Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Even terugkomen op de nieuwe namen.

ik ben heel erg blij met Hypocrisy en Omnium Gatherum.
net als bij MetalLimbo heb ik nooit een klik gehad met At The Gates. Ik heb trouwens hetzelfde met Emperor.

de andere nieuwe namen moet ik nog ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Voordeel bij Alcatraz is dat Prison en Swamp om en om spelen. Alleen de Morgue overlapt echt. Dus eigenlijk kan je het merendeel wel zien, probleem is er alleen als je twee bands achter elkaar graag vooraan wilt zien.
Ik wil niet de pessimist uithangen, maar ik zou daar toch nog niet zo zeker van zijn..
De afgelopen jaren klopte dat inderdaad, Prison begon direct te spelen zodra Swamp klaar is, en omgekeerd.
Alleen La Morgue stond los van dat schema en overlapte met beide andere stages:
https://clashfinder.com/s/alcatraz19/?user=limboluus&

In 2019 stonden er op iedere dag 21 bands (8 op Prison, 8 in Swamp, 5 in La Morgue), volgens een grotendeels vast en strak schema (dat alleen in de late uurtjes een beetje afweek). In totaal dus 63 namen voor het hele weekend.

Voor dit jaar staan er echter 77 optredens gepland (76 namen, met Channel Zero dubbel geteld), 14 meer dus.
Daarnaast zijn die niet gelijk verdeeld over de dagen:
- vrijdag 24 (3 meer)
- zaterdag 26 (5 meer)
- zondag 27 (6 meer)

De vraag is hoe ze al die extra bands in het schema gaan inpassen.
Het ligt voor de hand om meer bands in La Morgue te laten spelen (eerder beginnen, later eindigen, kortere optredens dan de 66 minuten die iedere band in 2019 kreeg), dan kun je er wellicht 2 of 3 meer kwijt, maar nog niet allemaal.
Eerder beginnen dan 11:30 op Prison/Swamp zie ik niet gebeuren, mogelijk wel latere optredens in de nacht (laatste optredens in 2019 eindigden om 1:20, 1:30 en 1:50), zoals bv. Bizkit Park ook op GMM van 3:00 tot 4:00 in de Metal Dome speelde.

Een andere optie zou echter kunnen zijn om optredens van Prison en Swamp te laten overlappen, wat dus toch voor vervelende clashes zou kunnen zorgen...
 
  • Wow
Waarderingen: wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Ik wil niet de pessimist uithangen, maar ik zou daar toch nog niet zo zeker van zijn..
De afgelopen jaren klopte dat inderdaad, Prison begon direct te spelen zodra Swamp klaar is, en omgekeerd.
Alleen La Morgue stond los van dat schema en overlapte met beide andere stages:
https://clashfinder.com/s/alcatraz19/?user=limboluus&

In 2019 stonden er op iedere dag 21 bands (8 op Prison, 8 in Swamp, 5 in La Morgue), volgens een grotendeels vast en strak schema (dat alleen in de late uurtjes een beetje afweek). In totaal dus 63 namen voor het hele weekend.

Voor dit jaar staan er echter 77 optredens gepland (76 namen, met Channel Zero dubbel geteld), 14 meer dus.
Daarnaast zijn die niet gelijk verdeeld over de dagen:
- vrijdag 24 (3 meer)
- zaterdag 26 (5 meer)
- zondag 27 (6 meer)

De vraag is hoe ze al die extra bands in het schema gaan inpassen.
Het ligt voor de hand om meer bands in La Morgue te laten spelen (eerder beginnen, later eindigen, kortere optredens dan de 66 minuten die iedere band in 2019 kreeg), dan kun je er wellicht 2 of 3 meer kwijt, maar nog niet allemaal.
Eerder beginnen dan 11:30 op Prison/Swamp zie ik niet gebeuren, mogelijk wel latere optredens in de nacht (laatste optredens in 2019 eindigden om 1:20, 1:30 en 1:50), zoals bv. Bizkit Park ook op GMM van 3:00 tot 4:00 in de Metal Dome speelde.

Een andere optie zou echter kunnen zijn om optredens van Prison en Swamp te laten overlappen, wat dus toch voor vervelende clashes zou kunnen zorgen...
Hm, dat is inderdaad een goede constatering. De meest voor de hand liggende optie noem je zelf ook, veel meer bands in La Morgue. Dat kan met gemak verdubbeld worden. Staan veel Belgische bands op het affiche met een klein repertoire, die zijn maar wat blij met een set van een half uurtje. 40 minuten voor de wissel en dan weer een half uur de volgende. Ik vraag me af of je echt veel tijd wint met Swamp en Prison laten overlappen, zeker overdag. De settijden zijn niet veel langer dan nodig is voor de opbouw. In de avond met langere settijden is dit natuurlijk anders. Ik denk dus dat het opgelost kan wordne met meer shows in La Morque
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Even terugkomen op de nieuwe namen.

ik ben heel erg blij met Hypocrisy en Omnium Gatherum.
net als bij MetalLimbo heb ik nooit een klik gehad met At The Gates. Ik heb trouwens hetzelfde met Emperor.

de andere nieuwe namen moet ik nog ontdekken.
Conclusies na een eerste luisterrondje van enkele uurtjes:
- At The Gates doet me nog steeds niet veel..
- Emperor moet ik waarschijnlijk ook nog in 'groeien'..
- Hypocrisy vind ik daarentegen veel beter te pruimen, daar heb ik toch wel op liggen slapen! Met name Deathrow (no regrets) is een bruut nummer!
- Eclipse (nooit eerder van gehoord) is voor mij echt een grote verrassing, heerlijk aanstekelijke, ongecompliceerde, poppy liedjes, ideaal voor de middag in een lekker zonnetje met lekker koud biertje!

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Conclusies na een eerste luisterrondje van enkele uurtjes:
- At The Gates doet me nog steeds niet veel..
- Emperor moet ik waarschijnlijk ook nog in 'groeien'..
- Hypocrisy vind ik daarentegen veel beter te pruimen, daar heb ik toch wel op liggen slapen! Met name Deathrow (no regrets) is een bruut nummer!
- Eclipse (nooit eerder van gehoord) is voor mij echt een grote verrassing, heerlijk aanstekelijke, ongecompliceerde, poppy liedjes, ideaal voor de middag in een lekker zonnetje met lekker koud biertje!

Eclipse is inderdaad een geinige boeking. Toevallig deze maand leren kennen van de Sweden Rock line-up waar ze een stukje hoger staan. Leuk dat ik ze hier alvast kan testen voor volgend jaar .

Oden Organ vind ik ook erg lekker. Net In the Dawn of the AI opstaan van het nieuwe album, fijn nummer en lekker lang. Doet me denken aan Rhapsody, het betere en stevigere powermetal werk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
La Morgue will also host Eternal Breath and Drakkar. They will wreak havoc on Friday evening in tandem with the top acts that were announced earlier such as Cyclone, Killer and Ostrogoth.
Kunnen we hieruit opmaken dat Cyclone, Killer en Ostrogoth ook in La Morgue staan?
Misschien betekent dat wel dat La Morgue wordt uitgebreid tot een groter podium i.p.v. de piepkleine circustent van 2019?
En dat er dit jaar uitsluitend Belgische bands op dat podium spelen?

Hiervan uitgaande heb ik eens een wilde poging gedaan tot het samenstellen van een programma (let maar niet al te veel op de volgorde van met name La Morgue).
Alle Belgische bands (vooruit, Sloper is half-Belgisch) staan in rood, dat zijn er maar liefst 38 van 76 (precies de helft).

1625160298331.png
1625160331044.png
1625160352100.png
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik hoop dat de Delta variant geen roet in het eten zal gooien, want het gaat de verkeerde kant uit. Het zou heel erg zuuur zijn mocht men opnieuw maatregelen meten nemen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.938
Morgen ook het nieuwe album van At the Gates. Goed moment om alvast te beluisteren!
Ik hoop dat de Delta variant geen roet in het eten zal gooien, want het gaat de verkeerde kant uit. Het zou heel erg zuuur zijn mocht men opnieuw maatregelen meten nemen.
Gaat het in België weer verkeerd?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Ik hoop dat de Delta variant geen roet in het eten zal gooien, want het gaat de verkeerde kant uit. Het zou heel erg zuuur zijn mocht men opnieuw maatregelen meten nemen.
Zolang genoeg mensen zich laten vaccineren, zal dat wel meevallen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
De onbezorgde voorpret is nu toch een beetje verdwenen. Gelukkig was in Belgie altijd al de regel dat vanaf 13 augustus de boel pas weer los kon. En Alcatraz is wat minder afhankelijk van de Nederlandse programmering en festivals. Opvallend weinig overlap met Dynamo bijvoorbeeld. We blijven hopen en positief!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Dynamo geeft aan gewoon door te gaan met de organisatie en hoop te houden. Het wordt duimen de komende weken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Als alles goed blijft gaan reis ik over precies een maand af naar Kortrijk! eerst overnachten in een hostel zodat we op tijd richting de camping kunnen. Ik wil het festival van begin tot eind meemaken.

Zou me niet verbazen als we vandaag of morgen het blokkenschema krijgen, een maand voor de start is een mooi begin. Zag op de mobiele website dat ze wat aan het sleutelen zijn geweest, staat nu ook de zin dat meer bands binnenkort worden aangekondigd. Raar, dacht dat het met de laatste lichting compleet was.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.938
Zou me niet verbazen als we vandaag of morgen het blokkenschema krijgen, een maand voor de start is een mooi begin. Zag op de mobiele website dat ze wat aan het sleutelen zijn geweest, staat nu ook de zin dat meer bands binnenkort worden aangekondigd. Raar, dacht dat het met de laatste lichting compleet was.
Volgens mij zijn ze gewoon vergeten om dat weg te halen. In het nieuwsbericht van 30 juni staat namelijk nog steeds dat de line-up compleet is. Anders hadden ze daar die zin wel weggehaald. En inderdaad, tijd voor het blokkenschema! Tijd voor een slagveld...
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.938
Unleash the Archers en Dark Tranquillity hebben zich teruggetrokken bij Bloodstock (zo'n beetje tijdens Alcatraz). Misschien zegt dat dus ook iets over Alcatraz... (En UTA ook over Dynamo).
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Unleash the Archers en Dark Tranquillity hebben zich teruggetrokken bij Bloodstock (zo'n beetje tijdens Alcatraz). Misschien zegt dat dus ook iets over Alcatraz... (En UTA ook over Into the Grave).
He dat is jammer. UTA kunnen we dus vergeten. Als die over komen uit Canada doen ze alle shows, zou raar zijn om er eentje te cancellen. DT houd ik nog meer hoop op. Beide bands zijn voor mij wel een verlies.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
En Bury Tomorrow een cancel door de line-up veranderingen. While She Sleeps als vervanger, dat is nog eens een nette zet.

Blijf me erover verbazen dat Devin Townsend daar als headliner staat en niet te bekennen is op Dynamo en/of Alcatraz. Zo is het ook bijzonder dat Dynamo als enige festival Death Angel heeft.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.938
En Bury Tomorrow een cancel door de line-up veranderingen. While She Sleeps als vervanger, dat is nog eens een nette zet.

Blijf me erover verbazen dat Devin Townsend daar als headliner staat en niet te bekennen is op Dynamo en/of Alcatraz. Zo is het ook bijzonder dat Dynamo als enige festival Death Angel heeft.
Ook nog, ja. Zat nou ook weer niet zo goed te kijken, haha. Inderdaad apart dat Townsend nergens te zien is. Komt ie alleen deze kant op voor die show? Death Angel was ook een exclusieve Europese show. Dat is misschien toch de status die Dynamo bij veel artiesten nog heeft.
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Iemand gehoord die de stroomgroepen komt leveren dat deze nog geen groen licht gekregen omdat er nog twijfel is als alles kan doorgaan.Alles zal afhangen van de bijeenkomst Vrijdag wat de beslissing is van de ministerraad. Als ze cancellen zal het nu Vrijdag moeten zijn anders is alles te laat (wat nu al is voor Pukkelpop...).Hopen op een goede afloop...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Iemand gehoord die de stroomgroepen komt leveren dat deze nog geen groen licht gekregen omdat er nog twijfel is als alles kan doorgaan.Alles zal afhangen van de bijeenkomst Vrijdag wat de beslissing is van de ministerraad. Als ze cancellen zal het nu Vrijdag moeten zijn anders is alles te laat (wat nu al is voor Pukkelpop...).Hopen op een goede afloop...
Ja dat was te verwachten helaas. Dan wordt heel heel hard duimen morgen en hopen op goed nieuws. Zal deze week dus geen verdere update komen lijkt me met bijvoorbeeld een blokkenschema.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Ja dat was te verwachten helaas. Dan wordt heel heel hard duimen morgen en hopen op goed nieuws. Zal deze week dus geen verdere update komen lijkt me met bijvoorbeeld een blokkenschema.
Door de verschrikkelijke toestand in Wallonië en Limburg is de veiligheidsraad een week uitgesteld.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken