Albums van 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.126
6.591
Magdalena Bay komt hier ook goed binnen. Stuk minder poppy en veel meer psychedelische invloeden en synth. Doet me soms zelfs aan Tame Impala en Yeah Yeah Yeahs denken. Dit soort pop mag van mij mooie plekken op de festivals krijgen.
Speelt idd in op die nillies chillwave/neo psychedelica wave van weleer, maar met popinvloeden. Heerlijk hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.756
9.707
Ik spring met veel plezier op de Magdalena Bay trein. Prettige, smaakvolle pop. Meteen hooked.

Die van Gillian Welch & David Rawlings is ook een aanradertje. Prachtige muziek.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.155
3.066
Ik spring met veel plezier op de Magdalena Bay trein. Prettige, smaakvolle pop. Meteen hooked.

Die van Gillian Welch & David Rawlings is ook een aanradertje. Prachtige muziek.
Na de positieve verhalen over MB op Reddit en hier, heb ik deze ook maar eens aangeslingerd. Vreselijke opener, maar de rest klinkt wel veelbelovend.
 

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
139
209
Ik zag hier niet echt naar uit maar ik vind dit over de hele linie echt een enorm sterk popalbum geworden. Redelijk geestig - en een beetje nsfw - ook.

Ik verwacht sterke recensies.
Ik vind het muzikaal wat flets, maar er staan echt wel een paar bangers op.
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.843
4.798
Speelt idd in op die nillies chillwave/neo psychedelica wave van weleer, maar met popinvloeden. Heerlijk hoor.
Ik hoor soms ook wat Nabihah Iqbal terug, maar MB blijft gelukkig een eigen smoel hebben. Die bevalt me zeer goed.
 

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
502
897
Zeal & Ardor : veel van verwacht, kom er niet in.🤔
Nile : weinig van verwacht , ga d'r wel lekker op.👍
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
266
746
Zeal & Ardor : veel van verwacht, kom er niet in.🤔
Had vorige week na de eerste luisterbeurt ook mijn twijfels, maar had gewoon een paar extra beurten nodig

Denk dat ik een van de weinigen ben, maar ik vind GREIF dus eigenlijk best wel een fijn album. Het is geen Zeal & Ardor (het album), maar het ligt eigenlijk wel fijn op het gehoor.
Ik ben het hiermee eens, niet het beste album van de band, maar staan toch wel wat goede songs (Hide in Shade, Fend You Off , The Bird, the Lion and the Wilkin)
Zie deze ook live wel goed passen tussen het eerdere werk.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.669
654
Nieuwe vrijdag, nieuwe albums. Even kijken hoe ver ik kom 😅

Nick Cave & The Bad Seeds - Wild God
Why Bonnie - Wish On The Bone
Wunderhorse - Midas
The Bug Club - On the Intricate Inner Workings of the System
Mondo Cozmo - It's PRINCIPLE
Caleb Caudle - Sweet Critters
Cold Gawd - I'll Drown On This Earth
Cal In Red - Low Low
Enumclaw - Home In Another Life
Jana Mila - Chameleon
Jonsi - First Light
Executioner's Mask - Almost There
Paris Paloma - Cacophony

Nog wat albums die ik met terugwerkend kracht heb geluisterd en de moeite waard zijn om te vermelden:
Rainy Eyes - Lonesome Highway (Americana)
Maggie Antone - Rhinestoned (Americana)
Brigitte Calls Me Baby - The Future Is Our Way Out (80's rock)
 
Laatst bewerkt:

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
227
168
Nog niet veel over gehoord, maar morgen komt het nieuwe album van Wunderhorse uit. Voor mij het album waar ik het meest naar uit kijk afgelopen periode. Alle singles zijn tot nu toe heel sterk!
Het was op LL iig een aangename kennismaking om te horen dat ze naast hun radiohitjes ook aardig klinken
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
867
757
Wild God vannacht stipt om middernacht voor het eerst geluisterd. Klinkt alsof Cave al zijn vorige platen nog eens beluisterd heeft en daar de beste elementen uit gepakt heeft. Na het voor mij mindere Ghosteen is dit weer helemaal een schot in de roos!
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.014
1.005
En niemand die hier Douglas Firs gaat opleggen? Misschien wel de meest onderschatte artiest van de lage landen. Geef die man een luisterbeurt!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken