Albums van 2022

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Dan ben ik wel benieuwd wat je ervan vindt. Is wel een hate it or love it band.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Unlimited Love van Red Hot Chili Peppers het beste werk sinds Stadium Arcadium, heerlijk album. Was wat sceptisch na Poster Child en vooral Not The One maar vind dat meteen de minste nummers van het album. Wat neracroft al terecht aanhaalde, weinig hits maar wel stuk voor stuk fijne nummers. En Frusciante krijgt genoeg ruimte om te shinen, wat een muzikant!
Wanneer John de chorus voor zich neemt op Heavy Wing :love: :love: :love:

Favorietjes: Heavy Wing, Here Ever After, White Braids & Pillow Chair
Minst favorieten: The Great Apes, It's Only Natural, Bastards Of Light.

Hun eerste full show sinds 2007 is ook op Youtube te vinden! John zijn solo's zijn weer on point! Alsof ie nooit weg geweest is!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Net de nieuwe van Father John Misty beluisterd. Wat. Een. Mooie. Muziek.

Zijn laatste 3 albums zijn erg goed gevallen en dit lijkt zijn vierde klepper op een rij te zijn. Nog altijd die zalige Elton John achtige stem, observerende en clevere teksten, nu nog eens extra diep ondergedompeld in een saus van strijkers en blazers. Je moet ervoor zijn natuurlijk, dat retro stijltje, maar ik vind dit heel goed werken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Heb Kae Tempest opstaan. Ook een fijn album. Wederom prachtige teksten ook. Kijk nu al uit naar DTRH.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Heb Kae Tempest opstaan. Ook een fijn album. Wederom prachtige teksten ook. Kijk nu al uit naar DTRH.
Kae Tempest is de artiest die ik de afgelopen 5 jaar het meest heb gedraaid. Met afstand. Voor mij zit daar alles in.

Ben wel benieuwd wat mensen op een festival daarvan gaan vinden; het is wel een act die werkt bij belangstelling. Niet iets waar je even 20 minuutjes gaat luisteren, lijkt me.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Kae Tempest is de artiest die ik de afgelopen 5 jaar het meest heb gedraaid. Met afstand. Voor mij zit daar alles in.

Ben wel benieuwd wat mensen op een festival daarvan gaan vinden; het is wel een act die werkt bij belangstelling. Niet iets waar je even 20 minuutjes gaat luisteren, lijkt me.
Ja eens. Grote kans dat ik ook nog tickets voor Paradiso koop. (durf nu nog niet al te veel voor het najaar te kopen).

Grace is echt prachtig. Kan niet wachten dat live te horen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ja eens. Grote kans dat ik ook nog tickets voor Paradiso koop. (durf nu nog niet al te veel voor het najaar te kopen).

Grace is echt prachtig. Kan niet wachten dat live te horen.
Vorige keer heb ik haar ook gezien in Paradiso; dat was wel echt goed.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Te beluisteren voor deze week:
Jack White - Fear of the Dawn
Joep Beving - Hermetism
Orville Peck - Bronco
Joe Satriani - The Elephants of Mars
Hällas - Isle of Wisdom
Fergus McCreadie (Trio) - Forest Floor
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Ik ben helemaal verliefd op de soloplaat van Daniel Rossen van Grizzly Bear. Borduurt op het geluid van die band voort, maar met wat meer avontuurlijke zijpaadjes.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Als ik voortaan niet kan slapen zet ik die plaat van Father John Misty aan. Dacht even dat ik per ongeluk een Danny Vera plaat had aangeklikt. Godtergend saai, na 4 nummers afgezet.
Wet Leg debuut maakt de hype naar mijn mening wel waar. Eén van mijn meest beluisterde artiesten van de laatste tijd. De 'niet-singles' doen niet veel onder voor de nummers die al een tijdje te streamen zijn. Deze gaat mijn eindejaarslijstje wel halen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Als ik voortaan niet kan slapen zet ik die plaat van Father John Misty aan.
Doe dat zelf ook vaak met Sigur Ros, zalig om daarmee in een roes te vallen. Of die laatste van Lianne La Havas, mijn favoriete album van 2020 nog altijd.

Zondagsmuziek FTW.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Doe dat zelf ook vaak met Sigur Ros, zalig om daarmee in een roes te vallen. Of die laatste van Lianne La Havas, mijn favoriete album van 2020 nog altijd.

Zondagsmuziek FTW.
Grappig dat je Lianne aanhaalt, daar moest ik ook aan denken tijdens dat kortstondige beluisteren van Father John Misty, not in a good way...
Ik dacht deze week nog toen ik haar concertaankondiging zag '42 euro is wel echt veel voor een naar mijn mening niet echt bijzondere songwriter'.
Maar goed zal ook wel grotendeels aan mij liggen, ik heb elk jaar wel 1 of 2 van die breed hooggewaardeerde albums waar ik niks mee kan. In 2021 die van Floating Points, 2020 van Fiona Apple en Lianne, 2019 Tyler, the Creator bijvoorbeeld.
In ieder geval fijn dat heel veel mensen het wél kunnen waarderen!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik vind dat eigenlijk altijd wel een compliment als je op muziek in slaap kunt vallen. Dat betekent dat je comfortabel wordt van hetgeen je hoort. Op kutmuziek in slaap vallen is juist lastiger, omdat ik me dan ga ergeren.

Uiteraard is het een slechte zaak als je tijdens een optreden in slaap valt door de muziek; dat is weer het andere uiterste.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Grappig dat je Lianne aanhaalt, daar moest ik ook aan denken tijdens dat kortstondige beluisteren van Father John Misty, not in a good way...
Ik dacht deze week nog toen ik haar concertaankondiging zag '42 euro is wel echt veel voor een naar mijn mening niet echt bijzondere songwriter'.
Maar goed zal ook wel grotendeels aan mij liggen, ik heb elk jaar wel 1 of 2 van die breed hooggewaardeerde albums waar ik niks mee kan. In 2021 die van Floating Points, 2020 van Fiona Apple en Lianne, 2019 Tyler, the Creator bijvoorbeeld.
In ieder geval fijn dat heel veel mensen het wél kunnen waarderen!
Gelukkig verschillen smaken ;-)

Ik heb wel eens Lianna La Havas gezien op pinkpop 2016. Voor mij was dat heerlijk wegdromen in het zonnetje met heerlijke relaxte muziek. Iemand anders uit mijn vriendengroep noemde het Liannan La slaapgas. Dus ja..
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gelukkig verschillen smaken ;-)
Juist, dat is wel duidelijk op dit forum. Maar goed ook.

Ik wilde vorige week juist typen hoe vreselijk ik die nieuwe Peppers vind. Bleek die plaat hier juist wel enorm aan te slaan. Er is geen universele waarheid zullen we maar zeggen haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Als ik voortaan niet kan slapen zet ik die plaat van Father John Misty aan. Dacht even dat ik per ongeluk een Danny Vera plaat had aangeklikt. Godtergend saai, na 4 nummers afgezet.
Net ook geluisterd en ik vind het echt een prachtplaat. Maar die Danny Vera opmerking snap ik wel. Met name dat nummer ''Goodbye Mr Blue'' had zo een nummer van Vera kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Heel ander genre: Brainwaltzera met Itsame. Geweldige danceplaat. Doet me denken aan Aphex Twin.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Damon Albarn heeft vandaag de digital deluxe versie van zijn laatste plaat uitgebracht. Normaliter niet zo spannend, maar er zit ook een live opname bij van een recente show in Londen (?) met flink wat Blur nummers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken