Alcatraz Open Air 2024

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Laat Dimmu maar de swamp headlinen. Lijkt me een heerlijke plaats alsook een goede naam voor Alcatraz.
Paleface Swiss zou een droom zijn. Lijkt me enorm gaaf om ze eens live te zien.

Ook al zijn er geen geruchten omtrent deze bands, hoop ik Dragonforce, Amenra, Wiegedood en Doodseskader ook op deze editie te zien. De Morgue is een heerlijke stage voor de twee laatstgenoemde bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
Ze @Koekdoos , wat maakt Dokken zo goed? Nu 2 a 3 keer een nummer in de playlist voorbij horen komen en kwam op me over als redelijke generieke jaren 80 knuffel/hardrock. Maar misschien mis ik iets.

Misschien dat het ook wel gewoon relatief standaard muziek is, maar het is voor mij gewoon een belangrijke band in de ontwikkeling van mijn muzieksmaak.
Na KISS denk ik de tweede band waarmee ik definitief in de metalwereld terecht kwam. En daarnaast wacht ik al 10 jaar op een herkansing om de muziek van Dokken live te kunnen zien (geannuleerde show met verschillende gastartiesten inclusief de zanger van Dokken). Heel lang was het plan er om naar de VS te gaan voor een Dokken concert, maar dat is meer een droom, dan dat ik dat ook echt ga doen.

Dus het is misschien gewoon standaard glammetal, al was het ding volgens mij de vibrato in zang. Maar het is vooral gewoon een vergane tienerdroom van een favoriete band van toen om ze te kunnen zien (naast dat ik de muziek ook echt heel goed vind). Waarbij de nieuwe droom, zoals bekend, Night Ranger natuurlijk. Daar waar het nu Night Ranger is, was het vroeger Dokken :p

Maar in tegenstelling tot Night Ranger, zou ik je nu niet per se adviseren om ze live te gaan zien. De kwaliteit van de zang is niet meer zo goed (nog geen GNR / Bon Jovi praktijken, maar wel zorgelijk) en op de zanger na zijn er geen originele leden meer over. Dus alleen als je geen andere band wil zien, kan je er naar toe gaan.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Wat Behemoth kan, kan Dimmu volgens mij ook. Dus ja, ik zie daar op zich een headliner in. Maar net als bij Opeth zou ik de swamp verkiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg, duck en Maerts

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.518
Misschien dat het ook wel gewoon relatief standaard muziek is, maar het is voor mij gewoon een belangrijke band in de ontwikkeling van mijn muzieksmaak.
Na KISS denk ik de tweede band waarmee ik definitief in de metalwereld terecht kwam. En daarnaast wacht ik al 10 jaar op een herkansing om de muziek van Dokken live te kunnen zien (geannuleerde show met verschillende gastartiesten inclusief de zanger van Dokken). Heel lang was het plan er om naar de VS te gaan voor een Dokken concert, maar dat is meer een droom, dan dat ik dat ook echt ga doen.

Dus het is misschien gewoon standaard glammetal, al was het ding volgens mij de vibrato in zang. Maar het is vooral gewoon een vergane tienerdroom van een favoriete band van toen om ze te kunnen zien (naast dat ik de muziek ook echt heel goed vind). Waarbij de nieuwe droom, zoals bekend, Night Ranger natuurlijk. Daar waar het nu Night Ranger is, was het vroeger Dokken :p

Maar in tegenstelling tot Night Ranger, zou ik je nu niet per se adviseren om ze live te gaan zien. De kwaliteit van de zang is niet meer zo goed (nog geen GNR / Bon Jovi praktijken, maar wel zorgelijk) en op de zanger na zijn er geen originele leden meer over. Dus alleen als je geen andere band wil zien, kan je er naar toe gaan.
Mooi antwoord! Dank daarvoor. Ga ze zeker nog een kans geven maar wel met je waarschuwing in het achterhoofd. En sowieso tof dat je droom eindelijk bijna uitkomt!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
Mooi antwoord! Dank daarvoor. Ga ze zeker nog een kans geven maar wel met je waarschuwing in het achterhoofd. En sowieso tof dat je droom eindelijk bijna uitkomt!

Ik heb wel een reputatie opgebouwd betreffende geannuleerde shows door de jaren heen, maar we blijven positief inderdaad!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
ADCreHcTeGmm33GIcWV2BHYteAI45VrK1lwlR3EYgFrsS0njMQDYUMtM-hRYTUYUCYdwfT2OWWjZKftSHz-9oE4tuazKq48qw_8IEqq68VoLFtY1zHYDXG6lVIpO3Qvf8Cf0Mtc2iJoZay1wvQ0w-PUbhQa6aywiVF_BVeyjbgLss-nwmuazO2XqJJ3IP2bmE3JQ6Vosky5CCoGe_F6pQuk12lFhAmhhtArcSodZP8rHf9JOEH4QpJr74h52NeHHP1sNd7mWYNkeJXtU1XZPaFu3XQwISkYmPgVCXkhdk2JkSTDHALUH0mEObUlaEdzWhoJqbJlvB7ES0qI2rVFfwnha5uESJqk-aku3p0IMzARZB714M3fnKErWfIdpFvQn8btitlj9-FAlv6mXHQGP4FL202jOnTv0ofPI7eErveTUp5GfNqIVq1O4Ue52h56BC-KEdLdxzafhJOqEbwwsZdAbIdCPONxcdlg0MjvKZcjfBYZIox6Xj7Z4ayqEzublsrO7mPHJqP_ewt9M4fRXAJNUmrSROPw_qQlxG7NkJgyGgAhOjHCQD7nJtEIOSoZPi4zl4ACS0VFvKBtBPvS8fX8HNB_lVW0Gy2RoQCbkHzoxwtIzd82nSlngPMPoH9Z3EEK9Ojl2FLtgMJz5ggLuAEv2tVuk00uwkXwXCSJonrVw_cK-VrxpKmvooW_0pv4YYgOAc-t2KihhmYR0VOyu9TWSIXXqAmu8-7-vQ_oGq_eRLVlVh20Z1wWvoQyVoCI85wr_7LyOo16URsKxwXgISvdzdFlPeYor9kKxLDaASm6eWD1FJYHHQF6-sPK7n6r9greRKQHpNdCzxyPML_CFbBOfFeUOhqH80jPjfdaRiUWlBXfwHs02xovCQTHXdbFE6hmoIlN7KIESdSnp44HpaRlzeKCqtw=w1080-h1350-s-no


nog meer kanshebbers
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
misschien wat ongewoon, maar ik denk dat amenra ook gewoon een dag kan headlinen
Verder hoop ik heel hard op imminence, ho99o9 en after the burial
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
misschien wat ongewoon, maar ik denk dat amenra ook gewoon een dag kan headlinen
Verder hoop ik heel hard op imminence, ho99o9 en after the burial
Ik hoop eigenlijk niet dat Amenra gaat headlinen.

Amenra kan je meerdere keren per jaar in België zien.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Geen liefde voor The Amity Affliction hier? Vond ze erg goed op Graspop

EDIT: En ook het album van het jaar voor mij trouwens.
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
ik merk wel dat heel veel bands van juni tot augustus gewoon in europa blijven volgend jaar. manier om kosten te besparen en maar 1 keer heen en weer te vliegen? of gewoon omdat Amerika te duur is om te touren?
Of die koppelen er een vakantie aan? En anders vliegen die echt heen en weer. Van Metallica vraag ik mij dat toch ook af hoor. 2 shows op een weekend en dan een week niks. Blijven die dan hier in Europa of vliegen die echt naar huis voor een paar dagen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Het verbaast mij vooral dat the halo effect en dark tranquility op hetzelfde moment touren. Moet toch een logistieke nachtmerrie zijn voor die zanger overal te krijgen?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Hoe grote Amenra fan ik ook ben.

Op festival is een regelrechte schande. Dat gepraat tussen de nummers, mensen die proberen te moshen, ... Nee. Amenra is een unieke live-ervaring, houden zo.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Hoe grote Amenra fan ik ook ben.

Op festival is een regelrechte schande. Dat gepraat tussen de nummers, mensen die proberen te moshen, ... Nee. Amenra is een unieke live-ervaring, houden zo.
Zonde man. Zowel op Alcatraz '21 als Graspop '22 amper last van gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Sdg