Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
“Ons publiek is ouder dan dat van Pukkelpop. Ze zijn gemotiveerd om zich te laten vaccineren. Een hele grote groep is zelfs al volledig gevaccineerd”, zegt Alcatraz-woordvoerder Bernard De Riemacker. “En voor wie nog niet (volledig) gevaccineerd is, zoeken we een oplossing. We zijn nog aan het bekijken op welke manier we het gaan aanpakken, om conform de regels rond PCR-testen en sneltesten te zijn. We gaan daar zeer binnenkort over communiceren. Maar nogmaals: Alcatraz wordt zeker niet geannuleerd. Over de kaartenverkoop zeg ik niets, maar de kans is wel groot dat Alcatraz uitverkocht zal zijn”, aldus woordvoerder Bernard De Riemacker.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik weet één iets, als Alcatraz mag doorgaan, zal de pers massaal afzakken naar Kortrijk. Want het zou in dat geval het eerste festival zijn met meer dan 5000 bezoekers zonder bubbelvorming. We gaan weer alle clichés mogen aanschouwen bij de beelden voor het nieuws :cool:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Ik weet één iets, als Alcatraz mag doorgaan, zal de pers massaal afzakken naar Kortrijk. Want het zou in dat geval het eerste festival zijn met meer dan 5000 bezoekers zonder bubbelvorming. We gaan weer alle clichés mogen aanschouwen bij de beelden voor het nieuws :cool:
Haha, boeie! Ik sta dan lekker binnen met (net als Jos) een halve liter en horns up! :cool:??
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ik weet één iets, als Alcatraz mag doorgaan, zal de pers massaal afzakken naar Kortrijk. Want het zou in dat geval het eerste festival zijn met meer dan 5000 bezoekers zonder bubbelvorming. We gaan weer alle clichés mogen aanschouwen bij de beelden voor het nieuws :cool:
Misschien zal de eerste Festileaks meeting in 1,5 jaar zelfs het nieuws halen!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Doe 'm heel even hier, want had geen zin om te zoeken. Alcest op 18 februari naar Neushoorn in Leeuwarden. Mag ze graag, maar er bestaat ook iets als te veel Alcest in een maand tijdsbestek.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Heel snel gekeken maar volgens mij lees ik dat een Nler met de nederlandse covid app naar binnen mag. Top nieuws!

Man wat heb ik er zin in. Krijg al kippenvel aan de gedachte van Otta van Solstafir live of Epica met Cry of the Moon.
 

Coldlight

Playlistbediener
13 jun 2021
18
33
Heel snel gekeken maar volgens mij lees ik dat een Nler met de nederlandse covid app naar binnen mag. Top nieuws!

Man wat heb ik er zin in. Krijg al kippenvel aan de gedachte van Otta van Solstafir live of Epica met Cry of the Moon.
Zolang die te scannen is met de covidscanBE app. Dit heb ik zojuist even getest met mijn QR en deze wordt nog niet herkend helaas. Hopen dat dit voorafgaand aan het festival nog wordt gefixt. werkt dit bij jullie?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Gaan we dan... Dit zijn gewoon de acts die ik op zich wel wil zien, maar ik kon geen betere categorieën verzinnen. Maar goed, zal hier waarschijnlijk alsnog wel van gaan afwijken, dus dit zegt ook niet alles. Mochten jullie nog enorme aanraders hebben, geef 't vooral aan. Heb wel aardig wat beluisterd, maar ik geloof niet alles.
Vrijdag
Must-sees: Channel Zero, The Vintage Caravan, Sólstafir.
Wel leuk: Epica, At the Gates, Monolord, Tarja, Cradle of Filth, Moonspell, Black Mirrors.
Opvulling: Cyclone, Gloryhammer, King Hiss, Thorium, (Unleash the Archers), Fireforce, Suicidal Angels.

Zaterdag
Must-sees: Heilung, Monkey3, Spoil Engine, Omnium Gatherium.
Wel leuk: Emperor, Fleddy Melculy, Hypocrisy, Orden Ogan.
Opvulling: Alkerdeel, Carneia, (Dark Tranquility), Dirkscheider, Rawdriguez, Feed.

Zondag
Must-sees: Amenra, Eluveitie, Jinjer, Russkaja
Wel leuk: Kreator, Doro, Marduk, Raven, Stake
Opvulling: Eclipse, Huracan, Loudblast, Sloper, Thurisaz, Wiegedood, Vio-lence
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Gaan we dan... Dit zijn gewoon de acts die ik op zich wel wil zien, maar ik kon geen betere categorieën verzinnen. Maar goed, zal hier waarschijnlijk alsnog wel van gaan afwijken, dus dit zegt ook niet alles. Mochten jullie nog enorme aanraders hebben, geef 't vooral aan. Heb wel aardig wat beluisterd, maar ik geloof niet alles.
Vrijdag
Must-sees: Channel Zero, The Vintage Caravan, Sólstafir.
Wel leuk: Epica, At the Gates, Monolord, Tarja, Cradle of Filth, Moonspell.
Opvulling: Cyclone, Gloryhammer, King Hiss, Thorium, (Unleash the Archers), Fireforce, Suicidal Angels.

Zaterdag
Must-sees: Heilung, Monkey3, Spoil Engine, Omnium Gatherium.
Wel leuk: Emperor, Fleddy Melculy, Hypocrisy, Orden Ogan.
Opvulling: Alkerdeel, Carneia, (Dark Tranquility), Dirkscheider, Rawdriguez, Feed.

Zondag
Must-sees: Amenra, Eluveitie, Jinjer, Russkaja
Wel leuk: Kreator, Doro, Marduk, Raven, Stake
Opvulling: Eclipse, Huracan, Loudblast, Sloper, Thurisaz, Wiegedood, Vio-lence
Mis Black Mirrors op je lijstje als iemand die de betere bluesrock kan waarderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Wat ik wel mis op de Covid-update is of ik met mijn VIP-ticket na Kortrijk XPO mag doorrijden naar de VIP-parking. Dat zou wel een heel gesleur met kampeermateriaal besparen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ik begin er nu toch echt in te geloven! Zaterdag weer een bericht vanuit de organisatie, een doordacht plan op de Corona pagina. Dit feestje gaat gewoon door! Nog 2,5 week mensen en dan gaan we met zijn allen naar Kortrijk! Ik durf mezelf inmiddels weer de voorpret toe te staan.

Dus bij voorpret horen lijstjes, hierbij die van mij!

Vrijdag
Must-sees: Epica, Cradle of Filth, Black Mirrors, Moonspell, Solstafir
Wel leuk: At the Gates, Channel Zero (set 1), Gloryhammer, Suicidal Angels, The Vintage Caravan, Unleash the Archers
Opvulling: King Hiss, Monolord, Tarja

Zaterdag
Must-sees: Emporer, Dark Tranquility, Fleddy Melculy, Monkey3, Omnium Gathering, Orden Ogan, Spoil Engine
Wel leuk: Heilung, Burning Witches, Dyscordia, Hypocrisy
Opvulling: Bizkit Park, Carneia, Destruction, Necrophobic, Seven Witches

Zondag
Must-sees: Amenra, Stake, Eluveite, Wiegedood, Jinjer
Wel leuk: Kreator, Benediction, Evil Invaders, Loudblast
Opvulling: Eclipse, Huracan, Lalma, Marduk, Russkaja, Thurisaz
 
Laatst bewerkt:

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik begin er ook hoe langer hoe meer in te geloven.
Er zijn nog een deel onbekende bands voor mij, dus het kan zijn dat ik mijn lijstje nog ga aanpassen de komende 2 weken.

Vrijdag
Must-sees: Epica, Cradle of Filth, Black Mirrors, Tarja, Cyclone
Wel leuk: Killer, Channel Zero, The Vintage Caravan, Unleash the Archers, Ostrogoth
Opvulling: Thundermother, Solstafir, Gloryhammer, King Hiss

Ik raad iedereen Cyclone aan. Belgische thrashband gesplitst begin jaren 90, maar een jaar geleden terug begonnen. Hun album Brutal Destruction is een absoluut cult album. Ik heb ze vroeger gezien in het voorprogramma van Overkill en Anthrax.

Zaterdag
Must-sees: Dark Tranquillity, Hypocrisy, Omnium Gathering, Spoil Engine, Dirkschneider
Wel leuk: Heilung, Monkey3, Burning Witches, Fleddy Melculy, Orden Ogan,
Opvulling: Emporer, Destruction, Necrophobic, Seven Witches

Zaterdag is voor mij de beste dag. Kijk heel erg uit naar Dark Tranquillity, Omnium Gathering en vooral Hypocrisy.

Zondag
Must-sees: Amenra, Eluveite, Wiegedood, Raven, Kreator
Wel leuk: Benediction, Evil Invaders, Lalma, Jinjer, Doro
Opvulling: Marduk, Eclipse, Stake

Als jullie kunnen, probeer Raven mee te pikken. Hun muziek is misschien wat outdated, maar dat maken ze ruimschoots goed door hun performance. Ik heb nog nooit een band gezien die met zoveel enthousiasme speelt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken