Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Coldlight

Playlistbediener
13 jun 2021
18
33
Ik heb nog niet echt iets geluisterd van de bands die ik niet ken, dus ook bij mij kan er nog veel bij komen maar op dit moment ziet mijn lijst er als volgt uit:

Vrijdag
Must-sees: Cradle of Filth, At the Gates, Moonspell, Solstafir
Wel leuk: Unleash the Archers, Black Mirrors, Unleash the archers
Opvulling: biertje op de camping

Zaterdag is duidelijk mijn beste dag en wordt lekker druk
Zaterdag
Must-sees: Dark Tranquillity, Hypocrisy, Heilung, Spoil Engine, Emperor
Wel leuk: Monkey3, Fleddy Melculy, Bizkit park
Opvulling: , Destruction, Necrophobic, Alkerdeel

Zondag
Must-sees: Amenra, Eluveite, Jinjer, Russkaja
Wel leuk: Marduk, Thurisaz
Opvulling: Bark
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.383
6.612
Ik geloof er ook wel in, maar vind het nog erg spannend. Zeker nu Nederland vandaag alle festivals afgelast tot september. Hopen maar dat ze dat in België niet zo'n goed idee vinden. Hoe dichterbij we komen, hoe groter de teleurstelling natuurlijk zou zijn. Ik ben al maanden volledig gevaccineerd, hou me vanwege mijn werk in de zorg al anderhalf jaar heel erg goed aan de maatregelen. Heb al heel veel plannen moeten omgooien vanwege het virus. Klein beetje egoïstisch misschien, maar ik gun mezelf dit festival zo ontzettend.

Is Alcatraz altijd zo laat met het blokkenschema, trouwens? Hoop dat 'ie snel komt, zodat ik echt kan gaan puzzelen. Voor nu is dit het ongeveer:


Vrijdag
Must-sees: Epica, Cradle of Filth Black Mirrors, Moonspell, Solstafir, The Vintage Caravan
Waarschijnlijk zien: At The Gates, Monolord, Gloryhammer, Tarja

Zaterdag
Must-sees: Heilung, Emperor, Dark Tranquillity (als die nog komen), Hypocrisy, Monkey3
Waarschijnlijk zien: Bizkit Park, Dyscordia, Necrophobic, Spoil Engine

Zondag
Must-sees: Amenra, Evil Invaders, Jinjer, Stake, Thurisaz
Waarschijnlijk zien: Eluveitie, Lalma, Marduk, Russkalja, Sloper

En ik laat me graag verrassen door bandjes die me na een vlugge eerste luisterbeurt nog niet veel deden, maar live misschien wel te gek zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Het begint erop te lijken dat wij de enige gelukkige gaan zijn op dit forum. Wat een kaalslag in festivallandschap en des te knapper van het toch bescheiden Alcatraz dat het hen lukt om de editie door te laten gaan. Alle ogen zullen op Kortrijk gericht zijn dus hopelijk maken we er met elkaar een fantastisch Coronavrij feest van.

En kom nou eens met dat blokkenschema!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.383
6.612
Het begint erop te lijken dat wij de enige gelukkige gaan zijn op dit forum. Wat een kaalslag in festivallandschap en des te knapper van het toch bescheiden Alcatraz dat het hen lukt om de editie door te laten gaan. Alle ogen zullen op Kortrijk gericht zijn dus hopelijk maken we er met elkaar een fantastisch Coronavrij feest van.

En kom nou eens met dat blokkenschema!
Ja, als we echt de enige zijn op dit forum dan ben ik extra blij met de keuze voor Alcatraz uit de verschillende alternatieven die we een paar maanden geleden nog leken te hebben. Hoop ook dat iedereen die gaat zich gewoon netjes zonder morren aan de voorwaarden en maatregelen houdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Dynamo heeft op de sociale media gezet dat ze vooralsnog doorgaan, omdat het niet met overnachten is... Interessant.
Het verbod geldt voor meerdaagse festivals met overnachting. Voor overige festivals wordt 13 augustus duidelijk wat er eventueel mogelijk is. En om in aanmerking te komen voor de garantieregeling zullen ze dus voorlopig door moeten werken alsof het doorgaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.003
Ook voor mij nog een lijst onder voorbehoud, kan nog vanalles aan veranderen:

Vrijdag
Must-sees: Epica, Cradle Of Filth, Tarja, Gloryhammer, Sólstafir, Moonspell, Unleash The Archers (mochten ze komen, heb de hoop nog niet opgegeven, misschien tegen beter weten in..)
Wel leuk: At The Gates (toch maar eens live proberen), Channel Zero (idem), The Vintage Caravan, King Hiss, Thundermother, Fireforce, Monolord, Black Mirrors
Opvulling: Suicidal Angels, Drakkar, Thorium

Zaterdag
Must-sees: Heilung, Hypocrisy, Orden Ogan, Dark Tranquillity (ook nog niet opgegeven), Omnium Gatherum, Fleddy Melculy, Spoil Engine, Dyscordia
Wel leuk: Emperor, Dirkschneider, Monkey3, Burning Witches
Opvulling: Seven Witches, Funeral Dress, Atomic Vulture, Bizkit Park, Carneia, Cowboys & Aliens, Powerstroke

Zondag
Must-sees: Amenra, Eluveitie, Jinjer, Eclipse, Thurisaz, Russkaja
Wel leuk: Kreator, Stake, Doro, Marduk, Raven, Sloper, Wiegedood
Opvulling: Lalma (best benieuwd naar dit black metal zijprojectje van John Roan, die toch normaliter compleet andere muziek maakt met Arsenal), The Grave Brothers, Tim's Favourite
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Wat is De Evenmens van Amenra toch een machtigmooi nummer. Ik verwacht dat Amenra de tent zal afsluiten als laatste act van het festival. Dat moet een unieke set gaan worden, ik kijk daar echt naar uit. Afsluitende acts kunnen echt wat magisch hebben. Zo heeft de slotshow van A Perfect Circle op Graspop ook diepe indruk gemaakt, eenzelfde gevoel verwacht ik hier ook. Het laatste pilsje, diepe en indrukwekkende muziek. Nu Het Dorp op van Amenra, van mij mogen ze die er midden in de set ook nog in gooien.

En nu dat blokkenschema! Dan hoef ik niet meer elk heel uur op F5 te drukken.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.383
6.612
Wat is De Evenmens van Amenra toch een machtigmooi nummer. Ik verwacht dat Amenra de tent zal afsluiten als laatste act van het festival. Dat moet een unieke set gaan worden, ik kijk daar echt naar uit. Afsluitende acts kunnen echt wat magisch hebben. Zo heeft de slotshow van A Perfect Circle op Graspop ook diepe indruk gemaakt, eenzelfde gevoel verwacht ik hier ook. Het laatste pilsje, diepe en indrukwekkende muziek. Nu Het Dorp op van Amenra, van mij mogen ze die er midden in de set ook nog in gooien.

En nu dat blokkenschema! Dan hoef ik niet meer elk heel uur op F5 te drukken.
Ik denk er precies hetzelfde over! Amenra staat al heel lang heel hoog op mijn lijstje om eens live te zien, maar het is er nog niet eerder van gekomen. Lijkt me een fantastische ervaring. En inderdaad zeker als afsluiter in de tent op een festival. Ik vond A Perfect Circle destijds ook geweldig. De hele set in trance. Al denk ik dat de meerderheid van de bezoekers hen liever om had gedraaid met Judas Priest. Waar op zich wel wat voor te zeggen was ook.

Ik kijk ook enorm uit naar Epica. Ze hebben al aangekondigd dat ze flink uit gaan pakken, om hun headlinerstatus waar te maken. Als het in de buurt komt van hun livestream, dan wordt het een geweldige ervaring. Dat is Epica trouwens altijd wel. Het wordt mijn 25e liveshow die ik van hun ga zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
STAKE. Ook zo'n band waar ik erg naar uitkijk en één van de weinigen die ik nog niet eerder live gezien heb. Die nieuwe single van hen is ook weer zo'n lekkere sludge achtige energie bom. Dat moet een intens feestje worden in de tent.

 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.383
6.612
STAKE. Ook zo'n band waar ik erg naar uitkijk en één van de weinigen die ik nog niet eerder live gezien heb. Die nieuwe single van hen is ook weer zo'n lekkere sludge achtige energie bom. Dat moet een intens feestje worden in de tent.

Paar jaar geleden na een geweldige show in de Baroeg in Rotterdam, toen ze nog SN8 heette, die gasten hun spullen helpen inladen in hun busje. Aardige jongens zijn het. En inderdaad een geweldige band!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik ben er echt bijna maar na aanmelding met de Itsme app opent mijn browser niet via de covidsafe app. Irritant, steeds te wachten bij hetzelfde scherm.

Heb je dit nog weten op te lossen? Ik blijf maar die melding houden na het aanmelden "We openen je browser om je aan te melden".
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Heb je dit nog weten op te lossen? Ik blijf maar die melding houden na het aanmelden "We openen je browser om je aan te melden".
Nee, helaas. Zelfs een mail gestuurd naar de helpdesk en het blijkt dat er nog geen koppelingen zijn met NL partijen.

MAAR, gelukkig hebben we het als NL'ers helemaal niet nodig. De Nederlandse Covid app wordt ook geaccepteerd. Zelfs als zekerheid nog apart voor gemaild naar de organisatie en werd ook toen bevestigd. Heb die Belgische app toen gelijk bij het grofvuil gezet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Nee, helaas. Zelfs een mail gestuurd naar de helpdesk en het blijkt dat er nog geen koppelingen zijn met NL partijen.

MAAR, gelukkig hebben we het als NL'ers helemaal niet nodig. De Nederlandse Covid app wordt ook geaccepteerd. Zelfs als zekerheid nog apart voor gemaild naar de organisatie en werd ook toen bevestigd. Heb die Belgische app toen gelijk bij het grofvuil gezet.
Ah, wat balen. Ik zat zelf naar We Can Dance te kijken, maar die lijken wel vrij strict op de Belgische app. Thanks!

Edit: Berichtje gestuurd en ook daar is de Corona Check app prima!
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Er verschijnt steeds meer informatie op de website over oa camping, festivalsite en toegangstijden. Nog geen plattegrond helaas. Wordt dus duidelijk hard gewerkt achter de schermen. Over 2 weken reis ik af naar Kortrijk :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.003
Er verschijnt steeds meer informatie op de website over oa camping, festivalsite en toegangstijden. Nog geen plattegrond helaas. Wordt dus duidelijk hard gewerkt achter de schermen. Over 2 weken reis ik af naar Kortrijk :)
Ben ook benieuwd naar de plattegrond inderdaad, ze hadden het laatst over 'new zones':
Once you’re in, the full ALCATRAZ experience awaits you with a great line-up, new zones, new food concepts, … and so much more!
Niet dat ik veel verschil verwacht, kan ook gewoon over een hoekje met een paar food trucks ofzo gaan.
Of zou er alsnog een 4e podium(pje) bijkomen? Dat zou wel het 'overschot' aan artiesten in het programma t.o.v. 2019 kunnen verklaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ah, wat balen. Ik zat zelf naar We Can Dance te kijken, maar die lijken wel vrij strict op de Belgische app. Thanks!

Edit: Berichtje gestuurd en ook daar is de Corona Check app prima!
Ter info, de eerste dag van We Can Dance werd zopas gannuleerd vanwege de stormachtige wind die er momenteel waait aan de Noordzee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

Gebruikers die dit onderwerp bekijken