Ik wil niet de pessimist uithangen, maar ik zou daar toch nog niet zo zeker van zijn..
De afgelopen jaren klopte dat inderdaad, Prison begon direct te spelen zodra Swamp klaar is, en omgekeerd.
Alleen La Morgue stond los van dat schema en overlapte met beide andere stages:
https://clashfinder.com/s/alcatraz19/?user=limboluus&
In 2019 stonden er op iedere dag 21 bands (8 op Prison, 8 in Swamp, 5 in La Morgue), volgens een grotendeels vast en strak schema (dat alleen in de late uurtjes een beetje afweek). In totaal dus 63 namen voor het hele weekend.
Voor dit jaar staan er echter 77 optredens gepland (76 namen, met Channel Zero dubbel geteld), 14 meer dus.
Daarnaast zijn die niet gelijk verdeeld over de dagen:
- vrijdag 24 (3 meer)
- zaterdag 26 (5 meer)
- zondag 27 (6 meer)
De vraag is hoe ze al die extra bands in het schema gaan inpassen.
Het ligt voor de hand om meer bands in La Morgue te laten spelen (eerder beginnen, later eindigen, kortere optredens dan de 66 minuten die iedere band in 2019 kreeg), dan kun je er wellicht 2 of 3 meer kwijt, maar nog niet allemaal.
Eerder beginnen dan 11:30 op Prison/Swamp zie ik niet gebeuren, mogelijk wel latere optredens in de nacht (laatste optredens in 2019 eindigden om 1:20, 1:30 en 1:50), zoals bv. Bizkit Park ook op GMM van 3:00 tot 4:00 in de Metal Dome speelde.
Een andere optie zou echter kunnen zijn om optredens van Prison en Swamp te laten overlappen, wat dus toch voor vervelende clashes zou kunnen zorgen...