Alcatraz Open Air 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Vergeet steeds dat Finntroll er ook staat. Echt een heerlijke band. Sollsagen komt net weer voorbij in de playlist, wat een knaller. Wordt een mooi feest!
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

jbj

Dagopener
11 okt 2022
548
737
Vergeet steeds dat Finntroll er ook staat. Echt een heerlijke band. Sollsagen komt net weer voorbij in de playlist, wat een knaller. Wordt een mooi feest!
10 jaar geleden voor het eerst gezien, toen omver geblazen. Om één of andere reden verschijnen die amper op 'mijn radar'. Hoe zit het met hun recentere albums? Uitschieters of gewoon pure Finntroll? Heb de indruk dat die nooit echt groter zijn geworden?
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Dacht dat het idd over Gojira ging. Hebben hun tour verplaatst naar juni met onder andere Graspop, om dan een US tour te doen in Augustus.
Deze naam leekt het meest plausibel.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.661
3.352
10 jaar geleden voor het eerst gezien, toen omver geblazen. Om één of andere reden verschijnen die amper op 'mijn radar'. Hoe zit het met hun recentere albums? Uitschieters of gewoon pure Finntroll? Heb de indruk dat die nooit echt groter zijn geworden?
Verbaast me ook wel, maar op zich is Finntroll inderdaad gewoon altijd Finntroll qua sound.
Live zijn ze alleszins even constant en degelijk, zowel op Graspop dit jaar als op MetalDays in 2019 genoten van hun set en de sfeer en op Alcatraz zal ik daar (muv een gruwelijke clash) gewoon weer staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj

won666

Support act
17 mei 2019
1.196
1.252
Bekijk bijlage 6795Avantasia tourt ook nog in augustus, mogelijk de laatste headliner?
In het weekend van Graspop hebben die een show in Spanje en in het weekend van Alcatraz hebben die een show in Finland. Beiden is wel te doen denk ik met vliegtuig al kunnen ze even goed in Graspop nog Copenhell er aan breiden (Graspop heeft trouwens een gezegd geen interesse in die band te hebben , geen idee waarom niet) en dan wordt het moeilijker. In Alcatraz weekend kan Bloostock ofzo er nog bij dus afwachten.

Kreator is een Duitse band dus kan alle kanten op maar kans lijkt mij grootst voor Alcatraz want op Graspop stonden ze dit jaar al.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
548
737
In het weekend van Graspop hebben die een show in Spanje en in het weekend van Alcatraz hebben die een show in Finland. Beiden is wel te doen denk ik met vliegtuig al kunnen ze even goed in Graspop nog Copenhell er aan breiden (Graspop heeft trouwens een gezegd geen interesse in die band te hebben , geen idee waarom niet) en dan wordt het moeilijker. In Alcatraz weekend kan Bloostock ofzo er nog bij dus afwachten.

Kreator is een Duitse band dus kan alle kanten op maar kans lijkt mij grootst voor Alcatraz want op Graspop stonden ze dit jaar al.
Kreator lijkt een zekerheidje. Zijn die groot genoeg als headliner? Ik ken ze niet goed.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Kreator lijkt een zekerheidje. Zijn die groot genoeg als headliner? Ik ken ze niet goed.
Lijkt me wel. Op hun post op socials lijken ze wel nog een goeie show mee te hebben met pyro en confetti. Pyro doet het altijd goed op Alcatraz.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Kreator was headliner in de 2021 corona editie. Maar dat was denk ik vooral ingegeven doordat de organisatie uit een kleinere vijver moest vissen. Ik weet niet zo goed of ze onder normale omstandigheden een uitgesproken headliner voor een festival als Alcatraz zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.680
In het weekend van Graspop hebben die een show in Spanje en in het weekend van Alcatraz hebben die een show in Finland. Beiden is wel te doen denk ik met vliegtuig al kunnen ze even goed in Graspop nog Copenhell er aan breiden (Graspop heeft trouwens een gezegd geen interesse in die band te hebben , geen idee waarom niet) en dan wordt het moeilijker. In Alcatraz weekend kan Bloostock ofzo er nog bij dus afwachten.

Kreator is een Duitse band dus kan alle kanten op maar kans lijkt mij grootst voor Alcatraz want op Graspop stonden ze dit jaar al.

Ik heb het laatst opgezocht voor 2016 en 2019, waar ze beide jaren op Alcatraz stonden. Beide jaren tourden ze de gehele zomer. En een van die jaren stonden ze de dag voor Alcatraz ook in een ver weg land, dus dat maakt ze niet uit
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.196
1.252
Ik heb het laatst opgezocht voor 2016 en 2019, waar ze beide jaren op Alcatraz stonden. Beide jaren tourden ze de gehele zomer. En een van die jaren stonden ze de dag voor Alcatraz ook in een ver weg land, dus dat maakt ze niet uit
Avantasia staat er wel voor bekend geen grenzen te kennen. Dit jaar nog geloof ik, ene dag in Zweden. En dan moesten ze last minute een band vervangen in Slowakije. Hebben ze blijkbaar een privé vlucht voor geregeld.
Lijkt me wel. Op hun post op socials lijken ze wel nog een goeie show mee te hebben met pyro en confetti. Pyro doet het altijd goed op Alcatraz.
Jamel heeft u al het antwoord dat ik u ook ging geven
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

won666

Support act
17 mei 2019
1.196
1.252
Stratvarius cancelled shows in Roemenië wegens ziekte van een van de bandmembers. Tegen de show in Tsjechië zou de band terug moeten kunnen spelen dus voorlopig is de show op Hells Balls niet in gevaar. Hopelijk kan hun show effectief doorgaan.

In Roemenië speelt Sonata Arctica en hun andere support act (die niet meespeelt op Hells Balls geloof ik) een langere set.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Alcatraz zal dit jaar uitverkopen, gok ik.
De mindere line-ups voor de junifestivals zullen wel wat mensen richting Alcatraz duwen. Het is ook een stuk goedkoper.
De goeie ervaringen en berichten online doen hun werk doorheen de jaren.
Merk alvast in mijn omgeving dat er meer buzz is voor Alcatraz dan voor de geruchten van Graspop.
Blijft natuurlijk een gok, zonder enige bron of zekerheid.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Alcatraz zal dit jaar uitverkopen, gok ik.
De mindere line-ups voor de junifestivals zullen wel wat mensen richting Alcatraz duwen. Het is ook een stuk goedkoper.
De goeie ervaringen en berichten online doen hun werk doorheen de jaren.
Merk alvast in mijn omgeving dat er meer buzz is voor Alcatraz dan voor de geruchten van Graspop.
Blijft natuurlijk een gok, zonder enige bron of zekerheid.
Ik merk precies hetzelfde in mijn omgeving en op plekken als Baroeg. Alcatraz staat nu veel nadrukkelijker op het netvlies van mensen als tof metalfestival om heen te gaan. Zeer verdient voor de organisatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Ik merk precies hetzelfde in mijn omgeving en op plekken als Baroeg. Alcatraz staat nu veel nadrukkelijker op het netvlies van mensen als tof metalfestival om heen te gaan. Zeer verdient voor de organisatie.
Heb al vaker gehoord dat het op Graspop van vroeger lijkt. Veel gezelliger en goeie sfeer. Was er vroeger niet bij op Graspop, dus kan het niet weten 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Heb al vaker gehoord dat het op Graspop van vroeger lijkt. Veel gezelliger en goeie sfeer. Was er vroeger niet bij op Graspop, dus kan het niet weten 🤣
Dit is exact het gevoel wat ik afgelopen augustus had toen ik op Alcatraz rondliep. Inderdaad voelde het als Graspop van 10/15 jaar geleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Was deze hier al gedeeld?

F-e-Fm7XcAA8rrs
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken