Alcatraz Open Air 2024

Ik had hem in de 'internationale festivals' gepost gisteren, maar niet hier gedeeld.
Architects en MIW lijken grote kanshebbers voor Alcatraz, Emperor tourt heel de zomer dus daar zijn veel mogelijkheden, Ufomammut mag doorkomen!
MIW gaat naar pukkelpop gaan

Behemoth is ook wel nkanshebber, toch? Zouden wel sterke headliners zijn, Architects met Behemoth. Lijken me al grotere publiekstrekkers dan de headliners van 2023
Ik zou het snel op herhaling vinden als headliner, maar het kan uiteraard wel. Ik hoop gewoon nog op een herkansing voor Gojira na het veranderen van de plannen dit jaar, maar ik besef dat dat mogelijk ijdele hoop is.

Ik gok eigenlijk op volgende bands als headliners

Helloween - Behemoth - Architects

Behemoth en Opeth op dezelfde dag (Opeth als Swamp headliner?) kan wel vonken geven als ze niet overlappen. Allee denk ik toch.

En Avantasia zou ook leuk zijn

Helloween en Avantasia bij elkaar, dan dit jaar nog Powerwolf. Ik weet het, extreem veel Duitse power metal. Maar Helloween is denk ik zoinzo wel een publiekstrekker denk ik. Misschien nog wel harder dan Powerwolf. En het laatste Belgische Helloween optreden dateert reeds van 2018 (toen ook op Alcatraz). Dus hoog tijd dat die gasten nog eens een Belgische show doen. Tenslotte is het land van hun oprichting (Duitsland) een buurland van ons, dus cut the crap en maak dat die band hier nog eens staat!

Avantasia in 2019 was dan weer eerder headliner vanwege de show denk ik. Want volk stond er niet veel (op het veld althans, op het podium stond bijna meer volk dan in het publiek hahaha). Ik was toen ook wel een groot deel naar een andere band gaan zien (kameraden van me, dus ik moest wel). Maar had Avantasia niet geclasht, was ik de show volledig gaan zien. Dit jaar wel een volledige show gezien van die band in Oberhausen.

@xydroh . Nog wat nieuws opgevangen wanneer we weer kwispelend kunnen klaarzitten?
Gaan ze nu niet afwachten met hun dagje in november. Ik vind wel dat het even duurt voor dat we daar wat meer info hebben. Anders is Alcatraz altijd zo snel met hun timeline.
Ik kom af als Behomoth en Opeth op één dag komen als ze elkaar niet overlappen :p. Da zou echt wel zalig zijn

De eerste aankondiging voor Opeth (ik wil ook een fan picked set op alcatraz!!!!) en uiteraard nog heel wat andere opties voor Alcatraz.

382240119_880322660123786_7788544038083159260_n.jpg

malevolence zou voor mij wel een mooie booking zijn, uiteraard niet zo hoog als bloodstock omdat het een engelse band is maar toch, dit is een band die heel de helldorado zal platspelen

Er staan trouwens al dagindelingen bij - aangezien Bloodstock plaatsvindt tijdens Alcatraz lijkt me dat ook nog wel handig om te weten.

🔥
Swedish progressive legends, Opeth will headline Friday’s Ronnie James Dio main stage for a very special fan-chosen set. What’s more, the performance will be their only UK show in 2024.
🔥
The mighty Hatebreed are bringing their 30th Anniversary set to Friday’s main stage bill.
🔥
Brazilian thrash outfit NERVOSA landing themselves a main stage slot on Friday.

🔥
There’s even more LatAm talent with Brazilian death squad CRYPTA bringing their brutal noise to the main stage on Saturday
🔥
Bay Area thrash veterans, Forbidden grab a slot on Saturday’s main stage.

🔥
Avant garde prog extremists Enslaved play the Ronnie James Dio main stage on Sunday.
🔥
Calling all power metal fans! BLOODSTOCK is pleased to share that Finnish PM gang, Beast In Black will be strutting their stuff on the main stage on Sunday.

Eerdere aankondiging:
Vrijdag: Clutch - Igorrr
Zaterdag: Architects - Malevolence
Zondag: Amon Amarth

bij de andere bands staat geen dag bij.

leyendas del rock in Spanje, zelfde weekend als alcatraz heeft ook al een deel namen aangekondigd :
Vreemd genoeg gaan die van woensdag tot zaterdag
376496536_859595732202632_3145990985849561237_n.jpg

382781829_868890017939870_5440408691886255430_n.jpg

Ik zeg al jaren dat dit een gat in de markt is. Die bands kunnen tijdens de week geen andere festivals spelen, dus heb je eerste keus en waarschijnlijk aan een goeie prijs.
Het publiek aantrekken tijdens de werkweek is wat anders.

Ik zeg al jaren dat dit een gat in de markt is. Die bands kunnen tijdens de week geen andere festivals spelen, dus heb je eerste keus en waarschijnlijk aan een goeie prijs.
Het publiek aantrekken tijdens de werkweek is wat anders.
Dit concept gebruiken veel festivals in Europa al trouwens, vooral in Scandinavië.
Sweden Rock en Copen hell bijvoorbeeld beginnen volgens mij beiden op Woensdag.

Voor de weekendbezoekers maakt het geen verschil lijkt me, de meeste mensen zullen toch de maandag vrij nemen na 4 dagen festival. Nu heb je dan dus de zondag vrij. Je neemt dan even veel vakantiedagen op dus, en ruilt de woensdag voor de maandag.
alleen voor de dagtickets zal een zondagticket wel wat gemakkelijker verkopen dan een woensdag.

De Bloodstock affiche geeft toch al wat prijs. Mooie namen alvast, die quasi allemaal mogen doorkomen. Ben ervan overtuigd dat Alcatraz weer creatief zal gaan knutselen! 🙂 Korpiklaani lijkt mij ook wel leuk om nog eens mee te pikken!

Massive wishfull thinking blijft roch dat Goijra er dit jaar speelt ipv vorig jaar. Al zie ik het niet gebeuren. Op dit forum werd gezegd dat het quasi geregeld was maar verschoof voor die Amerikaanse tour. Is er kans dat de band voor dezelfde prijs dit jaar gaat? Zal allemaal afhangen of het contract al dan niet getekend was zeker.

Ik hoor waaien dat gojira volgend jaar niet zou touren. Is het nu voor een nieuw album of gewoon een pauze na het intensieve touren weet ik niet.

Users who are viewing this thread