Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Waarom kende ik Spoil Engine alleen nog maar qua naam?!?!? Wat een vette band. Dat wordt heerlijk wakker worden op die laatste dag zeg. Die playlist gaat de komende 2 maanden nog veel op.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.363
Ja die laatste dag ziet er voor mij het mooiste uit momenteel, maar dit is vooral de voorliefde voor Amenra, die daar opspeelt. Spijtig genoeg weet ik nog niet of ik kan dan, dus ik kan enkel (tevergeefs wss) hopen dat het niet uitverkoopt.
Spoil Engine is idd een zeer fijne band ook!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Zo, de rook is neergedaald en de playlisten gemaakt. Er staat wel veel moois meer eerst even aandacht voor de gesneuvelden. Testament had ik zeker nog verwacht gezien de boeking op Dynamo en had erg gehoopt op Paradise lost en Devin Townsend. Maar je kunt niet alles hebben. Wel erg jammer van oa Uli Jon Roth, Lacuna Coil maar ook vooral Satyricon.

Maar op naar het leuke nieuws, mijn favorieten per dag. Vooral vrijdag vind ik echt een enorm sterke dag, en dat als de begindag. De eerste festivaldag na 1,5 jaar. Wat een cadeau!

VRijdag
Must see:
Epica, Cradle of Filth (waarschijnlijk als afsluiter vd tent, vet!), Solstafir, Moonspell, Black Mirrors
Nice to see: Channel Zero, Tarja, Unleash the Archers, Necrophobic, Monolord, The Vintage Caravan, King Hiss

Zondag
Must see:
Emporer, Dark Tranquility, Fleddy Melculy, Monkey3, Dyscordia
Nice to see: Heilung (kom er op plaat niet echt doorheen, hoop op een machtige live ervaring), Burning Witches, Russkaja

Zaterdag
Must see:
Amenra, Eluveitie, Stake, Jinjer, Wiegedood, Spoil Engine
Nice to see: Kreator, Marduk, Benediction, Thurisaz (ook een leuke kennismaking), Huracan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Zo, de rook is neergedaald en de playlisten gemaakt. Er staat wel veel moois meer eerst even aandacht voor de gesneuvelden. Testament had ik zeker nog verwacht gezien de boeking op Dynamo en had erg gehoopt op Paradise lost en Devin Townsend. Maar je kunt niet alles hebben. Wel erg jammer van oa Uli Jon Roth, Lacuna Coil maar ook vooral Satyricon.

Maar op naar het leuke nieuws, mijn favorieten per dag. Vooral vrijdag vind ik echt een enorm sterke dag, en dat als de begindag. De eerste festivaldag na 1,5 jaar. Wat een cadeau!

VRijdag
Must see:
Epica, Cradle of Filth (waarschijnlijk als afsluiter vd tent, vet!), Solstafir, Moonspell, Black Mirrors
Nice to see: Channel Zero, Tarja, Unleash the Archers, Necrophobic, Monolord, The Vintage Caravan, King Hiss

Zondag
Must see:
Emporer, Dark Tranquility, Fleddy Melculy, Monkey3, Dyscordia
Nice to see: Heilung (kom er op plaat niet echt doorheen, hoop op een machtige live ervaring), Burning Witches, Russkaja

Zaterdag
Must see:
Amenra, Eluveitie, Stake, Jinjer, Wiegedood, Spoil Engine
Nice to see: Kreator, Marduk, Benediction, Thurisaz (ook een leuke kennismaking), Huracan.
Op vrijdag sluit Channel Zero de tent (Swamp) af, zoals @Angela Merkel al postte:
"August 13th - opening the Prison Stage with a Classic Set / Closing the Swamp with an Old School Set - double trouble, don’t miss out"

Heilung wordt zeker een machtige live ervaring, zeker op main stage in het donker!
Ik zag ze in 2018 's avonds in de Metal Dome op GMM (tijdens GnR), en dat was echt indrukwekkend.
Ook mijn vrouw, die meestal vrij 'blind' naar festivals gaat, was zwaar onder de indruk, ondanks dat rechtsvoor waar wij stonden enkele keren de geluidsboxen uitvielen, wat helaas wat af deed aan de mystieke ervaring en de soort 'trance' waarin je dan zit (valt op plaat sowieso niet echt na te bootsen)..

Gek genoeg plaatst Cradle Of Filth vandaag op Facebook een afwijkend affiche, waarschijnlijk een inmiddels niet meer up-to-date concept poster, waarop Testament nog staat vermeld (net als The Night Flight Orchestra, Satan, Baest).
Ook is er van dag geschoven met Unleash The Archers, Black Mirrors en Sunpower, en is After All toegevoegd.

1623428351983.png
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.695
Dat betekent dan ook dat Testament nog gaat afvallen bij Dynamo, neem ik aan. Toch weer een thrashgroep minder.

En hopelijk behouden we Heilung nu ook als toekomstig sub of headliner. Heerlijke naam om zo'n dag met al het metalgeweld mee af te sluiten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Mijn vermoeden is dat Heilung de Swamp zal afsluiten en Emporer mainstage, maar ze mogen me verrassen.

Dat andere affiche is opvallend ja. Misschien houden ze die namen nog achter de hand? Testament kan afvallen maar waarom Baest nog op het laatste moment?
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Blijkbaar staan er nu 64 van de 77 (ipv 70) bands vast. Daar moeten toch nog kleppers tussen zitten. Ik verwacht eigenlijk stiekem dat Liar en Deformity een show gaan brengen. Gezien de recente re-release van hun platen en gezien ze met de fiets of tevoet kunnen komen...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
Cyclone ook weer van de partij.
Heel mooi want dat was het laatste optreden dat ik gezien heb voor ons leven anderhalf jaar stilstond.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Blijkbaar staan er nu 64 van de 77 (ipv 70) bands vast. Daar moeten toch nog kleppers tussen zitten. Ik verwacht eigenlijk stiekem dat Liar en Deformity een show gaan brengen. Gezien de recente re-release van hun platen en gezien ze met de fiets of tevoet kunnen komen...
Waar haal jr die 77 bands vandaan? Dan zit er nog wat in het vat, gaaf!
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Dit staat zo in een artikel over Alcatraz op de website van Het Laatste Nieuws (HLN.be). Misschien met een korreltje zout te nemen, maar bij positief nieuws probeer ik toch altijd positief te denken ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Dit staat zo in een artikel over Alcatraz op de website van Het Laatste Nieuws (HLN.be). Misschien met een korreltje zout te nemen, maar bij positief nieuws probeer ik toch altijd positief te denken ?
He, als het er staat dan staat het er! Kende het artikel niet. Maar mooi nieuws. Die namen zullen niet allemaal opvulling aan de onderkant zijn. Misschien toch nog een Paradise Lost, Avantasia, Candlemass of While she Sleeps.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
He, als het er staat dan staat het er! Kende het artikel niet. Maar mooi nieuws. Die namen zullen niet allemaal opvulling aan de onderkant zijn. Misschien toch nog een Paradise Lost, Avantasia, Candlemass of While she Sleeps.
Alcatraz meldt het zelf op hun Facebook-pagina:

1623506444864.png
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.695
Jongens, welke bands stonden op het oorspronkelijke affiche van 2020 en staan er nu niet op? Die bands staan er namelijk al wel voor 2022.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Als ik zo naar Bloodstock kijk zou ik niet nee zeggen tegen Paradise Lost, Saxon, Napalm Death, Phill Campbell, Orange Goblin en Devin Townsend. Hierbij nog een kleine H8000 reunie met Liar en Deformity (en gezien Amenra speelt misschien ook Spineless ?). Dan is er nog plaats voor 1 kleine naam en 3 echt grote afsluiters denk ik zo. En gezien Pukkelpo er waarschijnlijk ook wat Amerikanen tegenaan gaat smijten, waarom zou Alcatraz dan achterblijven!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Dit melden ze ook:

1623508441411.png

Voor volgend jaar kunnen we dus al opschrijven:
Behemoth - Anthrax
Satyricon - As I Lay Dying - Ratt
Philip H. Anselmo & The Illegals - Katatonia - The Darkness
Life Of Agony - Red Fang - Gotthard - Sick Of It All
Enslaved - Lacuna Coil - Static-X - Uli Jon Roth - Pentagram
Kvelertak - Wolves In The Throne Room - Madball - Acid - Loudness
Satan - Evil Invaders - Exhorder
Darkest Hour - Witch - D.R.I. - Suicidal Angels - Kobra And The Lotus - Havok
1914 - Bloodywood - Butcher Babies - Darqo - Erode To Greed - Grotto
Hatriot - Motsus - My Diligence - Saille - Uada - Von Detta - Your Highness

Dat is dus al een flink pak (44 namen, bijna de helft van het programma volgend jaar, ervanuit gaande dat ze dan alsnog de 4e dag doorvoeren).
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.695
Jongens, welke bands stonden op het oorspronkelijke affiche van 2020 en staan er nu niet op? Die bands staan er namelijk al wel voor 2022.
Zat moois dus. Toch fijn dat iemand die taak op zich neemt, haha. Behemoth was headliner, toch? Vooral blij met Uli Jon Roth, Wolves in the Throne Room, Uada, Kvelertak, Katatonia, 1914, Enslaved en Lacuna Coil. Kan je nagaan hoeveel ze hebben moeten missen voor dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken