Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Lees net de Rocktribune van februari door. Daar wordt al melding gemaakt van de dubbelshow van Channel Zero alleen het festival wordt nog niet genoemd. Dacht dat dit wat last minute in elkaar gezet was als podiumvulling maar wordt al langer aan gewerkt dus.

Ook mooi interview met Epica. Geven aan fors te investeren in de headlineshow bij Alcatraz terwijl hun omgeving zegt dat ze gek zijn omdat het toch niet doorgaat (geen gekke gedachte rond die tijd). Ze willen bewijzen dat ze de headlinespot aankunnen en gaan een knalshow neerzetten. Heb er onwijs veel zin in!
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
IK hoop heel erg dat Epica nog wordt toegevoegd aan mini Wacken, en dan dezelfde show daarnaartoe mee kan nemen,
Oh, en dat ik kaarten kan scoren
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Lees ook net een interview met BAEST, een van mijn nieuwe death metal favorieten. Geven aan veel te oefenen omdat ze rich niks beters te doen hebben en te hopen dat Alcatraz doorgaat. Ik verwacht hen daarom wel zeker bij het laatste pakketje, wel raar dat ze nog niet aangekondigd zijn dan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik vind De Evenmens van Amenra echt een fantastisch nummer, wordt per luisterbeurt beter. Kijk er enorm naar uit om op Alcatraz te kunnen afsluiten met deze machtige band. Verwacht dat ze na Kreator de Swamp Stage mogen afsluiten. Wordt Kreator van een afstandje bekijken en op tijd richting de tent voor een mooi plekje en de laatste halve liter :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Staan nu verhalen bij alle artiesten. Nu bij verhaaltje drie, Heilung. Sluiten de tent af staat er. Is die vraag in ieder geval beantwoord!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Kijk ik even op de Alcatraz site. Staat opeens At The Gates tussen de artiesten. Kijk ik verder zie ik Hipocrisy. Verdomme zeg wat een brute aankondigingen!

Hierbij het hele lijstje. Orden Ogan ook een mooie toevoeging evenals Omnium Gathering. De rest ken ik niet of niet goed.

Newlyl bands added: At The Gates, Hypocrisy, Orden Ogan, Eclipse, Omnium Gatherum & Necrotted (presented by Summer Breeze), Alkerdeel, Fireforce, Drakkar, Eternal Breath, Tim’s Favourite and The Grave Brothers.

The line up is complete!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.742
Kijk ik even op de Alcatraz site. Staat opeens At The Gates tussen de artiesten. Kijk ik verder zie ik Hipocrisy. Verdomme zeg wat een brute aankondigingen!

Hierbij het hele lijstje. Orden Ogan ook een mooie toevoeging evenals Omnium Gathering. De rest ken ik niet of niet goed.

Newlyl bands added: At The Gates, Hypocrisy, Orden Ogan, Eclipse, Omnium Gatherum & Necrotted (presented by Summer Breeze), Alkerdeel, Fireforce, Drakkar, Eternal Breath, Tim’s Favourite and The Grave Brothers.

The line up is complete!
Zo, hoppa, uit het niets. Fijn hoor. At the Gates, Hypocrisy, Orden Ogan, Omnium Gatherum (goed optreden in de Baroeg was dat overigens) en Alkerdeel zeggen me allen wat en kan ik allemaal waarderen, dus dat scheelt. Voor de rest wordt dat maar weer wat inluisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Omnium Gatherum is voor mij een volledige voltreffer! Ik houd heel erg van deze sfeervolle black/death metal.
Idem voor mij. De klassieke death en black metal heeft mij nooit echt veel kunnen boeien, maar de melodic, symphonic, atmospheric, progressive varianten juist des te meer.
Omnium Gatherum ga ik dan ook zeker niet missen!

Orden Ogan vind ik ook een zeer welkome toevoeging, was ik al een beetje op het hopen.
Voor At The Gates is bij mij tot nu toe nog niet echt het kwartje gevallen (in tegenstelling tot land- en genregenoten als In Flames, Dark Tranquillity of Soilwork), maar dat komt wellicht nog wel.
De rest ga ik weer eens goed voor zitten om te luisteren..

De poster is ook geüpdatet (ik blijf dat maar een rare/lelijke spelling vinden..):

1625133044919.png

Ik denk dat de volgorde voor de laatste 4 bands per dag er als volgt uit gaat zien:
- vrijdag: At The Gates (Prison) - Cradle Of Filth (Swamp) - Epica (Prison) - Channel Zero (old school set; Swamp)
- zaterdag: Dirkschneider (Prison) - Hypocrisy (Swamp) - Emperor (Prison) - Heilung (Swamp)
- zondag: Eluveitie (Prison) - Stake (Swamp) - Kreator (Prison) - Amen Ra (Swamp)

Met name Hypocrisy en Emperor twijfel ik nog over, zou dat niet eerder andersom kunnen zijn?
Emperor past voor mijn gevoel qua sfeer beter in de tent, maar is wel een stuk groter dan Hypocrisy volgens mij?
Of zou het mogelijk zijn dat Dirkschneider de Prison Stage afsluit? Dat kan ik me eerlijk gezegd toch niet zo voorstellen (Accept zou een ander verhaal zijn geweest)?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Idem voor mij. De klassieke death en black metal heeft mij nooit echt veel kunnen boeien, maar de melodic, symphonic, atmospheric, progressive varianten juist des te meer.
Omnium Gatherum ga ik dan ook zeker niet missen!

Orden Ogan vind ik ook een zeer welkome toevoeging, was ik al een beetje op het hopen.
Voor At The Gates is bij mij tot nu toe nog niet echt het kwartje gevallen (in tegenstelling tot land- en genregenoten als In Flames, Dark Tranquillity of Soilwork), maar dat komt wellicht nog wel.
De rest ga ik weer eens goed voor zitten om te luisteren..

De poster is ook geüpdatet (ik blijf dat maar een rare/lelijke spelling vinden..):

Bekijk bijlage 420

Ik denk dat de volgorde voor de laatste 4 bands per dag er als volgt uit gaat zien:
- vrijdag: At The Gates (Prison) - Cradle Of Filth (Swamp) - Epica (Prison) - Channel Zero (old school set; Swamp)
- zaterdag: Dirkschneider (Prison) - Hypocrisy (Swamp) - Emperor (Prison) - Heilung (Swamp)
- zondag: Eluveitie (Prison) - Stake (Swamp) - Kreator (Prison) - Amen Ra (Swamp)

Met name Hypocrisy en Emperor twijfel ik nog over, zou dat niet eerder andersom kunnen zijn?
Emperor past voor mijn gevoel qua sfeer beter in de tent, maar is wel een stuk groter dan Hypocrisy volgens mij?
Of zou het mogelijk zijn dat Dirkschneider de Prison Stage afsluit? Dat kan ik me eerlijk gezegd toch niet zo voorstellen (Accept zou een ander verhaal zijn geweest)?
Ik denk dat je 'm precies goed hebt zo. Dirkschneider met zijn Accept set is typisch mainstage materiaal. Hipocrisy is een stuk minder groot/vermaard dan Emporer. Dus de indeling lijkt me prima zo. Meeste baal ik van de inklemming van Cradle of Filth. Wil bij Epica vooraan staan waardoor ik daarvan de laatste nummer moet missen. Zelfde geldt voor Hipocrisy maar daar kan ik meer mee leven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.742
Ik hoop echt niet op veel clashes. Gaat lastig worden, want er valt veel te zien. Overigens, ik zie nu dat als je met Janssen gevaccineerd bent of gaat worden je vier weken moet wachten. Dat was in Nederland toch ook maar twee weken (ook al kan dat met die app nu ook gelijk, volgens mij)?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik hoop echt niet op veel clashes. Gaat lastig worden, want er valt veel te zien. Overigens, ik zie nu dat als je met Janssen gevaccineerd bent of gaat worden je vier weken moet wachten. Dat was in Nederland toch ook maar twee weken (ook al kan dat met die app nu ook gelijk, volgens mij)?
Voordeel bij Alcatraz is dat Prison en Swamp om en om spelen. Alleen de Morgue overlapt echt. Dus eigenlijk kan je het merendeel wel zien, probleem is er alleen als je twee bands achter elkaar graag vooraan wilt zien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.742
Voordeel bij Alcatraz is dat Prison en Swamp om en om spelen. Alleen de Morgue overlapt echt. Dus eigenlijk kan je het merendeel wel zien, probleem is er alleen als je twee bands achter elkaar graag vooraan wilt zien.
Da's mooi, want daar ben ik niet zo van ;) Wel zonde voor jou natuurlijk, aangezien die kans echt wel aanwezig is.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik hoop echt niet op veel clashes. Gaat lastig worden, want er valt veel te zien. Overigens, ik zie nu dat als je met Janssen gevaccineerd bent of gaat worden je vier weken moet wachten. Dat was in Nederland toch ook maar twee weken (ook al kan dat met die app nu ook gelijk, volgens mij)?
ik hoor tegenstrijdige informatie. Ik had ook begrepen dat je met J&J 4 weken moet wachten.
mijn zoon heeft eergisteren het vaccin gekregen. Aangezien hij achter 2,5 weken naar Frankrijk reist wou hij een PCR test aanvragen. Er is hem echter verteld dat het niet hoeft aangezien hij zijn vaccinatie heeft gehad.
ik ben er toch niet gerust in.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken