willekeurige band aan en zie vervolgens dit staan:
Bekijk bijlage 7329

Ben nu wel vrij overtuigd dat ze die tekstjes letterlijk overnemen van Graspop zonder het 1 keer na te lezen:ROFLMAO:
Heel slordig dit
De tekstschrijver van Graspop en Alcatraz (zelfde persoon) is ons zeer erkentelijk voor het spotten van de fouten. Of ik dat even wilde doorgeven. ;)

Mocht iemand van jullie nog iets tegenkomen (Graspop of Alcatraz), zet het aub hier neer of stuur mij een PB. Dan geef ik het door.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.807
2.556
De tekstschrijver van Graspop en Alcatraz (zelfde persoon) is ons zeer erkentelijk voor het spotten van de fouten. Of ik dat even wilde doorgeven. ;)

Mocht iemand van jullie nog iets tegenkomen (Graspop of Alcatraz), zet het aub hier neer of stuur mij een PB. Dan geef ik het door.
In ruil voor wat leaks van één van beide festivals... :devilish:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.331
De tekstschrijver van Graspop en Alcatraz (zelfde persoon) is ons zeer erkentelijk voor het spotten van de fouten. Of ik dat even wilde doorgeven. ;)

Mocht iemand van jullie nog iets tegenkomen (Graspop of Alcatraz), zet het aub hier neer of stuur mij een PB. Dan geef ik het door.
Begrijp ik hier goed uit dat dit door dezelfde persoon wordt gedaan? Is dit een soort freelancer die wordt ingehuurd om dit soort dingen te schrijven?
dat zou de fout wel verklaren in ieder geval :)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.733
8.074
Begrijp ik hier goed uit dat dit door dezelfde persoon wordt gedaan? Is dit een soort freelancer die wordt ingehuurd om dit soort dingen te schrijven?
dat zou de fout wel verklaren in ieder geval :)
Dat heb je goed begrepen! Vandaar ook mijn eerdere reactie dat het dus niet kwam doordat Alcatraz teksten overneemt van Graspop. Deze persoon schrijft dus voor beide festivals en schrijft en vertaalt in periodes van veel aankondigingen dus meer dan honderd teksten. Dan kan er weleens een foutje insluipen, haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.833
5.546
Vind het best een leuke single.
Kan je over elke band zeggen, als ze 10 jaar hetzelfde album maken is er geklaag. Maak je elke keer een album met wat andere sound, is er geklaag. Zal nooit goed genoeg zijn voor iedereen.
Ze staan wel op de rand om grotere zalen te spelen, dus zullen wel doorgaan zoals ze bezig zijn.
Inderdaad, bands moeten gewoon doen wat ze zelf graag willen doen, niet iets waar ze niet (meer) achter staan, alleen maar om de oude fans tevreden te houden.
Toeval of niet, veel van de meest succesvolle (ex-)metalcore bands van dit moment zijn juist zo groot geworden door (ver) af te wijken van de standaard metalcore 'norm': Bring Me The Horizon, Avenged Sevenfold, Electric Callboy, Parkway Drive, Architects, Asking Alexandria, Lorna Shore, etc.
 

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
20
41
Leuke drop dit - lijkt wat meer op het minder zware segment gericht. Danko Jones, DRI, Vengeance, en Heideroosjes wil ik allemaal wel (weer) eens zien.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.833
5.546
Grappig hoe het soms kan werken met aankondigingen. Door al het geweld (in de goede zin van het woord) wat er intussen al op Alcatraz staat, voelt de aankondiging van vandaag een beetje meh, omdat ik met de meeste bands niet zoveel heb. Maar ietsje langer nadenkende en ik word gewoon weer heel erg blij van Hippotraktor, wat ik een geweldige band vind en een mustsee voor mij is op Alcatraz. Heideroosjes vind ik geinig als jeugdsentiment en ga ik zeker kijken als het tijdschema het toelaat. En Rituals of the Dead Hand blijkt een hele, hele fijne nieuwe ontdekking te zijn. Extreme metal, met leden van oa Hemelbestormer.

Dus al met al is het toch weer een mooie drop, hahaha.
Niet de meest indrukwekkende drop namen inderdaad, maar toch weer een paar leuke en interessante namen ertussen.
  • Hippotraktor voor mij ook een must-see.
  • Rituals Of The Dead Hand nieuw voor mij, ga ik zeker beluisteren!
  • Heideroosjes had ik in mijn tienerjaren alle albums van (daarna ingepikt door mijn zus), en kende ik vele teksten van uit mijn hoofd, het predikaat jeugdsentiment is voor mij dus ook zeker op zijn plaats (hoewel ik ze ook zonder enige spijt zou kunnen overslaan voor een clash of rustmoment). :)
  • Ankor was wel aardig op The Rock Circus, maar niet echt meer dan dat.
  • Interessant is verder wel Vengeance, de oude band van Arjen Lucassen, die een reünietour in het kader van hun 40-jarig bestaan gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.087
Matig enthousiast over deze aankondiging. Van Fleddy word ik altijd blij en Hippotraktor is ook zeker goed. Ankor om even te ontdekken. Vermoedelijk laat ik de rest aan me voorbij gaan.

Ben vooral benieuwd naar de hints in de aankondigingstekst.
al ingeluisterd bij ankor?
Dit ligt wel helemaal in mijn straatje. metalcore met een elektronisch aspect aan
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.331
Dat heb je goed begrepen! Vandaar ook mijn eerdere reactie dat het dus niet kwam doordat Alcatraz teksten overneemt van Graspop. Deze persoon schrijft dus voor beide festivals en schrijft en vertaalt in periodes van veel aankondigingen dus meer dan honderd teksten. Dan kan er weleens een foutje insluipen, haha.
Ah dat is wel interessant om te weten
Wel toffe baan, en kan inderdaad ook wel eens begrijpen dat er af en toe eens een foutje in zit
maar waarschijnlijk zal die persoon ook wel delen uit zijn eigen stukjes hergebruiken dan, als hij het stukje over testament heeft geschreven voor graspop 2023 zal hij dat wellicht deels hergebruiken voor alcatraz 2024
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.807
2.556
Ah dat is wel interessant om te weten
Wel toffe baan, en kan inderdaad ook wel eens begrijpen dat er af en toe eens een foutje in zit
maar waarschijnlijk zal die persoon ook wel delen uit zijn eigen stukjes hergebruiken dan, als hij het stukje over testament heeft geschreven voor graspop 2023 zal hij dat wellicht deels hergebruiken voor alcatraz 2024
Wel handig, dubbel factureren voor copy-paste. 🤑
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.087
ik denk niet dat die factureerd hoor. voor zover ik weet is er niemand betaald om voor alcatraz te werken buiten de leveranciers.
 
  • Wow
Waarderingen: jbj

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.807
2.556
ik denk niet dat die factureerd hoor. voor zover ik weet is er niemand betaald om voor alcatraz te werken buiten de leveranciers.
Ondanks "free" in de naam, vermoed ik dat er geen enkele freelancer dat gratis doet :p copywrighters zijn in sé dan ook een soort leverancier, net zoals de websitebouwer dat is...
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita, Loek123 en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.733
8.074
Ondanks "free" in de naam, vermoed ik dat er geen enkele freelancer dat gratis doet :p copywrighters zijn in sé dan ook een soort leverancier, net zoals de websitebouwer dat is...
Klopt. Ik zal verder vanwege de privacy van deze persoon niet al teveel details zomaar online gooien. Maar ik durf wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat het aanleveren en vertalen van de tekstjes niet uit liefdadigheid gebeurt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken