Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Ingelke

Playlistbediener
20 nov 2014
42
7
Ik ben er echt bijna maar na aanmelding met de Itsme app opent mijn browser niet via de covidsafe app. Irritant, steeds te wachten bij hetzelfde scherm.
Dit had ik ook steeds maar na een paar keer proberen en apps sluiten deed hij het opeens, maar nu lukt het weer niet meer.
.Ik hoop dat dat wel iets stabieler gaat werken anders wordt het drama bij de ingang ?
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik zelf krijg de tweede prik pas een week voor het festival, ook een nederlander hier. Ik begrijp zelf nog niet helemaal wat ik moet doen om te mogen komen. Moet ik een specifieke PCR test aanvragen (die 150 euro kost? :eek:)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik zelf krijg de tweede prik pas een week voor het festival, ook een nederlander hier. Ik begrijp zelf nog niet helemaal wat ik moet doen om te mogen komen. Moet ik een specifieke PCR test aanvragen (die 150 euro kost? :eek:)

Dit is wat er nu op de site staat maar dat lijkt niet echt geupdate. Zoals het lijkt kun je nabij het festivalterrein een sneltest kopen en laten afnemen. Staat alleen geen prijs bij maar wellicht dat ze je vertellen hoeveel dat kost als je ze een mailtje of berichtje stuurt.

TOEGANG TOT HET FESTIVAL - COVID-19 MAATREGELEN​

(laatste update: 4 juni 2021)*​

Elke bezoeker zal een bewijs moeten voorleggen van:

  • Volledige vaccinatie (+ 2 weken. Indien gevaccineerd met Johnson & Johnson: + 4 weken)
  • OF een negatieve PCR-test (minder dan 72 uur oud)
  • OF een negatieve sneltest (het is mogelijk om een sneltest te verkrijgen nabij het festivalterrein).
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Dit is wat er nu op de site staat maar dat lijkt niet echt geupdate. Zoals het lijkt kun je nabij het festivalterrein een sneltest kopen en laten afnemen. Staat alleen geen prijs bij maar wellicht dat ze je vertellen hoeveel dat kost als je ze een mailtje of berichtje stuurt.
Bedankt voor je bericht! Ik dacht inderdaad dat dit outdated was. Een mailtje sturen is inderdaad een goed idee. Ik vind het ook zeker niet erg om een beetje te betalen voor de test maar ik vond 150 euro nogal duur ;)
 

Ingelke

Playlistbediener
20 nov 2014
42
7
Bedankt voor je bericht! Ik dacht inderdaad dat dit outdated was. Een mailtje sturen is inderdaad een goed idee. Ik vind het ook zeker niet erg om een beetje te betalen voor de test maar ik vond 150 euro nogal duur ;)
Ik dacht uit de persco in Belgie te hebben begrepen dat sneltesten niet meer toegestaan zijn voor evenementen. Alleen vaccinatie of pcr.
Ik neem aan dat Alcatraz een dezer dagen de site wel zal updaten. Maar met gister dag van nationale rouw en vandaag een feestdag is dat misschien pas morgen te verwachten?

Als je met de CovidSafeapp je vaccinatie kunt ophalen als Nederlander, zou je dan ook niet je testresultaat daarmee kunnen ophalen?
Dan kun je in NL een gratis test laten doen lijkt me?
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik dacht uit de persco in Belgie te hebben begrepen dat sneltesten niet meer toegestaan zijn voor evenementen. Alleen vaccinatie of pcr.
Ik neem aan dat Alcatraz een dezer dagen de site wel zal updaten. Maar met gister dag van nationale rouw en vandaag een feestdag is dat misschien pas morgen te verwachten?

Als je met de CovidSafeapp je vaccinatie kunt ophalen als Nederlander, zou je dan ook niet je testresultaat daarmee kunnen ophalen?
Dan kun je in NL een gratis test laten doen lijkt me?
Jep, zowel testresultaat als vaccinpas kan met die app.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Eens aan het luisteren naar de kleinere bands die aanwezig zijn en moet zeggen tim's favourite wat een sound hebben die mannen....zekers eens opzoeken waard op youtube...en indien goed bevonden CHECKITOUT op Alcatraz é!
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ja ik was weer zeer positief maar dit nieuws van Pukkelpop doet weer pijn. Voordeel is wel dat Alcatraz veel minder heeft op te bouwen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Ja ik was weer zeer positief maar dit nieuws van Pukkelpop doet weer pijn. Voordeel is wel dat Alcatraz veel minder heeft op te bouwen.
En ook een ouder volk waarvan er procentueel al meer volledig gevaccineerd zullen zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
En ook een ouder volk waarvan er procentueel al meer volledig gevaccineerd zullen zijn.
En misschien ook wel dat de helft van de artiesten uit België komt of zou zoiets niet meespelen? Weet niet bepaald hoe dat bij PKP zit.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
En ook een ouder volk waarvan er procentueel al meer volledig gevaccineerd zullen zijn.
Vraag is of die allemaal gaan komen? Ik ken persoonlijk redelijk wat leeftijdgenoten die dit jaar nog overslaan. Wat ook zal meespelen, is dat de organisatie toch een pak extra mensen zal nodig hebben om alles te controleren en in goede benen te leiden. Veel zal gewoon afhangen hoeveel volk er effectief zal komen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveeltickets er al verkocht zijn. Nog een punt : gaan al de buitenlandse bands zomaar komen? Want als teveel concerten geschrapt worden van hun tournee, wordt het opeens wel een heel dure zaak.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Camping schijnt voor 90% uitverkocht te zijn dus met de ticketverkoop loopt het prima. En alle bands op de bill hebben bevestigd, ook na het wegvallen van Wacken. Ook daar verwacht ik weinig verschuivingen meer. Unleash the Arxhers en Dark Tranquility hebben Bloodstock gecanceld, die zullen nog wel wegvallen.

Maar de organisatie is me wel wat te stil op het moment.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Pukkelpop weg, een kwestie van uren voor Alcatraz volgt?
Ik weet 't niet. Scheelt wel dat het maar 25.000 bezoekers zijn, maar ik weet niet wat ze gepland hadden qua testcapaciteit, etc. Zoals Joe hierboven zei, meeste Alcatrazgangers zijn ouder en hebben al vaccinatie gehad.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Camping schijnt voor 90% uitverkocht te zijn dus met de ticketverkoop loopt het prima. En alle bands op de bill hebben bevestigd, ook na het wegvallen van Wacken. Ook daar verwacht ik weinig verschuivingen meer. Unleash the Arxhers en Dark Tranquility hebben Bloodstock gecanceld, die zullen nog wel wegvallen.

Maar de organisatie is me wel wat te stil op het moment.
Héél erg stil.
Pukkelpop weg, een kwestie van uren voor Alcatraz volgt?
Ik denk dat de druk een pak hoger zal zijn nu. Veel zal er ook vanaf hangen hoe de buurt tegenover deze editie stond. De politiek is daar zeer gevoelig voor.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Wordt nog een tijdje spannend afwachten tot Alcatraz iets meer bevestigt...

Sneltest is inderdaad niet meer toegestaan. Volledig vaccin bewijs + 2 weken ( bij Johnson 4 weken) of pcr test van max. 48u oud maakt het voor pukkelpop onmogelijk. Wat ik ergens wel snap, jong publiek (dus velen nog niet ingeënt) en festival van 3 dagen. Hoe en waar moet je dan die 2 pcr testen laten doen...

Geen idee wat dat voor Alcatraz betekent en of zij dit kunnen opvangen... Belgen krijgen deze zomer 2 pcr testen gratis. Hoe dat voor Nederlanders zit weet ik niet. Prijs voor pcr testen is hier rond de 50 euro.

Qua vaccinatie bewijs heb je die app, maar je kan ook (voor Belgen) via de website een soort vaccin kaart downloaden en printen. Staat dan ook een qr code op. ALS alles door kan gaan, zou ik toch aanraden die ook te printen. Als die app het dan begeeft heb je toch een bewijs op je naam. Ook hier weer, ik weet niet hoe dat in Nederland is.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
De sneltest is nog wel toegestaan. Enkel de antigeentest is niet meer toegestaan (en de zelftest uiteraard, gezien die niet op naam staat). De sneltest zou ook maar voor 24 u geldig zijn tgo pcr test 48 uren. Voor de sneltesten zouden ze een soort testdorp kunnen oprichten. Ik dacht dat dat zowiezo de bedoeling was. Misschien kunnen ze via ticketmaster al eens informeren bij tickethouders om te bekijken wat het percentage reeds volledig gevaccineerden betreft. Al zal dit moeilijk liggen inzake privacy (de grote illusie). Zo hebben ze toch direkt meer zicht op de haalbaarheid zou ik denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Dat is heel fijn! Maar het blijft super spannend hoor. Ik heb samen met twee vrienden kaarten voor Alcatraz. Ik ben al volledig gevaccineerd en één van de twee volgt op tijd. En eentje dus niet, dus daar wachten we voor af wat het met testen op locatie betekent.

Wat mogelijk nog spannender is, is het feit dat we uit Nederland komen en onze regio inmiddels donkerrood kleurt op de Europese kaart. Dus de vraag is of we überhaupt naar België mogen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken